Postaa tänne kun menetit ajokorttisi!

144 posts, 8 pages, 24,957 views

Mikki

Posts: 833

#61 • • Mikki

plink, 16.6.2007 17:18:
ite oon ainakin kerran ajanut tyhjällä motarilla yöllä yli 200 km/h, enkä kyllä pode minkäänlaisia omatunnon tuskia.



Saatanan hullu! Mitä jos olis yht'äkkiä eteen tullu äiti rattaineen? *plink,plink*

--
Names are for friends, so I dont need one.

Avatar
#62 • • Jaska Guest
Olisiko jollain myydä elämä? Näkisin elämää toiseltakin kantilta!
ps. Tarjoa 17v pissislaiffii. Maksan Jos meikit pysyy naamalla:)
Juhgu

Posts: 7,921

#63 • • Juhgu Virnistelijä

Lindi, 16.6.2007 18:20:
---
oon kyllä ihan samaa mieltä tosta kiltteydestä.... ajoin juuri lauantaina mamman auton lunastukseen... poliisit tuli paikalle ja sytytin tupakan... niin siitä tupakan sytyttämisen takia jouduin maijan takakonttiin....*täh* kyllä pikkusen pistää ihmettelemään että mitä väärää on juuri tehnyt....



Jos ajoit sen auton ihan rusinaksi, ja bensatankki halkesi, ja seisoskelit keskellä bensalammikkoa kun sytyttelit sitä röökiä? *hih*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Skenemursu

Posts: 1,568

#64 • • Edited Skenemursu Vastarannan Kuha
Tässä pieni tarina jossa ei varmaan ole minkäänlaista opetusta eikä ideaa kunhan heittelen ilmoille.

En tiedä omaisinko klubbarin ennätyksen kortin menettämisessä (5 kertaa). Mutta täytyy sanoa, että ensinnäkin myönnän etten osaa ajaa suomen poliisien vaatimalla tavalla ja ymmärrän kyllä käsitteen "maassa maan tavalla", mutta kuitenkin...

veikkaisin että piakkoin takana on kilometrejä yhtä monta suomessa kuin suomen ulkopuolella. Suomen ulkopuolella saldona on, kerran Puolan ja Liettuan rajalla jouduin lahjomaan tullivirkailijaa 50 Usd muuten auto olis jäänyt siihen puutteellisten papereiden kanssa (ei ollut green cardia). Olin tullut autolla englannista ja jatkoin itä-eurooppa kierrellen lopulta suomeen joka muuten oli eka kerta kun tuli tullissa ongelmia vaikka suomeen turistiksi tulinkin enkä jäädäkseni.

Toinen kerta Pattayalla Thaimaassa jouduin kyttikselle perus ratsiassa. Skootterin verot ja vakuutukset oli maksamatta (ei ollut oma), ajokorttia mulla ei ollut mukana eikä passia eikä täten myöskään viisumia. Pitkähkön neuvottelun jälkeen päädyimme summaan 900 Bahtia n. 20 millä mut päästettiin jatkaan matkaa (samaisella skootterilla tietysti).

Suomessa vastaavasti sakkoja ja pysäköintivirhemaksuja on tullut maksettua suurin piirtein saman verran kuin vakuutusmaksuja.

Tällä hetkellä ajan päivittäin tuollaisella 100cc skootterilla ja täte topiccia lukiessa tuli mieleen että suomessa en varmaan ehtis korttelia pidemmälle ennen kuin kortti menis taas. Eli ajamalla tavalla joka täällä on täysin normaalia suomessa kortti lähtis saman tien.

Tähä väliin sellainen sivuseikka, että en ole koskaan ajanut kolaria. Mietin esim tämän päiväistä työmatkaa... aamulla lähtö kämpiltä. Tässä vaiheessa jo varmaan kortti lähtis veikkaan että moponi ei menis katsastuksesta läpi suomessa ja en tiedä mitenkä sen verojen ja vakuutusten laita on en ole ehtinyt ottaa selvää. Paikallisen tavan mukaan ilman kypärää (tälläiseen ajattelin kyllä jossain vaiheessa sijoittaa). Ekat pari km ajetaan 3 kaistasta "Super highway" ns. vastapalloon ennen kuin pääsee kätevästi ylittämään sen. Tämän jälkeen ekaan risteykseen tullaan vasemmalle kääntyvien kaistaa josta hypätään jalkakäytävän puolelle jotta pääsee koko auto letkan ohi joka odottaa valoissa.

Risteyksessä käännytään oikealle joten nyt joutuu ottaa varaslähdön jotta ehtii risteysalueella 4 kaistan yli ennen kuin autot on päässeet vauhtiin. Tämän jälkeen loppumatka onkin melkonormaalia köröttelyä.

