DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas)

368 posts, 19 pages, 255,168 views

Pete Input

Posts: 454

#81 • • Pete Input Asiantuntija
Paitsi että DVS-systeemi tulee jäämään vanhanaikaiseksi muutaman vuoden sisällä. Näin ennustaa sama heppu, joka myös ennusti aikoinaan niiden tulon. Controllerit on se seuraava BIG thing.
Tai siis itseasiassa ne on jo sitä... (TJEU: esim. Traktor Kontrol S4)
Tikutkin tulevat jäämään pois kuvioista, koska niiden sisältämän informaation kontrollointi nykyisillä vehkeillä on auttamattomasti perseestä, jos verrataan esim controllereihin ja DVS-systeemeihin.
Samaan hengenvetoon voidaan tietysti todeta, että kyllähän sitä voi toki tulevaisuudessa mennä pelkän tikun kanssa keikalle, mutta kenen läppäriin se pitäisi tunkea?

--
Input Sessions

golem

Posts: 1,395

#82 • • Edited golem Golem
Tsekkasin Thomannilta noiden hinnat. Tähdellä merkatut on myydyimmät:

* CDJ-2000 1766eur
* CDJ-900 1275eur
* CDJ-850 879eur
CDJ-400 585eur
* CDJ-350 588eur
CDJ-200 415eur
CDJ-100 338eur

Kolmessa ylimmässä näyttäisi olevan sama iso jogwheel ku nykyisissä klubistandardeissa. Jännä nähdä mitkä niistä yleistyy eniten, kun toi CDJ-2000 on kuitenkin älyttömän kallis laite. Onkohan 850:ssä tai 900:ssa biisin rakenteen näyttöä LCD:ssä..?

Harmittaa kyl Pioneerin de-facto monopoli. Noikin hinnat tulisi varmasti alas jos joku toinen brändi saisi kehitettyä riittävän uskottavaa tuotantoa (ja riittävän samankaltaista käyttöliittymältään pioneerin kanssa), joka myös alkaisi yleistymään klubeilla.

Joku EKS vois vaikka fuusioitua jonkun ison firman kanssa (tyyliin Sony, Denon, Panasonic, whatever) ja jatkokehitellä niiden lisäresursseilla Otuksesta myös CD-levyjä ja USB-tikkuja syövä kilpailija Pioneerille... :)
golem

Posts: 1,395

#83 • • golem Golem

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):

Paitsi että DVS-systeemi tulee jäämään vanhanaikaiseksi muutaman vuoden sisällä. Näin ennustaa sama heppu, joka myös ennusti aikoinaan niiden tulon. Controllerit on se seuraava BIG thing.
Tai siis itseasiassa ne on jo sitä... (TJEU: esim. Traktor Kontrol S4)
Tikutkin tulevat jäämään pois kuvioista, koska niiden sisältämän informaation kontrollointi nykyisillä vehkeillä on auttamattomasti perseestä, jos verrataan esim controllereihin ja DVS-systeemeihin.
Samaan hengenvetoon voidaan tietysti todeta, että kyllähän sitä voi toki tulevaisuudessa mennä pelkän tikun kanssa keikalle, mutta kenen läppäriin se pitäisi tunkea?



Tikun voi ymmärtääkseni tunkea suoraan uusimpiin pioneerin soittimista CDJ-350 ja CDJ-400 malleista ylöspäin alkaen.

ja vaikee uskoa, et DVS tai timecode systeemit kuolisi pois niin nopeasti niin kauan ku klubeilla on vanhoja vinyylisoittimia. Määrä tulee kyl varmasti vähentymään ku keikkailevat Pro DJ:t huomaavat kuinka helppoa on ku voi jättää sen Rane boksinkin kotiin eikä tuu sitä johtosotkusäätöä ja RCA-piuhojen irrotus/kiinnitysrumbaa, ja ainoastaan ne jatkaa DVS:n käyttöä, joille vinyylituntuma on täysin välttämätön.

