Orgaaniset soundit takasin konemusaan!!!

200 posts, 10 pages, 49,252 views

Jussi Soro

Posts: 6,385

#181 • • Jussi Soro choon!
Jos sen verran heitän vielä omaa lusikkaani soppaan, niin olihan sitä pakko kysyä että kuinka paljon 16 Bit Lolitas sitten sitä softaa käyttää... Vastauksena oli, että 95% biiseistä on tehty raudalla. Että kai se sitten vaan on se 5% joka senkin pilaa.

Tässä muuten tiukkaa hardissettiä Lolitakselta eiliseltä:
Funktion

Posts: 1,720

#182 • • Funktion over 9000
Tästä on kyllä tullut niin "bacon of light" juttu ettei tosikaan.. :D

(nvm jos et tiiä mikä on tuo bacon of light)

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

näköradiomies

Posts: 491

#184 • • näköradiomies

mut monet pitkänlinjan tuottajat suomessa ja maailmalla jotka ovat vuosia sitten siirtyneet raudasta softan puolelle eivät jauha paskaa kummankaan paremmuudesta...



no moni pidemmänlinjan suomalaine tyyppi mitä mä tunnen ni käyttää edelleen analogia.
plus toi sun mfb oli hyvä perkkakone mut ei se mikää 808tjsp kumminkaan ollu.

ja mike H vois tosiaan myydä pari syntsaa ja satsaa kunnon deskiin viel:)

mut edelleen, en ymmärrä miks softalla tekiöiden tarvii aina huudella tuota "kuulostaa ihan samalta"
jos se kerran on niin ni miks sitä sitte todistelemaan noin kauheesti?

ja kyllä itseasiassa se va-synakin kuulostaa vähän erillaiselta ku vst johtuen justiinsa siitä minkä kaiken läpi se ääni kulkee, mut toimiva ratkasu on vsteehenkin kauan sitten unohdettu taiteenlaji: re-samplaaminen. tarkottaen että nauhotella vaik niit saundei kassulle ja takas koneelle sit layeroida samplerissa..jos ei oo kokeillu tämmöstä ni suosittelen.
Mike Cale

Posts: 67

#186 • • Mike Cale

Daniel Braun, 15.2.2009 16:41:
---
kosmo, 15.2.2009 12:24:

edit: VOI HERRANJUMALA, pojalla on jupiter6 jne ja ajaa ne phonicin mikserin ja emun 0404 kortin läpi... vois katkeroitua kun mun isi ei oo ostanu mulle analogia jonka päälle vois tollee paskoa.


---

*nauru**nauru*
Kato, se on se kun ne synat vaan soundaa niin hemmetin hyvältä ni muilla kamoilla ei o väliä...

Mun mielest on hauskaa että parikymppiset jannut pätee gearilla, disauttelee softaa ja hehuttaa rautaa mut monet pitkänlinjan tuottajat suomessa ja maailmalla jotka ovat vuosia sitten siirtyneet raudasta softan puolelle eivät jauha paskaa kummankaan paremmuudesta...
Ei se komee lista niitä kamoja tee yhtään sen paremmaksi muusikoksi.



Mitähän tässä tääs on ollut pätemistä? Ja missä vaiheessa olen dissannut softaa? Tai hehkuttanut rautaa? Tuolla nyt vaan kysyttiin listaa synista mitä käyttää. Kai sitten tein väärin kun kerroin mitä itse käytän/olen käyttänyt. Ja ihme ongelma tuntuu olevan myös tuo ikä, kun siitäkin tarvii koko ajan vittuilla.
Daniel Braun

Posts: 1,626

#187 • • Daniel Braun wednesday?

näköradiomies, 15.2.2009 17:45:

no moni pidemmänlinjan suomalaine tyyppi mitä mä tunnen ni käyttää edelleen analogia.
plus toi sun mfb oli hyvä perkkakone mut ei se mikää 808tjsp kumminkaan ollu.