Paikallisista liikeennesäännöistä olen oppinut sen verran että kuljettajalla ja viimeisenä istuvalla on oltava kypärä. Viimeisen ja kuljettajan välissä istuvilla ei. Mikäli kuljettajan edessä istuu enemmän kuin 2 ihmistä myös näistä ensimmäisellä tulee olla kypärä. Matkustajien määrää 2 pyöräisessä ei ole rajoitettu.

Sen verran vielä suomessa kortin menettämisiini, että kaahailu ei oikeastaan ole ollut minun syntini, suurin osa vaikeuksista on johtunut siitä että olen ajanut hieman liian "rennosti ja löysin rantein" useimmiten rike on tainnut olla väärältä puolen ohittaminen (ns. puskan puolelta). Ja aika usein liikaa immeisiä kyydissä.

ps. ensi vkolla suomi ajokortti vaihtuu thaimaalaiseen (tällä ei sinänsä mitään merkitystä mutta ainakin polliisit ymmärtää jotain siitä lappusesta jos joskus sattuu kysymään.) suurin etu on se että pääsee paikallisten hinnoilla kansallispuistoihin, museoihin jne :)
Samu81

Posts: 1,224

#65 • • Samu81 kokolihaa

Tapsa pt. 1 of 2, 16.6.2007 17:08:
en ees jaksa lukee noita lässytyksiä joita tiesin tän postin aiheuttavan :D

aika kovaa textiä tulee hipeiltä jotka ei ees tiedä meikäläisen tapauksen taustoja.
ajoin erittäin turvallista vauhtia, erittäin turvallisella pätkällä.
ajoin yksin, tiellä ei ollut muita liikkujia,
lain mukaan alueella vaan oli 30km/h rajoitus..

SYY OLI MUN, silti aivan vitun perseestä :D



Aivan! :D

Tuo ylinopeuden määritelmä joutaisi muutenkin tarkempaan syyniin. Kun joku ajokortiton tai muutenvaan julkisilla liikkuva & 5000km vuodessa ajeleva tampio(t) ja liikenneturhan spedet määrittelevät noita ihan järjettömiä nopeusrajoituksia erinäisiin paikkoihin, alkaa väkisinkin vituttamaan..

Vaan jätetään loput avautumiset ensikertaan, tänne ois pitänyt postailla reilu 4v sitten ekan kerran ja vikan.. hmm.. pe 1.6 -07 :D

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Aune-mummo

Posts: 543

#66 • • Aune-mummo Hitsaa homo kinttaaseen

Mikki, 17.6.2007 23:47:
---
plink, 16.6.2007 17:18:
ite oon ainakin kerran ajanut tyhjällä motarilla yöllä yli 200 km/h, enkä kyllä pode minkäänlaisia omatunnon tuskia.

---


Saatanan hullu! Mitä jos olis yht'äkkiä eteen tullu äiti rattaineen? *plink,plink*



Lyön vaikka vetoo siitä , että yksikään äiti ei työntele lastenvaunuja moottoritiellä.. mut kortti sieltä kyllä lähtee kuivuun noilla nopeuksilla , on meinaa 2x kokemusta *nauru*
Sphyxia

Posts: 3,308

#67 • • Edited Sphyxia Maracujá!
Incredible fools ... *justjoo*
Tarsu

Posts: 2,449

#69 • • Tarsu
yadayada..

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

Zebir

Posts: 659

#70 • • Zebir

Skenemursu, 18.6.2007 05:48:
<clip>



En tunne sinua enkä ajotapaasi, mutta jos epäilet itsestäsi noin olen erittäin tyytyväinen että et ole täällä vaarantamassa liikennettä ja viattomien ihmisten henkiä. Sääli thaimaalaisia tai missä ikinä oletkin.

--
On mahdotonta olla masentunut jos sinulla on ilmapallo. -Nalle Puh-

Zebir

Posts: 659

#71 • • Edited Zebir

Tapsa pt. 1 of 2, 18.6.2007 21:09:
yadayada..


Mies tulee hakemaan hyväksyntää pieneen pahisteluun mitä on harrastanut samaan tapaan kuin teinipoika löydettyään ensimmäisen tupakan ja heti kun alkaa tulla moralisointia hyväksynnän sijaan ollaan kuin ei kuunneltaisi. Harmi että sinunlaisia ihmisiä on paljon ja lelut ovat muuttuneet tupakasta tonnin painoisiin yli 80km/h liikkuviin tappovälineisiin.

edit: on klubitus ehkä vähän elävämpi kun aivokuollut kuitenkin.

