Pinnallisuus

201 posts, 11 pages, 37,252 views

Avatar
#101 • • hyperventilaatio Guest
Saippuaa suuhun. Onhan ihmisii tosiaan kiva olla kavereina, eikä se ulkonäkö ole ”se juttu”, mutta hyvä ulkonäkö saa mielenkiinnon heräämään. Äh. Hitto. Olkoot.
Jone

Posts: 8,258

#102 • • Jone Archibald Haddock

kuilu:
Vähän niinku Ykköses Nessin keikal...?*hymy* Vedä kahvasta, revi tästä... *vink**nauraa*(missä on muuten *nauraa* hymiö?!?! se oli mun lemppari...)



Öhs. Silloin ol kyllä avautumiset harvinaisen vähissä. Olisitte musta ehkä saaneet sanan kammettua jos olisitte kepille piesseet, mutta ei juuri muuten. *hih*
Riku

Posts: 3,187

#103 • • Riku The Little Prince

janicca:
Antakaa armoa. Mähän olen vaan tyhmä.


Ei anneta edes armosta. Sulle ei vaan heru.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

milla

Posts: 3,699

#104 • • milla

hyperventilaatio:
Saippuaa suuhun.



vitut *nauru*
kuu

Posts: 1,174

#105 • • kuu tyttttö
ohhoh mitä touhua täällä on!

--
köh köh

milla

Posts: 3,699

#106 • • milla
lisään vielä, et kun juttu on ton tasosta kun janiccalla, niin en nää syytä miks en käyttäs samantasosta kieltäkin. vaikkei se nyt kaunista ja asiallista ookkaan, mut thats me.
Riku

Posts: 3,187

#107 • • Riku The Little Prince

milla:
lisään vielä, et kun juttu on ton tasosta kun janiccalla, niin en nää syytä miks en käyttäs samantasosta kieltäkin. vaikkei se nyt kaunista ja asiallista ookkaan, mut thats me.


”Kaikille ansionsa mukaan” ja ”Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Jos ampuu tykillä niin sopii odottaa että vastapuoli tekee sitä myös takaisin. Fair enough.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Riku

Posts: 3,187

#109 • • Riku The Little Prince
Hei Janicca-pikkuinen, jos kuvittelet olevasi muiden yläpuolella tökkimässä tikkuja, niin voit äkkiä huomata että olet se joka saa kepistä =) Ylemmyydentunto taitaa olla näissä tilanteissa se viimeinen epätoivoinen ase millä omien muuriensa sisällä puolustaudutaan kun tulee huolella turpaan eikä enää pystytä järkevästi ampumaan mitään takaisin. Omilla kommenteillasi olet ihmiset niskaasi saanut, ja nyt yrität etäännyttää itsesi niistä selittelemällä että ”kunhan kiusasin”. Ei mene läpi, you lose.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

anqqa

Posts: 4,032

#110 • • anqqa tirehtööri
näinkin mehukkaaseen soppaan mahtuu varmasti vielä yksi lusikka.

jos kyseessä on parinmuodostusmenettely, uskaltaisin väittää sen pintakuorrutuksen olevan alussa hyvinkin merkittävä tekijä monen meistä kohdalla. jos ei toista tunne, niin tuskin sillä mielellä ehdoin tahdoin lähestyy jotakuta joka ei miellytä omaa silmää? kaikki lienee myös huomannu miten oma kauneusihanne hiljalleen mukautuu siihen henkilöön kehen on ihastumassa. ja kyllä, öisin tulee pimeämpää ja ruoho on usein vihreää.

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

jUSSi

Posts: 1,377

#111 • • jUSSi äkäinen vanhus

janicca:
Mutta onneks sä olet megaihkusupermussu *plur*



huoh, en ehtinyt editoimaan tuota omaa viestiäni pois tarpeeksi nopeasti...

no vastataan kun kerta siteerataan. Tai mitä tässä enää mitään rautalangasta vääntämään, Riku sanoi jo kaiken mitä tuosta muurahaiskommentistasi voi sanoa. Epätoivoinen ihminen, joka yrittää pitää omia ympärillään horjuvia muurejaan pystyssä, jotta maailma ei vahingossakaan paljastuisi muuksi kuin mitä sen on itse kuvitellut olevan. Omat valheet ovat aina niitä rakkaimpia ja niistä on kivulianta luopua. Maailma on absurdi, epäoikeudenmukainen ja epäjohdonmukainen, mutta mitä siitä? On täällä ennenkin selvitty.

