Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.

2,158 posts, 108 pages, 626,307 views

Damien

Posts: 2,882

#1861 • • Damien [tr3ox]
Tänään käydessäni kaupassa istahdin ostoksieni jälkeen pienen neekeri-pojan viereen. Vähän aikaa siinä istuskellessani, rupesin haastamaan pikku-miehen kanssa asiaa. Kävi ilmi että poika oli tullut tänne Congo:sta asti, n. 3vuotta sitten. Hän oli nyt kymmenen vuotta vanha ja kävi kolmatta luokkaa koulujärjestelmässämme. Sitten kun kieli olisi hyvin hallussa, hän voisi siirtyä vaikka suoraan kuudennelle luokalle.

No eipä siinä mitään, juttu siirtyi takaisin Congoon ja leijoniin. Halusin tietää oliko poika käynyt metsästämässä leijonia savannilla, ei ollut mutta hän kyllä tiesi leijonista paljon enemmän kuin minä. Leijonat kuulemma pelkäävät norsuja, ei niiden koon takia mutta niiden torahampaiden takia. Leijona kyllä on luonnon kuningas mutta kuninkaatkin osaavat varoa teräviä sarvia. Kävi myös selväksi ettei leijonan kanssa voi pelleillä - se kuulemma syö pelleilijät.

Tästä keskustelusta tuli niin profound-ymmärryksen fiilis, koska se viisaus mitä kaveri tarjosi mulle luonnosta oli ennen kuulematonta. Oon mäkin dokkareita kattonu mutta tässä oli kymmenen vuotias kaveri joka tiesi ettei petojen kanssa pelleillä. Asiasta repesi vielä huumoria kun kaupasta ulos astuessani, siinä torilla oli joukko "lökä-pöksyteinejä" hengailemassa, mietin jotta olisikohan se Suomen oma Leijona jossain lähettyvillä "...tässähän olisi helppoa ateriaa tarjolla..." ;)

Aika vitun kehittävä keskustelu "neekerin" kanssa käydyksi, pystyttäisköhän me joskus myös oman kulttuurin sisällä jakamaan viisauttamme yhtä avoimesti kuin tässä kävi. *plur*
Jone

Posts: 8,258

#1862 • • Jone Archibald Haddock

Damien, 3.6.2009 19:34:
Kirjoitus



Väitätkö sä nyt vakavissasi, että kohtaaminen maahanmuuttajan kanssa rikastutti sun elämääsi? Eihän näin voi käydä! Mulle on kerrottu ettei voi. *vink*
Damien

Posts: 2,882

#1863 • • Damien [tr3ox]

Jone,
Väitätkö sä nyt vakavissasi, että kohtaaminen maahanmuuttajan kanssa rikastutti sun elämääsi? Eihän näin voi käydä! Mulle on kerrottu ettei voi. *vink*



Enpä oikein ajatellut asiaa tuolta kantilta, en koe rikkautta koen kokemisen ja ymmärtämisen tunnetta ja sillee on vaikee mieltää olevansa rikkaampi. Mutta tulkintasi on kyllä niin kohdallaan, kun kerran rahasta täällä enimmäkseen väännetään, että koen kyllä olevani "ironisessa mielessä" rikkaampi, kuin yksikään maahanmuuttoa pelkäävä otus. *vink*

Tässä tapauksessa valtio on käyttänyt verorahoja kerrankin kansalaisen mieltä ylentävästi - ottamalla tämän maahanmuuttajan keskuutemme, jotta kykenin häneen tutustumaan.. . *plur*
Paperino

Posts: 458

#1864 • • Paperino Sam-El

kuilun partaalla, 3.6.2009 16:20:

Muslimit hallitsi Iberian niemimaata satoja vuosia, ja kristityt ja juutalaiset asuivat siellä ihan sovussa muslimien kanssa, tosin joutuivat maksamaan erityistä "uskontoveroa", vasta kristittyjen reconquistan jälkeen alkoivat muslimien vainot. Tässäpä hyvä BBC'n dokkari Islamin historiasta Euroopassa:

&hl=fi



Kiitos linkistä, oli erittäin mielenkiintoinen dokumentti. Tiesin toki ennakkoon islamin vahvasta osuudesta Espanjan historiaan, mutta tuo valotti enemmän ruohonjuuritason elämää siihen aikaan. Oli myös ironista ja hauskaa huomata että paljon pelätyt muslimit ja me "länsimaalaiset" olemme saman kulttuuriperinnön lapsia :)
Avatar
#1865 • • Edited Reivaaja Guest

Paperino, 3.6.2009 22:13:
Oli myös ironista ja hauskaa huomata että paljon pelätyt muslimit ja me "länsimaalaiset" olemme saman kulttuuriperinnön lapsia :)



Toi seikka usein unohtuu islamia parjatessa.