Pointti ei ollut siinä että pitkänlinjan tuottajat eivät käyttäisi analogia/va synia.
Vaan siinä että pidempään tuottaneet eivät hypetä ton raudan ylivertaisuutta.
Mfb ei tosiaan ollu mikään 808, mut omassa jutussaan oikein pätevä.
Itselläni edelleen olis jotenkin halu hankkia kyseinen rumpukone takaisin :(


mut edelleen, en ymmärrä miks softalla tekiöiden tarvii aina huudella tuota "kuulostaa ihan samalta"
jos se kerran on niin ni miks sitä sitte todistelemaan noin kauheesti?


Mitä todistelemaan?
Miks rautafanaatikot, eniten vielä tän topicin aloittaja vois vähän valottaa sitä miks ja miten hän kuulee sen va-raudan ja softan eron niin ylivoimaisena.
Aikanaahan on käyty samaa keskustelua analogi vs va, jonka vielä ymmärrän fyysisten erojen takia.
Varsinkin vco synat, verraten va syniin, soundi on erilainen ja eläväisempi.
Daniel Braun

Posts: 1,626

#188 • • Daniel Braun wednesday?

Mike H., 15.2.2009 18:01:


Mitähän tässä tääs on ollut pätemistä? Ja missä vaiheessa olen dissannut softaa? Tai hehkuttanut rautaa? Tuolla nyt vaan kysyttiin listaa synista mitä käyttää. Kai sitten tein väärin kun kerroin mitä itse käytän/olen käyttänyt. Ja ihme ongelma tuntuu olevan myös tuo ikä, kun siitäkin tarvii koko ajan vittuilla.


Sori, mä e suhun viitannu tolla provollani.
Varmaan käsität topicin luettuasi mihin/kehen viittasin.

Mut mä tukin turpani.
Näitä keskusteluja on aina ollut.
Ja mihinkään eteenpäin ei aiheesta koskaan päästä.
Sama kuin vinyyli vs cd tappelu, ihan samaa veivaamista ja jauhamista.
Holle

Posts: 793

#189 • • Holle Beach X Member
Tässä pari linkkiä tonne vengeancelle, mistä voi kuunnella hyvin peräkkäin muutamaa eri synaa:http://www.vengeance-sound.com/eng/indexes/indexSounds.html
http://www.vengeance-sound.com/eng/indexes/indexFreeSounds.html

Laitoin nämä jos joku ei ole noita kuunnellut. Tarkoitus ei ole nyt: "että kuunnelkaa, mikä saundaa parhaalta", vaan ihan vain kuunneltavaa.

PS. Ja nyt nokkelimmat jo kaivavat arkustaan:"vengeancen soundit on loppuun höylättyjä ku niitä on kaikkien biiseissä." Sou what? Vertailkaa!! Hyviä ääniä samalla sivulla kuunneltavana.
Chantola

Posts: 769

#190 • • Edited Chantola Black Hole / Spinnin / Club86 / Baroque / Bonzai

JussiS, 15.2.2009 17:03:
Jos sen verran heitän vielä omaa lusikkaani soppaan, niin olihan sitä pakko kysyä että kuinka paljon 16 Bit Lolitas sitten sitä softaa käyttää... Vastauksena oli, että 95% biiseistä on tehty raudalla. Että kai se sitten vaan on se 5% joka senkin pilaa.

Tässä muuten tiukkaa hardissettiä Lolitakselta eiliseltä:




Joo mä uskon ton kyl täysin ei siin oo mitään. Mä oon aina digannu 16 bit lolitaksen biiseistä. Muutamassa biisissä ku siinä niitten setissä oli vaan ihan karmee soundi (oli sitten softasta tai raudasta)(Mun mielestä) en tiiä kenen biisejä sitten olikaan.

Mut se huomio on tehtävä et kaverit on kuitenkin ihan hyvän uran vetänyt ilman softaaki sitten!? et jos rauta ei soundaa hyvälle ni miks pojat sit sitä käyttää?! =)

no toivottavasti oli hyvät kekkerit!

over and out! -->
Chantola

Posts: 769

#191 • • Edited Chantola Black Hole / Spinnin / Club86 / Baroque / Bonzai

Daniel Braun, 15.2.2009 18:08:
---
Mike H., 15.2.2009 18:01:


Mitähän tässä tääs on ollut pätemistä? Ja missä vaiheessa olen dissannut softaa? Tai hehkuttanut rautaa? Tuolla nyt vaan kysyttiin listaa synista mitä käyttää. Kai sitten tein väärin kun kerroin mitä itse käytän/olen käyttänyt. Ja ihme ongelma tuntuu olevan myös tuo ikä, kun siitäkin tarvii koko ajan vittuilla.