Tietenkin voisi ennustaa et ehkä Technics (tai eka joku muu ja sit Teknari markkinapaineen pakottamana) tuo jossain vaiheessa sellasen levysoitinmallin, jossa sisäisesti signaali jakautuu phono-liitäntään ja lisäksi sisäiseen häkkyrään, joka konvertoi aikakoodisignaalin audiomuodosta USB-piuhaa kulkevaan muotoon (silloin kun vinyyliltä tulee aikakoodia), ja tällöin voisi levysoittimen kytkeä USB-piuhalla suoraan läppäriin. Tällöin pääsisi eroon Serato-boksiturhakkeesta. Mut mä en usko et tätä on tapahtumassa ainakaan kovin nopeasti.
Pete Input

Posts: 454

#84 • • Pete Input Asiantuntija

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):



Tikun voi ymmärtääkseni tunkea suoraan uusimpiin pioneerin soittimista CDJ-350 ja CDJ-400 malleista ylöspäin alkaen.


Tietenkin voisi ennustaa et ehkä Technics (tai eka joku muu ja sit Teknari markkinapaineen pakottamana)...



Voi toki, mutta kenen laitteisiin?
Ja jos talon / järjestäjän puolesta on soittimet ja mikseri, niin minkä takia ottaa tikku mukaan kun voi sitten samantien ottaa oman läppärin... läppäri on kaikille kuitenkin aika henkilökohtainen vehje. Ja kuten mä jo aiemmin sanoin, niin tikulta soittaminen nykyisillä vehkeillä (siis ilman läppäriä) on suhteellisen suolesta.


Newsflash: Technics is DEAD! No more new playerz 4 us....

--
Input Sessions

golem

Posts: 1,395

#85 • • golem Golem

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


---


Tikun voi ymmärtääkseni tunkea suoraan uusimpiin pioneerin soittimista CDJ-350 ja CDJ-400 malleista ylöspäin alkaen.


Tietenkin voisi ennustaa et ehkä Technics (tai eka joku muu ja sit Teknari markkinapaineen pakottamana)...

---


Voi toki, mutta kenen laitteisiin?
Ja jos talon / järjestäjän puolesta on soittimet ja mikseri, niin minkä takia ottaa tikku mukaan kun voi sitten samantien ottaa oman läppärin... läppäri on kaikille kuitenkin aika henkilökohtainen vehje. Ja kuten mä jo aiemmin sanoin, niin tikulta soittaminen nykyisillä vehkeillä (siis ilman läppäriä) on suhteellisen suolesta.


Newsflash: Technics is DEAD! No more new playerz 4 us....



En oo koskaan käyttänyt USB-tikkua, mutta olen jotenkin olettanut, että sen käyttäminen olisi ulkoisesti samanlaista kuin MP3 CD:n käyttäminen. Onko näin? Onhan se joo vittumaisempaa selata niit foldereita nuolilla kuin läppärin interfacella, mutta moni DJ on jo siihen tottunut, ja joissain tilanteissa voi olla niiiin helppoo jos sen läppärinkin voisi jättää himaan.
Pete Input

Posts: 454

#86 • • Edited Pete Input Asiantuntija

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):



En oo koskaan käyttänyt USB-tikkua, mutta olen jotenkin olettanut, että sen käyttäminen olisi ulkoisesti samanlaista kuin MP3 CD:n käyttäminen. Onko näin? Onhan se joo vittumaisempaa selata niit foldereita nuolilla kuin läppärin interfacella, mutta moni DJ on jo siihen tottunut, ja joissain tilanteissa voi olla niiiin helppoo jos sen läppärinkin voisi jättää himaan.




