Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):
En oo koskaan käyttänyt USB-tikkua, mutta olen jotenkin olettanut, että sen käyttäminen olisi ulkoisesti samanlaista kuin MP3 CD:n käyttäminen. Onko näin? Onhan se joo vittumaisempaa selata niit foldereita nuolilla kuin läppärin interfacella, mutta moni DJ on jo siihen tottunut, ja joissain tilanteissa voi olla niiiin helppoo jos sen läppärinkin voisi jättää himaan.
Joo, kyllä toimii ihan samalla tavalla, mutta mutta...
Tässä kohtaa pitää siis eritellä, että mikä on se laite johon se tikku kytketään, koska jos sen tunkee cd-soittimeen, niin varmasti ymmärrät, ettei se cd-soittimen näyttö paljoa infoa anna.
Tai jos vaikka pitäis mp3-tageja selata, jotta löytää etsimänsä informaation, niin sehän ei cd-soittimilla kovin hyvin onnistu. Pioneerin 2000 on varmaankin jo pikkasen paremmin kehittynyt sillä saralla, mutta ymmärtänet varmasti, että on ihan eri asia tunkea se tikku koneen kylkeen, jossa on soittosofta valmiina. Siitä vaan siirtää biisit ja tekee kansion ja soittaa sieltä. Kaikki softan antamat avutkin on napin painalluksen päässä. Mikäli käytössä on vielä controlleri, niin kaikki "avut" on helpommin käytettävissä, kun taas sitten cd-soittimella live-looppaaminen on aina lähestulkoon perseestä, koska harvemmin se onnistuu kertaheitolla.
Eli siis kun tikun kanssa menet keikalle, niin mikäli et kenenkään tietsikkaan sitä saa kiinni, niin vaihtohtona on oikeastaan enää cd-soitin ja se ei paljoa infoa tikulta jakele.
En tiedä sinusta, mutta itse mä haluan nähdä tagi-infoja enemmän kuin biisin nimen tai artistin.
Tosin jos vaikka tunnin setin vetäisee, niin eipä siihen tikulle tietty montaa laulua tartte laittaa, joten sillä "tiedon haulla" / biisien haulla ei ole juurikaan merkitystä. Se on sitten eri asia kun menee keikalle ja tikulla on vaikka 400 biisiä.