144 posts, 8 pages, 25,918 views
UnityF, 16.6.2007 18:59:
Olivat ylittämässä tietä suojatiellä (vähän syrjäsempi paikka missä on mukamas just parempi irrotella autolla )
Mr.Pink, 16.6.2007 18:03:
esim kortin saannin jälkeen seuraavat kaksi vuotta 80-lätkän kanssa jos se ei ollu ikkunassa oli syy mikä hyvänsä,ni tuli sakot. kahesta kerrasta vuoden sisään lähti kortti.
En nyt sit tiedä et kuinka monta äitiä ja tytärtä joutui sairaalaan tai kuoli sen takia että minulla ei ollut 80-lätkä ikkunassa
Ana-5000, 16.6.2007 04:37:
---
Tapsa pt. 1 of 2, 16.6.2007 03:57:
VITTU ku pitikin lähtee ulkoiluttaan uutta menopeliä!
---
Sen siitä saa ku ajaa kuin idiootti.
UnityF, 16.6.2007 18:59:
Mieheni exä, oli ulkona edellisen liiton tyttärensä kanssa (tytär oli 2v). Olivat ylittämässä tietä suojatiellä (vähän syrjäsempi paikka missä on mukamas just parempi irrotella autolla ) kun joku nuori idiootti kokeili hänen uutta autoa ja he ei kerenny väistää ja niin tyttö lepää paremassa paikassa.
R.I.P pikkuinen tyttö ja ihmisille jotka ei osaa ajaa autolla niinkuin pitää. Katsotaan sitten kun teillä on lapsia mitä mieltä ootte kaahareista.
Mr.Pink, 16.6.2007 18:03:
--Ajan ammatikseni autoa--
pissapojassa ei ollu nestettä-sakot
rekisteriote ei mukana-sakot
renkaissa 1,5mm kulutuspintaa-sakot
ajanut yli 4,5h putkeen-sakot
pitänyt 4,5h ajon aikana 40min taukoa-sakot
ALIEN, 16.6.2007 22:23:
---
Mr.Pink, 16.6.2007 18:03:
esim kortin saannin jälkeen seuraavat kaksi vuotta 80-lätkän kanssa jos se ei ollu ikkunassa oli syy mikä hyvänsä,ni tuli sakot. kahesta kerrasta vuoden sisään lähti kortti.
---
"oli syy mikä tahansa" - haha, hirveet lässytystä varmaan tullut sun suustasi.
Mikä esti pitämästä sitä mukana siltä varalta et auto vaihtuisi? Typeryys tai välinpitämättömyys liikennesääntöjä kohtaan, eli ihan ansaitut sakot ja ei voi kuin räkäsesti nauraa ton päälle :D Mut, joo "nuoruuden piikkiin" eiks jeh? ;)
---
En nyt sit tiedä et kuinka monta äitiä ja tytärtä joutui sairaalaan tai kuoli sen takia että minulla ei ollut 80-lätkä ikkunassa
---
Et kai sä tosiaan vertaa tätä sun järjenjättiläisen-vetoasi siihen, että tuolla ihmiset vetelee 150 lasissa silmät ajovaloina? Pointti katsos oli, että sakoilla on kiva muistaa just tuollaisia ajattelemattomia spedejä, että muistaisivat jatkossa sekä niitä, ketkä todellakin jatkuvasti kerta toisensa jälkeen laiminlyövät sivullisten turvallisuutta ovat rehellisesti vankilamatskua.
Kaikki tekevät virheitä, ei siinä mitään, mut jos niistä ei opita ja sama paska jatkuu niin kädet katki ja putkan kulmaan nuolee varpaitansa. No mercy.