Joo, kyllä toimii ihan samalla tavalla, mutta mutta...
Tässä kohtaa pitää siis eritellä, että mikä on se laite johon se tikku kytketään, koska jos sen tunkee cd-soittimeen, niin varmasti ymmärrät, ettei se cd-soittimen näyttö paljoa infoa anna.
Tai jos vaikka pitäis mp3-tageja selata, jotta löytää etsimänsä informaation, niin sehän ei cd-soittimilla kovin hyvin onnistu. Pioneerin 2000 on varmaankin jo pikkasen paremmin kehittynyt sillä saralla, mutta ymmärtänet varmasti, että on ihan eri asia tunkea se tikku koneen kylkeen, jossa on soittosofta valmiina. Siitä vaan siirtää biisit ja tekee kansion ja soittaa sieltä. Kaikki softan antamat avutkin on napin painalluksen päässä. Mikäli käytössä on vielä controlleri, niin kaikki "avut" on helpommin käytettävissä, kun taas sitten cd-soittimella live-looppaaminen on aina lähestulkoon perseestä, koska harvemmin se onnistuu kertaheitolla.

Eli siis kun tikun kanssa menet keikalle, niin mikäli et kenenkään tietsikkaan sitä saa kiinni, niin vaihtohtona on oikeastaan enää cd-soitin ja se ei paljoa infoa tikulta jakele.
En tiedä sinusta, mutta itse mä haluan nähdä tagi-infoja enemmän kuin biisin nimen tai artistin.
Tosin jos vaikka tunnin setin vetäisee, niin eipä siihen tikulle tietty montaa laulua tartte laittaa, joten sillä "tiedon haulla" / biisien haulla ei ole juurikaan merkitystä. Se on sitten eri asia kun menee keikalle ja tikulla on vaikka 400 biisiä.

--
Input Sessions

golem

Posts: 1,395

#87 • • golem Golem

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


---


En oo koskaan käyttänyt USB-tikkua, mutta olen jotenkin olettanut, että sen käyttäminen olisi ulkoisesti samanlaista kuin MP3 CD:n käyttäminen. Onko näin? Onhan se joo vittumaisempaa selata niit foldereita nuolilla kuin läppärin interfacella, mutta moni DJ on jo siihen tottunut, ja joissain tilanteissa voi olla niiiin helppoo jos sen läppärinkin voisi jättää himaan.
---



Joo, kyllä toimii ihan samalla tavalla, mutta mutta...
Tässä kohtaa pitää siis eritellä, että mikä on se laite johon se tikku kytketään, koska jos sen tunkee cd-soittimeen, niin varmasti ymmärrät, ettei se cd-soittimen näyttö paljoa infoa anna.
Tai jos vaikka pitäis mp3-tageja selata, jotta löytää etsimänsä informaation, niin sehän ei cd-soittimilla kovin hyvin onnistu. Pioneerin 2000 on varmaankin jo pikkasen paremmin kehittynyt sillä saralla, mutta ymmärtänet varmasti, että on ihan eri asia tunkea se tikku koneen kylkeen, jossa on soittosofta valmiina. Siitä vaan siirtää biisit ja tekee kansion ja soittaa sieltä. Kaikki softan antamat avutkin on napin painalluksen päässä. Mikäli käytössä on vielä controlleri, niin kaikki "avut" on helpommin käytettävissä, kun taas sitten cd-soittimella live-looppaaminen on aina lähestulkoon perseestä, koska harvemmin se onnistuu kertaheitolla.

Eli siis kun tikun kanssa menet keikalle, niin mikäli et kenenkään tietsikkaan sitä saa kiinni, niin vaihtohtona on oikeastaan enää cd-soitin ja se ei paljoa infoa tikulta jakele.
En tiedä sinusta, mutta itse mä haluan nähdä tagi-infoja enemmän kuin biisin nimen tai artistin.
Tosin jos vaikka tunnin setin vetäisee, niin eipä siihen tikulle tietty montaa laulua tartte laittaa, joten sillä "tiedon haulla" / biisien haulla ei ole juurikaan merkitystä. Se on sitten eri asia kun menee keikalle ja tikulla on vaikka 400 biisiä.



