Pelkäätkö sinä että lama tulee?

233 posts, 12 pages, 51,785 views

Juhgu

Posts: 7,921

#41 • • Juhgu Virnistelijä

Norb, 1.7.2008 15:02:
Musta lama tai edes jonkinlainen taantuma vois tullakin. Ei vaikuta haitallisesti minuun, vain päinvastoin *joo*



picard.jpg

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

domi

Posts: 7,069

#42 • • domi Työn sankari.

Norb, 1.7.2008 15:02:
Musta lama tai edes jonkinlainen taantuma vois tullakin. Ei vaikuta haitallisesti minuun, vain päinvastoin *joo*


Tällä viimeistään todistit ettet ole ainakaan siellä penaalin terävimmästä päästä.
Avatar
#43 • • Norb Guest

domiTällä viimeistään todistit ettet ole ainakaan siellä penaalin terävimmästä päästä.


Selitä sitten setä kulta, kun ei pikkutytteli oikein ymmärrä.. Jos ei ole lainaa ja työsuhde on pysyvä niin miten helv. se voi häiritä mun eloa?
Daniel Braun

Posts: 1,626

#44 • • Daniel Braun wednesday?

Norb, 1.7.2008 15:21:
---
domiTällä viimeistään todistit ettet ole ainakaan siellä penaalin terävimmästä päästä.

---

Selitä sitten setä kulta, kun ei pikkutytteli oikein ymmärrä.. Jos ei ole lainaa ja työsuhde on pysyvä niin miten helv. se voi häiritä mun eloa?

*nauru*
"työsuhde pysyvä"
toi on jo terminä loistava...
akir0

Posts: 2,554

#45 • • akir0 idleRPG champion 2009

Norb, 1.7.2008 15:21:
---
Selitä sitten setä kulta, kun ei pikkutytteli oikein ymmärrä.. Jos ei ole lainaa ja työsuhde on pysyvä niin miten helv. se voi häiritä mun eloa?




Pysyvä työsuhde ei paljo lohduta jos potkut tulee. Ja jos taantuma tulee, niin se vaikuttaa kyllä kaikkiin aloihin, vaikka olisikin ns. "varmassa" paikassa.
domi

Posts: 7,069

#46 • • Edited domi Työn sankari.

Norb, 1.7.2008 15:21:
---
domiTällä viimeistään todistit ettet ole ainakaan siellä penaalin terävimmästä päästä.

---

Selitä sitten setä kulta, kun ei pikkutytteli oikein ymmärrä.. Jos ei ole lainaa ja työsuhde on pysyvä niin miten helv. se voi häiritä mun eloa?


Niin, se ei ehkä sun elämää häiritse, mutta ehkä joidenkin muiden.

Kuten itsekin vastasin tähän threadiin, ei minuakaan se tule haittaamaan, mutta en sentään mene ääneen sanomaan että lama voisi tulla :D

edit: Ja eiköhän se työsuhde oo vakinainen eikä pysyvä. Ja se on just niin kauan vakinainen kunnes potkut tulee.
Avatar
#47 • • Norb Guest
Huoh, vakinainen juu, mutta halusin vain korostaa että "pysyvä" myös. Ainut hyvä puoli kun on kaupungilla duunissa. Ei täältä potkittu ketään viime lamankaan aikana..
domi

Posts: 7,069

#48 • • domi Työn sankari.

Norb, 1.7.2008 15:27:
Huoh, vakinainen juu, mutta halusin vain korostaa että "pysyvä" myös. Ainut hyvä puoli kun on kaupungilla duunissa. Ei täältä potkittu ketään viime lamankaan aikana..


Niin, ja Titanic oli uppoamaton.

Eipä tuokaan sano mitään, vaikka oot kuinka kaupungilla duunissa. Ihan samalla lailla he voivat irtisanoa työsopimuksen, vaikka soppari ois kuinka vakinainen ja "pysyvä".

Nimim. kaupungilla duunissa vuodesta 2003
Avatar
#49 • • opmdevil Guest

Norb, 1.7.2008 15:27:
Huoh, vakinainen juu, mutta halusin vain korostaa että "pysyvä" myös. Ainut hyvä puoli kun on kaupungilla duunissa. Ei täältä potkittu ketään viime lamankaan aikana..



Virat on melko varmoja pysyviä. Jos on virkasuhteessa, niin voi olla melko turvallisin mielin. Sitten kun vielä tihrustaa kaikki että mitä siinä työsopimuksessa lukee. "Toistaiseksi" tarkoittaa jotain ja "Vakituinen" taas aivan toista. Sitä sitten lähdetään yleensä irtisanomaan ihmisiä siitä päästä mikä on helpointa noin juridisesti.
Avatar
#50 • • Norb Guest

domi, 1.7.2008 15:28:
Niin, ja Titanic oli uppoamaton.


Ok. setä. Yhtä kauan ollaan porskutettu menemään kohtalotoveri. Kellutaan sitten samalla lautalla, kun Titanic vihdoin uppoaa..
Avatar
#51 • • opmdevil Guest
Ja sitten kun se LAMA-MÖRKÖ tulee niin alkaa nousemaan käytöstavat kunniaan. Kuulin tuossa joku aika sitten juttuja että kun firmassa oli irtisanottava se tietty määrä, niin "syyksi" irtisanoa saattoi riittää se, että ei sanonut huomenta tai tarjonnut maitoa pomon kahviin.
ipe

Posts: 1,845

#52 • • ipe X-Rust / Holvi

Norb, 1.7.2008 15:21:
---
domiTällä viimeistään todistit ettet ole ainakaan siellä penaalin terävimmästä päästä.