Yksi hyvä ystäväni on ollut vannoutunut uusnatsi. Mä vasemmistoradikaali. Ei olla kumpikaan kumpaakaan enää. Ja joku kehtaa väittää ettei monikulttuurisuus toimi. Nyt me ollaan yhteiskunnan äpäriä molemmat ja maailma ihan pöpi. :(

[ja taas edittiä..]
epicuros

Posts: 7,734

#1866 • • epicuros
Ly-o-lay-ale-loya

--
Valid criticism does you a favor.

Avatar
#1867 • • Reivaaja Guest

20pistettä, 3.6.2009 15:07:
Onneksi tiedän miltä näytät, sillä jos joskus näen että olet pulassa, vaikka loukkaantunut keskelle katua, en tule auttamaan.



Mä oon niiin vitun kyllästynyt pieniin ihmisiin jotka heittävät kaikki arvonsa jonkkaan kun ne eivät enää henkilökohtaista etua ajatellen toimi.

Yritä edes.
kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#1868 • • Edited kuilu ja kummitus

Umbala, 3.6.2009 17:20:No jos toinen kampanja olisi liimattu ensin, ja mokukriitikot olisivat peittäneet sen, olisivat he mielestäni "jossain määrin paskempia jätkiä", kuin tämän ensimmäisen tarran liimaaja. Loput kysymykset noista sitten onkin todella tyhmiä, sen pohjalta, etten sanonut muuta kuin, "myöhemmin tarran liimannut on mielestäni jossain määrin paskempi jätkä" kuin ensimmäisen tarran liimaaja.


No nyt on käynyt ilmi, että orkkis tarran liimaajat ovat uusnatseja. Muuttaako se mielipidettäsi herrojen "paskamaisuudesta"? Vai onko se vanha mies yhä automaattisesti "paskempi"?

Ja sanoin aiemmin, että mun tulevaisuuden ennuste oli samasta kristallipallosta, ku noilla tarrakampanjan tyypeillä. Olin täysin väärässä. Tarrakampanjan takana olevilla voimilla on linssinään kristalli, ei pallo...

Toi sun sananvapauden laajentaminen siihen, että saa kirjoitella ihmisten talojen seiniin, oli mielestäni samalla tasolla kuin ilmaisunvapauden laajentaminen kakan heittelyyn ikkunoihin, mutta ethän sä sitten tainnut sitä tajuta.


Tajusin, mitä tarkoitit. Mutta perustelusi oli irrationaalinen. Kuten on myös tuokin.

Ja kyllä, olet oikeutettu vastakkaiseen mielipiteeseesi.


Onko se mielipiteeni, että monikulttuurisuus ei vaaranna lapsiani, vaikka minulla ei edes ole lapsia?

Ei tietenkään ole, mutta mun mielestäni sen tarran liimaaminen tekstin alle, on parempaa vittuilua kuin päälleliimaaminen. Vittuilussa on eri tyylilajeja, toiset on hienovaraisempia, toiset on tuota sun luokkaa.


No, natsien suhteen en ole niin tarkka "hienovaraisuudesta".

Anselmi, 3.6.2009 17:21: (Sori Kuilu kun en ole vieläkään saanut kasattua voimia tarpeeksi vastatakseni kiina-aiheeseen)


Eipä tässä kiire ole kellään. Paitsi näköjään uusnatseilla saada aikaseks kuohuntaa ja epäjärjestystä. Ja "patriooteilla" on kiire pelastaa Suomi meiltä kaikilta muilta. Tulee kyl ihan ääri-islamistit mieleen ja niiden "kirkasotsaisuus".

No voi pojat, voisi olla vaikka hyvä alku Suomen ilmainen (no siitähän jopa maksetaa) asepalvelus ( ja myöskin yhtälailla ne muutkin vaihtoehdot) ennen kuin rupeatte meitä pelastamaan.