Nii no riippuu miten miksaa. CDJ:n interfeissillä on miksattu ainakin n. 10 vuotta ja kyl se tulevaisuudessa varmasti houkuttaa käyttää sitä jos voi repusta jättää läppärin pois. Ite luulen et aion saman tien soittaa valtaosan DJ-keikoista USB-tikulta kun se on mahdollista. Läppäriä kuitenkin joutuu aina kuumottaa et pölliikö joku sen, meneeks se rikki jos heittää vahingossa repun lattialle. USB-tikut ei oo mikään big deal, jos ne varastetaan nii uudet ei maksa juuri mitään läppäriin verrattuna.

Tai no toki riippuu keikkaolosuhteista. Silloin jos esim. ei tiedä etukäteen minkä tyylistä joutuu soittamaan tai kuinka pitkän setin joutuu soittaa ja pitää oikeasti olla koko musakokoelma mukana, niin läppäri on parempi vaihtoehto.
Junkieman

Posts: 123

#88 • • Junkieman
Ite en kyllä kauheesti pelkää, että läppäri pöllittäis keikalla. Siinä kääntyy jokunen sata ihmistä kattomaan, että mihin musiikkia katos, jos sitä yrittää siitä mukaansa ottaa :) Tai ei ainakaan mikään laatikon terävin veitsi ole se kaveri, jonka mielestä se on hyvä idea. Tosin paskaks sen voi joku toki suutuspäissään pistää, mutta eiköhän siitäkin joudu vastuuseen todella suurella todennäköisyydellä.

Ja en kyllä näe itseäni soittamassa USB-tikuilta. Se, että talossa olisi midiä tukevat soittimet, niin voisi olla sellainen tie, joka tulee yleistymään. Läppärillä on kuitenkin oma softa, omat tägit, oma järjestys, omat cue-pointit ja muut merkit, jotka ei varmaan samalla tavalla kulje mukana, että joku USB-tikkuja tukeva soitin ne osais sieltä poimia. Tällä hetkellä mukana kulkee läppäri+kontrolleri ja jos tarttee, niin oma mikseri. Kontrollerin voisin tuosta vielä pudottaa, mutta se oli sitten siinä. Onhan noiden johtojen kanssa pelleily tietty oma hommansa, johon menee "ylimääräistä" aikaa. Läppäritelinekin olis kiva vakiovaruste keikkapaikoilla, sen kasailu on paskamaista hommaa ja se kuitenkin tekee huomattavasti paremman työpisteen.
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#89 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):

Ite en kyllä kauheesti pelkää, että läppäri pöllittäis keikalla. Siinä kääntyy jokunen sata ihmistä kattomaan, että mihin musiikkia katos, jos sitä yrittää siitä mukaansa ottaa :)

Ja en kyllä näe itseäni soittamassa USB-tikuilta. Se, että talossa olisi midiä tukevat soittimet, niin voisi olla sellainen tie, joka tulee yleistymään. Läppärillä on kuitenkin oma softa, omat tägit, oma järjestys, omat cue-pointit ja muut merkit, jotka ei varmaan samalla tavalla kulje mukana, että joku USB-tikkuja tukeva soitin ne osais sieltä poimia. Tällä hetkellä mukana kulkee läppäri+kontrolleri ja jos tarttee, niin oma mikseri. Kontrollerin voisin tuosta vielä pudottaa, mutta se oli sitten siinä. Onhan noiden johtojen kanssa pelleily tietty oma hommansa, johon menee "ylimääräistä" aikaa. Läppäritelinekin olis kiva vakiovaruste keikkapaikoilla, sen kasailu on paskamaista hommaa ja se kuitenkin tekee huomattavasti paremman työpisteen.



