DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas)

368 posts, 19 pages, 255,316 views

Lil Tony

Posts: 775

#241 • • Lil Tony Cosmic City Survivor
Tähän ollaan menossa kovaa vauhtia.
&feature=related

--
Jazz Is a Teacher

Jil

Posts: 682

#242 • • Edited Jil

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):

Tähän ollaan menossa kovaa vauhtia.

&feature=related



Joo siis toihan on ihan karmeeta. Varsinkin kun kyseessä on joku noobie romboy ja playlistististä näytti jotain super nooby solomoniakin löytyvän. :D
Tätä keskustelua paria sivua sivusta seuranneena alkaa vaan vahvistua tää puristiysärit vastaan 2k10-DJ-asetelma. Ei siinä oikeesti mitään, ei vinyylissä mitään pahaa ole mut en oikeen ymmärrä EDELLEENKÄÄN et kaikki muu on paskaa ja väärää formaattia. Ja khyl mr. TONY, edelleen veikkaan et sun äänentoistossas on jotain pahasti vialla jos vinyyli kerta toisensa jälkeen kulostaa sen 100 kertaa paremmalta. Joo se keskustelu löytyy joku 7 sivua alempaa mutta et säkään nyt varmasti mikään kaikki tietävä bilevelho ole vaikka sellasen kuvan sun jostain teksteistä voikin saada.
Ja joo, olin EDELLEEN mr. PRYDA, en ole enää ja olen tyytyväinen siitä. Menisit säkin eteenpäin ja avaisit silmäs. Jos sä tykkäät lapsilles opettaa vinyylin soittelua niin OK, se on ihan fine. Muista ottaa samal huomioon et tekniikka muuttuu, DJt siin samalla. Paitsi PURISTI DJt tietysti, Otit tossa joku sivu sit kantaa siihen kuin vinyyli elää loputtomiin ja meidän kontrollerit tuskin jaksaa kantaa 2020-luvulle. (korjaa toki jos olen väärässä). Mitä sä meinaat sitten tehdä kun vinyylit katoo? Meinaat vetää itkupotkut ja mennä peiton alle piiloon? Sun vinyylis kun ei myöskään varmasti ole mikään kuolematon formaatti, joskus se noutaja silläkin saralla tulee.. :)
golem

Posts: 1,395

#243 • • golem Golem

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


Se vielä täytyy sanoa että jos et soita vinyyleitä ja soitat technoa ja deephousea, niin jää kyllä aika paljon hyvää musaa saamatta. Vinyl only julkaisuja tulee enemmän ja enemmän, mä soitin viel 2 vuotta sitten 50/50 cdt ja vinyylit, nyt tuntuu että pakki täyttyy hyvistä levyistä mitä ei saa fileina ostettua joten se on nyt ehkä 90/10 suhde. Pääasiahan on kuitenkin hyvä musa.



Täytyy kyl ihmetellä kuinka moni artisti vielä nykypäivänä haluaisi julkasta biisinsä pelkästään vinyylinä, ku rahaa (ja näkyvyyttä biisille) olisi paljon enemmän tarjolla jos sen julkaisisi myös diginä (tai CD:llä).

Mut kai se on sit uskottava vaan.
Jil

Posts: 682

#244 • • Jil

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


---

Se vielä täytyy sanoa että jos et soita vinyyleitä ja soitat technoa ja deephousea, niin jää kyllä aika paljon hyvää musaa saamatta. Vinyl only julkaisuja tulee enemmän ja enemmän, mä soitin viel 2 vuotta sitten 50/50 cdt ja vinyylit, nyt tuntuu että pakki täyttyy hyvistä levyistä mitä ei saa fileina ostettua joten se on nyt ehkä 90/10 suhde. Pääasiahan on kuitenkin hyvä musa.
---


Täytyy kyl ihmetellä kuinka moni artisti vielä nykypäivänä haluaisi julkasta biisinsä pelkästään vinyylinä, ku rahaa (ja näkyvyyttä biisille) olisi paljon enemmän tarjolla jos sen julkaisisi myös diginä (tai CD:llä).

Mut kai se on sit uskottava vaan.



Katu-uskottavuutta.. :)
mattilaa

Posts: 6

#245 • • Edited mattilaa

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):

Tähän ollaan menossa kovaa vauhtia.