Joo, en usko, et noi jannut on inttiä nähnykään.

p.s. se harmittaa etten löytänyt minkään moista keskustelupalstaa, eivätkö pojat tykkää jutella vai huono totuetus? olisi ollut ehkä hiukan keskusteltavaa monestakin aiheesta.


Ne on nii tun arkoja, ymmärtävät, et niitä pidetään Suomessa laajalla rintamalla just sellasina urpoina, ku ne onki. Toiki urlin sensurointi tosta "moku-kriittisen" blogista tais johtua siitä. Mut kyl niit keskustelupalstoja löytyy ulkomaisia, jos haluat blastaa. Mut imo paremmin asiaa ajat ku otat aina tän asian esille, kun siihen törmäät. Uskovaisia on vaikeata vakuuttaa, mut ne jotka on siinä rajalla, ne pitää pelastaa tolta paskalta.

Miksi jutussa ei mainita, että tarrojen takan ovat uusnatsit, tai edes "kansallissosialistiseksi itseään kutsuva liike"??? Vaan sanotaan, että "monikulttuurikriittinen liike". "Halla-aholaiset" repii perseensä kyl, siis vilpittömät sellaiset.

Saksassaki ollu uusnatsien nuorisoleirejä, ja just estettiin NPD'n (natsipuolue) nuorisokeskusken rakentaminen Berliiniin. NPD'llä on vaaleilla valittuja edustajia paikallishallinnossa. Suomi on siitä "onnellisessa" asemassa, et meil ei oo mitää "suuruuden aikaa", jota kaihota ja jota vaatia takaisin. Ja toisaalta meitä on alistettu ja jouhattu satoja vuosia muiden toimesta, joten meillä on omassa historiassa vainoa ja epäoikeudenmukaisuutta sen verran, että ymmärretään, mitä sellainen tarkoittaa ja kuinka paskalta se tuntuu.

Android, 3.6.2009 18:02: Tuo "kansallinen vastarinta" on suora kopio Ruotsin vastaavasta (Svenska Motståndsrörelsen).


Joo, osoitus myös siitä, kuinka hajanainen Suomen äärioikeisto on. On oldskool natseja, on "mäenpääläisiä" ja kaiken maailman uuspakananatseja ja varttisatanisteja.

Tämäkin tässä, "Kansallinen vastarinta"... "Kansallinen"... Ja ovat liitossa ruattalaisten nationalistien kanssa. =D En oikein ymmärrä, kuinka isänmaallista on liittoutua porukan kanssa, josta löytyy useita henkilöitä, jotka haluaisivat liittää "Suomenläänin" takaisin Suur-Ruotsin alaisuuteen, ja jotka kutsuvat meitä yhä hellästi "finnjäveleiksi" ("suomalaispiru"). Toisaalta suomalaisten kansallismielisten tähtäimessä on tämän tästä Suomen ruotsinkielinen vähemmistö. Sekava soppa, ja pikkuhitlereitä on tungokseksi asti sitä hämmentämään. Ja löytyvät myös he, jotka keräävät rahat. Jokuhan ne hakaristiliput ja WP-cd't tuottaa ja myy.

Ruotsalaista uusnatsia ei kuitenkaan taida suomalaisten lasten ja näiden lasten tulevaisuus kauhiasti napata.

Ihan BTW. Suuri(n) osa nykyajan uusnatseista on jättänyt skinhead-jutun kokonaan pois.


Kuten tässä jo on todettu, uusnatsit omivat "skinhead" nimityksen puhtaasti ulkonäöllisin perustein alkuperäisiltä "rudeboylta". Mikä vähän tuttaa, koska kyllä itsekin olen jonkinasteinen skinhead, eli ska ja dub maistuu.

http://members.tripod.com/~droplegs/sharp_white.gif

http://fi.wikipedia.org/wiki/Skinhead

"Hauska" anekdootti. Labyis 2001 tresin keikalla oli sen verran tungosta tanssilattialla, että keksimme frendini kanssa hieman "tehdä tilaa". Molemmilla oli freesi nahkapää ja kumautimme pogotessamme muutaman kerran otsiamme vastakkain "skiiiiiiinnnheadz!" huudon saattelemana, ja jo vain tuli tilaa ympärille. Sori viel Karski siitä!

^______________^

Moneen uusnatsijärjestöön niitä ei edes hyväksytä ja usein niitä halveksitaan.


Ehkä salaa, mutta katuhuligaanit ovat olennainen osa uusnatsien strategiaa.