---

Sori, mä e suhun viitannu tolla provollani.
Varmaan käsität topicin luettuasi mihin/kehen viittasin.

Mut mä tukin turpani.
Näitä keskusteluja on aina ollut.
Ja mihinkään eteenpäin ei aiheesta koskaan päästä.
Sama kuin vinyyli vs cd tappelu, ihan samaa veivaamista ja jauhamista.



Mut viittasit siis muhun? =) Sori vaan mut mun puolesta voit imee keskenkasvusta ******. Mä oon tavannu 16 - vuotiaitakin, jotka otan paljon vakavammin ku sut. Et jos täs nyt on joku Ikäkriisi =) =) =)

Onneks en oo viel vanhempi =)

Peace out!

-Chantola 22v

PS. Daniel Braun on jo kuitenkin 25-vuotias =) =) =)
kosmo

Posts: 759

#194 • • kosmo TJH87

Chantola, 15.2.2009 18:35:
---
Mut se huomio on tehtävä et kaverit on kuitenkin ihan hyvän uran vetänyt ilman softaaki sitten!? et jos rauta ei soundaa hyvälle ni miks pojat sit sitä käyttää?! =)



mm. siksi että pelkällä vsti:llä ei kovin pitkää uraa ole vielä tehty, itse törmäsin yleistyvään softasynamenoon joskus 9 vuotta sitten kun pöydällä oli jo rautaa. Osa näistä on sitten jäänyt jäljelle.

16 bit lolloilla on salettiin myös analogisyntikoita, ja kaikki(?) on ollut täällä yhtämieltä siitä että analogilaitteiden soundia ei softalla onnistu täysin emuloida.

Ja sitten vielä se mikä sulle on kans muutaman kerran selitetty, eli käytettävyys. Monelle rauta on jo entuudestaan tuttu (ks. kohta 1) ja siten nopeampi tapa päästä pisteestä a pisteeseen b. Lisäksi mukavuus-faktori.

Ja mistä sitä tietää vaikka toi 5% on vsti synia ja kaikki rauta on effuja. Ei niillä pelkillä syntikoilla sitä soundia tehdä. Jos itselläni olisi tuollainen suhde käytössä niin mieluummin 95% ulkosia efektejä ja loput vsti:tä kuin toisinpäin.
Chantola

Posts: 769

#195 • • Chantola Black Hole / Spinnin / Club86 / Baroque / Bonzai

kosmo, 15.2.2009 18:52:
---
Chantola, 15.2.2009 18:35:
---
Mut se huomio on tehtävä et kaverit on kuitenkin ihan hyvän uran vetänyt ilman softaaki sitten!? et jos rauta ei soundaa hyvälle ni miks pojat sit sitä käyttää?! =)

---


mm. siksi että pelkällä vsti:llä ei kovin pitkää uraa ole vielä tehty, itse törmäsin yleistyvään softasynamenoon joskus 9 vuotta sitten kun pöydällä oli jo rautaa. Osa näistä on sitten jäänyt jäljelle.

16 bit lolloilla on salettiin myös analogisyntikoita, ja kaikki(?) on ollut täällä yhtämieltä siitä että analogilaitteiden soundia ei softalla onnistu täysin emuloida.

Ja sitten vielä se mikä sulle on kans muutaman kerran selitetty, eli käytettävyys. Monelle rauta on jo entuudestaan tuttu (ks. kohta 1) ja siten nopeampi tapa päästä pisteestä a pisteeseen b. Lisäksi mukavuus-faktori.

