Leppäkerttu, 27.6.2008 00:06:
Kiva juttu, että sulla on käynyt hyvä tsägä jonkun paperittoman ranskanbullan kanssa, mutta mieti millaisesta pentutehtaasta sekin koira on voinut tulla. Onko oikein, että muut koirat joutuvat kärsimään, jotta sinä saat sen budjetillesi sopivan "kotikoiran" ja juuri silloin kun haluat? Jos sen koiran kanssa on valmis elämään 15v. niin ehkä sitä voi hetken odottaa, jos sopivalla kasvattajalla ei ole vapaita pentuja juuri silloin. Ei (normaalit)ihmiset käy pöllimässä toisten skidejäkään, koska ei jaksa venaa sitä 9kk.
Just.
Loistava asenne.
Ei se tarkoita että on joltain "random kasvattajalta" tms taikka Virosta hankittu koira olisi jotenkin huonompiarvoisempi...
Eikä se tarkoita että olisi saanut huonoa kohtelua taikka mesta olisi ollut tällainen ns "pentutehdas".
Jotenkin tosta sun tekstistä tulee just tollanen "mä tiedän paremmin kuin te" ellitistinen asenne läpi.
Just noi läpät "paperiton koira=sekarotuinen".
Mä voin ihan ylpeesti itse sanoa että meitin chihuneidillä ei ole papereita, syystä että tuli tutulta joka varsinaisesti ei ole kasvattaja vaikka chihuja on pidempään ollut.
Ei ne paperit siitä koirasta sen ihmeempää tee.
Koira on koira, toisille harrastusväline ja pätemisen tarve.
Toisille perheenjäsen ja seurantuoja.