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

Umbala

Posts: 769

#1869 • • Edited Umbala d a n c e m a c h i n e s

kuilun partaalla, 4.6.2009 11:38:

No nyt on käynyt ilmi, että orkkis tarran liimaajat ovat uusnatseja. Muuttaako se mielipidettäsi herrojen "paskamaisuudesta"? Vai onko se vanha mies yhä automaattisesti "paskempi"?


En, kuten sanoin jo aiemmin, paskamaisuus kommenttini liittyi tarran liimaamiseen toisen päälle, ei mihinkään muuhun tekijään. Ja kun tarra ei peittänyt tekstiä en pitänyt tätä jälkeen liimaajaa enään yhtään paskamaisempana.


Tajusin, mitä tarkoitit. Mutta perustelusi oli irrationaalinen. Kuten on myös tuokin.


Miten toi mun esimerkki oli yhtään irrationaalisempi kuin sunkaan, varsinkin kun omasi oli jo asteen verran hölmö, niin yritin vaan päästä samalle tasolle. Jos voit selittää miksi esimerkkini oli liian irrationaalinen, voisin yrittää välttää sitä jatkossa.


Kuilu:

Onko se mielipiteeni, että monikulttuurisuus ei vaaranna lapsiani, vaikka minulla ei edes ole lapsia?


Kysyit aiemmin oletko oikeutettu mielipiteeseesi, ja vastasin tuossa vain että kyllä. Valitettavasti en sinua niin hyvin tunne, että voisin kertoa mitä mielipiteesi ovat, mutta siihen osaat varmaan vastata itse paremmin.


Kuilu:
Vittuilussa ei ole sääntöjä, tun urpo.
Umbala:
Vittuilussa on eri tyylilajeja, toiset on hienovaraisempia, toiset on tuota sun luokkaa.
Kuilu:
No, natsien suhteen en ole niin tarkka "hienovaraisuudesta".


Sanotko sä tässä, että mä olen natsi? Koska kun katsot asiayhteyttä jossa siitä mainitset, siltä se kovasti vaikuttaisi. Jos näin on, voitit just Nina Mikkosen "Natsikortin heitossa" 10-8. *nauru*

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

Damien

Posts: 2,882

#1870 • • Edited Damien [tr3ox]

kuilun partaalla, 4.6.2009 11:38:
---
Umbala, 3.6.2009 17:20:No jos toinen kampanja olisi liimattu ensin, ja mokukriitikot olisivat peittäneet sen, olisivat he mielestäni "jossain määrin paskempia jätkiä", kuin tämän ensimmäisen tarran liimaaja. Loput kysymykset noista sitten onkin todella tyhmiä, sen pohjalta, etten sanonut muuta kuin, "myöhemmin tarran liimannut on mielestäni jossain määrin paskempi jätkä" kuin ensimmäisen tarran liimaaja.
---

No nyt on käynyt ilmi, että orkkis tarran liimaajat ovat uusnatseja. Muuttaako se mielipidettäsi herrojen "paskamaisuudesta"? Vai onko se vanha mies yhä automaattisesti "paskempi"?



"Parempi" ei toimi IMO universaalina arvona, koska sillä ei ole tunne-arvoa sellaisenaan - se ei yksinkertaisesti toimi ellei joku yhtälön muuttuja tunne itseään alempiarvoiseksi. Hauskempana ja huumorintajuisena tämä vanha herra voidaan nähdä helposti, sillä jos jotain pysyvää tästä maailmasta olen ymmärtänyt rakkauden ohella - niin huumorin sen oleman pitää.. .
Damien

Posts: 2,882

#1871 • • Edited Damien [tr3ox]

kuilun partaalla,
Eipä tässä kiire ole kellään. Paitsi näköjään uusnatseilla saada aikaseks kuohuntaa ja epäjärjestystä. Ja "patriooteilla" on kiire pelastaa Suomi meiltä kaikilta muilta. Tulee kyl ihan ääri-islamistit mieleen ja niiden "kirkasotsaisuus".



Mitä ikinä tapahtuikaan "kansallisromantikoille"? Mistä nämä "uhoajat" sekä "pelkääjät" ovat tulleet?
Missä ovat rakastajat? ;)

http://www.hs.fi/matkailu/artikkeli/Viiril%C3%A4ss%C3%A4+yll%C3%A4tt%C3%A4%C3%A4+er%C3%A4maan+tuntu/1135239288977

1800–1900-lukujen vaihteessa kansallisromantikot nousivat korkealle kalliolle, katsoivat maiseman yli ja maalasivat Suomelle identiteetin. Siksi Kolille kuljetetaan nyt turisteja kiskohissillä ja Kaunispään laelle voi ajaa autolla.

