Suuri koirakeskustelu

198 posts, 10 pages, 89,352 views

Mellu-

#21 • • Mellu-

Lyylikki, 3.10.2007 17:28:
---
Mellu-, 3.10.2007 16:45:
-klipsistä-

Kiitoksia infosta *hymy* Muistelisin et sillo ku Nellaa otettiin ni se kasvattaja sano et isoi koirii ei kauheesti sais ees lenkittää/juoksuttaa niiden elopainon ja luuston yms takia.En tiiä sit kuinka tota se on mut aika järkeenkäypää imo.Toisaalta itelle sopis sellai rotu joka ei kauheen överipitkii lenkkei ja toimintaa kaipais kokoajan *joo* Nii ja sit taas kysymys,eikös dogien karva oo aika lyhyttä,et mietin onks niil sit iho-onkelmia niiku esim. mastiffeilla ku niil o 5 numeroo liian iso nahka?

Leonbergeistä sen verran että ne ei "pölytä" eli niistä hyvin hyvin harva allerginen ihminen on saanut oireita.Tuttu (joka siis todella todella allerginen) ei mm saanut edes nenääsä tukkoon kun meijän hauvat tapasi,mistähän moinen johtuu?

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

UzU

#22 • • UzU [33100]
Ihmisen turhamaisuudella ei ole rajaa.

<kaupallinen tiedote josta ei ole maksettu klubitukselle>
Siskoni miehensä kans avasi jokunen aika sit nettikaupan, josta saa kaikenmoisia koirien vaatteita ja tarvikkeita. Avainsanana ennemminkin söpöys kuin käytännöllisyys tahi tarpeellisuus :D
http://www.doggystyle.fi URL puhuu puolestaan!
</asiatonkaupallinentiedote>
*hymy*

#23 • • *hymy*
Meillä musta pikku puudeli nimeltä Pupsie *plur*
fiksu ku mikä ja hurmannut kaikki kaverit ja tutut, isäntäkin ylpeänä sitä lenkittää vaikka vaaleanpunanen pompula päässä *tirsk*
tir

#24 • • tir
juu nuo roturyhmäjaot on tehty nimenomaan rodun alkuperäisen käyttötarkoituksen mukaan. (ajavat/paimentavat/lintu/seura/kääpiö/jnejne) tämähän ei tietenkään nykyisin tarkoita sitä että jos hankkii lintukoiran, sen kanssa on pakko lähteä metsälle jne. tietenkin koira on onnellisin kun saa toteuttaa itseään, mutta toisaalta taas jos ei paremmasta tiedä niin sitä ei osaa kaivata tms..

itsellä on leijonanmetsästyksessä käytetty rotu, ja en siis todellakaan ole aikeissa lähteä afrikkaan tai korkeasaareen leijonan perässä. rhodesiankoirat luokitellaan suomessa roturyhmään 6 (ajavat ja jäljestävät koirat), mutta se kuuluu myös seurakoiriin. Ahti on nyt 11kk ja metsästää ahkerasti variksia.
Toinen koiruus täyttää 5v, ja on baijerinvuoristovihikoiran ja skp/berhandilaisen rakkauden tulos. nenä maassa viipottava sohvanvaltaaja.

tanskandogeilla voi olla ihosairauksia, mutta yleensä johtuvat allergioista.

niinjuu ja myös leobergit "pölyttävät", mikään koirarotu ei ole ei-allergisoiva jos olet koirille allerginen. voi olla että joku ei saa oireita naapurin mustista, mutta tädin murre taas aiheuttaa hirveän kutinan vaikka olisi samanrotuinen. eli jos Mellu-n tuttu ei saanut nenäänsä tukkoon, voi johtua monesta asiasta (allergia ei aiheuta nuhaoireita, teillä oli juuri siivottu jolloin pölyä ollut ilmassa vähemmän, ulkona sateinen keli, parempi päivä, koira-allergia helpottamassa jnejne)
#25 • • Annakins Guest

Mellu-, 3.10.2007 23:38:
Ja siitä tuli mieleen että sateella ei voi käydä ulkona kunnolla pissalla vaan ne käy meijä autokatoksessa pikapikaa pissillä *lmao* JOSKUS ne kyl menee ihan tarhaanki kiltisti mut hyvin hyvin nopea on tämä pissa toimitus :DD Prkl hienohelmat

Mä oon usein kaatosateessa tai kovalla pakkasella Paulia ulkoiluttaessani toivonut, että se olis kans tollanen hienohelma, mut valitettavasti sää kuin sää niin se mennä viipottaa ulkona.
Jutu

#26 • • Jutu Blondi

Mellu-, 3.10.2007 15:19:
Iskä ehdotti et pennutetaan Häppäri.. joo.. 60kg ADHD-koiria.. kuka haluu ?? *nauru*

MÄ! *iloinen* Mii luvs Häppäri *sydän*

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Mellu-

#27 • • Mellu-
Mutta siis mun ymmärtääkseni kaikki koirarodut ei hilseile suuriä määriä. (ja sillehän ihmiset yleesä allergisii ovat,sille hilseelle) Koska samainen tuttu sai taas kauheat oireet ku labbikset oli viel elossa.En sitten tiijä.. ei varmaa oo rotukohtasta mut joo plööh.. oon hiljaa :D

--

TPYOMASTER

Juhgu

#28 • • Edited Juhgu Virnistelijä

UzU, 3.10.2007 23:51:
Ihmisen turhamaisuudella ei ole rajaa.
<kaupallinen tiedote josta ei ole maksettu klubitukselle>
Siskoni miehensä kans avasi jokunen aika sit nettikaupan, josta saa kaikenmoisia koirien vaatteita ja tarvikkeita. Avainsanana ennemminkin söpöys kuin käytännöllisyys tahi tarpeellisuus :D
http://www.doggystyle.fi URL puhuu puolestaan!
</asiatonkaupallinentiedote>

No jeps. Pulju joka myy tuotteita joista kai suurin osa laitetaan koirille ihmisten mieliksi, ja viel tollanen kohtuullisen kehno panemiseen viittava puujalkavitsi nimenä. On sun systerillä kans liikeideat *nauru*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

tir

#29 • • tir

Mellu-, 4.10.2007 13:56:
Mutta siis mun ymmärtääkseni kaikki koirarodut ei hilseile suuriä määriä. (ja sillehän ihmiset yleesä allergisii ovat,sille hilseelle) Koska samainen tuttu sai taas kauheat oireet ku labbikset oli viel elossa.En sitten tiijä.. ei varmaa oo rotukohtasta mut joo plööh.. oon hiljaa :D

se hilseen määrä ei riipu edelleenkään rodusta. on hyvin yksilöllistä. plus että ei ole pelkästään hilse mikä allergisoi, vaan myös koiran kuola ja muut eritteet jnejne.
ei ole enemmän tai vähemmän allergisoivaa rotua, valitan. riippuu ihmisestä ja koirasta.

esimerkkinä, olen allerginen koirille, kissoille plus kaikelle muulle. en saanut tuosta vanhemmasta missään vaiheessa oireita. sitten taas kun ahti tuli taloon, alkoi silmien kutina ja aina kun rapsutin/silitin jouduin pesemään kädet, pennun nuollessa minua tuli ihottumaa... oireet kuitenkin väheni kun koiruus kasvoi (siedätyin ja pennut allergisoi enemmän yleensä kuin vanhemmat koirat) ja nykyisin en oireile lähes ollenkaan.
(niin ja on oma valinta pitää koiria vaikka olenkin allerginen, tiedän riskit ja olin hyvin tietoinen toista hankkiessani että en välttämättä sitä pystykään pitämään..)
Mellu-

#30 • • Mellu-

tir, 4.10.2007 14:17:
---
Mellu-, 4.10.2007 13:56:
-allergiatietopaketti-

kiitos,nyt on tämäkin tyttö paljon viisaampi tästä aiheesta.Ite ku en oo allerginen ni en voinut tietää..oli vaa töälläi hassu oletus aiheesta O_o Muuten ihan mielenkiinnosta tosta sun nuremmasta koirasta.. siis minkä rotui se on? Onks se jotai sarjaa Faaraokoira? Lähinnä ku parempi puolisko haaveilee sellasesta *hymy*

--

TPYOMASTER

remotion

#31 • • Edited remotion nostatus guru
Saan vastata koska meil o nimenomaa ollu suuria koiria.
eli valkosia Pyreneiden paimenkoiria oli parikappaletta, eka kun oon ollu ihan junnu, se pelkäs ukkosta, ja juoksikin sitten kerran mökillä ukkosella _läpi_ ovesta pihalle ja juoksi siitä kilometrin päässä olevalle autotielle, missä jäi auton alle.

Toinen vastaava otus tuli heti perään ja muistikuva on kun sillä olen 2-4v ratsastellut ja se on vetäny mua pulkassa talvella. Noh se sai sitten jonkun kasvaimen kumminkin ja jouduttiin lopettamaan.

Itsellä on välillä hirveä koira kuume, Welsh Corgi Penbroke tms kelpaisi kyllä mut en vaan sen elukan takia halua yksiöön ottaa mitään koiraa, katsotaan sit kun on semmonen elämän tilanne et se pääsee vapaasti pihalle.
Tiuge

#32 • • Tiuge
Meiltä löytyy staffordshirenbullterrieri narttu, täyttää pian kaksi. Ehkä maailman mahtavin koira (jos tuota possua nyt voi koiraksi sanoa) *iloinen* tyllerö näyttää tältä 2006181.jpg

Eipä ole tarvinnut kertaakaan katua että staffi otettiin. Sanonta "you're never alone with a staffie" pitää hyvin paikkansa, staffi on aina siellä missä tapahtuu, ihmisten mukana. Jos ei pääse mukaan, huokailee ja mulkoilee syyttävästi ilmeellä "oota vaan mitä mä teen sun kengälle kostoksi". Iloinen, sydämellinen, energinen, mahtava sikailija *possu* jolla loputtomasti ilmeitä. Eikä myöskään lainkaan tyhmä, näkee että funtsii paljon ja oppii kerrasta (kuten kerjäämisen anopilla *justjoo* )

--
We don&#039;t need no education! - Yes you do, you just used the double negative.

tir

#33 • • tir

tir, 4.10.2007 00:21:
itsellä on leijonanmetsästyksessä käytetty rotu, ja en siis todellakaan ole aikeissa lähteä afrikkaan tai korkeasaareen leijonan perässä. rhodesiankoirat luokitellaan suomessa roturyhmään 6 (ajavat ja jäljestävät koirat), mutta se kuuluu myös seurakoiriin. Ahti on nyt 11kk ja metsästää ahkerasti variksia.
Toinen koiruus täyttää 5v, ja on baijerinvuoristovihikoiran ja skp/berhandilaisen rakkauden tulos. nenä maassa viipottava sohvanvaltaaja.

elikkä siis rhodesian ridgeback ja seropi talossa.
Lyylikki

#34 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Ai niin. Piti vielä Pokasta kertoa semmonen nolo juttu. Se on siis noutaja, mutta ei "osaa" uida. Muut meidän perheen noutajat on olleet ihan älyttömiä vesipetoja, mutta Poka ei suin surminkaan mene veteen. Joskus saattaa vähän rannassa kahlailla ja toisinaan jossain ojassa rypeä, mutta uimasilleen sitä ei saa millään.

Myöskään pallonheitosta se ei ole yhtään kiinnostunut. Aikaisemmille saattoi heittää palloa vaikka tunteja ja aina ne tulivat pallon kanssa takaisin. Pokalle voi heittää kaksi kertaa sen pallon, sitten kun kolmannen kerran heität, niin se juoksee kyllä perään, mutta yleensä viipottaa suoraan ohi ja haistelemaan jotain ihan muuta.
UzU

#35 • • UzU [33100]

Juhgu, 4.10.2007 14:06:
---
UzU,
-klip-

--

No jeps. Pulju joka myy tuotteita joista kai suurin osa laitetaan koirille ihmisten mieliksi, ja viel tollanen kohtuullisen kehno panemiseen viittava puujalkavitsi nimenä. On sun systerillä kans liikeideat *nauru*

Mun mielestä toi nimivalinta tossa ehkä parasta oli. Varsin mieleen painuva nimi :)
Kyllä noi koirien vaatteet aika kysyttyjä tuntuu olevan, ei Stockmann varmaan muuten myisi Burberryn koirien vaatteita ;)
Juhgu

#36 • • Juhgu Virnistelijä

UzU, 4.10.2007 17:22:
---
Kyllä noi koirien vaatteet aika kysyttyjä tuntuu olevan, ei Stockmann varmaan muuten myisi Burberryn koirien vaatteita ;)

Juu onhan ne, jotkut koiraroduthan ihan tarvitsevatkin niitä suomen talvessa.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Anime

#37 • • Anime Retrostööpeli
Wheee.. Alkaa näyttää entistä todennäköisemmältä että saadaan faarakoiran pentu *plur* Varsinkin sen edellisen koirasäädön pieleen mennessä koirakuume on ollu aikamoinen jo pitkän aikaa..

Lauantaina koirakisoihin ja sunnuntaina mulle tuodaan nuori aikuinen farkku näytille yayyyy!! *jiihaa*

--
-K

Mellu-

#38 • • Mellu-

Anime, 4.10.2007 17:52:
Wheee.. Alkaa näyttää entistä todennäköisemmältä että saadaan faarakoiran pentu *plur* Varsinkin sen edellisen koirasäädön pieleen mennessä koirakuume on ollu aikamoinen jo pitkän aikaa..

Lauantaina koirakisoihin ja sunnuntaina mulle tuodaan nuori aikuinen farkku näytille yayyyy!! *jiihaa*

uiuiui.. faarao-haukkuneuvos.. toniki haluu sellasen *nauru* haluu viihdyttää kuulemma omistajaasa kokoajan ja temppuilee ja pelleilee.. ja sit jos se hämmentyy tj ni sen nenä o ihan kirkkaan punai (huhu) *tirsk*

Ainii ja mäki haluun koiran.. kauhee koirakuume

--

TPYOMASTER

Anime

#39 • • Anime Retrostööpeli

Mellu-,
uiuiui.. faarao-haukkuneuvos.. toniki haluu sellasen *nauru* haluu viihdyttää kuulemma omistajaasa kokoajan ja temppuilee ja pelleilee.. ja sit jos se hämmentyy tj ni sen nenä o ihan kirkkaan punai (huhu) *tirsk*

Ainii ja mäki haluun koiran.. kauhee koirakuume

Hihiii joo niiden kirsu menee ihan ruusunpunasex ku ne hämmentyy *nauru* Ja kovin viihdyttäviä tapauksia ovat.... Ja kiintyvät syvästi perheeseensä.. myyh..

8.JPG

*plur*

--
-K

Mellu-

#40 • • Mellu-
Mäki haluuuuuuuun koiruuden *nyyh* vaikka sitten tollasen söpön ruttukuonon *sydän*

--

TPYOMASTER