Pelkäätkö sinä että lama tulee?

233 posts, 12 pages, 51,776 views

Lauruska

Posts: 821

#101 • • Lauruska nihkee
Pelkään. Yt-neuvottelut alla ja tiedän, että myös muilla saman alan firmoilla on aika tiukkaa. Koko rakennusala on aivan jäissä talouden alamäen ja tiukentuneen lainarahan saannin vuoksi, joten toki se näkyy heti suunnittelijoiden työtilanteissa. Vaikken itse ole lähdössä tässä ensimmäisessä aallossa, ei voi täysin luottaa, että on kovin varmasti pitkälle ensvuoden puolelle työpaikka alla.

Onneksi ei ole lainaa eikä suuria menoja, joten voi aika turvallisin mielin kuitenkin elää. Onneksi.
Avatar
#102 • • astaroth Guest
tänään sitten napsahti duunikaverille kenkää, kun valtion firma rupeaa kiristämään nälkävyötään. kuulema omallakin kohdalla on odotettavissa ainakin työtuntien vähenemistä, eli täytyy alkaa etsimään takaovea uuteen työpaikkaan
ValaX

Posts: 3,891

#103 • • ValaX
Kyllähän se sieltä taitaa valitettavasti tulla...
vns

Posts: 276

#105 • • vns
Lama ei koske mua. *hihu**joo*
Inferno@Tre

Posts: 678

#106 • • Inferno@Tre Hervanta UG
Pitäkää lamanne, meitsillä on ainakin toistaseks ollu just niin paljon prokkista kun ehtii tekeenkin ehkä enemmänkin.

--
Ihmisen luonnollinen vihollinen on ihminen itse.

Avatar
#107 • • Edited Equalizer Guest
lamaa ei kyl näkyvis kun ei vapaitakaan myönnetä ja viikonloputki töis asua kun on pakko prkl
ipe

Posts: 1,845

#108 • • ipe X-Rust / Holvi

domi, 11.1.2009 21:32:
Töitä vuoteen 2011 asti.



Töitä vuoteen 2043 asti (suunnilleen about jos sitä kenties pääsisi eläköitymään edes 68-vuotiaana). Kunnan leipä on pitkä mutta kapea.

By the way, eikös se lama ikäänkuin alkanut jo?

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

Jinx

Posts: 2,615

#109 • • Jinx Superfeminine
Alkaa ärsyttään ku joka välissä tototetaan tutkimuksista joiden mukaan ihmiset vähentävät/lykkäävät erilaisia asioita epävarman taloustilanteen takia. Tollanen just lietsoo sitä paniikkia.

--
Pyllykkä

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#110 • • Edited Hyzenthlay myrkynsekoittaja
no en kauheesti pelkää lamaa, mut sen sijaan vituttaa nää joka tuutista tulevat "uskallatko enää mennä ulos kun lama tulee? uskallatko enää ostaa juustoa kun lama tulee ja pitää säästää rahaa": Lama, lama, lama, taantuma ja kurjuus. Hohhoijaa *haukottel* Aion elää kuten ennenkin.

Työsopimus on tosin harjoittelun loppuun eli maaliskuuhun asti, mut ei siltikään kuumota. Luulen että saan jatkaa, ja jos en, niin löytyy jotain muuta. Go with the flow *nauru*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Amuck

Posts: 2,396

#111 • • Amuck dub-i-dub

ipe, 11.1.2009 22:02:
Töitä vuoteen 2043 asti (suunnilleen about jos sitä kenties pääsisi eläköitymään edes 68-vuotiaana). Kunnan leipä on pitkä mutta kapea.

By the way, eikös se lama ikäänkuin alkanut jo?


Lama on nimitys pitkäaikaiselle taantumalle (pari kk ei vielä riitä).
Kunnan leipä on patonki.

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Mar6

Posts: 2,178

#112 • • Mar6 Team Apinaorkesteri

Hyzenthlay, 12.1.2009 17:13:
no en kauheesti pelkää lamaa, mut sen sijaan vituttaa nää joka tuutista tulevat "uskallatko enää mennä ulos kun lama tulee? uskallatko enää ostaa juustoa kun lama tulee ja pitää säästää rahaa": Lama, lama, lama, taantuma ja kurjuus. Hohhoijaa *haukottel* Aion elää kuten ennenkin.