--
On mahdotonta olla masentunut jos sinulla on ilmapallo. -Nalle Puh-

Tarsu

Posts: 2,449

#72 • • Edited Tarsu
^
tossa mun tapauksessa ei ollut mitään/ ketään vaarantavaa/ vaarallista tekijää.
naurattaa noi lässytykset/ moralisoinnit!


eri juttuja on noi tapaukset joissa tyypit ottaa hallitsemattomia riskejä.

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

henkka

Posts: 4,973

#74 • • henkka

Tapsa pt. 1 of 2, 18.6.2007 21:49:
hallitsemattomia riskejä.



Errrm... määrittele hallitsematon riski. Tarkoitan etta jos homma on hallinnassa niin mistä riskistä sä puhut?
Android

Posts: 3,908

#75 • • Edited Android

Tapsa pt. 1 of 2, 18.6.2007 21:49:
naurattaa noi lässytykset/ moralisoinnit!



Tämä on kyllä ihailtava asenne. Olen sanaton. Jos yrität hakea jotain hyväksyntää kaahaamiselle niin et tule sitä saamaan. On niitä lukuisia pahojakin kolareita sattunut syrjäisillä hiekkateillä, joissa "ei pitänyt" olla ketään muita mutta kas, jostain ilmestyikin vastaantuleva auto.

Yksi asia on selvä. "Moralisointi" ei tule loppumaan ennen kuin idiotismi loppuu.
Tarsu

Posts: 2,449

#76 • • Tarsu

henkka, Errrm... määrittele hallitsematon riski. Tarkoitan etta jos homma on hallinnassa niin mistä riskistä sä puhut?



ilmaisin huonosti.
tarkoitan esim. tilannetta jossa joku ajaa 'pimeään' mutkaan liian suurella tilannenopeudella.

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

Samu81

Posts: 1,224

#77 • • Samu81 kokolihaa

henkka, 19.6.2007 10:28:
---
Tapsa pt. 1 of 2, 18.6.2007 21:49:
hallitsemattomia riskejä.

---


Errrm... määrittele hallitsematon riski. Tarkoitan etta jos homma on hallinnassa niin mistä riskistä sä puhut?




Onkohan sulla hanskassa tuo termi "riski"? Kokeile wikiä *piis*

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Tarsu

Posts: 2,449

#78 • • Edited Tarsu

Android, Tämä on kyllä ihailtava asenne. Olen sanaton. Jos yrität hakea jotain hyväksyntää kaahaamiselle niin et tule sitä saamaan. On niitä lukuisia pahojakin kolareita sattunut syrjäisillä hiekkateillä, joissa "ei pitänyt" olla ketään muita mutta kas, jostain ilmestyikin vastaantuleva auto.

Yksi asia on selvä. "Moralisointi" ei tule loppumaan ennen kuin idiotismi loppuu.



en yritä hakea hyväksyntää kaahaamiselle.
laitoin topikin pystyyn lähinnä siksi, että näen paljonko minulla on kohtalotovereita forumilla.
minä en ajanut syrjäisellä hiekkatiellä.
toisella puolella oli kooltaan 30m x 150m oleva parkkialue
jossa ei ollut ketään/ mitään vaarantavaa tekijää
ja toisella puolella oli kaiteen takana järvi (ja voin sanoa olleeni 99.9% varma ettei sieltä nouse esteitä tielleni)

100% olen varma että tämän topikin idiootti en ole minä
vaan ne ihmiset jotka tässä minun tapauksessa syyllistävät minua
tietämättä tapaukseni taustoja.

asenteeni tässä jutussa tiedostan itsekin.
on erittäin ikävää että ihmiset tappavat toisia ihmisiä liikenteessä, erittäin ikävää..
nyt tosin ei ole kyse siitä vaan lähinnä ihmettelen poliisin kohtuuttomuutta.
tiedän että rikoin lakia ja kannan siitä vastuun tottakai,
suuresti vain ihmettelen miksei olosuhteita oteta huomioon..

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

Tarsu

Posts: 2,449

#79 • • Tarsu

Samu*, Onkohan sulla hanskassa tuo termi "riski"? Kokeile wikiä *piis*


termi 'riski' on hallussa, vaan ilmaisin mietteeni surkeasti tässä kohtaa.

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

Android

Posts: 3,908

#80 • • Edited Android

Tapsa pt. 1 of 2, 19.6.2007 11:03:
-clips-



Hyvä että selvensit. En minä henkilökohtaisesti juuri sinua tässä yrittänyt syyttää kaikesta, vaan lähinnä otin kantaa kaahaamiseen noin yleensä. Tässä topicissa on tullut esille sellasiakin tapauksia, joissa oikeasti idiotismi loistaa (esim. 200km/h moottoritiellä, josta jopa ollaan miltei ylpeitä ja jolle nauretaan).