Jutu, 17.6.2007 20:30:
---
Mr.Pink, 16.6.2007 18:03:
--Ajan ammatikseni autoa--
pissapojassa ei ollu nestettä-sakot
rekisteriote ei mukana-sakot
renkaissa 1,5mm kulutuspintaa-sakot
ajanut yli 4,5h putkeen-sakot
pitänyt 4,5h ajon aikana 40min taukoa-sakot
---
No justiinsa. Ammattimies eikä osaa pitää autostaan tai itsestään ton enempää huolta . Mä ymmärrän kyllä sen, että kuskeilla on suhteellisen tiukka aikataulu niin taukoja ei välttämättä pysty pitämään silloin kun pitäisi, mutta väsynyttä kuskia voi melkein verrata känniseen kuskiin. Ja mitä tulee tohon auton kunnossa pitämiseen niin voi elämä. Ei nyt luulis olevan niin vaikeeta täyttää pissapoikaa ja jos on varaa pitää autoa ja maksaa sakkoja niin luulis olevan myös varaa ostaa uudet renkaat ettei tarvis sileillä renkailla ajella ja näin vaarantaa muiden henkiä esim. sadekelillä.
Pakko nyt myöntää, että silloin kun kortin sain niin olihan sitä pakko kokeilla äitykin autoa kuinka paljon sillä pääsee. Onneksi on parissa vuodessa tullut sen verran järkeä päähän, että jättänyt tollaset hölmöydet.
Damien, 16.6.2007 22:49:
Taajamassa pitäis hissutella, mut kyll pääteillä vois olla nopeudet 100Km/h tai sit vaihtoehtoisesti pienimmät yhteiset nimittäjät vois oikeesti opetella ajamaan sitä oikeeta kaistaa, ettei mun tartttis aina mennä oikeelta ohi. Eli kehätiet ja nää vrt. Hämeenlinnan motari III jälkeen 80kmh rajoitus.
Sitten toinen mikä voitais lopettaa on toi teiden älytön suolaus ja kitkarenkaat. Nastat pakollisiks kaikille ja lunta tupaan.
Cloud, 17.6.2007 21:41:
tosin itse olen kyllä täysin erimieltä siitä, että nastat sietäisi kieltää lailla ja pakolliseksi kitkat.
Tekisi hyvää ihmisille opetella ajamaan kitkoilla, että auttaisi kyllä suomen teitä pysymään paremmassa kunnossa.
plink, 17.6.2007 21:49:
jos kaikki ajaisivat kitkoilla, ei kukaan pääsisi jäisellä tiellä enää minnekään. nastarenkaat rikkovat jäänpinnan, jolloin kitkarenkaat alkavat vasta toimimaan. sitäpaitsi nykyisin päätiet päällystetään sma-massalla, joka kestää nastojen aiheuttamaa rasitusta melkoisen hyvin.
Mr.Pink, 17.6.2007 21:29:
---
Jutu, 17.6.2007 20:30:
---
Mr.Pink, 16.6.2007 18:03:
--Ajan ammatikseni autoa--
pissapojassa ei ollu nestettä-sakot
rekisteriote ei mukana-sakot
renkaissa 1,5mm kulutuspintaa-sakot
ajanut yli 4,5h putkeen-sakot
pitänyt 4,5h ajon aikana 40min taukoa-sakot
---
No justiinsa. Ammattimies eikä osaa pitää autostaan tai itsestään ton enempää huolta . Mä ymmärrän kyllä sen, että kuskeilla on suhteellisen tiukka aikataulu niin taukoja ei välttämättä pysty pitämään silloin kun pitäisi, mutta väsynyttä kuskia voi melkein verrata känniseen kuskiin. Ja mitä tulee tohon auton kunnossa pitämiseen niin voi elämä. Ei nyt luulis olevan niin vaikeeta täyttää pissapoikaa ja jos on varaa pitää autoa ja maksaa sakkoja niin luulis olevan myös varaa ostaa uudet renkaat ettei tarvis sileillä renkailla ajella ja näin vaarantaa muiden henkiä esim. sadekelillä.
---
no se pissapoika nyt jossain vaiheessa saattaa loppua jos keli on sellainen että sitä tarvitsee käyttää.
onko se sinun mielestä sellainen asia mistä pitää antaa sakko?
toinen mikä noihin ajoaikoihin tulee,on että ei ois töitä jos ei voi joustaa siitä et kuin paljon ajaa putkeen ja koska pitää niitä taukoja.
mikke, 17.6.2007 22:02:
Jutu, 17.6.2007 20:30:
---
Mä ymmärrän kyllä sen, että kuskeilla on suhteellisen tiukka aikataulu niin taukoja ei välttämättä pysty pitämään silloin kun pitäisi, mutta väsynyttä kuskia voi melkein verrata känniseen kuskiin.
