Suuri koirakeskustelu

198 posts, 10 pages, 87,625 views

hallucinogen

Posts: 8,190

#41 • • hallucinogen Edain
Jos mun perheeseen joskus eksyy koira niin se on basset_hound.jpg

--
pikku-*possu*

Mellu-

Posts: 4,006

#42 • • Mellu-
Tulipas muuten mieleen et opetatteks te koirille temppuja? Meijän labbikset osas mennä omalle paikalle,istua,mennä maaten,noutaa ja odottaa et annetaan lupa alkaa syömään.Leonbergit osaa nämä + ku sanoo "lämää femma" ni antavat tassua (siis anna tassu ei toimi) ja ku sanoo et "toinen" ni tassu vaihtuu *tirsk* Mut en kyl muuta alkais koiralle opettamaan *ding* "leiki kuollutta".. joo mitäs hyötyy siit on? vai onks se vaa sellai jeejee juttu.

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Lyylikki

Posts: 2,975

#43 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Mellu-, 4.10.2007 18:51:
Tulipas muuten mieleen et opetatteks te koirille temppuja? Meijän labbikset osas mennä omalle paikalle,istua,mennä maaten,noutaa ja odottaa et annetaan lupa alkaa syömään.Leonbergit osaa nämä + ku sanoo "lämää femma" ni antavat tassua (siis anna tassu ei toimi) ja ku sanoo et "toinen" ni tassu vaihtuu *tirsk* Mut en kyl muuta alkais koiralle opettamaan *ding* "leiki kuollutta".. joo mitäs hyötyy siit on? vai onks se vaa sellai jeejee juttu.



No tosta "kuole" komennossa on ihan yhtä paljon itua, kun "lämää femmassa". Koiran kanssa pärjää, kun se osaa "istu, paikka, vapaa, tänne" tms. peruskomennot, mutta aika moni koira tykkää opetella uusia temppuja. Se pitää niitten mielen virkeänä ja vanhakin koira oppii uusia temppuja, ehkei niin nopeesti, kun nuori, mutta oppii.
Apo

Posts: 1,574

#46 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut
Seuraava koira mikä tulee hankittua on ehdottomasti paimensukuinen lapinkoira. Sopiva ja mukautuva kaveri erilaisiin seikkailuihin. Älykäs, terve, rauhallinen, luotettava, ystävällinen, tottelevainen. Rotua ei ole erityisemmin jalostettu vaan päässyt kasvamaan normaalin työn ohessa.

saaganaamapysty.jpg
Peppermint

Posts: 325

#47 • • Peppermint
Koiwat on ihan pawhaita. Itselläni on terrieri, sopii mun luonteeseen täydellisesti - itsenäinen, tykkää liikkua maastossa, säänkestävä, itsepäinen, rohkea, roikkuu lahkeissa, jahtaa jäniksiä *vink*
En jaksais koiraa, joka olisi mussa liikaa kiinni eikä osaisi ajatella omilla aivoillaan. Mun territurri on vaan maaliman paras koira, ja kaiken lisäksi se on vielä agilityvaliokin, nii että rispektii!! *nalle*

--
Oldschool, baby

vanhus

Posts: 889

#48 • • vanhus
Rotua ei ole erityisemmin jalostettu vaan päässyt kasvamaan normaalin työn ohessa.

[/quote]

siis niinku TÄH
Mellu-

Posts: 4,006

#49 • • Edited Mellu-
Jaahas,tais kaatuu mun haavet tanskandogista http://fi.wikipedia.org/wiki/Tanskandoggi
Vaikuttavat aika sairailta koirilta ja lyhyt-ikäsiltä *uuh* Mietintä myssyy siis päähän uudestaan :/

edit: Löysin hyödyllisen sivun : http://www.koirat.com/rotu.phtml löytyy kuvii ja tietoo eri roduista *hymy* Aika hyvät tekstit löytyy rotukohtasesti,luonteesta jne kandee käydä kurkkaamassa.