[muokattu 13.6.2003 10:38]
Avatar
#112 • • hyperventilaatio Guest
Siis miten tässä Janiccan muka pitää puolustella? Tai perustella kantaansa? Osa pitää äidistä, toiset tyttäristä?
Jokaisella on oikeus olla omaa mieltään, jos jotkut teistä pitävät esim. omasta mielestäni _ei_niin_kaunista tyttöä viehättävänä, ei se ole minun asiani. Joku muu taas ei välttämättä pidä minun kauneusihanteitani kovinkaan kauniina, eikös?

Joten, miksi kenenkään, nin SINUN kuin minunkaan tulisi perustella sitä, että pitää ihmisen ulkokuorta tärkeänä? Se kun taitaa olla niitä paljon parjattuja maku- ja yksityisiä mielipiteitä.
Riku

Posts: 3,187

#113 • • Riku The Little Prince
Ja mulla on hauskaa seurata ton oman maailman puolustamista. Tai siis kun tälläisenä ansioituneena kotipsykologina ;) pystyn jo tuostakin päättelemään kasan erinäisiä käyttäytymishäiriöitä, traumoja ja pelkoja jotka saavat tuon ihmisen käyttäytymään tuollla tavalla. Huomionkipeys ja -tarve nyt päällimmäisenä, läheisyyskammo varmaan hyvänä kakkosena, vaikka kovin pitkälle viety analyysi tältä pohjalta toki onkin mahdottomuus ja joudun nytkin ampumaan hieman nuolia ilmaan. Mutta jokinhan tuon suhtautumisen on tuollaiseksi muokannut...

--
Kyseenalaista aina kaikki.

milla

Posts: 3,699

#114 • • milla

hyperventilaatio:
Siis miten tässä Janiccan muka pitää puolustella? Tai perustella kantaansa? Osa pitää äidistä, toiset tyttäristä?
Jokaisella on oikeus olla omaa mieltään, jos jotkut teistä pitävät esim. omasta mielestäni _ei_niin_kaunista tyttöä viehättävänä, ei se ole minun asiani. Joku muu taas ei välttämättä pidä minun kauneusihanteitani kovinkaan kauniina, eikös?

Joten, miksi kenenkään, nin SINUN kuin minunkaan tulisi perustella sitä, että pitää ihmisen ulkokuorta tärkeänä? Se kun taitaa olla niitä paljon parjattuja maku- ja yksityisiä mielipiteitä.



säkään et tajua mielestäni puoliakaan tästä keskustelusta. kaikki on ymmärtäny et janicca pitää vaan hyvännäkösistä ihmisistä, suotakoon se hänelle. olkoot pulostautumatta. mutta kykenemätön perustelemaan mielipiteitänsä ja vastaamaan asiallisiin kysymyksiin janicca on.

osaa kyllä heittää kommentteja sinne sun tänne väliin mitkä ei liity mihinkään ja jotka on yhtä tyhjän kanssa.
Avatar
#115 • • hyperventilaatio Guest

milla:
---
hyperventilaatio:
Siis miten tässä Janiccan muka pitää puolustella? Tai perustella kantaansa? Osa pitää äidistä, toiset tyttäristä?
Jokaisella on oikeus olla omaa mieltään, jos jotkut teistä pitävät esim. omasta mielestäni _ei_niin_kaunista tyttöä viehättävänä, ei se ole minun asiani. Joku muu taas ei välttämättä pidä minun kauneusihanteitani kovinkaan kauniina, eikös?

Joten, miksi kenenkään, nin SINUN kuin minunkaan tulisi perustella sitä, että pitää ihmisen ulkokuorta tärkeänä? Se kun taitaa olla niitä paljon parjattuja maku- ja yksityisiä mielipiteitä.

---


säkään et tajua mielestäni puoliakaan tästä keskustelusta. kaikki on ymmärtäny et janicca pitää vaan hyvännäkösistä ihmisistä, suotakoon se hänelle. olkoot pulostautumatta. mutta kykenemätön perustelemaan mielipiteitänsä ja vastaamaan asiallisiin kysymyksiin janicca on.

osaa kyllä heittää kommentteja sinne sun tänne väliin mitkä ei liity mihinkään ja jotka on yhtä tyhjän kanssa.



Sä et nyt tuntunut tajuuvan kysymystä, miksi ylipäätään pitää perustella tollasta asiaa?

Ja onko sun mielestä kysymys ”oletko kaunis” asiallinen ja jotenkin asioita muuttava kysyms?
jUSSi

Posts: 1,377

#116 • • jUSSi äkäinen vanhus

hyperventilaatio:
Siis miten tässä Janiccan muka pitää puolustella? Tai perustella kantaansa? Osa pitää äidistä, toiset tyttäristä?
Jokaisella on oikeus olla omaa mieltään, jos jotkut teistä pitävät esim. omasta mielestäni _ei_niin_kaunista tyttöä viehättävänä, ei se ole minun asiani. Joku muu taas ei välttämättä pidä minun kauneusihanteitani kovinkaan kauniina, eikös?

