Bilekuvaamisen syvin olemus ja toivottavat toimintamallit

145 posts, 8 pages, 54,474 views

oZq

Posts: 153

#81 • • oZq

Jone,

Peput ja tissit on kivoja, mutta musta on kuvaajalta varsin vittumaisesti tehty esineellistää jotain näkemäänsä ja visuaalisesti miellyttäväksi kokemaansa tällaisella "hunk of meat"-tasolla. Jopa luvan kanssa otetut tissipersekuvat ovat tosiaan mun mielestäni halpoja juttuja, mutta ihan totaalisesti näen punaista kun tissipersekuvia otetaan niissä esiintyviltä ihmisiltä salaa.



Kivojahan ne ovat, tissit ja peput. :) Tietenkin esim. tuo linkittämäsi kuva jollain tasolla miellyttää heteromiehen silmää, mutta asiaa puhut. IMO "pelkät tissipersekuvat" ovat vähän kuin jostain irc-galleriasta tms. (josta myös on ollut foorumilla puhetta), halpoja siis.

Kaunisrunkoinen ihminen tekee kuvasta hienon aivan kokonaisuutenakin sen enempää tiettyjä paikkoja zoomailematta. Ainakaan varsinaiseen bilekuvaukseen sellaisen ei välttämättä tarvitsisi kuulua. Tässäpä sekavasti jotain mitä aiheesta hyppäsi mieleen. Eipä edes sitä paria senttiä.
lohikarme

Posts: 1,730

#82 • • Edited lohikarme RitariVittupää

Jone, 24.7.2006 20:27:
http://www.klubitus.org/kuva.php?id=24657

Onko se nyt sit kauhean reggae ottaa tällaisia kuvia? Kuvakommenteissa tunnun olevan yksin kuvattavien oikeuksien puolella.

Peput ja tissit on kivoja, mutta musta on kuvaajalta varsin vittumaisesti tehty esineellistää jotain näkemäänsä ja visuaalisesti miellyttäväksi kokemaansa tällaisella "hunk of meat"-tasolla. Jopa luvan kanssa otetut tissipersekuvat ovat tosiaan mun mielestäni halpoja juttuja, mutta ihan totaalisesti näen punaista kun tissipersekuvia otetaan niissä esiintyviltä ihmisiltä salaa. Kameran takana olleen persoonan on musta turha ruveta vetelemään esiin "OMG LOL - I just did it for phun"-korttia - tai ainahan sen voi vetää, mutta mulle se kertoo ettei päässä liiku mitään.

Ei vittu. Tähänkö tää nyt on oikeesti menossa?



Word. Näitä tämäntyylisiä kuvia tulee klubitukseen päivä päivältä enempi. Kun tarkoituksena on luoda kuva ihmisille itse tapahtumasta, ei sinne minusta tissi/persekuvat kuulu. Tosin vissiinkin alkaa täälläkin pyörimään ns. sikaosastoa, jonka mielestä "nehän on pileet, jos saa kattoo sit jälkeenpäin kuvii tisseist ja perseist!!" Itse otan aika paljon potretteja (mikä ei välttämäti vastaa ihan sitä linjaa mitä moni täällä haluaisi) , mutta nekin hyvällä maulla toteutettuina sitten julkaisen *iloinen*

--
Qualis artifex pereo

toma

Posts: 2,009

#85 • • Edited toma Tototoototo
Joo, toi Beach Volley -kuvasto on mun mielestä aika lailla tätä tissiperse-osastoa, vaikka siellä myös miehiäkin on, etten tiedä miten vahva moraalinen oikeutus Jonella tässä oikeasti on - vaikka toki kuvat ovatkin Karon ottamia. Varsinkin kun ko. tapahtumalla on "bileiden" kanssa aika vähän tekemistä.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

m1kk3

Posts: 5,560

#86 • • Edited m1kk3 no-life
no jos biitsillä on naiset bikineissa ja miehet uikkareissa niin miten voi olla kuvaamatta tissejä tai persettä jos ottaa kuvia ihmisistä *ding* eiks ne nyt oo luonnollisesti silloin mitkä ekana sieltä pomppaa silmille ;)