&feature=related



Kuulun kyllä itse kanssa niihin henkilöihin, jotka haluaa soittaa koskemalla vekottimiin konkreettisesti. Eihän tossa vehkeessä ole yhtään mitään soittotatsia. Mistä tietää mitä koneet tekee kun ei tunne mitään? - Vertaa autolla ajaminen kosketusnäytöllä versus ratti + polkimet. Normi mikseriä ja vinyyleitä voi soittaa fiiliksissä silmät kiinni. Siihen perään vielä latenssi, joka sotkee pään sisäistä tempoa ja soittofiilistä. Mikserissä ainakin huomaa heti, jos latenssia on yhtään. Soittelen itse mieluiten Traktorilla ulkoisen mikserin + 2x aikakoodivinyylien kera. Riittävän hyvä kombo mielestäni. Ainakin tuntee mitä soittaa. Normivinyylit tulee hyvänä kakkosena perässä. Toki niiden soittofiilis on toista luokkaa edelleen, mut selektiolle tulee enemmän tilaa kun on koko kirjasto nopeasti käsissä. :)
Lil Tony

Posts: 775

#246 • • Lil Tony Cosmic City Survivor

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


---
Tähän ollaan menossa kovaa vauhtia.

&feature=related
---


Kuulun kyllä itse kanssa niihin henkilöihin, jotka haluaa soittaa koskemalla vekottimiin konkreettisesti. Eihän tossa vehkeessä ole yhtään mitään soittotatsia. Mistä tietää mitä koneet tekee kun ei tunne mitään? - Vertaa autolla ajaminen kosketusnäytöllä versus ratti + polkimet. Normi mikseriä ja vinyyleitä voi soittaa fiiliksissä silmät kiinni. Siihen perään vielä latenssi, joka sotkee pään sisäistä tempoa ja soittofiilistä. Mikserissä ainakin huomaa heti, jos latenssia on yhtään. Soittelen itse mieluiten Traktorilla ulkoisen mikserin + 2x aikakoodivinyylien kera. Riittävän hyvä kombo mielestäni. Ainakin tuntee mitä soittaa. Normivinyylit tulee hyvänä kakkosena perässä. Toki niiden soittofiilis on toista luokkaa edelleen, mut selektiolle tulee enemmän tilaa kun on koko kirjasto nopeasti käsissä. :)



Niin eiks toi laite ole aika vitsi ?

--
Jazz Is a Teacher

Lil Tony

Posts: 775

#247 • • Edited Lil Tony Cosmic City Survivor

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


---

Se vielä täytyy sanoa että jos et soita vinyyleitä ja soitat technoa ja deephousea, niin jää kyllä aika paljon hyvää musaa saamatta. Vinyl only julkaisuja tulee enemmän ja enemmän, mä soitin viel 2 vuotta sitten 50/50 cdt ja vinyylit, nyt tuntuu että pakki täyttyy hyvistä levyistä mitä ei saa fileina ostettua joten se on nyt ehkä 90/10 suhde. Pääasiahan on kuitenkin hyvä musa.
---


Täytyy kyl ihmetellä kuinka moni artisti vielä nykypäivänä haluaisi julkasta biisinsä pelkästään vinyylinä, ku rahaa (ja näkyvyyttä biisille) olisi paljon enemmän tarjolla jos sen julkaisisi myös diginä (tai CD:llä).

Mut kai se on sit uskottava vaan.



Mä luulen että se perustuu lähinnä siihen että underground artistit haluavat julkaista biisinsä vinyylinä lähinnä sen fromaatin takia, ja sen takia että filet vuotaa nettiin hirveetä vauhtia ja ei edistä myyntiä yhtään. Plus monista loppuun myydyistä vinyyleistä tulee hirveä ylimääräinen hype kun niitä ei saa viikon päästä julkaisun jälkeen huom lähinnä techno ja deep house piireissö. Plus aika moni pyörittää omaa labelia lähinnä huvikseen ja jos diggailee vinyylistä pelkästään niin miksi sitä pitäis tehdä diginä ollenkaan.

Mä julkaisen henk koht sekä että, mut myyntiluvut on suurin piirtein 50/50 digi ja vinyyli. Ongelma digissä on se että julkaisuja tulee noin miljoona viikossa ulos, sen paskan läpi kahlaaminen vaatii niin paljon aikaa että jos sä et ole Pryda niin sun biisi ei tule koskaan päätymään esim beatportin top 100seen kuin ehkä ensimmäisiksi viikoiksi, joka tarkoitta sitä että jos se tulee ainoastaan diginä ulos niin se ei tule saamaan mitään huomiota jos käy huono tsägä, mikä on enemmän kuin yleistä. Vinyyli saa huomiota heti jos on kova julkaisu koska niitä ilmestyy prosenttuaalisesti huomattavasti vähemmän, vinyylin painaminen on aina riski ja jos siihen lähtee niin pitää olla varma että se myy vähintään sen 500 kpl että pääsee omilleen.

--
Jazz Is a Teacher

Lil Tony

Posts: 775

#248 • • Lil Tony Cosmic City Survivor

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


---
Tähän ollaan menossa kovaa vauhtia.

