Ekaksi. Onko siinä jotain väärä sun mielestä, että mä inhoon että joku tulee Seratolla tai poltetuilla cdeillä soittamaan paskalaatuisin fileja huippuäänentoistosta? Jotka on 100 % varmuudella imutettu netistä.
Tonin asenne kusee. Olen kuitenkin osittain samaa mieltä.
Jos liittyy paska soundisiin ämpäreihin olen samaa mieltä
Tämä keskusteluhan on pitkälti jo käyty ja tiedän miten tärkeää levymyynti on pienille artisteille. Sitä sinulle kuuluvaa kakkua ei Teostolta tule tippuvaan ikinä. Saat rahasi vain ja ainoastaan omasta levymyynnistä (tämä on oma näkemykseni keskulteltuani Teoston ja Gramexin kanssa).
Moni "pikku" artisti ei saa penniäkään levynmyynneistä ainakaan house ja techno puolella. Lähinnä mainetta jos pääsee julkaisemaan jollain hyvällä labelilla. Jotain tulee teostolta ja gramexilta, ja keikoista
Toiset on sitä mieltä että kaikki on ilmaista, ja toiset että kaikesta pitää maksaa x) Maailma ei nyt kuitenkaan jakudu hyviin ja pahoihin tyyppeihin, Se alue kuuluu sarja- ja elokuville.
Ilmaseksi saa paskalaatuista sen kuulee. Siinä ei ole mitään epäselvää kuka niitä imuttaa. Vinyyli maksaa ja wavit
Kuitenkin tuntuu että sinun mielestäsi niiden tiedostojen laadussa on mätää ihan vaan sen takia, että koko homma haisee pahalle :) Tämähän on jo todettu, että alapäät tulee vahvarista ja ämpärit kuulostaa paskoilta sen takia, kun ei ole viitsitty säätää äänentoistoa. Jos sä ämpärikurvilla toistaisit vinyyliä, niin tekisi aika heikkoa.
Mä soitan waveja muistitikulla tai poltetulla cdllä mulla on tuhansia, mulla ei ole mitään vastaa hyvä soundista filea, paksan kuulee kilometrin päähän enkä nyt puhu edes 320sta, ja se on selvä että sitä ei ole ostettu. Ei äänentoistoa tarvitse säätää waveja varten. Mä puhuin lähinnä nyt siitä kun Loco Dice esim tulee keikalle, sen äänimies halusi virittää PA laitetta Allen & Heath / Tracktoria varten, lähinnä keskiääni aluetta. Alapää on täysin erillainen kun soittaa vinyyliä, sitä luonnollista kiertoa ei tule esim traktorista ja mitä paskempi laatuinen file sitä kapeempi soundi ja paskempi alapää
Näen sinun asenteessa sen ongelman, että ämpäreitä soittaakseen pitäisi olla superstara-DJ jolla on varaa omaan ääniteknikkoon, kun Herra Rantasta ei nyt vaan voisi vähempää kiinnostaa. Useimmat DJ:t ei nyt vaan liiku tuossa hintaluokassa.
Mä sanoin aika moneen kertaan että jos käytät seratoja sun muita vehkeitä niin tutustu niihin hyvin että sä et joudu sähläämään keikalla niiden kanssa, sen verran usein on tullut seistyä siinä vieressä ja ihmeteltyä että mitäs tää kaveri nyt oikein räveltää. Onneksi tätä ei tapahdu enään niin usein. Porukkaa tajuaa tulla ajoissa mestoille virittämään kamansa. Jos on jotain tosi monimutkaisia set uppeja niin raideri kehiin ja paikan äänimies paikalle kasaamaan vehkeet ja tekemään soundchekin.