Vitun "pikku-amerikka". Buhahahahahaha. Minä poika se heitän löylyä, käyn kylmissä suihkuissa, juoksen metässä munasilleen ja juttelen neekereille toreille - tämä on se Suomi jonka minä tunnen, ymmärtäväinen ja rakastava kuin vanhempi, joka sylissään luo lapselleen sen ensimäisen leikkiin tarkoitettavan kehän.. .
Avatar
#1874 • • Reivaaja Guest
Enkä yhtään ihmettelisi vaikka mamut pitää meitä ihan idiootteina kun elämme rahan keskella ja valitamme sen puutetta. Voisi jopa ali-ihminen käydä mielessä...
shapeshifter

Posts: 202

#1875 • • Edited shapeshifter Erikoismies.
http://www.vartti.fi/artikkeli/33988b12-5493-4510-9a3b-a06122939465

Kun aikasemmin oli juttua siitä, millainen uutisen pitäisi olla, tuossa mielestäni aika hyvä. Faktat kerrottu, jopa siihen asti, että tuon voisi jopa joku tunnistaa. Ei lässtyksiä vaan suora asiapitoinen teksti. Ei mielipidekirjoituksia viiden päivän ajan.

edit: reivaajalle ei jaksa edes vastata kun riippumatta vastauksesta on natsi, etiikaton, sekasin tai jotain sinne päin

edit 2: ja kuilu toistaa ksenofobiaa, vaikka puhuttaisi banaaneista. lol- lääkkeet!
Avatar
#1876 • • Edited Reivaaja Guest

shapeshifter, 4.6.2009 15:09:
http://www.vartti.fi/artikkeli/33988b12-5493-4510-9a3b-a06122939465

Kun aikasemmin oli juttua siitä, millainen uutisen pitäisi olla, tuossa mielestäni aika hyvä. Faktat kerrottu, jopa siihen asti, että tuon voisi jopa joku tunnistaa. Ei lässtyksiä vaan suora asiapitoinen teksti. Ei mielipidekirjoituksia viiden päivän ajan.


joo mutta tossa etsitäänkin rikollista, ei puhuta syytetyistä.



edit: reivaajalle ei jaksa edes vastata kun riippumatta vastauksesta on natsi, etiikaton, sekasin tai jotain sinne päin



Taas tuli se natsikortti sieltä. :)

Kato peiliin.

PS. Mites luulet rakentavan keskustelun olevan teidän ja mamujen kanssa mahdollista?
shapeshifter

Posts: 202

#1877 • • shapeshifter Erikoismies.

Reivaaja, 4.6.2009 15:16:


Kato peiliin.



aika ruma.



PS. Mites luulet rakentavan keskustelun olevan teidän ja mamujen kanssa mahdollista?



Vallan mainiosti, joidenkin kanssa se jopa onnistuu.
Damien

Posts: 2,882

#1878 • • Damien [tr3ox]
AAAAAAAAAAaaaaveeeeeeMAriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiaaaaaaAAAAAA !

*pahis*

Jos "te" kaikki maahanmuuttopolitiikkaa kritisoivat "Girgisialaiset-metsäsissit" voisitte edes myöntää että TE pelkäätte helvetisti maahanmuuton aiheuttamia dynamiikan muutoksia meidän valtiollisessa rakenteessa, niin silloin teitä voisi myös ymmärtää ja auttaa ymmärtämään - tehdä edes jonkintasoista yhteistyötä.

Eihän tämä ongelma ratkea kun te että myönnä että teillä on ongelma. Työ pelkäätte ja yritätte projisoida pelkojanne muiden pelättäväksi. Kaikki kriitikot jotka tunnette että teitä ei oteta vakavasti, niin NEWSFLASH: TEITÄ EI OTETA VAKAVASTI, koska te ette kohtaa omia pelkojanne vakavasti ja myönnä niitä itsellenne sellaisina kuin ne ovat - PELKOiNA. IMO pelko on irrationaalinen reliikki ajalta jolloin meidän piti oikeasti pelätä. 2009 ME kyllä kykenemme yhteistyöhön mikäli näin haluamme.

