kuulovaurio, 9.4.2007 22:09:
---
hemuz, 9.4.2007 22:05:
http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=33732;sivu=9999#loppu
---
Vastaisiko joku nyt vielä siihen, että mikä järki on "pileissä" (ts. DJ:n soitannassa pileissä), jossa edes korvatulpat eivät suojaa? (vastausta ei ole kuulunut)
Mä voin tätä pohdiskella vain yleisesti tanssilattian kuluttujan näkökulmasta, että hieman asian viereistä tarinoin, mutta kummiskin ei ole ainuttakaan tullut vastaan sellaista joko rock tai klubitapahtumaa tämän noin 18 vuoden aikana, mitä niissä olen kiertänyt, missä tulpat eivät olisi suojanneet, joskin lukuisia äänenvoimakkuudeltaan sellaisia tapahtumia, jossa ilman tulppia ei olisi ollut mitään mahdollisuutta olla samassa tilassa, on tullut vastaan. Todellakin hyvä kysymys on, että miksi tuutata sellaisella äänenvoimakkuudella tavaraa ulos, kun ääni-ihmisten mukaan sen botnen, "munan" saa muullakin tavalla kuin rääkkäämällä pa:ta. Ja mulle ainakin yksi tärkeimpiä elementtejä kokonaisvaltaisessa rave-kokemuksessa on se, että sen basson tuntee kehossaan. Ehkä bändin suuruuden ja samalla äänentoistoon käytettävien varojen suhteen huono vertaus, mutta en malta olla nostamatta esiin R.E.M:in keikkaa Jaffa-areenalla, jossa olin ihan eturivissä ja mm. rumpalin tomisoundit hakkasivat kuin patarummut ja silti orkka soitti todella kohtuuvolalla ja vitun hienosti ja selkeästi.
edit: Korjataan sen verran, että Illujen 10v syndeillä se "lounge" oli kyllä jotain aivan mielisairasta tuuttausta sille autotallinkokoiselle tanssilattialle alakerrassa, että siellä en viihtynyt edes tulpat päässä, ei kyllä kukaan muukaan mun seurueesta. Eli juuri siinä tilanteessa pohdin varmasti samaa kuin Kuulovaurio tuossa yllä, että miksi?
Mut, mut...pitänee kahlata äänen syvintä olemusta jälleen kirjoitse läpi, kun pari-kolme teosta tuosta hyllystä löytyy ja iso mappi monisteita päälle, etten enempää puhu puuta heinää.
Jospa tämä nyt olisi ainakin mun osalta tässä.