---
joo, noin viisi vuotta itsekin ammatikseni ajaneena voin sanoa että niiden lepoaikojen noudattaminen ei todellakaan ole helppoa eikä useinkaan edes mahdollista. Mun mielestä perusongelma on siinä että kuljetusyritysten kannattavuus noin yleensä ei ole mitenkään kummoista näillä dieselin- ym. hinnoilla, sekä kovan kilpailun ja hintojen polkemisen takia. Ja niinpä useimmiten asiakkaan ehdoilla mennään, eli hän haluaa jonkin tavaran tiettyyn aikaan tiettyyn paikkaan, ja jos sitä tavaraa kuskaavalla ihmisellä ei ole aikaa nukkua ja pitää taukoa ni ei voi mitään. Se ei useimmiten kiinnosta edes sitä kuljetusliikkeen ihmistä/tilauksen vastaanottajaa. Ja jos tauon pitämisen takia hommat kusee ni se tauko jää useimmiten pitämättä/vajaaksi. eli periaate on se että jos joku ei pysty sitä asiakasta palvelemaan, ni asiakas vaihtaa toiseen, sillä kyllä aina joku sen tavaran ajaa. Eli ei toikaan ongelma ihan yksinkertainen ole, eikä useinkaan ole kuskin syy, jos ei oo pitäny taukoa.
Sellaisen ihmisen joka noita hommia ei ole päivääkään tehny eikä tunne alaa, on helppo huudella että pitäis tehä sitä ja sitä.
Jutu, 17.6.2007 22:18:
---
mikke, 17.6.2007 22:02:
Jutu, 17.6.2007 20:30:
---
Mä ymmärrän kyllä sen, että kuskeilla on suhteellisen tiukka aikataulu niin taukoja ei välttämättä pysty pitämään silloin kun pitäisi, mutta väsynyttä kuskia voi melkein verrata känniseen kuskiin.
---
joo, noin viisi vuotta itsekin ammatikseni ajaneena voin sanoa että niiden lepoaikojen noudattaminen ei todellakaan ole helppoa eikä useinkaan edes mahdollista. Mun mielestä perusongelma on siinä että kuljetusyritysten kannattavuus noin yleensä ei ole mitenkään kummoista näillä dieselin- ym. hinnoilla, sekä kovan kilpailun ja hintojen polkemisen takia. Ja niinpä useimmiten asiakkaan ehdoilla mennään, eli hän haluaa jonkin tavaran tiettyyn aikaan tiettyyn paikkaan, ja jos sitä tavaraa kuskaavalla ihmisellä ei ole aikaa nukkua ja pitää taukoa ni ei voi mitään. Se ei useimmiten kiinnosta edes sitä kuljetusliikkeen ihmistä/tilauksen vastaanottajaa. Ja jos tauon pitämisen takia hommat kusee ni se tauko jää useimmiten pitämättä/vajaaksi. eli periaate on se että jos joku ei pysty sitä asiakasta palvelemaan, ni asiakas vaihtaa toiseen, sillä kyllä aina joku sen tavaran ajaa. Eli ei toikaan ongelma ihan yksinkertainen ole, eikä useinkaan ole kuskin syy, jos ei oo pitäny taukoa.
Sellaisen ihmisen joka noita hommia ei ole päivääkään tehny eikä tunne alaa, on helppo huudella että pitäis tehä sitä ja sitä.
---
Niinpä niin. Mä kyllä tunnen alaa isäni kautta sen verran hyvin, että tiedän kyllä millainen ongelma tuo on. Ja mähän en sanonut, että mitä Herra Pinkin pitäisi tehdä, vaan sanoin, että ymmärrän kyllä tuon ongelman (kuten huomaat, lihavoin sen myös edellisestä lainauksesta mikä tuossa näkyy) ja mihin sitä suorastaan verrataan.