---

Selitä sitten setä kulta, kun ei pikkutytteli oikein ymmärrä.. Jos ei ole lainaa ja työsuhde on pysyvä niin miten helv. se voi häiritä mun eloa?



yrityksiä ajautuu enenevästi konkurssiin, suurtyöttömyys, korkea inflaatio, reaaliansioiden lasku, korkojen nousu, BKT laskee, valtionvelka kasvaa, julkisia palveluita karsitaan...

saattavat nuo ehkä pikkasen häiritä sinunkin eloa pitemmän päälle, veikkaisin.

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

SamHard

Posts: 2,098

#53 • • SamHard
En pelkää. Ei se ole tämän maailman pahimpia
ongelmia, että ei voida jatkaa ikuisesti noususuhdannetta
kaiken muun rahaa tärkeämmän kustannuksella.
Bring it on! Kunnon lama pistää arvot uusiksi ja
vähäisempiä resursseja joutuu (toivottavasti) keskittämään
tärkeisiin asiohin! Itsestäänselvyydet muuttaa muotoaan
ja, ehkä ripaus rahan ja vallan sumentamaa inhimillisyyttä
näkee paremmin päivänvalon.
Ozie

Posts: 1,389

#54 • • Ozie
Olen varautunut. Tällä hetkellä töissä jossa teen suurimman osan työstäni Venäjälle. Velkoja vain vanhemmille, joka sekin vaan muutama tuhatta. Pahan päivän varalle myös varoja sen verran että nykyisellä tyylillä riittää 6 kk.

Asuntoa olin ostamassa, mutta päätin siirtää sitä. Tässä ehtii siihen mennessä keräämään vähän lisää pesämunaa ja samalla odottelamaan suotuisempia tuulia.
Peppermint

Posts: 325

#55 • • Peppermint
Taloustilanteesta lukeminen ahdistaa joka päivä *uuh* Viimeksi tänään oli Hesarissa siitä, kuinka suomalaiset (lapsiperheet) alkaa olla ongelmissa nousevien korkojen kanssa. Mulla ei oo pätkääkään luottamusta talouteen tällä hetkellä.

Mulla on todella iso laina. Onneksi ei sentään ole lapsia, jos huonosti käy (=duuni menee alta) niin asunnot menee vakuutena pankin syliin ja mä lähden reppu selässä jonnekin vapaaehtoishommiin Aasiaan.

--
Oldschool, baby

Avatar
#56 • • Norb Guest

ipe, 1.7.2008 15:34:
saattavat nuo ehkä pikkasen häiritä sinunkin eloa pitemmän päälle, veikkaisin.


Taantumat kuuluvat talouteen, eikä se aina ole pelkästään pahasta. Lama karsii ns. huonosti tuottavat yritykset pois pelistä. Näin ollen hyvät kestää ja pääsevät kehittymään niin että huonot yritykset ei ole niiden "hidasteena"..
Avatar
#57 • • Norb Guest
Ois näköjään pitänyt vastata vain tyhjentävästi : EN PELKÄÄ.
Samu81

Posts: 1,224

#58 • • Samu81 kokolihaa
Lama pilaa kyllä usean ihmisen elämän ja tekee monille älyttömät velat kun pankki ottaa asunnon, jonka arvo ei kata lähellekään kaikkia kuluja. Lama vaikuttaa kyllä ihan jokaisen elämään, tavalla tai toisella. Jos ei duuni mene niin vaikkapa terveydenhuoltopalvelut kärsii, tai vastaavaa. Yhteiskunnan julkiset menot ja muut kaatuvat kyllä kaikkien niskaan jossain muodossa. Olit sitten töissä tai et. Siinä mielessä vähän ihmeellistä toivoa lamaa, vaikkei se itseen vaikuttaisi suoraan pätkän vertaa... *ding*

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

ipe

Posts: 1,845

#59 • • Edited ipe X-Rust / Holvi

Norb, 1.7.2008 15:54:
---
ipe, 1.7.2008 15:34:
saattavat nuo ehkä pikkasen häiritä sinunkin eloa pitemmän päälle, veikkaisin.

---

Taantumat kuuluvat talouteen, eikä se aina ole pelkästään pahasta. Lama karsii ns. huonosti tuottavat yritykset pois pelistä. Näin ollen hyvät kestää ja pääsevät kehittymään niin että huonot yritykset ei ole niiden "hidasteena"..



enhän mä väittänytkään että se olis pelkästään pahasta. esitin myös muutamia esimerkkejä miten lama varmasti vaikuttaa myös sinut elämääsi.

en itse ole (vielä) asuntovelkainen, etkä luultavasti sinäkään jos kerran noin uskaliaasti väität ettei lama vaikuta. joskus lähitulevaisuudessa tosin olisi mukava hankkia se oma asunto, mutta nykyiset suhdanteet ei juuri houkuttele ottamaan +100k€:a velkaa, vaikka minäkin olen kunnan hommissa ja vakiduunissa.

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

Jone

Posts: 8,258

#60 • • Jone Archibald Haddock

Norb, 1.7.2008 15:54:
Lama karsii ns. huonosti tuottavat yritykset pois pelistä. Näin ollen hyvät kestää ja pääsevät kehittymään niin että huonot yritykset ei ole niiden "hidasteena"..



Voisitko vähän purkaa tätä ajatusta auki sellaiseen muotoon, jotta mullekin tyhmälle menisi jakeluun se mitä tarkoitat?