&feature=related
---


Joo siis toihan on ihan karmeeta. Varsinkin kun kyseessä on joku noobie romboy ja playlistististä näytti jotain super nooby solomoniakin löytyvän. :D
Tätä keskustelua paria sivua sivusta seuranneena alkaa vaan vahvistua tää puristiysärit vastaan 2k10-DJ-asetelma. Ei siinä oikeesti mitään, ei vinyylissä mitään pahaa ole mut en oikeen ymmärrä EDELLEENKÄÄN et kaikki muu on paskaa ja väärää formaattia. Ja khyl mr. TONY, edelleen veikkaan et sun äänentoistossas on jotain pahasti vialla jos vinyyli kerta toisensa jälkeen kulostaa sen 100 kertaa paremmalta. Joo se keskustelu löytyy joku 7 sivua alempaa mutta et säkään nyt varmasti mikään kaikki tietävä bilevelho ole vaikka sellasen kuvan sun jostain teksteistä voikin saada.
Ja joo, olin EDELLEEN mr. PRYDA, en ole enää ja olen tyytyväinen siitä. Menisit säkin eteenpäin ja avaisit silmäs. Jos sä tykkäät lapsilles opettaa vinyylin soittelua niin OK, se on ihan fine. Muista ottaa samal huomioon et tekniikka muuttuu, DJt siin samalla. Paitsi PURISTI DJt tietysti, Otit tossa joku sivu sit kantaa siihen kuin vinyyli elää loputtomiin ja meidän kontrollerit tuskin jaksaa kantaa 2020-luvulle. (korjaa toki jos olen väärässä). Mitä sä meinaat sitten tehdä kun vinyylit katoo? Meinaat vetää itkupotkut ja mennä peiton alle piiloon? Sun vinyylis kun ei myöskään varmasti ole mikään kuolematon formaatti, joskus se noutaja silläkin saralla tulee.. :)



Niin toi linkki olikin lähinnä vitsi. Mut tässä sulle romaani luettavaksi.

MR Pryda. Ehkä mun pitää selventää sulle yksi asia. Ootko ikinä käynnyt missään meidän mestoissa, Rose Garden, Kerma, Soda, Redrum, Siltanen, Kuudes Linja, YK, Bassment? Niissä on aina uusimmat Pioneerit kehissä ja cd:tä soitetaan noin 50/50. Ainut mesta missä koitettiin alussa "only vinyl" polittiikkaa oli Siltanen, mut se lähti lapasesta lähinnä sen takia että hommattin yksi cd taustamusaa varten päiviä varten ja kun annat pirulle pikkurillin niin se vie koko käden. Vaikka 90 % soittaakin edelleen vinyyliä. Idea lähti siitä, että djt joilla on hyllyt täynnä vinyylejä kaivelisi niitä arkistoja, sillä ollaan saatu luotua osittain oma soundi Siltasen musalinjaan.

Mulla esim on noin 500 fileä joka keikalla mukana cd:llä ja muistitikulla, lähinnä promoja mitä ei ole vinyyleinä vielä, jos tykkään tosi paljon biisistä ostan sen vinyylinä koska turhia muovilätkiä en halua hyllyyn, file on helppo dellata, siksi MP3 promojen lähettämine djlle eri poolien kautta on tosi järkevää, se lisää wav filejen myyntiä sekä vinyylien myyntiä. Kyse ei ole missään vaiheessa ollut siitä ettäkö digataalisesti masteroitu wav ei kuulostaisi hyvältä PA:sta vai olenko sitä väittänyt vaikka itse suosinkin vinyyliä formaattina ja useimmiten se soundaa lämpimämmältä jos neulat ja levari on kunnossa. Esim Redrumissa soitin pelkästään cd:tä koska se soundasi paremmalta kuin vinyylit syy ei ole vieläkään täysin selvä, johtui tilan akustiikasta ja todella järeästä PA:sta, monitorit oli liian lähellä vinyyleitä jolloin tuli kierto ongelma mm. Kyse on ollut paskalaatuisisita fileista soitettuna esim. Seraton läpi tai ylipäänsä formaatin soittaminen mikä soundaa huonolta.

Ulkomailla saattaa olla välillä niin että mestassa ei yksinkertaisesti ole vinyylisoittimia enään ollenkaan tai sit ne on niin huonossa hapessa että niihin ei voi edes koskea, tai sit päin vastoin, siksi on hyvä että on kaikki formaatit on halussa ja back uppeja mukana. Mut mun lempiklubit missä eniten viihdyn soittaa on mm. Panorama Bar, Robert Johnson, Fabric lontoo ja Madrid, LUx ,Plastic People sekä edes mennyt Yellow tokiossa on paikkoja missä soitetaan erittäin paljon vinyyleitä ja niissä on tää puoli hallussa. Eli kyllä itseään arvostavissa klubeissa on kaikki formaatit käytössä.