Kyllä mulla on aina snadit kuumotukset läppäriä, kontolleria, audio 8-äänikorttia ja muita tilbehöörejä keikoilla mukana raahatessa, siis ennen ja jälkeen keikan. Jos DJ-booth ei oo ihan varma mesta niin ainahan ne saa narikkaan ja tapana onkin maksaa pokelle narikka tuplana ja sanoa, et voisitko pitää tästä überhyvää huolta koska tässä laukussa on mun elämä. Kuitenkin sitä vaan kuumottaa, et v*ttu jos ne katoo.

Silti ei ole ihan heti näköpiirissä, et vaihtaisin setupin pelkkään USB-tikkuun. Siellä läppärillä on tosiaan kaikki tagit, beatgidit, hotcuet yms. eikä sen biisikokoelman selaaminen olisi mitään herkkua CDJ:llä. Eiköhän se keikan pituus ja musatyyli ole jossain haarukassa selvillä jo ennen keikkaa, mut silti tykkään et koneella on kymmeniä ja kymmeniä vaihtoehtoja rakentaa settiä fiiliksen ja tunnelman mukaan mihin suuntaan tahansa. Mun mielestä se kertoo ehkä jopa "ammattiylpeyden" puuttumisesta jos ei jaksa kantaa keikoille musiikkia fyysisessä formaatissa tai omaa gearia (läppäri+kontrolleri) vaan laittaa tikulle parikyt biisiä ja käy räiskimässä ne ilmoille. Tai sit mä oon vaan vähän kalkkis ku ei mahdu mun ajatusmaailmaan.
darudevil

Posts: 427

#90 • • Edited darudevil Darude

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


Mun mielestä se kertoo ehkä jopa "ammattiylpeyden" puuttumisesta jos ei jaksa kantaa keikoille musiikkia fyysisessä formaatissa tai omaa gearia (läppäri+kontrolleri) vaan laittaa tikulle parikyt biisiä ja käy räiskimässä ne ilmoille. Tai sit mä oon vaan vähän kalkkis ku ei mahdu mun ajatusmaailmaan.


Itellä kulkee kontrolleri+läppäri messissä, ja tykkään Traktorista ja siitä että omat tägi messissä automaattisesti jne, voi säätää lenskarissa ja hotlassa jne, mutta musta ei kyllä tikuilta soittamisessa ole mitenkään kysymys ammattimaisuudesta tai sen puuttumisesta tai ammattiylpeydestä. Työkalu mikä työkalu, ja noille isoille tikuille mahtuu kyllä *hiukan* enemmän kuin parikymmentä biisiä. Lisäksi CDJ:llä ja rekordboxilla voi tehdä soittolistoja, joihin voi laittaa millä vain kriteereillä mitä vaan, ei se kokoelman plärääminen oikeesti niin iso homma kakstonnisilla ole. *Lisäys: Ja niissä on myös hakutoiminto, joka käsittääkseni löytää muutenkin kuin artistin ja biisin nimen perusteella.
Ressiv

Posts: 1,582

#91 • • Ressiv
"At the end of the day there's ONE thing only to our craft... and that's programming, what you play and when you play it. Energy and vibe are a funny thing and no matter how well you mix or EQ or whatever, you play the wrong song and you'll kill a room. No amount of technical ability (laptop or otherwise) is going to save that."

-Max Graham-
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#92 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


---

Mun mielestä se kertoo ehkä jopa "ammattiylpeyden" puuttumisesta jos ei jaksa kantaa keikoille musiikkia fyysisessä formaatissa tai omaa gearia (läppäri+kontrolleri) vaan laittaa tikulle parikyt biisiä ja käy räiskimässä ne ilmoille. Tai sit mä oon vaan vähän kalkkis ku ei mahdu mun ajatusmaailmaan.
---

Itellä kulkee kontrolleri+läppäri messissä, ja tykkään Traktorista ja siitä että omat tägi messissä automaattisesti jne, voi säätää lenskarissa ja hotlassa jne, mutta musta ei kyllä tikuilta soittamisessa ole mitenkään kysymys ammattimaisuudesta tai sen puuttumisesta tai ammattiylpeydestä. Työkalu mikä työkalu, ja noille isoille tikuille mahtuu kyllä *hiukan* enemmän kuin parikymmentä biisiä. Lisäksi CDJ:llä ja rekordboxilla voi tehdä soittolistoja, joihin voi laittaa millä vain kriteereillä mitä vaan, ei se kokoelman plärääminen oikeesti niin iso homma kakstonnisilla ole. *Lisäys: Ja niissä on myös hakutoiminto, joka käsittääkseni löytää muutenkin kuin artistin ja biisin nimen perusteella.