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Leppäkerttu

Posts: 225

#50 • • Leppäkerttu

Mellu-, 5.10.2007 15:15:
Jaahas,tais kaatuu mun haavet tanskandogista http://fi.wikipedia.org/wiki/Tanskandoggi
Vaikuttavat aika sairailta koirilta ja lyhyt-ikäsiltä *uuh* Mietintä myssyy siis päähän uudestaan :/



Ei tanskis oo sen sairaampi rotu ku mikään muukaan ja kaikki isot koirarodut elää keskimäärin lähemmän 10v kuin 20v. Kannattaisi tutustua kasvattajiin ja koirien luonteisiin tms. ennen kuin luopuu haaveista:) Mä en oo ton wikipedian tekstin kanssa läheskään samaa mieltä, mun mielestä toi teksti on aika pitkälti pelottelua.
Mellu-

Posts: 4,006

#51 • • Mellu-

Leppäkerttu, 5.10.2007 15:22:
---
Mellu-, 5.10.2007 15:15:
Jaahas,tais kaatuu mun haavet tanskandogista http://fi.wikipedia.org/wiki/Tanskandoggi
Vaikuttavat aika sairailta koirilta ja lyhyt-ikäsiltä *uuh* Mietintä myssyy siis päähän uudestaan :/

---


Ei tanskis oo sen sairaampi rotu ku mikään muukaan ja kaikki isot koirarodut elää keskimäärin lähemmän 10v kuin 20v. Kannattaisi tutustua kasvattajiin ja koirien luonteisiin tms. ennen kuin luopuu haaveista:) Mä en oo ton wikipedian tekstin kanssa läheskään samaa mieltä, mun mielestä toi teksti on aika pitkälti pelottelua.



Joo,siis tiiän ettei isot koirat kauheen vanhoiksi elä :( Mutta jos oot tota mieltä ni pitääki paneutuu asiaan viel ajan kanssa.Kun tosiaan ei ny ihan pystymetästä viittis itelle "uutta rotua" ottaa ja sit ollakki kusessa sen kanssa.Tosin en ihan heti oo koiruutta ottamassa mutta kuitenkin *hymy*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Kolera

Posts: 4,256

#52 • • Edited Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
tanskandogit on kaameita lotkoja! tämä on minun ainoa oikea mielipiteeni muita mielipiteitä ei hyväksytä! lyön takasin jos hankit semmosen =P
unohit mellu kotikarhujen parhaimmat "komennot": KUKA TULI?, MISSON MUSTALAISII?
-> kauhee äläkkä päälle ja mahollisesti levotonta ravia pihalle

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Avatar
#53 • • Annakins Guest
Samasta kennelistä kuin Pauli ja ihan samanlainen ilme :D

pentu_4.JPG
Mellu-

Posts: 4,006

#54 • • Mellu-
Cuteness overload ^ *plur**pihkassa*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

merqus

Posts: 1,010

#55 • • merqus Tuomiopäivän lapsi

Mellu-, 5.10.2007 15:15:
Jaahas,tais kaatuu mun haavet tanskandogista http://fi.wikipedia.org/wiki/Tanskandoggi
Vaikuttavat aika sairailta koirilta ja lyhyt-ikäsiltä *uuh* Mietintä myssyy siis päähän uudestaan :/



Kyllä mä voisin kuitenki oman kokemuksen pohjalta mennä doggia suosittelemaan. Aivan ihania koiria, vaikka onhan noilla noita rodulle ominaisia sairauksia aika lailla. Mielestäni wikipedian oletettu elinikä noille on menny vähän alakanttiin. Muistaakseni luin jostain, että dogit eläis nykysin keskimäärin 9 vuotiaiks.
Paljonhan tekee jo pelkästään se, että hankkii koiran hyvältä kasvattajalta. Kannattaa vaikkapa ottaa yhteyttä ja kysellä lisää jos arveluttaa :) Älä ny haaveestas ainakaan noin vähällä luovu.
Avatar
#56 • • Annakins Guest
Täs on Pauli:

65559241.jpg

65559220.jpg
Peppermint

Posts: 325

#57 • • Peppermint
Olikohan se Tanskassa vai Saksassa kun oli juuri 2 tanskandogia raadellut perheen pikkulapsen kuoliaaksi.