Se miksi mä diggaan vinyyleistä on että niitä nyt sattuu olemaan jonkun verran hyllyssä vuosien varrelta ja tällä hetkellä ilmestyy parasta technoa vinyylinä pelkästään. Ja jos nyt ajatellaan klassikoita esim. lataappa huvikseen joku megaklassikko vaikka Tracksoursesta, esim Jaydee Plastic dreams ja vertaa sitä vinyyliin jos siihen mahis niin ymmärät ehkä paremmin asian. Mä latasin aikoinaan kaikki klassikot fileina ja ajattelin että turha niitä kannella vinyylinä mukana, mutta pettynyt liian usein miten laihalta ne soundaa ja kuulostaa monesti vinyyliripeiltä että päätin sittenkin valita ne klasarivinyylinä mukaan mitä haluan soittaa.

Btw Pryda. Mihin se vinyyli kuolee? Ei mihinkään ainakaan sun elin aikana. Vinyyliä myytiin maailamassa viime vuonna enemmän kuin koskaan aikaisemmin, cd myynnit on jäännyt ihan jalkoihin. Plus suurin osa levyjä mitä mä ostan esim Hardwaxista löytyy ainoastaan vinyylinä. Jos mahdollista ostan kummatkin formaatit aina. sit ne löytyy kovolta ja hyllystä, ei tiedä mihin tää maailma menee. Mut sen tiedän että S4 ei ole se mihin tää kulttuuri on menossa, hyvä peli varmaan ja unelma laite jos sul ei ole mikseriä ja levareita tai cdeitä aloittaa treenaaminen, toki jotkut diggaa ottaa myös keikalle mukaan.

Vinyylit ei tule katoamaan mihinkään, just luin artikkelin että jopa Suomessa ne on palaamassa Anttiloihin ja peruskauppojen hyllyihin. Jos vinyyli loppuisi, olisi se tosi sääli, mutta miksi se loppuisi kun myynti luvut kasvaa koko ajan. Digimyynnit on tosi surkeita monissa genreissä koska biisit ilmestyy julkaisupäivänä jonnekkin piraattisaiteille imutettavaksi. Ainut pelko on perseessä että Technicsin levarit loppuu maapallolta, koska niiden valmistus on loppunut ja oikeestaan toista levaria mitä voi käyttää ei markkinoilla ole. Sen takia saattaa olla että vinyylikulttuuri kuolee dj formaattina joka on tosi sääli. Mulle se ei tuota ainakan ongelmaa, mä viihdyn CDJ 2000sen takana erittäin hyvin. Mul on ulkomaan keikoilla ne biisit vinyyleinä mitä ei saa CDnä ja päin vastoin, mut monessa mestassa ne vinyylit vaan soundaa niin paljon paremmalta että soitan niitä mielummin.

Elävä esimerkki viime perjantailta. Soitin Bassmentissa pelkkiä vinyyleitä DVS1sen kanssa. Lämppäsin häntä ja soundasi tosi pehmeeltä ja kivalta. DVS 1 aloitti vinyylillä mutta totesi että neulat oli sen verran huonossa kunnossa että siirtyi CD soitteluun. Kamat oli siinä vaiheessa aika lujalla ja kun hän jatkoi samalla volalla cdn soittamista rupes yllättäen jengiä sattumaan korviin ja pikkuhiljaa paikka tyhjeni loppua kohden ja moni valitti että onpa kiireen kuuloista. Toki djn ois pitänyt tajuja leikata keskiääniä reippaasti. Mut tässä tullaan kysymykseen että miksi soundi mikä on säädetty täysin flätiksi soundaa hyvältä viinyylinä ja miksi se ei soundaa hyvältä cdllä? Toki riippuu prässeistä mut yleisesti se cd on kliinisempi ja kireempi sille ei vaan voi mitään ja turha siitä on tässä sen enempää väitellä koska se on tyhmä taistella tuulimyllyjä vastaan.

Ja Pryda, sä voit soittaa ihan millä vehkeellä vaan niinkuin kaikki muutkin, onnea keikoille. Nää on mielipide asioita ja niitä on kiva jakaa, ei se niin vakavaa ole. Mä vaan kerron mun mielipiteen joka ei ole se ainut oikea, se voi olla jyrkkä koska oon aika pitkään tehnyt tätä ja kokeillut kaikkia formaatteja ja kerran jo heittänyt vinyylit nurkkaan, mutta palasin takaisin ja totesin että ei vaan voi mitään mutta kyllä ne soundaa paremmalta mun korvalle.

ja vielä sellainen tärkeä huomio, että paksasti masteroitu ja miksattu vinyyli joka on naarmuinen soundaa paskemmalta kuin mikään formaatti tän maan päällä. Eli toki pitää myös tuntea levynsä et mikä soundaa hyvältä. on myös monia julkaisuja modernissa musassa milloin file on se ainut ratkaisu. Esim suurin osa indie LPstä soundaa paljon paremmalta CDllä. Eli tuli ostettua läjä Cdeit autokuunteluun. Ei olisi tullut mielenkään ostaa niitä vinyylinä ja rakentaa autoon levaria :D

Mun eikä muidenkaan äänentoistossa ole mitään vikaa, mutta faktaa se on että Vinyyli soundaa todella usein paremmalta MUN korvaan.