Olihan toi vähän karrikoidusti sanottu eikä pidä yleistää, mutta jos asenne on et ei jaksa kantaa ku tikun mukana ja suunnittelee setin alusta loppuun himassa valmiiksi niin ehkäpä jotain on siloin pielessä. Siinä ei auta edes tuo Max Grahamin lainaus "At the end of the day there's ONE thing only to our craft... and that's programming, what you play and when you play it", jos sulla ole tarpeeksi valinnan varaa mukana mitä soittaa ja milloin soittaa.

edit: Onhan toki näitä kultasormilevyseppiä, joiden käsissä rittää jopa se parinkymmenen levyn crate ja ne sorvaa niistä aina setin, jolla yleisö menee pähkinöiksi. Tai sitten olen lukenut satuja, mutta eipä niitä ainakaan ihan joka makkarista löydy.
fi-do

Posts: 380

#93 • • fi-do
voiskos joku vähän valaista mua kun mul on ollu harkinassa päivittää soittimet "muistitikku versioihin" että mikä niissä sitten oikein mättää? ei jaksais enää noita cd levyjä poltella ja cd:iltä kun soittelee niin joutuu aina tracklistiäkin puljailemaan sen mukaan miten biisit levyillä on.. *ding*
golem

Posts: 1,395

#94 • • golem Golem

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):

voiskos joku vähän valaista mua kun mul on ollu harkinassa päivittää soittimet "muistitikku versioihin" että mikä niissä sitten oikein mättää? ei jaksais enää noita cd levyjä poltella ja cd:iltä kun soittelee niin joutuu aina tracklistiäkin puljailemaan sen mukaan miten biisit levyillä on.. *ding*



Ei niissä kai mikään mättää?

Pioneerin uusimmat muistitikkumallit on tosiaan:

CDJ-350
CDJ-850
CDJ-900
CDJ-2000


350 halpismalli, 850 uus kasisatanen, 900:ssa voi ilmeisesti linkata soittimet niin, että jos kytkee USB-kovon vain toiseen soittimeen nii sen biisejä voi soittaa myös toiselta soittimelta.


Tässä videossa käsitellään noiden eroja:



Kuulemma jotkut noista malleista ei vielä onnistunut Traktorin ohjaamisessa.



Ja Traktor Control S4 on muuten kanssa varmaan aika hyvä ostos. Se on pyörinyt jonkin aikaa jo aika korkealla tuolla Thomannin myydyimmissä laitteissa:

http://www.thomann.de/fi/native_instruments_traktor_kontrol_s4.htm
fi-do

Posts: 380

#95 • • fi-do

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


---



350 halpismalli, 850 uus kasisatanen, 900:ssa voi ilmeisesti linkata soittimet niin, että jos kytkee USB-kovon vain toiseen soittimeen nii sen biisejä voi soittaa myös toiselta soittimelta.


noi 850:set on ollu mielessä.. harmittavaisesti ne tuli markkinoille n.2kk sen jälkeen kun olin ostanut 800mk2:set :/ olisko jollain näistä kokemuksia/jotain mainittavaa?
noista tietokone ohjelmistoista en niinkään ole innostunut ku kuitenkin tykkään soitella "perinteisesti levareilta"..