En nyt rupea mainitsemaan taskurahoista mikä on todellisuus. Jos sun paikassa soittaa niin sun ehdoilla mennään tietenkin. Mistä olen eri mieltä: ne ämpärit ei ole paskan kuuloisia sen takia että ne ovat ämpäreitä. Ne ovat paskan kuuloisia sen takia, että harrastelijat ei tajua tilannetta, Sinä tajuat, mutta valitset silti sen tien, ettet tee mitään asian eteen. Samalla leimaat jokaisen Beatport-DJ:n rikolliseksi. Toistan edelleen, että tässä tapauksessa täytyy molempien osapuolien hyväksyä asioita. Maailma kehittyy ja formaatti ei pysy samana. Tätä varten on fiksuissa vahvistimissa preset-tallennus. Että se kurvi saadaan oikein ilman 2000e ääniteknikkoa. Jos tämä ei ole mahdollista niin minusta vaikuttaa siltä, että nyt kiukutellaan..
ämpärit jotka ovat paska soundisia jos ne on paska soundisia, piste. se on ihan sama ootko harrastelija vai ammattilainen. Serato soundaa aina paskalta paitsi no 4, traktor pro sounda aina hyvältä, jos on hyvä file. Beatportista saa hyvälaatuisia fileja. ääniteknikko maksaa suomessa 200e ilta
Viimeiseksi puutun Venäjään, kun sen satuit mainitsemaan. Venäjä ja Kiinahan ovat piratismin luvattuja maita. Minulle eka PC oli 1988 "Turbo Majesty PC XT" (siinä oli kikkailtu kaksoiskellotus, joka mahdollisti esim. Eliten pelaamisen vaikka 8088 -prosessorit ei siihen muka pysty). Tämä kone tuli tuli Kiinasta Neuvostoliiton kautta alehintaan äidilleni, koska hän sattui olemaan työssä Elorg Datalla. Maksoi muuten ihan vitusti, IBM ei niitä rahoja ikinä nähnyt. Kuitenkin tämä tekniikka kopioinnin takia levisi ympäri maailmaa, ja jos haluat nykyään koneen niin se on (IBM) PC. "Piratismi" on sellainen lobbauskeino jota kopiointiin yleisesti käytetään, mutta luvaton kopiointi ei ole piratismia. Kun Luciano bootleggaa sun biisit, iskee accapellaa päälle ja myy omanaan, niin se on piratismia..
Kiinostavaa :D
Elorg Data oli lännessä yritys mutta idässä Neuvostoliiton järjestö, tehtävänä oli myydä venäläistä tekniikkaa länteen. Virallisestihan tätä ei voinut tehdä. Elorg Data mm. möi Tetristä. Arvaas paljon Pajitnovin Tetristä kopioitiin lännessä, kun vitut kukaan kommunisteille antaa lännestä rahaa :) Tämän hiljaisesti hyväksyi ~60 valtiota.
vai niin
Mitä mä tässä näen on jätkä joka tietää, mutta tekee itsestään marttyyrin, koska ei viitsi venyä. Samankaltaisia tyyppejä vastaan me tapeltiin koulussa.
Marttyyri jo ei veny :D Tota, meidän mestoissa soitetaan kaikilla mahdollisilla formaateilla. Seratot, traktorit, cdt, vinyylit jne. Ainut mesta mihin ei tuoda seratoja sun muita boxeja on Siltanen. jos sä tietäisit yhtään historiaan miks mua ei nämä vehkeet hirveesti lämmittänyt 6 -7 vuotta sitten niin ymmärttäisit monta asiaa paremmin. Nythän asiat on paremmin ja kaikki meidän ukot soittaa hyvä laatuisia fileja kunnon vehkeillä. Joutui vaan vähän vääntämään rautalangasta asioita. Kiitos kommenteista, mut tossa ei tullut kyllä yhtään mitään uutta, päinvastoin.
Mä lähden nyt soittelemaan fileja Bassmenttiin. Tervetuloa glögille, heittää käsipäivää. Ei tää niin vakavaa oo :D Välillä pitää vaan nostaa kissa pöydälle