Zet4, 22.11.2008 13:43:
---
Aaaaa, älä ny taas viitsi alottaa tolla linjalla, silmiä alkaa särkemään ku lukee tommosta paskaa.
Oisit ny vielä maininnu että ko. lapsi oli orpo ja rampa. Tuohan on melkein ku Huuhaa Innasen kynästä peräisin, mut se toki osas vetää tolla tyylillä vielä paljon paremmin.
Mutta näinhän se on. Maailmassa on miljoonia nälkää näkeviä, joita kukaan meistä yksilöinä ei päätä pelastaa varmalta kuolemalta joka kerta, kun tuhlaamme rahamme mihin tahansa muuhun kuin omaan selviytymiseemme. Onhan se vittumainen asia, mutta ei siitä mihinkään pääse. Se, että sun silmiäs särkee ei tee siitä vähemmän totta.
En minäkään ole valmis uhraamaan koko valtiota muiden jeesaamiseen :D Kuka piru muka ois?!
Aika moni, joka ei tajua sitä, miten kovat kustannukset hallitsemattomasta maahanmuutosta seuraa.
Pientä liioittelua väittää että tässä ollaan muka jonkun täydellisen tuhon tiellä, pelkkien maahanmuuttajien vuoksi.
Toivottavasti on. Euroopan esimerkit tosin eivät ole kovin rohkaisevia.
Eikä minun nähdäkseni tässä olla edes yrittämässä ratkaista afrikan ongelmia, vaan kannetaan oma pieni kortemme kekoon, apua tarvitsevien vuoksi! Afrikan ongelmat ratkotaan tai ollaan ratkomatta isommissa pöydissä, sillävälin on ihan jees että autetaan minkä pystytään niitä jotka apua tarvitsee.
Jep. Kuinka monta pakolaista somaliasta pitää suomeen ottaa? Anna joku luku. Hädänalaisia ihmisiä siellä on kymmeniä miljoonia.
Jotenki mulla tulee tuosta ajattelutavasta mieleen hammaslääkäri, joka repii hampaan pois vaikka sille vois tehä jotain muutakin... Oletko todella sitä mieltä, että ainoa vaihtoehto somalien suhteen on poispotkiminen/maahanpääsyn estäminen?
En. Olen esittänyt aikaisemmin, miten minun mielestäni maahanmuuttoa voitaisiin järkevöittää. Maahanmuuttajia pitää lopettaa paapomasta ja uhriuttamasta, vaan tämän sijaan pitää asettaa integraatiopaineita. Rikolliset pitää karkoittaa mahdollisimman nopeasti pois. Siinä ei ole mitään järkeä, että tänne otetaan esim. 10.000 somalipakolaista, joista 9.000 jää yhteiskunnan elätettäväksi. Tämä on nykytilanne suvaitsevaisessa suomessa, jossa pakolaisille tarjotaan käytännössä kaikki ilmaiseksi.
Kylläpä sieltä tippuu faktoja, ihanhan tässä sateenvarjon pian tarvitsee...
Oletko siis jonku sortin taloudellinen utilitaristi, kun huolehdit noin kovasti taloudellisesta tehokkuudesta?
huolehdin hyvinvointivaltiosta. Huoltosuhde on varsin yksinkertainen konsepti. Se tarkoittaa käytännössä sitä, että huoltaja eli veronmaksajat pitävät huolta huollettavista eli niistä, jotka elävät taloudellisten tukien varassa. Tämä järjestelmä toimii ainoastaan niin pitkään, kun huollettavien määrä ei ylitä tiettyä kipukynnysrajaa, jonka jälkeen huoltajien joukon kantokyky murtuu.
Kun nämä kerta on faktoja, niin olisi mielenkiintoista nähdä jotain dataakin niiden perusteeksi. Minulla ei nimittäin ole hajuakaan, miten suuria kustannuksia maahanmuutto oikeasti aiheuttaa, ja olisi hyvä myös selvittää tarkkaan mitä hyötyjä saavutetaan.
Selaile toki ketjua taaksepäin.