golem

Posts: 1,395

#96 • • golem Golem
Harmi et Pioneer on näköjään koko uudesta mallistosta jättänyt FLAC tuen pois. Tosin tein äsken sokkotestin jossa laitoin yhdelle sekvensserin raidalle dark psykebiisin (Penta), wavina CD:ltä, ja toiselle 320kbps MP3:na, enkä kyllä onnistunut niitä erottamaan vaikka kuuntelin keskittyneesti ja studiomonitoreilla. Ehkä mun korva ei oo tarpeeks harjaantunut, tai eron kuulee vaan tietyntyyppisissä kohdissa tai lähdemateriaalissa.
Pete Input

Posts: 454

#97 • • Pete Input Asiantuntija

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):

voiskos joku vähän valaista mua kun mul on ollu harkinassa päivittää soittimet "muistitikku versioihin" että mikä niissä sitten oikein mättää? ei jaksais enää noita cd levyjä poltella ja cd:iltä kun soittelee niin joutuu aina tracklistiäkin puljailemaan sen mukaan miten biisit levyillä on.. *ding*



Eihän niissä varsinaisesti mikään mättää, mutta se informaation näkyminen / hakeminen ei ole kaikille yhden tekevää.
Jos sä et tartte muuta infoa kuin artistin nimen / biisin nimen, niin ok, go for it.
Mä en henkilökohtaisesti tollasella informaatiolla pärjää.

--
Input Sessions

fi-do

Posts: 380

#98 • • fi-do

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):





Eihän niissä varsinaisesti mikään mättää, mutta se informaation näkyminen / hakeminen ei ole kaikille yhden tekevää.
Jos sä et tartte muuta infoa kuin artistin nimen / biisin nimen, niin ok, go for it.
Mä en henkilökohtaisesti tollasella informaatiolla pärjää.



mitä muuta infoa? mun 800 mk2:sissa ei näy muuta kun aika / biisin nimi / artisti :)
Prime Number

Posts: 2,705

#99 • • Prime Number UG-///

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):

Harmi et Pioneer on näköjään koko uudesta mallistosta jättänyt FLAC tuen pois. Tosin tein äsken sokkotestin jossa laitoin yhdelle sekvensserin raidalle dark psykebiisin (Penta), wavina CD:ltä, ja toiselle 320kbps MP3:na, enkä kyllä onnistunut niitä erottamaan vaikka kuuntelin keskittyneesti ja studiomonitoreilla. Ehkä mun korva ei oo tarpeeks harjaantunut, tai eron kuulee vaan tietyntyyppisissä kohdissa tai lähdemateriaalissa.





Suosittelen kokeilemaan samaa jollain itse tekemälläsi biisillä.

--
Repikää siitä

golem

Posts: 1,395

#100 • • golem Golem

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


---
Harmi et Pioneer on näköjään koko uudesta mallistosta jättänyt FLAC tuen pois. Tosin tein äsken sokkotestin jossa laitoin yhdelle sekvensserin raidalle dark psykebiisin (Penta), wavina CD:ltä, ja toiselle 320kbps MP3:na, enkä kyllä onnistunut niitä erottamaan vaikka kuuntelin keskittyneesti ja studiomonitoreilla. Ehkä mun korva ei oo tarpeeks harjaantunut, tai eron kuulee vaan tietyntyyppisissä kohdissa tai lähdemateriaalissa.
---




Suosittelen kokeilemaan samaa jollain itse tekemälläsi biisillä.



sitä voisi toki kokeilla, mutta mä oon elänyt siinä käsityksessä, että lähdemateriaalin tyyppi vaikuttaisi aika paljon tohon. Tai siis et biisin kohta jossa on yksinkertainen looppi vs. biisin kohta jossa on paljon dynaamisia eroja lyhyellä aikavälillä, tapahtuu kaikilla taajuuksilla ja vielä lisäksi paljon stereoinformaatiota, niin ero olisi selvempi. (vähän tais mennä off-topiciksi). Et jos mä teen saman tyylisen biisin ku toi Pentabiisi niin en usko et erottaisin mitenkään paremmin, mut who knows.