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

toma

Posts: 2,009

#87 • • toma Tototoototo

mikke, 24.7.2006 21:45:
no jos biitsillä on naiset bikineissa ja miehet uikkareissa niin miten voi olla kuvaamatta tissejä tai persettä jos ottaa kuvia ihmisistä *ding* eiks ne nyt oo luonnollisesti silloin mitkä ekana sieltä pomppaa silmille ;)


Niin, kysymys onkin pitääkö moisia kuvia julkaista moisella saitilla? Ja se eräs yksilö oli vähintäänkin yhtä perseen salakuvausta kuin Jonen esiin nostama.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

lohikarme

Posts: 1,730

#90 • • lohikarme RitariVittupää

toma, 24.7.2006 21:50:
---
mikke, 24.7.2006 21:45:
no jos biitsillä on naiset bikineissa ja miehet uikkareissa niin miten voi olla kuvaamatta tissejä tai persettä jos ottaa kuvia ihmisistä *ding* eiks ne nyt oo luonnollisesti silloin mitkä ekana sieltä pomppaa silmille ;)

---

Niin, kysymys onkin pitääkö moisia kuvia julkaista moisella saitilla? Ja se eräs yksilö oli vähintäänkin yhtä perseen salakuvausta kuin Jonen esiin nostama.



Tässä ilmeisesti on juuri haettu sitä että tietämättä kuvataan *joo* +et rajauksella tekee aika paljon selväksi mitä haluaa kuvasta tuoda esiin (vrt esim tuo Jonen pasteama linkki)

--
Qualis artifex pereo

Jone

Posts: 8,258

#91 • • Edited Jone Archibald Haddock

Surreal, 24.7.2006 21:32:
http://www.sessions2.com/galleries.php?gallery_id=154&pic_id=66
ei tarvinnu kauan ettiä...



No jos haluat etsiä, niin löydät SESSIONS2:sta jopa yhden paremmankin esimerkin (antamasi esimerkki kun ei juuri täytä mun kriteerejäni tissipersekuvalle) - mun vuonna 2002 ottaman kuvan, jossa ei ole mitään muuta kuin Missiah-Heidin takamus ja vieläpä kivasti kaarella suoraan kohti kameraa.

http://www.sessions2.com/galleries.php?gallery_id=34&pic_id=3

Mitenkö se on sitten eri asia? Se on selkeästi kertaluontoisesti toteutettu vitsi, jossa kohde oli vähintään yhtä messissä kuin kuvaajakin.

-

Kuvaan itsekin bileissä suurimmaksi osaksi ihmisiä, joiden ulkoasun koen tavalla tai toisella kiinnostavaksi. Näihin kuuluu sekä miehiä että naisia, mutta naispuoliset ovat varmasti enemmän tai vähemmän merkittävänä enemmistönä kuvissa, heteromies kun nyt olen enkä pysty sitä aina valokuvaajanakaan peittämään vaikka kovasti toivoisinkin. Pyrin kuitenkin kohtelemaan kuvaamiseni kohteeksi joutuvia henkilöitä poikkeuksetta mielestäni asiaan läheisesti kuuluvalla kunnioituksella ja ilmentämään heitä kuvissani passiivisen objektin sijaan aktiivisesti hauskaa pitävinä ja olostaan nauttivina henkilöinä tai bileiden henkilökunnan kohdalla oman alansa ammattilaisina.
m1kk3

Posts: 5,560

#92 • • Edited m1kk3 no-life

toma, 24.7.2006 21:50:
---
mikke, 24.7.2006 21:45:
no jos biitsillä on naiset bikineissa ja miehet uikkareissa niin miten voi olla kuvaamatta tissejä tai persettä jos ottaa kuvia ihmisistä *ding* eiks ne nyt oo luonnollisesti silloin mitkä ekana sieltä pomppaa silmille ;)

---

Niin, kysymys onkin pitääkö moisia kuvia julkaista moisella saitilla? Ja se eräs yksilö oli vähintäänkin yhtä perseen salakuvausta kuin Jonen esiin nostama.



