DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas)

368 posts, 19 pages, 254,974 views

ValaX

Posts: 3,891

#261 • • ValaX

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


---
Mulle on oikeestaan ihan sama millä soitatte, kunhan biitti-miksaatte itse...
---


Miks mun pitää tehdä se ite jos mul on laite joka tekee sen mun puolesta? Ja saaks mä sit käyttää sitä laitetta ku todistan sulle osaavani biittimiksata?

Jos se laite mahdollistaa mulle asioita, joita en ilman sitä voi tehdä, niin onko sen käyttäminen silti huono juttu, kun en biittimiksaa ite? En vaan näe mitään järkeä tehdä sillä laitteella jotain väkisin käsin jos sen voi automatisoida koska mulla jää siten enemmän aikaa muuhun luovaan toimintaan, mitä toi biittimiksaaminen mun mielestä ei ole.



Mun pointti oli lähinnä se, että asiakkaana mä en haluaisi tilannetta, että sielä puikoissa on mun kaltasia ihmisiä jotka eivät ole koskaan edes kokeilleet biitti-miksausta... Eivätkä edes osaa sitä...
serotonot

Posts: 3,137

#262 • • serotonot Paul Easy

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


Mun pointti oli lähinnä se, että asiakkaana mä en haluaisi tilannetta, että sielä puikoissa on mun kaltasia ihmisiä jotka eivät ole koskaan edes kokeilleet biitti-miksausta... Eivätkä edes osaa sitä...


Entäs jos sä et edes huomaa sitä ku autosync hoitaa sen puolen? ;)

Ja sit ku sanot tähän et "mut joo ku DJ vaihtuu ni sit ei onnistu"

mut se taas natsaa sillä et vedetään midi-kellolla toiseen hommat sisään.

Tai katotaan näytöstä että "nonni, ny o sama nopeus"

Toi taas ei tosin kyl auta siihen jos pitää vaikka vetää b2b vinyylijäpikän kanssa. Mut sitäkin on mm. Vähäsaaren Villen kanssa tehty Berliinissä ilman sen suurempia ongelmia. Siis niin että itellä on S4+läppäri ja Ville soitti pelkkää vinskaa.
Jil

Posts: 682

#263 • • Jil

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


---
Mulle on oikeestaan ihan sama millä soitatte, kunhan biitti-miksaatte itse...
---


Miks mun pitää tehdä se ite jos mul on laite joka tekee sen mun puolesta? Ja saaks mä sit käyttää sitä laitetta ku todistan sulle osaavani biittimiksata?

Jos se laite mahdollistaa mulle asioita, joita en ilman sitä voi tehdä, niin onko sen käyttäminen silti huono juttu, kun en biittimiksaa ite? En vaan näe mitään järkeä tehdä sillä laitteella jotain väkisin käsin jos sen voi automatisoida koska mulla jää siten enemmän aikaa muuhun luovaan toimintaan, mitä toi biittimiksaaminen mun mielestä ei ole.



Kiteytän mielipiteeni tasan tähän..
ValaX

Posts: 3,891

#264 • • ValaX

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


---

Mun pointti oli lähinnä se, että asiakkaana mä en haluaisi tilannetta, että sielä puikoissa on mun kaltasia ihmisiä jotka eivät ole koskaan edes kokeilleet biitti-miksausta... Eivätkä edes osaa sitä...
---

Entäs jos sä et edes huomaa sitä ku autosync hoitaa sen puolen? ;)



Tämän takia mä suhtaudunkin hieman varauksella näihin vempaimiin;)
Jil

Posts: 682

#265 • • Edited Jil

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


---

---

Mun pointti oli lähinnä se, että asiakkaana mä en haluaisi tilannetta, että sielä puikoissa on mun kaltasia ihmisiä jotka eivät ole koskaan edes kokeilleet biitti-miksausta... Eivätkä edes osaa sitä...
---

Entäs jos sä et edes huomaa sitä ku autosync hoitaa sen puolen? ;)


---


Tämän takia mä suhtaudunkin hieman varauksella näihin vempaimiin;)



Jebouu onneks vinyylit hoitaa 100% varmasti homman vaikka sä et sitä eroa koskaan huomaakaan.. :) Kelaappa jos metrot joskus automatisoidaan. Tais tulla taksimatka sulle ja muille puristeille. :D
ValaX

Posts: 3,891

#266 • • ValaX

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


---

---

---

Mun pointti oli lähinnä se, että asiakkaana mä en haluaisi tilannetta, että sielä puikoissa on mun kaltasia ihmisiä jotka eivät ole koskaan edes kokeilleet biitti-miksausta... Eivätkä edes osaa sitä...
---

Entäs jos sä et edes huomaa sitä ku autosync hoitaa sen puolen? ;)


---


Tämän takia mä suhtaudunkin hieman varauksella näihin vempaimiin;)
---


Jebouu onneks vinyylit hoitaa 100% varmasti homman vaikka sä et sitä eroa koskaan huomaakaan.. :) Kelaappa jos metrot joskus automatisoidaan. Tais tulla taksimatka sulle ja muille puristeille. :D




eli jopa minä voin ruveta sitte tekee dj keikkaa;)
juu-zo

Posts: 577

#267 • • Edited juu-zo *KoneHuone*

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


---

---

---

---

Mun pointti oli lähinnä se, että asiakkaana mä en haluaisi tilannetta, että sielä puikoissa on mun kaltasia ihmisiä jotka eivät ole koskaan edes kokeilleet biitti-miksausta... Eivätkä edes osaa sitä...
---

Entäs jos sä et edes huomaa sitä ku autosync hoitaa sen puolen? ;)


---


Tämän takia mä suhtaudunkin hieman varauksella näihin vempaimiin;)
---


Jebouu onneks vinyylit hoitaa 100% varmasti homman vaikka sä et sitä eroa koskaan huomaakaan.. :) Kelaappa jos metrot joskus automatisoidaan. Tais tulla taksimatka sulle ja muille puristeille. :D
---



eli jopa minä voin ruveta sitte tekee dj keikkaa;)



No jos sun mielestä dj-työ on pelkästään sitä että saadaan biitit kohdalleen niin vastaus on kyllä...

Musta vaan tuntuu että moni luulee dj:n homman olevan vain sitä biisien biitilleen laittamista... Think again.

--
Respect is not given, it is taken

ValaX

Posts: 3,891

#268 • • Edited ValaX

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


---

---

---

---

---

Mun pointti oli lähinnä se, että asiakkaana mä en haluaisi tilannetta, että sielä puikoissa on mun kaltasia ihmisiä jotka eivät ole koskaan edes kokeilleet biitti-miksausta... Eivätkä edes osaa sitä...
---

Entäs jos sä et edes huomaa sitä ku autosync hoitaa sen puolen? ;)


---


Tämän takia mä suhtaudunkin hieman varauksella näihin vempaimiin;)
---


Jebouu onneks vinyylit hoitaa 100% varmasti homman vaikka sä et sitä eroa koskaan huomaakaan.. :) Kelaappa jos metrot joskus automatisoidaan. Tais tulla taksimatka sulle ja muille puristeille. :D
---



eli jopa minä voin ruveta sitte tekee dj keikkaa;)
---


No jos sun mielestä dj-työ on pelkästään sitä että saadaan biitit kohdalleen niin vastaus on kyllä...

Musta vaan tuntuu että moni luulee dj:n homman olevan vain sitä biisien biitilleen laittamista... Think again.




kai näihin vempaimiin sitte tottuu...:)

Mä lopetan tän kinastelun nyt tähän. Mä olen vain asiakas. Jatkakaa te jotka enenmän asioista tiedätte:) *piis*
Lil Tony

Posts: 775

#269 • • Lil Tony Cosmic City Survivor

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


---

Aika ylimielistä mut sopii sulle. Eli ei enään lainalla kamoja puolin ja toisin jos on noin nihkeetä. Mä jeesaan kuitenkin aina jos siihen tarvetta, liittyi se sit ihan mihin hyvänsä.

ps. Ja Antti kun sun pitää puuttua näköjään tähän asiaan koska oot "tiedottaja" niin voin sanoa ihan suoraan tulevaisuutta ajatellen että mun ei tulisi mielenkään netissä vittuilla mistään Venuelle, kyl sun pitäis tietää syy siihen, kun puhut teidän paikasta. Ikävää että olin kirjoittanut huolimattomasti, mut sait sanottua suusi puhtaaksi, joka oli ihan hyvä asia
---


Niin. Jos tässä on tosiaan kyse kirjoitusvirheestä, niin vilpittömät pahoittelut täältä suunnalta. Tosta vaan tuli aika hyvät flashbackit pari uutta vuotta taaksepäin ku koit tarpeeksesi tulla vittuilemaan meidän bileiden topiciin "Punavuoren pelastusarmeija" -juttuja ku tarjottiin asiakkaille mehua ja makkaraa

Eli siis tää hässäkkä: http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=61531;sivu=2

Henk. koht mun mielestä liikkeenharjoittajalla on tavallaista pulliaista hieman suurempi vastuu siitä, ettei sen kirjoitusvirheet saa aikaan tällaisia väärinkäsityksiä. Mut ehkä se on vaan mun ajatusmalli.


Mä en oo ikinä nähny syytä vittuilla kenellekään kenenkään paikasta netissä, tosin nyt hieman astuin sille sektorille ja pahoittelut siitä. Olisin ehkä voinut myös kirjoittaa Venuen nimimerkillä, mutta kun seison 100% omien sanojeni takana, mitään viestejä poistamatta, niin en kokenut sitä tarpeelliseksi, mutta pahoittelut siitäkin että se aiheutti lisähämminkiä.

Mä en oo täällä haastamassa riitaa vaan oikomassa virheitä.

Kaikista selkkauksista huolimatta toivotan kuitenkin sinulle onnea ja menestystä vuodelle 2012!



Eiköhän tämä ole tässä, hyvä että puhuttiin selväksi. Isot miehet klubbarissa :DDD

--
Jazz Is a Teacher

Lil Tony

Posts: 775

#270 • • Lil Tony Cosmic City Survivor

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


---

Elävä esimerkki viime perjantailta. Soitin Bassmentissa pelkkiä vinyyleitä DVS1sen kanssa. Lämppäsin häntä ja soundasi tosi pehmeeltä ja kivalta. DVS 1 aloitti vinyylillä mutta totesi että neulat oli sen verran huonossa kunnossa että siirtyi CD soitteluun. Kamat oli siinä vaiheessa aika lujalla ja kun hän jatkoi samalla volalla cdn soittamista rupes yllättäen jengiä sattumaan korviin ja pikkuhiljaa paikka tyhjeni loppua kohden ja moni valitti että onpa kiireen kuuloista. Toki djn ois pitänyt tajuja leikata keskiääniä reippaasti. Mut tässä tullaan kysymykseen että miksi soundi mikä on säädetty täysin flätiksi soundaa hyvältä viinyylinä ja miksi se ei soundaa hyvältä cdllä? Toki riippuu prässeistä mut yleisesti se cd on kliinisempi ja kireempi sille ei vaan voi mitään ja turha siitä on tässä sen enempää väitellä koska se on tyhmä taistella tuulimyllyjä vastaan.
---


Sen takia että vinyyleihin vedetään bassovoittoisempi miksaus ja /tai riaa korjain tekee siitä sellaisen.
Tulee äkkiseltää mieleen et jos cd soittimen kytkis mietoon alipäästösuotimeen niin sen saundi miellyttäis enemmän sua.



ei huono idea. itse yleensä pidän vaan keskiäänet pienemmällä samoin korostan bassoa.

--
Jazz Is a Teacher

Lil Tony

Posts: 775

#271 • • Lil Tony Cosmic City Survivor

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


---

Ymmärrä tyyppej jotka on viennyt homman yhtä pitkälle kuin esim Hawtin tai haluaa viedä, niin noin on ainuita vehkeitä siinä tapauaksessa. Mut jos laite on sitä varten että se on helppo pumpata täyteen mp 3sia ja mielummin paskalaatuisin että mahtuu kovolle ja auto sync on se pääasia niin silloin homma on aika väärillä raiteilla.

---



Aikamoinen ristiriita kun hehkutat Hawtinia ja samalla mollaat Auto Syncin käyttäjiä.
Käsittääkseni Hawtin ei muuta käytäkään kuin Synciä... Sitä vartenhan se Traktori sillä nimenomaan on, että saa biisit, loopit ja efektit synkkaan.
*ding*



Sanotaanko näin että Hawtin kenties osaa soittaa ilman autosynciä plus sil on pikkasen muutakin puuhaa siinä, arvostan Hawtinin Plastik Man settejä tällä hetkellä ehkä eniten electronisessa musiikissa mitä on tapahtunut.

Mun poitti on koko ajan ollut se että, meidän klubitiloissa vedetään esim Harjun dj koulua, niin onko se jees että aloitetaan opettamaan djtä soittamaan autosync päällä traktorilla?

Homma kannattaa opetella alusta asti ihan perushommista mun mielestä, huom tää on mun mielipide!

Eli pohjalta, että tämä on levysoitin, tämä on mikseri, tämän on cd soitin, tämä on biitti miksaus, tämä on musiikin rakenne, sit voi siirtyä eteenpäin traktoreihin sun muihin otuksiin jos riittää intoa.

Kyl se biitti miksaaminen kannattaa ottaa haltuun, saatta tulla joskus tilanne et siitä on ihan oikeesti hyötyä, sama kun automaattivaihteinen auto, kyl niitä vaihteitakin kannattaa opetella käyttämään

.

--
Jazz Is a Teacher

Lil Tony

Posts: 775

#272 • • Lil Tony Cosmic City Survivor

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):




Annan henkilökohtasen mielipiteen ja Sashan essential Mix 2005 (maida vale) on parasta mitä mun korviin on kantautunut. Paitsi että sitä ei ole soitettu vinyyliltä vaan 100% ableton live jos oikein muistan. Tee Toni sama perästä niin mitä nöyrimmin tulen kumartamaan sun etees. Ainiin musta vaan tuntuu et se ei edes olis mahdollista pelkillä vinyyleillä / analogikamoilla.



Se on varmaan tosi hvyä enkä ikinä pystyisi samaan, mut en varmaan pystyisi kuuntelemaan edes sitä alusta loppuun. Hawtin teki joskus aikoinaan loopeista miksauksen joka on ihan älytön, se on parasta mitä oon koskaan kuullut.

ABletonilla on tullut tehtyä miksauksia mm Lifeforce miksaus Japaniin joskus 2001. Mä sanon että se oli niin työn ja tuskan takana että mä teen mielummin vinyylillä ja cd:llä. Arvostan esim Dixonia joka jaksaa Abletonilla vääntää miksauksia, se ei ole niin helppoa miltä kuulostaa.

--
Jazz Is a Teacher

Paperino

Posts: 458

#273 • • Edited Paperino Sam-El

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):

Mun poitti on koko ajan ollut se että, meidän klubitiloissa vedetään esim Harjun dj koulua, niin onko se jees että aloitetaan opettamaan djtä soittamaan autosync päällä traktorilla?

Homma kannattaa opetella alusta asti ihan perushommista mun mielestä, huom tää on mun mielipide!

Eli pohjalta, että tämä on levysoitin, tämä on mikseri, tämän on cd soitin, tämä on biitti miksaus, tämä on musiikin rakenne, sit voi siirtyä eteenpäin traktoreihin sun muihin otuksiin jos riittää intoa.

Kyl se biitti miksaaminen kannattaa ottaa haltuun, saatta tulla joskus tilanne et siitä on ihan oikeesti hyötyä, sama kun automaattivaihteinen auto, kyl niitä vaihteitakin kannattaa opetella käyttämään

.


Näin sen kuuluukin mun mielestäni mennä, että opitaan ensin perusasiat ja sitten aletaan rakentaa niitä "omia juttuja" niiden päälle. Klubikeikalla on sitten se hyöty, että jos hommat alkaa kusahtaa, niin voi soitella varman päälle ja selvitellä vikaa ilman, että tarttee kertoa vitsejä yleisölle samalla kun boottailee konetta. Itellä on muutama cd ollut keikoilla siltä varalta, että kone räjähtää (tms). Ja akuuttina apuna yllättävään bugaamiseen oon pitänyt Pioneerissa Ben Klockin Berghain 04 -cd:tä :D

Ja esim. viime keikalla oli seuraavalla DJ:llä S4, niin vaihto meni pieneksi säätämiseksi (oli uusi juttu). Ongelma selvisi soittamalla muutaman biisin aikana cd-levyiltä (beatmatching), ja musa ei pysähtynyt missään vaiheessa. Kokemus ja perusasioiden osaaminen unissaankin tuovat sitä varmuuspohjaa hoitaa ongelmatilanteet niin, että yleisö ei välttämättä huomaa mitään.