PS. musta tuntuu snadisti huvittavalta väitellä kaverin kanssa joka on Prydalandiasta formaateista kun me ollaan ihan eri maailmasta. Sun esikuva saattaa olla PRyda ja siinä ei ole mitään väärää, me vaan ollaan ihan eri koulukuntaa. Mun esikuvat on lähinnä Ricardo Villalobos ja Dj Harvey osasto ja toki arvsotan erittäin paljon Hawtinia jolla on Tracktori hallussa paremmin kuin kenelläkään muulla, ja soundaa paremmalta kuin kenenkään vinyylit. Mut joo. rauha vaan ja edusta sä sun koulua mä omaani, elämä on valintoja täynnä ja internettiä pitää osaa luke kriittisesti ja luottaa omiin kokemuksiinsa

--
Jazz Is a Teacher

breaque

Posts: 317

#249 • • breaque

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


Btw Pryda. Mihin se vinyyli kuolee? Ei mihinkään ainakaan sun elin aikana. Vinyyliä myytiin maailamassa viime vuonna enemmän kuin koskaan aikaisemmin, cd myynnit on jäännyt ihan jalkoihin. Plus suurin osa levyjä mitä mä ostan esim Hardwaxista löytyy ainoastaan vinyylinä.



Aina yhtä hauskoja noi puheet vinyylin delaamisesta. Kun 1995 ostin ekat omat levarit, jotkut kaverit haukkui valinnan pystyyn. Kuulemma ihan tyhmää tukea "ihan just kuolevaa" formaattia, CD:ssä on tulevaisuus, jne jne. Nyt on 2012, ja viereisen korttelin levykauppaan tulee uutta kiinnostavaa lättyä siihen tahtiin, että perse puutuu kuuntelupöydän penkkiin niitä läpikäydessä. Nettikauppojen tarjonnasta puhumattakaan. Että semmonen kuolema.
Lil Tony

Posts: 775

#250 • • Lil Tony Cosmic City Survivor
Täytyy vielä se selventää että mua kiinostaa erittäin paljon uusi teknologia, mm oma studio on juurikin sitä yhdistettynä vanhaa tekniikkaan. Olen kokeillut lähes kaikkia mahdollisia potenttiaalisia uusia vehkeitä dj hommissa ja ostellut ja saannut testiin sitä sun tätä vuosine varrella. Serato boksi ja Tracktor pro löytyy ja vanha final Scratch sekä eka Tracktor. Mä soitin kuukausi sitten S4:sella 8 h putkeen jatkoilla kun ei ollut muutakaan vehjettä ja se toimi hyvin ei siinä mitään, kiva lelu. Mut kun mua ei kiinosta ne muut ominaisuudet mitä traktorissa ja S 4sessa on niin eihän siinä ole mitään järkeä niillä soittaa. Ymmärrä tyyppej jotka on viennyt homman yhtä pitkälle kuin esim Hawtin tai haluaa viedä, niin noin on ainuita vehkeitä siinä tapauaksessa. Mut jos laite on sitä varten että se on helppo pumpata täyteen mp 3sia ja mielummin paskalaatuisin että mahtuu kovolle ja auto sync on se pääasia niin silloin homma on aika väärillä raiteilla.

S4sen mikseri ja cd touch oli musta aika surkeita jos vertaa Pioneer 2000seen ja vaikka Allen & heath mikseriin. Mut kyl siihen tottui nopeesti ja jos ei muuta vaihtoehtoa ole niin kyllä niillä biiisit vaihtuu, eq nyt ei oikein sytyttänyt mua. Radiohommiin vois olla erittäin kova paketti. Ghetto blaster kainaloon ja menoksi. monilla radioasemilla tekniikka kusee sen verran että S4 tuntuisi luksukselta

--
Jazz Is a Teacher

mattilaa

Posts: 6

#251 • • Edited mattilaa

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


Niin eiks toi laite ole aika vitsi ?



On. Lyttäsin ton samantien maanrakoon, kun Facebookissa muinoin kierti linkit ;)

En muutenkaan tajua tota kosketusnäyttöbuumia joka paikassa. Ei kosketusnäytöllä voi korvata mitään mikä perustuu lihasmuistiin. Piste.