*plur*

Loppuun positiivisesti varautunut lempikaneettini,

Drink up have fun, there is no death. Drink up have fun, don't suffer don't feel guilty. Drink up have fun don't feel guilty, don't suffer there is no death. God loves you no matter what you do, you
are the perfect and holy child of God... -Bill Hicks-


ps. Jos joskus rankassa neekereiden valloittamassa tulevaisuuden "menetetyssä Suomessa" törmään kauppareissuillani yksinäiseen "moku-kriitikkoon", lupaan istua sinun viereesi ja kysellä vähän jotta millainen se legendaarinen Suomen-Leijona joskus oli.... HAH! Olipas hauskasti nykäisty. Niin. Olihan tuo. Niin minustakin...

JA MiNUSTA.

pps. Pyydän anteeksi multiploituneen persoonallisuuteni puolesta.

ppps. ENKÄ! *vink*
kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#1879 • • Edited kuilu ja kummitus

Umbala, 4.6.2009 14:00: En, kuten sanoin jo aiemmin, paskamaisuus kommenttini liittyi tarran liimaamiseen toisen päälle, ei mihinkään muuhun tekijään. Ja kun tarra ei peittänyt tekstiä en pitänyt tätä jälkeen liimaajaa enään yhtään paskamaisempana.


JOS tarran sisältämän viestin todenmukaisuudella ei ole väliä paskamaisuuden suhteen, niin silloin sinä peittäessäsi "Umbala on koprofiili"-tarran olisit täsmälleen samalla perusteella paskamaisempi, kuin orkkistarran liimaaja.

Miten toi mun esimerkki oli yhtään irrationaalisempi kuin sunkaan, varsinkin kun omasi oli jo asteen verran hölmö, niin yritin vaan päästä samalle tasolle. Jos voit selittää miksi esimerkkini oli liian irrationaalinen, voisin yrittää välttää sitä jatkossa.


Sori, en usko, että voin. Siis merkityksessä "en kykene". =/

Sanotko sä tässä, että mä olen natsi?


En, sori. Ymmärrän, että se voi siltä vaikuttaa, mutta se ei ollut tarkoitukseni. Et ole mielestäni, siis ainakaan tässä ja aiemmin nähdyn perusteella, natsi, etkä edes natsisympatiseeraaja.

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

shapeshifter

Posts: 202

#1880 • • shapeshifter Erikoismies.

Damien, 4.6.2009 16:25:

Jos "te" kaikki maahanmuuttopolitiikkaa kritisoivat "Girgisialaiset-metsäsissit" voisitte edes myöntää että TE pelkäätte helvetisti maahanmuuton aiheuttamia dynamiikan muutoksia meidän valtiollisessa rakenteessa, niin silloin teitä voisi myös ymmärtää ja auttaa ymmärtämään - tehdä edes jonkintasoista yhteistyötä.



Joo. Yhteistyöhön vaaditaan 2 osapuolta. Jos toinen ei tee minkäänlaisia myönnytyksiä vaan vaatii kerta toisensa perään jotain toiselta pois on se parasiitti eikä yhteistyökumppani.


Eihän tämä ongelma ratkea kun te että myönnä että teillä on ongelma. Työ pelkäätte ja yritätte projisoida pelkojanne muiden pelättäväksi. Kaikki kriitikot jotka tunnette että teitä ei oteta vakavasti, niin NEWSFLASH: TEITÄ EI OTETA VAKAVASTI, koska te ette kohtaa omia pelkojanne vakavasti ja myönnä niitä itsellenne sellaisina kuin ne ovat - PELKOiNA.



Mä en tajua mikä v*ttu teitä vaivaa kun ei osata lukea tekstiä sellaisenaan kun se kirjoitetaan. Mä olen tuonut aika selkeästi näkemykseni tekstinä esille, mutta jostain syystä se vääristyy kerta toisensa jälkeen miten milloinkin. Muukalaispelosta ei voi olla kyse, koska ilmiö on jo valitettavan tuttu.


IMO pelko on irrationaalinen reliikki ajalta jolloin meidän piti oikeasti pelätä. 2009 ME kyllä kykenemme yhteistyöhön mikäli näin haluamme.



Joo, vaikka -me- kyettäisi siihen, se ei auta hevon kukkaakaan jos toista puolta ei kiinnosta.