Joten, miksi kenenkään, nin SINUN kuin minunkaan tulisi perustella sitä, että pitää ihmisen ulkokuorta tärkeänä? Se kun taitaa olla niitä paljon parjattuja maku- ja yksityisiä mielipiteitä.



Ei kenenkään tarvitse tehdä mitään. Tosin keskustelu on paljon hedelmällisempää, jos osallistujat viitsivät kertoa miksi ovat sitä mieltä kuin ovat. Kyse ei ole nyt siitä, että janicca pitää komeista miehistä, vaan siitä että jostain syystä hän ei edes halua olla tekemisissä omasta mielestään rumien miesten kanssa. Eikö tämä jo herätä kysymyksiä? Minua ainakin kiinnostaa tietää miksi ihmiset laitetaan noinkin tylysti karsinaan sellaisen asiaan perusteella johon kukaan ei voi itse vaikuttaa (paitsi plastiikkakirugialla, mutta se on onneksi marginaali-ilmiö). Onko janicca kenties nykyisen rahaa himoitsevan, kauneutta ja menestystä ihannoivan yhteiskuntamme täydellinen tuote ja rahanvaltaa himoavien täydellinen mallioppilas.?

[muokattu 13.6.2003 10:56]
Riku

Posts: 3,187

#117 • • Riku The Little Prince

janicca:
Tätä en jaksa sen kummemmin kommentoida. Sana kotipsykologi vesitti koko tekstin.


Ethän sinä mihinkään jaksa kommentoida tai perustella ihan vain pitääksesi huolta ettei kukaan vahingossakaan voisi todistaa sinun olevan väärässä, josta voitaneen taas päätellä jotain. Voit toki päässäsi käyttää mitä tahansa tekosyitä vesittääksesi asiat jos siihen koet tarvetta, mutta se ei vielä saa itse asioita katoamaan mihinkään.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

dirtyface

Posts: 344

#118 • • dirtyface rok.

hyperventilaatio:
Joten, miksi kenenkään, nin SINUN kuin minunkaan tulisi perustella sitä, että pitää ihmisen ulkokuorta tärkeänä? Se kun taitaa olla niitä paljon parjattuja maku- ja yksityisiä mielipiteitä.



Eihän tässä oo kyse siitä, et pitääkö ulkokuorta tärkeenä. Eiköhän useimmat kiinnitä siihen huomiota. Mut janicca sano:

Mulle pinnallisuus on sitä, että en edes yritä lähteä tutustumaan rumaan mieheen. Jos ulkonäkö ei miellytä, en koe mitään tarvetta tutustua siihen paljon mainostettuun ”sisäiseen kauneuteen”.



Eli kyse ei oo siitä pitääkö ulkonäköä tärkeenä, kyse on siitä, et janicca ei ees yritä tutustua rumaan mieheen.

Tottakai jokainen tykkää eri asioista, toiset äidistä ja toiset tyttärestä, kuten sanoit. Mut onko se niin tärkeää, ”että en edes yritä lähteä tutustumaan rumaan mieheen”?

--
ketkä v*tun muut? *pahis*

dirtyface

Posts: 344

#119 • • dirtyface rok.

janicca:
---
dirtyfacedkid:
---
Mut onko se niin tärkeää, ”että en edes yritä lähteä tutustumaan rumaan mieheen”?

---


On.



Juu no, se on kyllä tullut selväksi..*igor*

--
ketkä v*tun muut? *pahis*

Avatar
#120 • • greenie Guest
Hemmetti, maalasin itteni kulmaan. Aloin miettimään, että onko pinnallisuudesta kirjoittaminen itsessään pinnallista, vai voiko pinnallisuutta myös tutkia analyyttisemmin. Tai voiko pinnallisuutta tutkia metatasolta? Olisiko se silloin pinnallista, vai ollaanko metatasolla asiaa tutkittaessa myös pinnallisuuden yläpuolella? Muna vai kana? :)

Mitä tulee omasta suhteestani pinnallisuuteen, niin en mä laskisi sitä omaksi luonteenpiirteekseni, vaikka joidenkin mielestä esim. Voguen lukeminen, Pop-taiteesta pitäminen ja arkkitehtuurin ihasteleminen saattaakin olla pinnallista.

P.S. Mistä muuten juontuu ennakkoluulo, että kauniista asioista pitävät ovat pinnallisia? Onko kukista pitäminen pinnallista? Hyvin muodostuneista rinnoista? Sateen jälkeisestä hiljaisuudesta? Tai entä rahasta? Onko pinnallisuus illuusio, joka materialisoituu vasta, kun siihen liitetään ihminen?

[muokattu 13.6.2003 11:13]