Mellu-, 4.10.2007 13:56:
Mutta siis mun ymmärtääkseni kaikki koirarodut ei hilseile suuriä määriä. (ja sillehän ihmiset yleesä allergisii ovat,sille hilseelle) Koska samainen tuttu sai taas kauheat oireet ku labbikset oli viel elossa.En sitten tiijä.. ei varmaa oo rotukohtasta mut joo plööh.. oon hiljaa :D
se hilseen määrä ei riipu edelleenkään rodusta. on hyvin yksilöllistä. plus että ei ole pelkästään hilse mikä allergisoi, vaan myös koiran kuola ja muut eritteet jnejne.
ei ole enemmän tai vähemmän allergisoivaa rotua, valitan. riippuu ihmisestä ja koirasta.
esimerkkinä, olen allerginen koirille, kissoille plus kaikelle muulle. en saanut tuosta vanhemmasta missään vaiheessa oireita. sitten taas kun ahti tuli taloon, alkoi silmien kutina ja aina kun rapsutin/silitin jouduin pesemään kädet, pennun nuollessa minua tuli ihottumaa... oireet kuitenkin väheni kun koiruus kasvoi (siedätyin ja pennut allergisoi enemmän yleensä kuin vanhemmat koirat) ja nykyisin en oireile lähes ollenkaan.
(niin ja on oma valinta pitää koiria vaikka olenkin allerginen, tiedän riskit ja olin hyvin tietoinen toista hankkiessani että en välttämättä sitä pystykään pitämään..)