Originally posted by honeybunny:
[QB
haluisin tietää onko muilla kokemuksia unista, joita näkee aina uudestaan ja uudestaan.aina saman unen, ehkä jotai pieniä eroavaisuuksia... ?
[/QB]
En näe koskaan samoja unia, mutta yhdestä ja samasta paikasta näen jatkuvasti unia. Joskus saattaa mennä yksi viikko putkeen, että näen tästä yhdestä ja samasta paikasta unta joka yö --> kesämökki.
Olen aivan pienestä pitäen nähnyt näitä kesämökille sijoittuvia unia. Liekö siinä pelonsekainen kunnioitus suurta ja mahtavaa luontoa kohtaan, sillä pienenä pelkäsin pimeätä metsää, josta kuului omituisia ääniä (ehkä lapsen mielikuvituksellakin on asiaa tähän).
Mökillä olen unissani viettänyt synttäreitä, pelännyt isoja hämähäkkejä, nähnyt metsässä menninkäisiä, uinut merihirviöitä karkuun, tappanut ihmissuden... jne.
Ja toinen toistuva asia unissani on menneisyyden ihmisten tuleminen uniini. Viimekin yönä olin niin kaveria ihmisen kanssa ken oli yläasteella samalla luokalla kanssani, enkä ole sen koommin kyseistä ihmistä nähnyt. Nykypäivän ystävistäni en näe lainkaan unia! Vain menneisyyteni ihmisistä. Kummastuttaa kovasti.