Eli ei mielellään vääriin käsiin semmoista koiraa.

Ja onhan se totta, että isot rodut ei elä yhtä pitkään kuin pienemmät.

--
Oldschool, baby

Mellu-

Posts: 4,006

#58 • • Mellu-

merqus, 5.10.2007 15:37:
---
Mellu-, 5.10.2007 15:15:
Jaahas,tais kaatuu mun haavet tanskandogista http://fi.wikipedia.org/wiki/Tanskandoggi
Vaikuttavat aika sairailta koirilta ja lyhyt-ikäsiltä *uuh* Mietintä myssyy siis päähän uudestaan :/

---


Kyllä mä voisin kuitenki oman kokemuksen pohjalta mennä doggia suosittelemaan. Aivan ihania koiria, vaikka onhan noilla noita rodulle ominaisia sairauksia aika lailla. Mielestäni wikipedian oletettu elinikä noille on menny vähän alakanttiin. Muistaakseni luin jostain, että dogit eläis nykysin keskimäärin 9 vuotiaiks.
Paljonhan tekee jo pelkästään se, että hankkii koiran hyvältä kasvattajalta. Kannattaa vaikkapa ottaa yhteyttä ja kysellä lisää jos arveluttaa :) Älä ny haaveestas ainakaan noin vähällä luovu.



Juu,kävin kattelee kasvattajien sivuja äsken ja aika rehellistä tekstii näkyis olevan.Elin-ikä n.5-7v ja jotkut jopa pidemmälle jollei noi sairaudet sitte puutu peliin tuolloin.Kylhä seki vaikuttaa joo mistä sen koiran ottaa ja miten sitä pitää jne.Moon kyl aina haaveillu tollasesta järeestä koirasta *hymy* Must ne vaa o nii makeen näkösiä jne.Luonteest en tiijä ku en oo koskaa moita rotuu tavannu missää livenä :( Nähny vaa kaukaa.Mut mitä noist sivuist sai irti ni oli et aika tarkkaa toi noitte siitostouhu.. et koittavat kitkee pois niitä huonojapuolia mahd.paljon.. tietty kaikissa roduissa mut jotenki sain kuvat et toi o överitarkkaa jne. en sit tiijä.. mut kiinnostus heräs uudelleen ku kävin Euro power kennelin kotisivuilla vähän vaklaamassa =)

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Mellu-

Posts: 4,006

#59 • • Mellu-

Peppermint, 5.10.2007 15:42:
Olikohan se Tanskassa vai Saksassa kun oli juuri 2 tanskandogia raadellut perheen pikkulapsen kuoliaaksi.

Eli ei mielellään vääriin käsiin semmoista koiraa.

Ja onhan se totta, että isot rodut ei elä yhtä pitkään kuin pienemmät.



tjaah...oisko ollu muuten saksassa (saksa on paska maa *igor*) Mut siis joo, oliko sitten syynä luonnevika vai onnettomuus? Lähinnä et oha niit et koira puree jos muksu menee esim repii korvista tj ku se on ruokakupilla (jotkut koirat ovat suht tarkkoja ruokakupistaan ja sillo sinne ei saa mennä) paha sanoo paha sanoo..

ei saa pelotella :(

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

tir

Posts: 951

#60 • • tir
ruokakupista:
koulutus ja tottumiskysymys koiralle.
meillä on molemmat tottuneet pienestä pitäen, että se on vaan kiva juttu jos joku käy ruokakupilla. voin huolettaa ottaa niiltä luun pois suusta tms ja häntä vain heiluu.