Peppermint, 5.10.2007 15:42:
Olikohan se Tanskassa vai Saksassa kun oli juuri 2 tanskandogia raadellut perheen pikkulapsen kuoliaaksi.
Eli ei mielellään vääriin käsiin semmoista koiraa.
Ja onhan se totta, että isot rodut ei elä yhtä pitkään kuin pienemmät.
Se oli Ranskassa. Mua harmittaa tällaset kontekstista irrotetut, suorastaan koiravastaiset kommentit. Niinkuin Mellu fiksusti totesikin, tollaseen on aika paha kommentoida kun ei tiedä taustoja. Väitän, että niissä väärissä käsissä koirasta kuin koirasta (jolla on massaa tarpeeksi) saa "tappajan". Mun mielestä yksikään koira ei ansaitse joutua huonoon perheeseen.
Mut tollaset "koira tappoi pikkulapsen" jutut kun jää urbaaneina legendoina elämään vaikka myöhemmin tajuttaisiin ettei kyseinen juttu edes ollut totta. Vituttaa kun omasta rodusta oli kymmenen vuotta sitten lehdestä tällainen juttu ja vieläkin tullaan kysymään, et eks nää oo niit tappajakoiria, vaikka myöhemmin juttu oikaistiin, että oikeastaan se lapsi kuoli kätkytkuoleman ja perhe vain sattui omistamaan tietyn rotuisen koiran.
Must ne vaa o nii makeen näkösiä jne.Luonteest en tiijä ku en oo koskaa moita rotuu tavannu missää livenä :( Nähny vaa kaukaa.Mut mitä noist sivuist sai irti ni oli et aika tarkkaa toi noitte siitostouhu.. et koittavat kitkee pois niitä huonojapuolia mahd.paljon.. tietty kaikissa roduissa mut jotenki sain kuvat et toi o överitarkkaa jne. en sit tiijä.. mut kiinnostus heräs uudelleen ku kävin Euro power kennelin kotisivuilla vähän vaklaamassa =)
1.sydänvika 2.syövät 3.joku mahajuttu mikälie olikaan. Koska sydänvikanen/ongelmainen koira ei oo mitää kaunista katseltavaa,varsinkin kun se kohtaus tulee
Yks tuttu tossa mulle vinkkas et kandeis ottaa joku ei niin jalostettu rotu niin säästyy eläinlääkärikuluista aika paljon,KUULEMMA.Mutta mutta.. onneks ei oo ihan heti ajankohtasta tosiaan ni kerkee vatvoo ja miettii vaihtaa mielipidettä viel moneen kertaa :D
) mutta luulenpa että suuri prosentti niistäki on syntyjää ollu ihan normaaleita haukkuja ja/tai ihmisiä, niille on vaa käyny jotai mikä o saanu ne sekasin ja nimenomaan pelkäämään.
i think i lost my point somewhere maby :D
Meijäki labbikset eli molemmat aika vanhoiksi ja loppuvuosiinsa asti oli täysil aina messissä ja hymyileviä =) Sitten tosin vanhuus iski molempiin..