EDIT: Abletonilla saa joo tehtyä melkein mitä vain, mutta mulla menee Tonin tapaan ikä ja terveys sen kanssa, jos miksauksia pitäis jatkuvasti tehdä. Traktorissa on mulle sopiva balanssi suoraviivaisuuden ja teknisten kikkailujen kanssa, siks oon siihen päätynyt.
Apo

Posts: 1,574

#274 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut
Uusimmat Traktorit sample-luuppeineen hakkaa käytettävyydeltään Abletonin selkeästi.

Mulle Abletonin pihvi dj-käytössä on plugarituki, se et saa rumpukoneen, kolkkikloonin ja samplerin helposti settiin mukaan tuo aivan uuden ulottuvuuden soitteluun. Ei oo tarvetta vaihtaa ennen kuin Traktoriin tulee jonkinlainen plugari- ja sekkarituki.

ps. Abletonilla manuaalinen warppaus nopeutuu aika paljon kunhan saa sen prosessin hyvin haltuun ;)
Jil

Posts: 682

#275 • • Edited Jil

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


---
Mun poitti on koko ajan ollut se että, meidän klubitiloissa vedetään esim Harjun dj koulua, niin onko se jees että aloitetaan opettamaan djtä soittamaan autosync päällä traktorilla?

Homma kannattaa opetella alusta asti ihan perushommista mun mielestä, huom tää on mun mielipide!

Eli pohjalta, että tämä on levysoitin, tämä on mikseri, tämän on cd soitin, tämä on biitti miksaus, tämä on musiikin rakenne, sit voi siirtyä eteenpäin traktoreihin sun muihin otuksiin jos riittää intoa.

Kyl se biitti miksaaminen kannattaa ottaa haltuun, saatta tulla joskus tilanne et siitä on ihan oikeesti hyötyä, sama kun automaattivaihteinen auto, kyl niitä vaihteitakin kannattaa opetella käyttämään

.
---

Näin sen kuuluukin mun mielestäni mennä, että opitaan ensin perusasiat ja sitten aletaan rakentaa niitä "omia juttuja" niiden päälle. Klubikeikalla on sitten se hyöty, että jos hommat alkaa kusahtaa, niin voi soitella varman päälle ja selvitellä vikaa ilman, että tarttee kertoa vitsejä yleisölle samalla kun boottailee konetta. Itellä on muutama cd ollut keikoilla siltä varalta, että kone räjähtää (tms). Ja akuuttina apuna yllättävään bugaamiseen oon pitänyt Pioneerissa Ben Klockin Berghain 04 -cd:tä :D

Ja esim. viime keikalla oli seuraavalla DJ:llä S4, niin vaihto meni pieneksi säätämiseksi (oli uusi juttu). Ongelma selvisi soittamalla muutaman biisin aikana cd-levyiltä (beatmatching), ja musa ei pysähtynyt missään vaiheessa. Kokemus ja perusasioiden osaaminen unissaankin tuovat sitä varmuuspohjaa hoitaa ongelmatilanteet niin, että yleisö ei välttämättä huomaa mitään.

EDIT: Abletonilla saa joo tehtyä melkein mitä vain, mutta mulla menee Tonin tapaan ikä ja terveys sen kanssa, jos miksauksia pitäis jatkuvasti tehdä. Traktorissa on mulle sopiva balanssi suoraviivaisuuden ja teknisten kikkailujen kanssa, siks oon siihen päätynyt.



Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä et kuin monta kertaa oot nähny ompun kaatuneen keikalla?
Paolo Mojo tais joskus suomen keikallaan sen onnistua kaatamaan mut siinä se mun tiedossa oleva omppu kaatuu-historia. Mä en ole saanu sitä kaatumaan edes himassa eli aika pienen prossan todennäkösyydellä se keikalla kaatuu. Tietysti jos soittelee Easynkin mainitsemalla 300 euron miniläppärillä niin tilanne on aivan toinen. Kyl ne cdj 2000setkin kaatuilee ja vinyylin neulat menee paskaks. Ja edelleen vittuakos siinä päätä pyörittelee jos pioneerit sanoo poks kesken keikan. Kyllä, nekin on kestävää kamaa mutta ei mitään ikiliikkujia kuitenkaan.