Ps. Otetaan vielä kantaa tuohon vinyyli vs wav äänenlaatuun. Miksi vinyyli soundaa usein paremmalle johtuu luultavasti vähintään jo siitä, että sen on masteroinut joku jätkä, joka osaa oikeasti masteroida vinyylejä, ja digiversio on vaan nopeasti sutastu limitterillä. Beatportissa 90% musasta on masteroitu päin persettä, eli väärät jätkät asialla, tai sitten alkuperäinen soundi on todella ruvella ylikompuroinnin/-limitoinnin takia, tai ei masteroitu ollenkaan. Onhan siinä vinyylissä sitten omat harmoniansa vielä mukana soundissa. Vinyylillä digitaalinenkin soundi kuulostaa analogiselta.
gr

Posts: 1,116

#252 • • gr Hu-hu

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


---

---

Ja mitä teknisiin murheisiin tulee, niin aika karun usein näkyy sitä, että jengi tulee jonkun 300 euron Acerin kanssa keikalle. Sille on syy miksei ne klubin vehkeetkään yleensä oo niitä halvimpia Geminin tuplapesä-cd-soittimia tai Reloopin hihnavetoisia levareita. Ammattikäyttö ja keikkailu vaatii laadukkaat laitteet, jotta tuollaiselta vältytään. Teknisiä murheita ei voi koskaan täysin välttää, mutta voi hyvin olettaa että jos halvimmalla ja sitä kautta ei varmaan laadukkaimmalla gearilla lähdetään hommia tekemään niin ongelmia taatusti tulee.



Heh joutuu kommentoimaan kun niin tuli eräät parin vuoden takaiset Tampereen kekkerit mieleen. Ko. kekkereissä erään nimeltä mainitsemattoman live-artistin piti vetää muistaakseni tunnin setti ja soundcheckissä todetaan vaan et "meidän keikka kestää sit vaan 50 minsaa" "ettekö haluu vetää koko tuntia sit kuitenkaa?" "täs meidän läppäris (ACER JEE) kestää akku just sen! ja sit tää ei suostu lataamaan akkua, jos kone on päällä eikä myöskään pysy päällä verkkovirralla." - Kyllä siinä taas promoottorilla pukkas hikeä *hikoil*
serotonot

Posts: 3,137

#253 • • Edited serotonot Paul Easy

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


Aika ylimielistä mut sopii sulle. Eli ei enään lainalla kamoja puolin ja toisin jos on noin nihkeetä. Mä jeesaan kuitenkin aina jos siihen tarvetta, liittyi se sit ihan mihin hyvänsä.

ps. Ja Antti kun sun pitää puuttua näköjään tähän asiaan koska oot "tiedottaja" niin voin sanoa ihan suoraan tulevaisuutta ajatellen että mun ei tulisi mielenkään netissä vittuilla mistään Venuelle, kyl sun pitäis tietää syy siihen, kun puhut teidän paikasta. Ikävää että olin kirjoittanut huolimattomasti, mut sait sanottua suusi puhtaaksi, joka oli ihan hyvä asia



Niin. Jos tässä on tosiaan kyse kirjoitusvirheestä, niin vilpittömät pahoittelut täältä suunnalta. Tosta vaan tuli aika hyvät flashbackit pari uutta vuotta taaksepäin ku koit tarpeeksesi tulla vittuilemaan meidän bileiden topiciin "Punavuoren pelastusarmeija" -juttuja ku tarjottiin asiakkaille mehua ja makkaraa

Eli siis tää hässäkkä: http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=61531;sivu=2

Henk. koht mun mielestä liikkeenharjoittajalla on tavallaista pulliaista hieman suurempi vastuu siitä, ettei sen kirjoitusvirheet saa aikaan tällaisia väärinkäsityksiä. Mut ehkä se on vaan mun ajatusmalli.


Mä en oo ikinä nähny syytä vittuilla kenellekään kenenkään paikasta netissä, tosin nyt hieman astuin sille sektorille ja pahoittelut siitä. Olisin ehkä voinut myös kirjoittaa Venuen nimimerkillä, mutta kun seison 100% omien sanojeni takana, mitään viestejä poistamatta, niin en kokenut sitä tarpeelliseksi, mutta pahoittelut siitäkin että se aiheutti lisähämminkiä.

Mä en oo täällä haastamassa riitaa vaan oikomassa virheitä.

Kaikista selkkauksista huolimatta toivotan kuitenkin sinulle onnea ja menestystä vuodelle 2012!
Pete Input

Posts: 454

#254 • • Pete Input Asiantuntija

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


Ymmärrä tyyppej jotka on viennyt homman yhtä pitkälle kuin esim Hawtin tai haluaa viedä, niin noin on ainuita vehkeitä siinä tapauaksessa. Mut jos laite on sitä varten että se on helppo pumpata täyteen mp 3sia ja mielummin paskalaatuisin että mahtuu kovolle ja auto sync on se pääasia niin silloin homma on aika väärillä raiteilla.




Aikamoinen ristiriita kun hehkutat Hawtinia ja samalla mollaat Auto Syncin käyttäjiä.
Käsittääkseni Hawtin ei muuta käytäkään kuin Synciä... Sitä vartenhan se Traktori sillä nimenomaan on, että saa biisit, loopit ja efektit synkkaan.
*ding*

--
Input Sessions

Jil

Posts: 682

#255 • • Jil

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


---

---
Tähän ollaan menossa kovaa vauhtia.