Tästä löytyy myös kirjoitus aiheesta. Yritä lukea teksti ilman "halla-aholaseja".
http://www.uutiskynnys.fi/mielipide/2007/tyovoimapula-ja-huoltosuhde
En ole koskaan tarjonnu tuntemattomalle yösijaa. Mutta olen kyllä ihan viime aikoinakin auttanut vieraita, hieman huonompiosaisia kuin minä. Kulut eivät ole varmasti olleet montaa euroa, kun heitä olen hieman kuskaillut, mutta enpä jaksa uskoa että maahanmuutonkaan aiheuttamat kulut ovat kovin montaa euroa pois minun palkastani.
Ei ne vielä olekaan. Tänä vuonna maahan on saapunut taas tuhansia ihmisiä, joiden työllistymisennuste on äärimmäisen huono. Samat ihmiset aiheuttavat sosiaalisia kustannuksia rikollisuudella ja syrjäytymisellä. Kustannuksia on muunkinlaisia kuin rahallisia, kuten esimerkiksi koululaitoksen ongelmat jotka johtuvat tulijoiden sopeutumattomuudesta ja kielitaidon puutteesta - hyvänä esimerkkinä viime aikoina uutisoitu somalityttöjen jengi, joka hakkaa ja ryöstelee vuosaaressa pentuja koulun ollessa kykenemätön puuttumaan asiaan.
Asiaan muuten reagoitiin ihan tyypillisellä monikulttuurisella paskanjauhannalla, jossa syyllistetään suomalaiset, opettajat ja muut lapset ja asetetaan ne valtoimenaan riehuvat, toisia oppilaita hakkaavat ja ryöstelevät raukat "ymmärryspulan" uhreiksi.
Varoitus! Seuraavan linkin sisältö saattaa saada veresi kiehumaan ja vitutuskäyrän niin korkealle, että loppupäivä menee pilalle:
http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/Opettajat+eiv%C3%A4t+osaa+kohdata+monikulttuurisia+oppilaita/1135241280058
Tuota viimeistä lausetta en jostainsyystä ymmärtäny kunnolla. Puolustatko sinä loogisesti minun/jonkun muun elämäntyyliä vai wtf?
Minä puolustan valtiota, jossa heikompiosaista pidetään huolta. Jostain syystä tämän valtion eliitti ei ymmärrä sitä, että tällä valtiolla ei ole realistista kantokykyä pitää huolta koko maailman huono-osaisista, vaan raja pitää vetää johonkin. Pakolaisia voi ottaa kohtuullisen määrän ja tarjota näille mahdollisuudet elää ja tehdä töitä suomessa - jos tämä ei onnistu, pitää tämä ryhmä joko a) pitää pienenä b) poistaa maasta. Tulijat eivät nimittäin lopu kesken, varsinkaan, jos täällä tarjotaan samankaltainen vastikkeettoman hengailun mahdollisuus kuin Ruotsissa vielä ennen.
Kuinka paljon tätä oikeesti tapahtuu? onko mitään lukuja. oma käsitykseni on että suomalaiset pysyvät suomessa ja vaikkakin tuo sairaanhoitajat on juuri ryhmä josta on keskusteltu että heitä jonkin verran lähtee englantiin, norjaan ja arabimaihin?? Puhutaanko nyt kymmenistä, sadoista vai tuhansista?
En tiedä tarkkoja lukuja, eikä suomalainen "brain drain" ole vielä tämän hetken ongelma, mutta se on tulevaisuuden uhkakuva. Alueellisesti kantaväestön poismuuttoa monikulttuurisilta alueilta tapahtuu jo nyt. Pian päästään tilanteeseen missä suomestakin löytyy Rinkebyn tyylisiä lähiöitä.
Tähänki ois mukava saada vähän dataa kehiin. Itse asun 2km päästä norjan rajalta, ja tossa rajan takana on sekä oman ammattini, että äitini ammatin, eli sairaanhoitajien palkat huomattavasti suuremmat kuin suomessa. Silti hämmästyttävän pieni prosentti suomalaisista käy norjan puolella töissä, vaikka isolla osalla ois mahollista jopa tulla joka päivä duunin jälkeen takaisin suomen puolelle himaansa... Itse toki käyn toisinaan norjassa töissä, mutta en niin pitkälle suostu menemään ettei voisi ajaa duunin jälkeen takas himaan wänkkäilemään. Sairaanhoitajilla kynnys lähteä norjaan tuntuu olevan paljon korkeampi, jostain syystä.
Olettaisin että syynä on lähinnä kielitaidon puute.