368 posts, 19 pages, 267,400 views
Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):
Tähän ollaan menossa kovaa vauhtia.
&feature=related
Se vielä täytyy sanoa että jos et soita vinyyleitä ja soitat technoa ja deephousea, niin jää kyllä aika paljon hyvää musaa saamatta. Vinyl only julkaisuja tulee enemmän ja enemmän, mä soitin viel 2 vuotta sitten 50/50 cdt ja vinyylit, nyt tuntuu että pakki täyttyy hyvistä levyistä mitä ei saa fileina ostettua joten se on nyt ehkä 90/10 suhde. Pääasiahan on kuitenkin hyvä musa.
---
Se vielä täytyy sanoa että jos et soita vinyyleitä ja soitat technoa ja deephousea, niin jää kyllä aika paljon hyvää musaa saamatta. Vinyl only julkaisuja tulee enemmän ja enemmän, mä soitin viel 2 vuotta sitten 50/50 cdt ja vinyylit, nyt tuntuu että pakki täyttyy hyvistä levyistä mitä ei saa fileina ostettua joten se on nyt ehkä 90/10 suhde. Pääasiahan on kuitenkin hyvä musa.
---
Täytyy kyl ihmetellä kuinka moni artisti vielä nykypäivänä haluaisi julkasta biisinsä pelkästään vinyylinä, ku rahaa (ja näkyvyyttä biisille) olisi paljon enemmän tarjolla jos sen julkaisisi myös diginä (tai CD:llä).
Mut kai se on sit uskottava vaan.
&feature=related
&feature=related
---
---
Kuulun kyllä itse kanssa niihin henkilöihin, jotka haluaa soittaa koskemalla vekottimiin konkreettisesti. Eihän tossa vehkeessä ole yhtään mitään soittotatsia. Mistä tietää mitä koneet tekee kun ei tunne mitään? - Vertaa autolla ajaminen kosketusnäytöllä versus ratti + polkimet. Normi mikseriä ja vinyyleitä voi soittaa fiiliksissä silmät kiinni. Siihen perään vielä latenssi, joka sotkee pään sisäistä tempoa ja soittofiilistä. Mikserissä ainakin huomaa heti, jos latenssia on yhtään. Soittelen itse mieluiten Traktorilla ulkoisen mikserin + 2x aikakoodivinyylien kera. Riittävän hyvä kombo mielestäni. Ainakin tuntee mitä soittaa. Normivinyylit tulee hyvänä kakkosena perässä. Toki niiden soittofiilis on toista luokkaa edelleen, mut selektiolle tulee enemmän tilaa kun on koko kirjasto nopeasti käsissä. :)
---
---
Täytyy kyl ihmetellä kuinka moni artisti vielä nykypäivänä haluaisi julkasta biisinsä pelkästään vinyylinä, ku rahaa (ja näkyvyyttä biisille) olisi paljon enemmän tarjolla jos sen julkaisisi myös diginä (tai CD:llä).
Mut kai se on sit uskottava vaan.
&feature=related
---
---
Joo siis toihan on ihan karmeeta. Varsinkin kun kyseessä on joku noobie romboy ja playlistististä näytti jotain super nooby solomoniakin löytyvän. :D
Tätä keskustelua paria sivua sivusta seuranneena alkaa vaan vahvistua tää puristiysärit vastaan 2k10-DJ-asetelma. Ei siinä oikeesti mitään, ei vinyylissä mitään pahaa ole mut en oikeen ymmärrä EDELLEENKÄÄN et kaikki muu on paskaa ja väärää formaattia. Ja khyl mr. TONY, edelleen veikkaan et sun äänentoistossas on jotain pahasti vialla jos vinyyli kerta toisensa jälkeen kulostaa sen 100 kertaa paremmalta. Joo se keskustelu löytyy joku 7 sivua alempaa mutta et säkään nyt varmasti mikään kaikki tietävä bilevelho ole vaikka sellasen kuvan sun jostain teksteistä voikin saada.
Ja joo, olin EDELLEEN mr. PRYDA, en ole enää ja olen tyytyväinen siitä. Menisit säkin eteenpäin ja avaisit silmäs. Jos sä tykkäät lapsilles opettaa vinyylin soittelua niin OK, se on ihan fine. Muista ottaa samal huomioon et tekniikka muuttuu, DJt siin samalla. Paitsi PURISTI DJt tietysti, Otit tossa joku sivu sit kantaa siihen kuin vinyyli elää loputtomiin ja meidän kontrollerit tuskin jaksaa kantaa 2020-luvulle. (korjaa toki jos olen väärässä). Mitä sä meinaat sitten tehdä kun vinyylit katoo? Meinaat vetää itkupotkut ja mennä peiton alle piiloon? Sun vinyylis kun ei myöskään varmasti ole mikään kuolematon formaatti, joskus se noutaja silläkin saralla tulee.. :)
Btw Pryda. Mihin se vinyyli kuolee? Ei mihinkään ainakaan sun elin aikana. Vinyyliä myytiin maailamassa viime vuonna enemmän kuin koskaan aikaisemmin, cd myynnit on jäännyt ihan jalkoihin. Plus suurin osa levyjä mitä mä ostan esim Hardwaxista löytyy ainoastaan vinyylinä.
Niin eiks toi laite ole aika vitsi ?