Ja mistä sitä tietää vaikka toi 5% on vsti synia ja kaikki rauta on effuja. Ei niillä pelkillä syntikoilla sitä soundia tehdä. Jos itselläni olisi tuollainen suhde käytössä niin mieluummin 95% ulkosia efektejä ja loput vsti:tä kuin toisinpäin.



Joo samaa mieltä. ei täs oo ongelmaa =)
Chantola

Posts: 769

#196 • • Chantola Black Hole / Spinnin / Club86 / Baroque / Bonzai
Rupee oikeesti vaan naurattaa tää keskustelu nytte. Eihän täs oo mitään järkee.

Heti alusta lähti niin ohisektoriin ei mitään järkee.

Pahoitteluni kaikille sijaiskärsijöille. Taidan tukkii oman turpani tän keskustelun saralta tähän.

hauskaa oli niin kauan ku sitä kesti.

Cheers,

Chantola
Daniel Braun

Posts: 1,626

#198 • • Daniel Braun wednesday?
Loistava topic, norelista kasvoi taas yhdellä *pihkassa*
Tulee jotekin mieleen vanhat digitalbeat keskustelut "te ette vaan ymmärrä" menttaliteetilla...
akilatvamaki

Posts: 3

#199 • • akilatvamaki
Annoin Kalle Kotipsykologin ratkaista ongelmanne ja omani siinä sivussa. Tulokset olivat niin hämmentäviä, että päätin kirjautua klubituksen foorumille ja jakaa ne kanssanne. Tässä ne ovat:

---

Terve, Olen Kalle ja kutistan kallosi ja luotaan tajuntasi tasoja.

No niin - Rentouduhan niin aloitamme istunnon. Jos kuitenkin ensiksi antaisit nimesi tänne rekisteriin.


? Aki

Hienoa Aki, kerrohan nyt minulle mikä on ongelmasi

? Kumpi on parempi softa vai rauta?

-Onko sinulla psykologisia ongelmia?

? Kyllä

-Vaikutat aika elämänmyönteiseltä.

? Sitä en kuitenkaan ole, notkun foorumeilla päivät pitkät

-Etkö todellakaan kuitenkaan ole notkun foorumeilla paivat pitkat

? Juuri sitä teen, sen sijaan, että tekisin musiikkia, josta väitän pitäväni

-Etkö todellakaan kuitenkaan ole notkun foorumeilla päivät pitkät

? Se on minun elämäni sisältö

-Onko sinulla psykologisia ongelmia

? Kyllä. Rauta vai softa? En osaa päättää!

-Vaikutat aika elämänmyönteiseltä

? Tiedän, sillä välillä pidän raudasta, välillä softasta

-Vaikutat aika elämänmyönteiseltä

? Kiitos!

-Onko sinulla psykologisia ongelmia?

? Taidan olla parantunut! Kiitos Kalle!

-Vaikutat aika elämänmyönteiseltä

---

Kuten näette!
Adonis Hercules

Posts: 1,183

#200 • • Adonis Hercules Hart + Zell

Chantola, 10.2.2009 17:00:
Vaikka elektroninen musiikki käsitteenä antaa ymmärtää on se sähköistä, niin kaipaan todella takaisin niitä aikoja kun biiseissä oli oikeitakin soittimia..Kitarat, pianot, viulut..just name it! Supersahat vedettiin jostain oikeista syntikoista...eikä väännetty jollain rob papenin albinolla =(

Mihin nää on hävinny? harvaan enää kuulee oikeasti laadukkaasti tuotetua kamaa missä ois panostettu soundeihin. Kertokaa mitä mieltä te olette?

ei tää oo mitään purnausta. kertokaa rehellinen mielipiteenne!?



Oletko huomannut, että tuolloin wanhaan hyvään aikaan oli tuottajiakin vähemmän..? Vain todelliset teknorunkkarit pääsivät esittelemään tuotoksiaan.

Mulla on ollut muutama syntikka, mut harrastus on rautapuolella jäänyt rahan, tilojen ja ajan puutteesta johtuen.. =S Ehkä sit eläkkeellä tehdään hooceeta raudalla taas ;) Mut hei, onhan tolla mun nätimmällä puoliskolla 8080 sentäs!

t:Johnny Bash / Hart+Zell