joo, ymmärrän pointin. :) mut Jonen puolustukseksi täytyy sanoa että toi kataloogi nyt on mun mielestä vaan yksittäistapaus, klubbarin kuvastoissa sen sijaan toi tuntuu olevan sääntö enemmän kun poikkeus. Minusta edelleen Sessionsin kuvat on parasta mitä mä olen nähny, juuri siksi että tollanen tissi/perse/herutus-osasto on erittäin harvinaista siellä ja niissä kuvissa on keskitytty siihen mitä mäkin pidän oikeana bilekuvauksena, eli taltioimaan sitä tunnelmaa ja atmosfääriä, ei suutelevia naisia tai tissejä ja perseitä. Ja edelleen, jos naisista ottaa kuvia takaapäin bikineissä niin onks se välttämättä perseen salakuvausta ? Siis onko siinä ollu tarkoituksena ottaa kuvia kauniista naisista vai kauniiden naisten perseistä? Sessionsin kuvissa se on ultraharvinaista, Klubbarin kuvissa taas ihan arkipäivää.

D, 24.7.2006 21:55:
on kyl eri asia jos kuvataan persettä kuin se että perse näkyy
kuvassa sivuosana kokonaisuudessa.


juuri tätä tarkotin *joo*

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

toma

Posts: 2,009

#93 • • toma Tototoototo

mikke, 24.7.2006 22:01:
D, 24.7.2006 21:55:
on kyl eri asia jos kuvataan persettä kuin se että perse näkyy
kuvassa sivuosana kokonaisuudessa.

---

juuri tätä tarkotin *joo*


Niin tuon kuvan idea on vangita kaunis kioskimiljöö?

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

toma

Posts: 2,009

#95 • • Edited toma Tototoototo

D, 24.7.2006 22:05:
Kyllä ?


Ehkä olen sitten skidesti puutteessa, mutta kyllä se peppu sieltä mun silmään aika tehokkaasti hyppää.

P.S. Oliko kyseisilta neideilta kysytty lupa kuvaan, tai tiesivätkö että he moinen otetaan?

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

Jone

Posts: 8,258

#96 • • Jone Archibald Haddock
Kirjoitinpa lisäyksen edelliseen viestiini.
m1kk3

Posts: 5,560

#97 • • m1kk3 no-life

toma, 24.7.2006 22:04:
Niin tuon kuvan idea on vangita kaunis kioskimiljöö?



öö, no mun mielestä sen tarkotus on vangita kesän tunnelmaa ja kaksi kaunista naista (ja joo, niiden naisten kivat peput näkyy siinä, kyllä). Tai no, kysykää Carolta, en minä tiiä.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

:D

Posts: 3,707

#98 • • :D

tomaEhkä olen sitten skidesti puutteessa, mutta kyllä se peppu sieltä mun silmään aika tehokkaasti hyppää.



Ehkä tosiaan sitten olet, koska en itse havainnut juurikaan mitään
moista, muuten kun keskittymällä.
lohikarme

Posts: 1,730

#99 • • lohikarme RitariVittupää

mikke, 24.7.2006 22:07:
---
toma, 24.7.2006 22:04:
Niin tuon kuvan idea on vangita kaunis kioskimiljöö?

---


öö, no mun mielestä sen tarkotus on vangita kesän tunnelmaa ja kaksi kaunista naista (ja joo, niiden naisten kivat peput näkyy siinä, kyllä). Tai no, kysykää Carolta, en minä tiiä.



Mä näen tossa 2 tyttöä ostamassa jätskiä? *ding* Kyl se rajaus aika paljon tekee sitä kuvaa....

--
Qualis artifex pereo

m1kk3

Posts: 5,560

#100 • • m1kk3 no-life

lohikarme, 24.7.2006 22:08:
Mä näen tossa 2 tyttöä ostamassa jätskiä? *ding* Kyl se rajaus aika paljon tekee sitä kuvaa....



niin mäkin näen ja kauniita tyttökä ovatkin, ainakin noin takaapäin katottuna ;) mutta siis, pointtini oli se että tossa kuvassa ei ole päätarkotus kuvata noiden tyttöjen perseitä, vaikka ne siinä näkyvätkin.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti