Suuri koirakeskustelu

198 posts, 10 pages, 87,647 views

meesh

Posts: 22

#121 • • meesh Heppatyttö
ja tässä sheltti

--
Kesä mielessä...

mummoankka

Posts: 369

#122 • • Edited mummoankka
laiteaas sitten kuva meidänkin haukusta... (lyhytkarvainen chihuahua tyttö, i9kää pian 8kk)

(se on iso koira, pienessä varressa. Suuri ego, ja pieni keho) *nauru*
Omaa tahtoa löytyy ainakin viiden ison koiran verran, ja ei todellakaan ole päästänyt meitä mitenkään järin helpolla, pienestä koostaan huolimatta. Just meneillään kamala teini-ikä ja kaikki käskyt kaikuu kuuroille korville.

Mut on se silti niin maailman ihanin rotta *plur*
(ja sen bestis on tuo ihana Taavi poika ylemmässä kuvassa...)
Daniel Braun

Posts: 1,626

#123 • • Daniel Braun wednesday?
Melkoisen söpö napero :)
Meillä majailee pari vuotias, lyhytkarvainen chihutyttö...
mummoankka

Posts: 369

#124 • • mummoankka
oi oi *sydän* ihana chihu-tyttö teilläkin!! *pihkassa*
Sintsu

Posts: 75

#125 • • Sintsu
Meillä on majaillut jo neljä vuotta maailman suloisin sekarotuinen narttu Mimmi 6 v. Tyttö tuli minulle Turun suunnasta elämän ensimmäisten vuosien oltua vähän rankat. Arasta koirasta on tullut maailman kiltein ja rakastavaisin otus, sydän pakahtuu kun hän on niin ihana :)
ipe

Posts: 1,845

#126 • • ipe X-Rust / Holvi
meirän Milla, sekarotuinen, melkein 11v. *sydän*

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

Elmiira

Posts: 1,446

#127 • • Elmiira
Meidän nuorempi koira oli sitten eilen pienellä 4 tunnin retkellä,
eikä me edes tiedetty että se on karannut ennen kuin naapurit
soitti, että ovat ottaneet sen kiinni pihalta.

Neitillä on tapana availla ovia hyppimällä niitä päin, jos ne on raollaan.
Eilen se oli sitten juuri takapihalta sisään tultuaan päättänytkin
mennä takaisin takapihalle, kun ovi ei kerran ollut kunnolla kiinni.
No kulta ei huomannut, että koira karkasi takas ulos ja laittoi oven
kiinni ja lähti töihin. Koira jäi siis vahingossa pihalle.

Onneksi piha on aidattu ja ilmeisesti vasta useamman tunnin jälkeen
neiti oli kyllästynyt pienellä pihalla palloiluun ja karannut jostain raosta.
Ja onneksi naapurit olivat huomanneet sen seikkailevan kävelytiellä ja
ottaneet kiinni. Ja onneksi mitään ei sattunu tai koira kadonnut lopulllisesti!
Pitää näköjään katsella vähän tarkemmin tuon ovelan pikku otuksen perään
ja viedä naapureille kiitokseksi jotain.

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

RiD

Posts: 2,817

#128 • • Edited RiD Nukemi
Leevi *sydän*

Leevi ennen
leevi-1.jpg

Leevi nyt
leevi2.jpg



7kuukauteen en oo nähnyt koiraa, karmee ikävä.

--
*super* *possu*

DagO

Posts: 1,066

#129 • • DagO häröö

Elmiira, 29.5.2008 14:43:
Meidän nuorempi koira oli sitten eilen pienellä 4 tunnin retkellä,
eikä me edes tiedetty että se on karannut ennen kuin naapurit
soitti, että ovat ottaneet sen kiinni pihalta.

Neitillä on tapana availla ovia hyppimällä niitä päin, jos ne on raollaan.
Eilen se oli sitten juuri takapihalta sisään tultuaan päättänytkin
mennä takaisin takapihalle, kun ovi ei kerran ollut kunnolla kiinni.
No kulta ei huomannut, että koira karkasi takas ulos ja laittoi oven
kiinni ja lähti töihin. Koira jäi siis vahingossa pihalle.

Onneksi piha on aidattu ja ilmeisesti vasta useamman tunnin jälkeen
neiti oli kyllästynyt pienellä pihalla palloiluun ja karannut jostain raosta.
Ja onneksi naapurit olivat huomanneet sen seikkailevan kävelytiellä ja
ottaneet kiinni. Ja onneksi mitään ei sattunu tai koira kadonnut lopulllisesti!
Pitää näköjään katsella vähän tarkemmin tuon ovelan pikku otuksen perään
ja viedä naapureille kiitokseksi jotain.


Tässä vielä kuva molemmista vintiöistä Tiga ja Sani. Noista oikeenpuolimmainen oli tutustumassa maailmaan.
Avatar
#130 • • Norb Guest
Meidän Jekku on kasvanut nuoreksi mieheksi *sydän*
Elmiira

Posts: 1,446

#133 • • Edited Elmiira

Syce, 10.6.2008 12:21:
"Suosikkiroduissa paljon sairauksia"
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200806107769455_uu.shtml

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200806107769456_uu.shtml



Me kyllä osittain valittiin rotu (australianterrieri) juuri sen perusteella,
että niiden sanotaan olevan melko terveitä noin yleensä.

Koirat.com:

Useimmiten aussi on erittäin terve. Ei ole ollenkaan harvinaista, että esim. 5-vuotias aussi ei ole koskaan käynyt eläinlääkärissä muun syyn kuin rokotusten vuoksi ja hakemassa ehkäpä terveyslausunnot polvista ja silmistä. Ausseilla tavataan kuitenkin perinnöllisiä sairauksia samala tavoin kuin muillakin pienillä terriereillä.



Siksi yllätyinkin, että rotu on rankattu maksuluokkaan 5 eli toiseksi
riskialtteinpaan luokkaan sairastua tai loukkaantua. Ehkä mä sit
olen saanut väärää tietoa tai sitten rotu on hyvin onnettomuusaltis,
kun on ne aikamoisia touhottajia.

No samapa tuo, kun itse tultiin siihen tulokseen, ettei vakuutuksia tarvita.
Tähän ratkaisuun päädyttiin sillä perusteella, että mun vanhemmilla on
kaksi kääpiösnautseria, 9- ja 14-vuotiaat, jotka on vanhemmiten sairastellu
paljonkin, mutta silti vakuutukset koko niiden eliniältä + omavastuut lääkäri-
käynneistä olisivat tulleet kalliimmiksi kuin maksaa vain itse lääkärit.

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

Sallakat

Posts: 2,220

#134 • • Sallakat jungle, baby !
koirat on kivoja, mutta koirien omistajissa on yleensä paljon parantamisen varaa. On inhottavaa katsella kaduilla villisti käyttäytyvien koirien omistajat kiskomassa niitä hihnasta melkein kuristaen niitä ja sättimällä samalla. Miten voi rähjätä koiralle kun itse ei ole alunperin osannut sitä millään tasolla kouluttaa käyttäytymään tai kunnioittamaan ihmisiään lauman johtajina!??!
Ihmiset luulevat useinkin olemansa lauman johtaja, mutta kellä ei ole pienintäkään valtaa koiransa käyttäytymiseen. Ne vetävät hihnasta tai jotkut jopa yrittävät repiä hampaillaan hihnaa, haukkuvat ja riehuvat muita koiria nähdessään, hyppivät ihmisiä vasten, koettavat näykkiä ihmisiä, ignooraavat kaikki käskyt jne jne. Ja sitten nuo ihmiset vielä syyttävät koiria noista, kun fakta on se että ihmiset ovat tilanteen lähtökohtaisesti mokanneet.

Ihmiset ottavat rodun kuin rodun ajattelematta kunkin rodun ominaispiirteitä, "mihin ne on tehty"- tyylisiä luonteenpiirteitä. Koiria otetaan todella paljon varmasti pelkästään ulkonäöllisistä syistä. Esimerkkinä muistan kerran ulkona nähneeni pienen perhedraama äidin, kahden lapsen ja kiinan pystykorvan kanssa (kyllä, se ihana sinikielinen koira). Kiinan pystykorvat ovat tunnetusti yhden ihmisen koiria, jotka eivät sovellu mitenkään perheisiin, koska eivät ole paijailtavia, lapsia rakastavia lössyköitä kuin esim labradorinnoutajat. ei voi muuta kuin huokaista syvään.
Varsin pelottavaa on se miten helposti otetaan isoja "tappajakoiria", joita ei kaikki todellakaan osaa kouluttaa kunnolla. Voi tulla todella pahaa jälkeä kun koira liikaa riehaantuessaan puraisee vaikka pikku lapsen käden poikki.

Mitä enemmän itse joskus tajunnut koirista jotain, sitä ihmeellisempää mun mielestä on se koiran ottamisen helppous. Monetkin tuntuvat luulevan, että jos koira istuu ja antaa tassua käskystä, on koulutus tämän koiran osalta valmis. Eläinten inhimillistämistä huomaa paljon "kissapiireissä", mutta aivan yhtä yleistä se on koirapiireissä, ja usein jopa tuhoisampaa.

Alistuva koira, jota kunnioitetaan koirana, mutta kuka on myös opetettu kunnioittamaan omistajaansa, voi olla maailman paras ystävä. On miellyttävää seurata vierestä sekä koiraa että erityisesti omistajaa kuka rauhallisesti ja päättäväisesti pystyy ohjailemaan koiraansa. harmittavan paljon näkee vaan näitä talutushihnan kiskojia.
larpap

Posts: 402

#135 • • larpap UG
Penni <3


Rotu. Cavalier King Charles Spaniel
Avatar
#136 • • Norb Guest

Sallakat, 10.6.2008 15:16:
koirat on kivoja, mutta koirien omistajissa on yleensä paljon parantamisen varaa. On inhottavaa katsella kaduilla villisti käyttäytyvien koirien omistajat kiskomassa niitä hihnasta melkein kuristaen niitä ja sättimällä samalla. Miten voi rähjätä koiralle kun itse ei ole alunperin osannut sitä millään tasolla kouluttaa käyttäytymään tai kunnioittamaan ihmisiään lauman johtajina!??!
Ne vetävät hihnasta tai jotkut jopa yrittävät repiä hampaillaan hihnaa, haukkuvat ja riehuvat muita koiria nähdessään, hyppivät ihmisiä vasten, koettavat näykkiä ihmisiä, ignooraavat kaikki käskyt jne jne. Ja sitten nuo ihmiset vielä syyttävät koiria noista, kun fakta on se että ihmiset ovat tilanteen lähtökohtaisesti mokanneet.


Heh, joo.. Mun koiruus on vielä pentu. Mutta mitä itse olen huomannu kasvatuksessa/koulutuksessa, että alku on menny vähän metsään. Joo, se vetää ja se innostuu ja alkaa kiskomaan entistä enemmän kun näkee toisen koiran. Sosialistin koiraa liikaa, enkä saa siihen kontaktia toisten koirien läsnäollessa. Nyt ollaan alettu treenaa kontaktia myös toisten koirien läsnäollessa ja koirapuisto on jäänyt vähemmälle. Mutta silti minusta on parempi että koira on koirasosiaalinen kuin hihnaräyhääjä.

Ja tosta päälle hyppimisestä vielä. Minua ei häiritse jos pieni koira hyppii innoissaan vasten. Oma koira saa tod. hyppiä ja nuolla naamaani. Mutta En päästä sitä hihnassa hyppimään toisia vasten, jos ne eivät sitä halua :) Ihan tietoisesti en pentuna kieltänyt sitä tekemästä niin..

Jotkut eivät päästä koiriaan sohvalle ym.. Mun mielestä tämä on jokaisen oma asia. Meillä koira saa olla sohvalla. Mikä sen mukavampaa, kun tv:tä katsellessa on joku joka lämmittää varpaita ;) Vaikka joidenkin mielestä saatan inhimillistää koiraani niin en itse asiaa niin näe. Koiralla on kuitenkin kuri. Ja se tottelee/ kunnioittaa isäntiään, vaikka on vasta pentu.
Nasutin

Posts: 265

#137 • • Nasutin

Daniel Braun, 11.5.2008 01:58:
Melkoisen söpö napero :)
Meillä majailee pari vuotias, lyhytkarvainen chihutyttö...



*whaat* Onko tämän sulosempaa otusta koskaan nähtykään?? Ihana!! *plur*

--
Nasulle käy joskus niin, että kun Ajattelee Asioita, ne ovat aivan Asiallisia silloin kun ne ovat vielä päässä,
mutta muuttuvat kokonaan kun ne tulevat esiin kaikkien nähtäviin!

SamHard

Posts: 2,098

#138 • • SamHard
Sitten kun on rahaa tarpeeksi niin hankinnassa
olisi faaraokoira noitten kahden kissan kaveriksi.
Avatar
#139 • • Norb Guest

SamHard, 12.6.2008 09:58:
faaraokoira noitten kahden kissan kaveriksi.


Ongelmia saattaa tulla, kun niillä on tota metsästysviettiä. Kisuista tulee pian huikopalaa *nauru* Mutta Voihan se hyvinkin onnistua. Se on vain riski..
SamHard

Posts: 2,098

#140 • • SamHard

Norb, 12.6.2008 11:24:
---
SamHard, 12.6.2008 09:58:
faaraokoira noitten kahden kissan kaveriksi.

---

Ongelmia saattaa tulla, kun niillä on tota metsästysviettiä. Kisuista tulee pian huikopalaa *nauru* Mutta Voihan se hyvinkin onnistua. Se on vain riski..



Voi olla tuokin totta*pepsodent* Kissatkin on aika kovan koulun saaneet kun
virosta kadulta pelastettu ja siellä ovat taistelleet jo pentuna katukoiria vastaan
ja keskenäänkin ottavat todella kovia matseja himassa! Yksi isompi koira tuli
ulkona hieman liian lähelle ja reaktio oli silmänräpäystä nopeampi varoitus
kynsillä nenänpäähän eikä koira kerennyt tajuta tilannetta kun vasta jäljessä
pelästyneenä vinkuen. Kissa oli jo siinä vaiheessa ottanut uuden
hyökkäys asennon kun koira ihmetteli mitä tapahtui.. uskon että ne tulisi hyvin
toimeen koiran kanssa, jos se olisi pentu jolloin tajuisivat ettei se ole uhka
vaan hössöttävä pieni koiranpentu*joo* Mutta aina kaikki otettava huomioon
uusia lemmikkejä hankkiessa. Pitää vaan toivoa että ne tulisivat toimeen
keskenään!