&feature=related
---


Joo siis toihan on ihan karmeeta. Varsinkin kun kyseessä on joku noobie romboy ja playlistististä näytti jotain super nooby solomoniakin löytyvän. :D
Tätä keskustelua paria sivua sivusta seuranneena alkaa vaan vahvistua tää puristiysärit vastaan 2k10-DJ-asetelma. Ei siinä oikeesti mitään, ei vinyylissä mitään pahaa ole mut en oikeen ymmärrä EDELLEENKÄÄN et kaikki muu on paskaa ja väärää formaattia. Ja khyl mr. TONY, edelleen veikkaan et sun äänentoistossas on jotain pahasti vialla jos vinyyli kerta toisensa jälkeen kulostaa sen 100 kertaa paremmalta. Joo se keskustelu löytyy joku 7 sivua alempaa mutta et säkään nyt varmasti mikään kaikki tietävä bilevelho ole vaikka sellasen kuvan sun jostain teksteistä voikin saada.
Ja joo, olin EDELLEEN mr. PRYDA, en ole enää ja olen tyytyväinen siitä. Menisit säkin eteenpäin ja avaisit silmäs. Jos sä tykkäät lapsilles opettaa vinyylin soittelua niin OK, se on ihan fine. Muista ottaa samal huomioon et tekniikka muuttuu, DJt siin samalla. Paitsi PURISTI DJt tietysti, Otit tossa joku sivu sit kantaa siihen kuin vinyyli elää loputtomiin ja meidän kontrollerit tuskin jaksaa kantaa 2020-luvulle. (korjaa toki jos olen väärässä). Mitä sä meinaat sitten tehdä kun vinyylit katoo? Meinaat vetää itkupotkut ja mennä peiton alle piiloon? Sun vinyylis kun ei myöskään varmasti ole mikään kuolematon formaatti, joskus se noutaja silläkin saralla tulee.. :)
---


PS. musta tuntuu snadisti huvittavalta väitellä kaverin kanssa joka on Prydalandiasta formaateista kun me ollaan ihan eri maailmasta. Sun esikuva saattaa olla PRyda ja siinä ei ole mitään väärää, me vaan ollaan ihan eri koulukuntaa. Mun esikuvat on lähinnä Ricardo Villalobos ja Dj Harvey osasto ja toki arvsotan erittäin paljon Hawtinia jolla on Tracktori hallussa paremmin kuin kenelläkään muulla, ja soundaa paremmalta kuin kenenkään vinyylit. Mut joo. rauha vaan ja edusta sä sun koulua mä omaani, elämä on valintoja täynnä ja internettiä pitää osaa luke kriittisesti ja luottaa omiin kokemuksiinsa



Joo en ole missään vaiheessa edes väittänyt olevani mikään PRO-kaikkitietävä. Suhun verrattuna olen joo N00b ja arvostan todellakin sitä mitä olet tehny suomalaisen (helsinkiläisen) klubikulttuurin puolesta.
Erkki on joo mennyt aika paljon kaupallisempaan suuntaan mikä on mutkin johtanut uusille urille mutta en nyt suoranaisesti ymmärrä sun koko vittuilua asiasta.
En nyt todellakaan halua hawtinia mollata mutta mun korvissa se kaveri on tullu pari pykälää alaspäin verrattuna vaikka parin vuoden takaiseen tuotantoon / livemixeihin. Niin ja luciano oli perseestä koska sillä on se väärinpäin oleva paita ja muutenkin se on joskus raiskannut sun sembles. Voi kauheeta.

En mä jaksa sun kanssa enää väitellä, sä olet heerooo ja olet antanu paljon meidän klubikulttuurin eteen. Se vaan että jos joku käyttää traktoria ja ihan mp3-fileä keikalla, ei tee kaverista sen paskempaa DJ:tä. Koko kulttuuri on valintoja täynnä toiset soittaa vinyyliä ja toiset digitaalisesti, ei niistä kumpikaan ole sen paske mpi vaihtoehto. Sun puheista tasan saa kuvan että jälkimmäinen noista on se ainoa oikea vaihtoehto JOS et soita vähintään 4 dekillä + ässänelosella + x1:sellä plus jollain launchpadilla+ kolmella macbookilla.
Kaikki ei ole sankareita syntyessään ja musta se on helvetin hieno asia että miksauskulttuuri on tullut helpompaan suuntaan missä vähän joka jampalla on mahdollisuus kokeilla miksailua ilman 2000e investointia.

Mä en todellakaan osaa käyttää traktoria niin hyvin jotta saisin siitä kaiken mahdollisen irti. Ei varmasti kovin moni muukaan suomen maalla.

Annan henkilökohtasen mielipiteen ja Sashan essential Mix 2005 (maida vale) on parasta mitä mun korviin on kantautunut. Paitsi että sitä ei ole soitettu vinyyliltä vaan 100% ableton live jos oikein muistan. Tee Toni sama perästä niin mitä nöyrimmin tulen kumartamaan sun etees. Ainiin musta vaan tuntuu et se ei edes olis mahdollista pelkillä vinyyleillä / analogikamoilla.