---
---
Ja mitä teknisiin murheisiin tulee, niin aika karun usein näkyy sitä, että jengi tulee jonkun 300 euron Acerin kanssa keikalle. Sille on syy miksei ne klubin vehkeetkään yleensä oo niitä halvimpia Geminin tuplapesä-cd-soittimia tai Reloopin hihnavetoisia levareita. Ammattikäyttö ja keikkailu vaatii laadukkaat laitteet, jotta tuollaiselta vältytään. Teknisiä murheita ei voi koskaan täysin välttää, mutta voi hyvin olettaa että jos halvimmalla ja sitä kautta ei varmaan laadukkaimmalla gearilla lähdetään hommia tekemään niin ongelmia taatusti tulee.
Aika ylimielistä mut sopii sulle. Eli ei enään lainalla kamoja puolin ja toisin jos on noin nihkeetä. Mä jeesaan kuitenkin aina jos siihen tarvetta, liittyi se sit ihan mihin hyvänsä.
ps. Ja Antti kun sun pitää puuttua näköjään tähän asiaan koska oot "tiedottaja" niin voin sanoa ihan suoraan tulevaisuutta ajatellen että mun ei tulisi mielenkään netissä vittuilla mistään Venuelle, kyl sun pitäis tietää syy siihen, kun puhut teidän paikasta. Ikävää että olin kirjoittanut huolimattomasti, mut sait sanottua suusi puhtaaksi, joka oli ihan hyvä asia
Ymmärrä tyyppej jotka on viennyt homman yhtä pitkälle kuin esim Hawtin tai haluaa viedä, niin noin on ainuita vehkeitä siinä tapauaksessa. Mut jos laite on sitä varten että se on helppo pumpata täyteen mp 3sia ja mielummin paskalaatuisin että mahtuu kovolle ja auto sync on se pääasia niin silloin homma on aika väärillä raiteilla.
&feature=related
---
---
---
Joo siis toihan on ihan karmeeta. Varsinkin kun kyseessä on joku noobie romboy ja playlistististä näytti jotain super nooby solomoniakin löytyvän. :D
Tätä keskustelua paria sivua sivusta seuranneena alkaa vaan vahvistua tää puristiysärit vastaan 2k10-DJ-asetelma. Ei siinä oikeesti mitään, ei vinyylissä mitään pahaa ole mut en oikeen ymmärrä EDELLEENKÄÄN et kaikki muu on paskaa ja väärää formaattia. Ja khyl mr. TONY, edelleen veikkaan et sun äänentoistossas on jotain pahasti vialla jos vinyyli kerta toisensa jälkeen kulostaa sen 100 kertaa paremmalta. Joo se keskustelu löytyy joku 7 sivua alempaa mutta et säkään nyt varmasti mikään kaikki tietävä bilevelho ole vaikka sellasen kuvan sun jostain teksteistä voikin saada.
Ja joo, olin EDELLEEN mr. PRYDA, en ole enää ja olen tyytyväinen siitä. Menisit säkin eteenpäin ja avaisit silmäs. Jos sä tykkäät lapsilles opettaa vinyylin soittelua niin OK, se on ihan fine. Muista ottaa samal huomioon et tekniikka muuttuu, DJt siin samalla. Paitsi PURISTI DJt tietysti, Otit tossa joku sivu sit kantaa siihen kuin vinyyli elää loputtomiin ja meidän kontrollerit tuskin jaksaa kantaa 2020-luvulle. (korjaa toki jos olen väärässä). Mitä sä meinaat sitten tehdä kun vinyylit katoo? Meinaat vetää itkupotkut ja mennä peiton alle piiloon? Sun vinyylis kun ei myöskään varmasti ole mikään kuolematon formaatti, joskus se noutaja silläkin saralla tulee.. :)
---
PS. musta tuntuu snadisti huvittavalta väitellä kaverin kanssa joka on Prydalandiasta formaateista kun me ollaan ihan eri maailmasta. Sun esikuva saattaa olla PRyda ja siinä ei ole mitään väärää, me vaan ollaan ihan eri koulukuntaa. Mun esikuvat on lähinnä Ricardo Villalobos ja Dj Harvey osasto ja toki arvsotan erittäin paljon Hawtinia jolla on Tracktori hallussa paremmin kuin kenelläkään muulla, ja soundaa paremmalta kuin kenenkään vinyylit. Mut joo. rauha vaan ja edusta sä sun koulua mä omaani, elämä on valintoja täynnä ja internettiä pitää osaa luke kriittisesti ja luottaa omiin kokemuksiinsa
Se vaan että jos joku käyttää traktoria ja ihan mp3-fileä keikalla, ei tee kaverista sen paskempaa DJ:tä.
Elävä esimerkki viime perjantailta. Soitin Bassmentissa pelkkiä vinyyleitä DVS1sen kanssa. Lämppäsin häntä ja soundasi tosi pehmeeltä ja kivalta. DVS 1 aloitti vinyylillä mutta totesi että neulat oli sen verran huonossa kunnossa että siirtyi CD soitteluun. Kamat oli siinä vaiheessa aika lujalla ja kun hän jatkoi samalla volalla cdn soittamista rupes yllättäen jengiä sattumaan korviin ja pikkuhiljaa paikka tyhjeni loppua kohden ja moni valitti että onpa kiireen kuuloista. Toki djn ois pitänyt tajuja leikata keskiääniä reippaasti. Mut tässä tullaan kysymykseen että miksi soundi mikä on säädetty täysin flätiksi soundaa hyvältä viinyylinä ja miksi se ei soundaa hyvältä cdllä? Toki riippuu prässeistä mut yleisesti se cd on kliinisempi ja kireempi sille ei vaan voi mitään ja turha siitä on tässä sen enempää väitellä koska se on tyhmä taistella tuulimyllyjä vastaan.
Mulle on oikeestaan ihan sama millä soitatte, kunhan biitti-miksaatte itse...