Ja mitä tulee tohon "beatmatching on koko miksauksen perusta"-keskusteluun niin on se vaan niin helvetin paljon mukavampi ajella auto syncillä ja heittää ne muut variaatiot siihen päälle kun ei tarvii muna pystyssä koitta synccailla niitä raitoja kasaan. Traktorin kakkosessa esimerkiks on ne 8 sampledekkiä siihen päälle, ai että kun osais niitä viel käyttää niin alkaa analogikamat jäämään aika kivasti jalkoihin.
serotonot

Posts: 3,137

#276 • • Edited serotonot Paul Easy

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä et kuin monta kertaa oot nähny ompun kaatuneen keikalla?
Paolo Mojo tais joskus suomen keikallaan sen onnistua kaatamaan mut siinä se mun tiedossa oleva omppu kaatuu-historia. Mä en ole saanu sitä kaatumaan edes himassa eli aika pienen prossan todennäkösyydellä se keikalla kaatuu. Tietysti jos soittelee Easynkin mainitsemalla 300 euron miniläppärillä niin tilanne on aivan toinen. Kyl ne cdj 2000setkin kaatuilee ja vinyylin neulat menee paskaks. Ja edelleen vittuakos siinä päätä pyörittelee jos pioneerit sanoo poks kesken keikan. Kyllä, nekin on kestävää kamaa mutta ei mitään ikiliikkujia kuitenkaan.

Ja mitä tulee tohon "beatmatching on koko miksauksen perusta"-keskusteluun niin on se vaan niin helvetin paljon mukavampi ajella auto syncillä ja heittää ne muut variaatiot siihen päälle kun ei tarvii muna pystyssä koitta synccailla niitä raitoja kasaan. Traktorin kakkosessa esimerkiks on ne 8 sampledekkiä siihen päälle, ai että kun osais niitä viel käyttää niin alkaa analogikamat jäämään aika kivasti jalkoihin.



Mä oon nähny Ompun kaatuvan keikal useempaan kertaan. Oon nähny myös kun ties minkä merkkiset mikserit ja cd-soittimet laukee. Laitteet vaan menee paskaks välillä, kuten aiemminkin on tullu tässä ketjussa kirjoitettua.

Oon kyllä myös sitä mieltä, että biittimiksaaminen kannattaa ehdottomasti haltsata. Tuli tos just UV-aamuissakin vastaan tilanne et vedettiin CD:iltä soittavan Conchan kanssa ihan mainio b2b -sessio jonka aikana kuulin, että "Jäbä on kyl eka Traktor DJ jonka kans voi soittaa b2b"

Musta kaikki noi perustekniikat kannattaa osata. Ei sitä varten että niillä voi lesoilla jossain, vaan sitä varten ettei ne vaan rajoita esim. hauskoja ex temporena tulevia b2b -mahiksia.

Toisekseen jos eri softilla soittelevat jäpikät soittaa perä jälkeen, ni siinäkään ei paljoa auto sync auta.

Ja sit yks tärkeimmistä jutuista: softilla sokaistuu helposti siitä mahdollisuudesta soittaa miljoona juttua päällekäin. Enemmän ei kuitenkaan todellakaan ole aina parempi ja sellainen musiikin ja DJ-homman ymmärtäminen, mikä antaa "henkiset" eväät esim. 3-4 biisin + mahdollisien samplejen käyttöön kyllä usein tulee vasta aika pitkällä soittokokemuksella.

Voihan niit juttuja kelailla himassa valmiiks - testailla biisejä ja sovitella niitä yhteen, kirjotella MixedInKey-softalla biiseihin niiden sävellajit valmiiks jne, mut jotta tollasta pystyy tekee fiilispohjalta tilanteeseen sovittaen yleisön edessä siten, ettei tuloksena ole pelkästään hirveä määrä audiomössöä vaatii kyllä melkosesti kokemusta. Tai sellaisessa uskossa ainakin elän, ku ei sieltä kahdesta dekistä ihan muutamassa hetkessä saanu aikaan harpattua useamman käyttöön.


