Replying to Pelkäätkö sinä että lama tulee?:
Riku, 7.12.2009 11:30:
---
aform, 6.12.2009 02:33:
Riku kannattaa tarkkaan harkita mitä toivoo. Noita populan vähennys agendaa suosivia on aika korkeilla paikoilla. Se tuntuu minusta ja aika monesta muustakin sangen huolestuttavalta. Musta on egoistista, pelkurimaista ja hävettävää toivoa ihmisten vähennystä.
---
Jos tehdään tappolista, mä voin olla vapaaehtoinen. Riittääkö se siihen et tää mielipide ei oo noin egoistinen, pelkurimainen ja hävettävä? Mä haen tässä kaikkien kannalta parasta ratkasua, en itteni.
Mun pointti oli se, että koko tää yleinen meuhkaaminen siitä, että ihmisten määrä on muka joku ongelma on musta erittäin kiero ja se kertoo tietyn ihmisryhmän pelosta omaan vallankahvaansa. Mä puhuin yleisesti ja mä en tarkoittanut, että sinä välttämättä olet sitä mieltä.
Kun faktahan on se, että mitään nälänhäätää jne. ei tarvitsisi olla. Ongelma tuntuu olevan resurssien jakautumisessa. Lisäksi mä en oikeen usko siihen, että yksi perus kaasuista on muka joku ongelma. Ainakaan siitä vinkkelistä ajateltuna, että ihmisiä pitäisi sen takia ruveta vähentämään (kun ne uloshengittää hiilidioksiidia). Toki en voi 100% varmuudella sanoa, että voiko hiilidioksiidi olla suurissa määrissä ilmastoa pahasti muuttava vaikutukseltaan. Mutta tässähän tullaan sitten siihen, että kenen vika on vaikka se, että me ei jo ajeta sähköautoilla ja laivoilla jne.
Mun moraaliarvojen mukaan ihmisten vähentämiseen ei voi soveltaa mitään syytä. Kenelläkään ei ole oikeutta tehdä sellaisia päätöksiä.
Mä katsoin juuri dokumentin tuolta
topdocumentaryfilms.com sivuilta jossa oli aiheena miljardiluokan kala bussiness Victoria järvellä. Eli venäläiset lentää kalaa afrikasta eri puolille palloa kun samaan aikaan niillä ihmisillä jotka sitä kalaa pyytää ja jalostaa, ei ole siihen rahaa. Lisäksi se maa kärsii nälänhädästä. btw. Sit eu:n / tai eu:hun kytkeytyvä edustaja pokkana kehuu kuinka se afrikkalainen kala nykyisin täyttää eurooppalaiset hygienia säädkökset. Mä yritin kaivaa sitä dokkaria just vartin verran mut en millään löydä sitä tolta sivulta.