True that *joo*

--
-Where there is house there is a home-

Saara

Posts: 1,954

#113 • • Saara #2970
Kamala lama :(.

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

sts

Posts: 7,969

#114 • • sts Sama pyynti aitta!
Nii hirvee lama on että tuli palkankorotusta ja jouluboonuksia... miten nyt pärjään tän laman keskellä :(
Riku

Posts: 3,187

#115 • • Edited Riku The Little Prince
Onnekkaat pärjää, enintään menettää muutaman miljardin, jotkut menettää kaiken. Kapitalismi roxor.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Sam One

Posts: 275

#116 • • Sam One - FiNRG Hybridize, Kreatrix -
Just kun olisi tässä valmistumassa koulusta niin oman alan (metalli) työpaikat taitaa olla hieman vähissä *lohduttel*
Sinza

Posts: 2,227

#117 • • Sinza
Kyllähän se pelottaa. Etenkin kun vienti on romahtanut... Omassa duunissa huomaa kyllä, että on hiljentynyt huomattavasti, tosin en tiedä johtuuko se siitä että tammikuut ovat yleensäkin olleet hiljaisia, vai onko tämä nyt sitten lopun alkua. Onneksi määräaikaisista vähennetään ensin, jos sellaiseen tilanteeseen joudutaan, että porukkaa aletaan laittaa pihalle. Vielä en ole kuullut, että kukaan tuttu olisi kärsinyt lomauttamisista/irtisanomisista.

Kyllähän tämä median suitsuttaminen on vaikuttanut omiin kulutustottumuksiin, yrittää elää mahd vähällä, ja saada loput sukanvarteen... Vaikka näin just ei pitäisi tehdä. Onneksi sentään asuntolainen korot laskivat!

--
Mooi! Hyvä meininki!! Käytsä usein täällä?! *nauru*

Wolverine

Posts: 1,860

#118 • • Edited Wolverine

Wolverine, 11.10.2008 09:54:
"Ei koske Suomea"



Itse itseäni quotaten niin osuin aika hyvin oikeaan kun sarkastiseen sävyyn quottasin meidän kaikkien suosikki Jyrki Kataista. 3 kuukautta myöhemmin ei kenelläkään taida enää olla epäilystäkään siitä että lama tulee, kyseessä voi olla globaali lama joka kestää vuosia. En kyllä itse usko aivan näin syvään menoon.

Maailmalta ei tosin ole kuulunut positiivisia uutisia enää pitkään aikaan ja meno näyttää synkkenevän entisestään. Olen aivan varma että kun yhtiöt alkavat julkistaa Q4-tuloksiaan niin meno synkistyy entisestään.

EKP laskee jälleen ohjauskorkoaan huomenna vähintään 2.00%:iin joka on niiden suositettu alaraja. Jos uskotte että tähän jäädään niin nyt olisi aika herätä. Ihan EU:n ja kaikkien meidän puolesta soisi että EKP kerrankin reagoisi ajoissa niinkuin FED on tehnyt, tosin EKP:n linja on aina ollut säästelevä ja ehdottomasti liian hidas. Kun Yhdysvallat aloittaa uuden nousunsa 2011 niin Eurooppa sakkaa vielä vuoden perässä. Sad but true.

Mod: on muuten mielenkiintoista lukea aivan ensimmäisiä kommentteja ja huomata miten paljon maailma voi muuttua ½ vuodessa.
Jago

Posts: 4,039

#119 • • Jago un-trained monkee
Taas tosi blondihetki. Ensiajatus, että onhan se ollu täällä monta kertaa, oon itte ollu kuuntelemassa sitä(dalai lamaa siis*hihu*)

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Wolverine

Posts: 1,860

#120 • • Wolverine

Jago, 14.1.2009 11:46:
Taas tosi blondihetki. Ensiajatus, että onhan se ollu täällä monta kertaa, oon itte ollu kuuntelemassa sitä(dalai lamaa siis*hihu*)