Peace ja lopetetaan me vääntö vaikka tähän, kuten sanoit niin makuasioista on vähän paska kiistellä
Jokke L

Posts: 1,203

#256 • • Jokke L [GoodMusic]

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


Se vaan että jos joku käyttää traktoria ja ihan mp3-fileä keikalla, ei tee kaverista sen paskempaa DJ:tä.



+1

--
Are you an angel? Never heard of angels before. They are the most beautiful creatures in the universe. You must be one, maybe you just don`t know it.

Juhgu

Posts: 7,921

#257 • • Edited Juhgu Virnistelijä
Enpä lähtis ihan suoralta kädeltä sivuuttamaan noita kosketusnäyttöhässäköitä. Ne on kuitenkin vasta ensimmäisiä malleja, ja tuntuma- ja latenssijutut oletettavasti kehittyvät koko ajan.

Jos miettii jotain nuorta, ennakkoluulotonta DJ-harrastusta aloittelevaa sälliä jolla ei ole tarvetta nuoleskella alan vanhoja jääriä, niin ei sille soittelun aloittamiseen varmastikaan ole luontevin työkalu mitkään teknarit ja savikiekot, eikä välttis ne CD-levaritkaan. Perinteisiä soittimia puolustetaan sillä tuntumalla, soundilla, rakkaudella ja fiiliksellä mikä on vanhoille soittajille hioutunut vuosien tai vuosikymmenten aikana, mutta entäs sit kun joku DJ on hiplaillut jotain tollasta kosketusnäyttöpöytää ne samat 10 vuotta? Onko edelleen kömpelö tuntuma, rajoittunut soundi ja DJ joka ei tajua mistään mitään? Vai olisko sittenkin niin että siinä vaiheessa noi tarjoaa kuuntelijalle paljon enemmän kuin perinteiset vatkaimet?

En kyl itsekään usko että jostain tollasesta isosta läpinäkyvästä pöydästä tulee mikään laajalle levinnyt standardi, mut olishan se yleisön näkökulmasta kiinnostavampaa seurattavaa kuin pelkät heiluvat kädet. Ja jos itse miksaaminen välittyisi visuaalisesti paremmin yleisöön, niin taidokkaat DJ:t erottuisivat paremmin edukseen.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

remotion

Posts: 5,283

#258 • • remotion nostatus guru

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


Elävä esimerkki viime perjantailta. Soitin Bassmentissa pelkkiä vinyyleitä DVS1sen kanssa. Lämppäsin häntä ja soundasi tosi pehmeeltä ja kivalta. DVS 1 aloitti vinyylillä mutta totesi että neulat oli sen verran huonossa kunnossa että siirtyi CD soitteluun. Kamat oli siinä vaiheessa aika lujalla ja kun hän jatkoi samalla volalla cdn soittamista rupes yllättäen jengiä sattumaan korviin ja pikkuhiljaa paikka tyhjeni loppua kohden ja moni valitti että onpa kiireen kuuloista. Toki djn ois pitänyt tajuja leikata keskiääniä reippaasti. Mut tässä tullaan kysymykseen että miksi soundi mikä on säädetty täysin flätiksi soundaa hyvältä viinyylinä ja miksi se ei soundaa hyvältä cdllä? Toki riippuu prässeistä mut yleisesti se cd on kliinisempi ja kireempi sille ei vaan voi mitään ja turha siitä on tässä sen enempää väitellä koska se on tyhmä taistella tuulimyllyjä vastaan.



Sen takia että vinyyleihin vedetään bassovoittoisempi miksaus ja /tai riaa korjain tekee siitä sellaisen.
Tulee äkkiseltää mieleen et jos cd soittimen kytkis mietoon alipäästösuotimeen niin sen saundi miellyttäis enemmän sua.
ValaX

Posts: 3,891

#259 • • ValaX
Mulle on oikeestaan ihan sama millä soitatte, kunhan biitti-miksaatte itse...
serotonot

Posts: 3,137

#260 • • serotonot Paul Easy

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):

Mulle on oikeestaan ihan sama millä soitatte, kunhan biitti-miksaatte itse...



Miks mun pitää tehdä se ite jos mul on laite joka tekee sen mun puolesta? Ja saaks mä sit käyttää sitä laitetta ku todistan sulle osaavani biittimiksata?

Jos se laite mahdollistaa mulle asioita, joita en ilman sitä voi tehdä, niin onko sen käyttäminen silti huono juttu, kun en biittimiksaa ite? En vaan näe mitään järkeä tehdä sillä laitteella jotain väkisin käsin jos sen voi automatisoida koska mulla jää siten enemmän aikaa muuhun luovaan toimintaan, mitä toi biittimiksaaminen mun mielestä ei ole.