Sitä paitsi mun mielestä tässä keskustelussa unohdetaan ihan liikaa se EQ:iden käytön tärkeys, joka on ihan tolkuttoman suuressa roolissa kun aletaan yhdistelemään jopa vain kahta biisiä. 3 biisin kanssa homma korostuu entisestään ja mitä enemmän tavaraa lisätään ni sitä tarkempi pitää olla eq:iden ja linjavolyymien kanssa että hommassa on mitään järkeä.

Liian moni tuntuu muutenkin soittavan HI ja MID potikat kello 12 ja sit ihmetellään et "miks digitaalisen soundi on niin kiree ja sattuu korviin". Kylhän tota vinskoillakin saa tehtyä, mut harva jäbä oppii vinyyleillä vetää niin hetkessä 3-4 dekillä ettei ois ehtiny jo ymmärtää mikserin käytön päälle vähä enemmän kuin sen, ettei välttis kannata tuuttaa useemmista biiseistä bassot suorana ettei mee puuroks.
golem

Posts: 1,395

#277 • • golem Golem
S4 ei oo kovin bilejärkkääjäsystävällinen ratkaisu. Tässä on mun unelma (ei ole olemassa, vielä) jota yritin promotoida NI foorumilla, toivottavasti jotakin tämmöistä tulisi mahdollisimman nopeasti toteen :)




*****************************************************************
Traktor S10 mixer and S1 CD-players
So when are we going to see the following: S4 split into 3 parts and a bit of functionality added.

S10 would be a mixer, kind of hybrid between DJM-900 and the middle of S4. Above the channels would be input rotary dials (instead of input switchs of DJM-800/900), above each rotary dial a LED screen that shows the input. Alternatives are the following:


Line1
Line2
Line3
Line4

Line5
Phono1
Phono2
Phono3

USB1-12
USB1-34
USB1-56
USB1-78

USB2-12
USB2-34
USB2-56
USB2-78

Thunderbolt1-12
Thunderbolt1-34
Thunderbolt1-56
Thunderbolt1-78

Thunderbolt2-12
Thunderbolt2-34
Thunderbolt2-56
Thunderbolt2-78

These would also be all the input connectors, so you could connect max 4 laptops (or thunberbolt supported tablets).


The S1 would be a hybrid of Pioneer CDJs and side part of S4, so you could put in CDs, DVDs, USB sticks, and use it like the new Pioneers. Of course NI would be more smart and include support for all required filesystems, NTFS, exFAT and HFS+.

But the thing is that S1 would be connected to S10 with some digital cable, ethernet (like CDJs), thunderbolt or USB. And when using Traktor from laptop or tablet you would need to connect only one cable from the device to the S10 mixer. All available S1 devices connected to S10 would appear automatically as choices for controllers in Traktor.


Of course maybe NI should acquire knowledge of some other company like Denon or Numark to implement this fast enough. But there is a lot of money in DJ equipment and a lot of us are waiting somebody to break the monopoly of Pioneer. NI is likely the only one big enough to do that.

I really hope such device would appear as soon as possible Opinions?
golem

Posts: 1,395

#280 • • golem Golem

Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):


---
S4 ei oo kovin bilejärkkääjäsystävällinen ratkaisu.

---

Miksei?



Siks et mitä vähemmän piuhojen irrottelua ja kiinnittämistä mikseriin bileitten aikana nii sitä parempi. On S4 nyt silti miljoona kertaa parempi kuin vaik Serato jossa joudutaan huolel järjestelee piuhoja uusiksi mikserin takana. Ja on se mun mielestä DJ-kontrollereista bilejärkkääjän kannalta paras (koska se on niin kapea kuin voisi vaan kuvitella saadakseen kaikki noi jutut siihen). Mutta vielä parempi se olis noin et samat ominaisuudet on integroitu hardikseen jotka on jatkuvalla syötöllä klubin DJ-pöydällä. DJ-pöytä voisi olla vähän kapeampi kuin mitä se nykyään on. Ja S4 siirtyisi turhakkeeksi historiankirjoihin :)