Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.

2,158 posts, 108 pages, 625,259 views

Avatar
#481 • • Edited REivaaja Guest

Damien, 5.11.2008 12:16:
Mitä standardeja? Onko sulla jotain menetettävää, kun kerran pelkäät menettäväsi selkeästi jotain?



Kyllä mäkin olen kuollut sienissä :DDD Oli paska trippi joo, mut sellasta se välillä on.
Sä et tiedä mitään mun sielun vahvuudesta. Tiedät vain että se ei ole hajonnut.

Ja menetettävää? Ehkä mä haluunki olla vain reilu?

This is pointless.. Valaistuneeksi heittelet aikalailla klisheitä.

All u need is love tittitididiii *nuotti*
Damien

Posts: 2,882

#482 • • Edited Damien [tr3ox]

REivaaja,
Kyllä mäkin olen kuollut sienissä :DDD Oli paska trippi joo, mut sellasta se välillä on.
Sä et tiedä mitään mun sielun vahvuudesta. Tiedät vain että se ei ole hajonnut.

This is pointless..



En kuollut sienissä, sienissä olen loistanut vain aistillisesti ja älyllisesti, sekä vaistonnut elämän energian preesenssiä ympärilläni. Kuolemani liittyi unelmistani irti päästämiseen täysin selvinpäin, josta aloitin uuden henkisen kasvun syklin. Ensimmäinen syklini tapahtui tässä 4-5 viimeisen vuoden aikana. Siitä ensimmäisestä kerrasta kun maistoin sientä, joka johti happoon - mistä tuli lapeus ja jyysti mun mieltäni taustavaikuttajana läpi toisen kokemani murrosiän kohti todellista minääni.

edit:
en ole koskaan kokenut paskoja trippejä, vain opettavaisia sellaisia...

edit2:
ja lapsesta saakka olen ollut täällä etsimässä rakkautta...
Karski

Posts: 6,049

#483 • • Edited Karski Pomon kätyri
Reivi ja deimi, teillä on näköjään toisillenne
niin paljon annettavaa että kannattaa jatkaa
keskustelua vaikka yksityisviesteillä. Eiks niin.

Tähän topikkiin toi teidän sieni- ja satorivertailu
ei enää oikein istu.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Avatar
#484 • • REivaaja Guest

Damien, 5.11.2008 12:29:
En kuollut sienissä, sienissä olen loistanut vain aistillisesti ja älyllisesti, sekä vaistonnut elämän energian preesenssiä ympärilläni.


Vittu sä olit sienissä :D

Kuolemani liittyi unelmistani irti päästämiseen täysin selvinpäin, josta aloitin uuden henkisen kasvun syklin. Ensimmäinen syklini tapahtui tässä 4-5 viimeisen vuoden aikana. Siitä ensimmäisestä kerrasta kun maistoin sientä, joka johti happoon - mistä tuli lapeus ja jyysti mun mieltäni taustavaikuttajana läpi toisen kokemani murrosiän kohti todellista minääni.

edit:
en ole koskaan koenut paskoja trippejä, vain opettavaisia sellaisia...

Mulla ne sattu sopivasti päällekkäin.

Ja sä oot kattonu liikaa KungFu pätkiä.
''vapisevan nyrkin tie loppuu kuin seinään''
Damien

Posts: 2,882

#485 • • Damien [tr3ox]

Karski, 5.11.2008 12:32:
Reivi ja deimi, teillä on näköjään toisillenne
niin paljon annettavaa että kannattaa jatkaa
keskustelua vaikka yksityisviesteillä. Eiks niin.

Tähän topikkiin toi teidän sieni- ja satorivertailu
ei enää oikein istu.



Väitän vastaan, sienet ja psykedeelit ovat esimerkiksi Etelä-Amerikkailaisissa kulttuureissa hyvinkin suvaittuja, henkisen valaistumisen työkaluja, kun taas meillä ne yksinkertaisesti raakataan huumausaineiksi. Onko enää soveliaampaa ja otsikon mukaista keskustelunaihetta?

Mut sä oot Seriff Mcloud täällä päin ja mä oon vaan peyotea mutustava blueberryn -puolikas, joten kummarran tahtoanne oi hän jonka kalju keikkuu kahdessa metrissä *uros*
Karski

Posts: 6,049

#486 • • Karski Pomon kätyri

Damien, 5.11.2008 13:05:
---
Karski, 5.11.2008 12:32:
Reivi ja deimi, teillä on näköjään toisillenne
niin paljon annettavaa että kannattaa jatkaa
keskustelua vaikka yksityisviesteillä. Eiks niin.

Tähän topikkiin toi teidän sieni- ja satorivertailu
ei enää oikein istu.

---


Väitän vastaan, sienet ja psykedeelit ovat esimerkiksi Etelä-Amerikkailaisissa kulttuureissa hyvinkin suvaittuja, henkisen valaistumisen työkaluja, kun taas meillä ne yksinkertaisesti raakataan huumausaineiksi. Onko enää soveliaampaa ja otsikon mukaista keskustelunaihetta?



Joo, mutta teidän keskustelu ei enää liittynyt
päihteiden hyväksyttävyyteen eri kulttuureissa
vaan koko tämän sivun ajan henkilökohtaisten
kokemusten merkitysten arviointiin tavalla
josta ei oikein irtoa mitään yleisiä johtopäätöksiä
tämän topikin aihepiiriin.

Päihdeaiheesta voi siis toki jatkaa mutta kannattaa
muistaa että tätä forumia lukee muitakin ihmisiä.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Damien

Posts: 2,882

#487 • • Damien [tr3ox]

Karski,
Joo, mutta teidän keskustelu ei enää liittynyt
päihteiden hyväksyttävyyteen eri kulttuureissa
vaan koko tämän sivun ajan henkilökohtaisten
kokemusten merkitysten arviointiin tavalla
josta ei oikein irtoa mitään yleisiä johtopäätöksiä
tämän topikin aihepiiriin.

Päihdeaiheesta voi siis toki jatkaa mutta kannattaa
muistaa että tätä forumia lukee muitakin ihmisiä.



Totta. Yritin vain omalla tavallani kanavoida Reivaajaa jonnekkin mieluisampaan mielentilaan, mutta sorruin sitten itse vetelemään omia virsiäni hieman liian pitkiksi. Täällä helposti keskustelun timmellyksessä, hukkaa oman itsensä sen pauloihin ja antaa piut ja paut alkuperäiselle aiheelle, ehkä jopa liiankin helposti vain pitääksen dialogin käynnissä. Zorge epäilijälle ja rispectit modelle. *pepsodent*
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#488 • • Aziz Combat Fighter
Ei jeesus mitä menoa...

Lapset, tässä teille parasta mahdollista huumevalistusta.
Damien

Posts: 2,882

#490 • • Edited Damien [tr3ox]
Ruvetaan nyt sitten keskustelemaan niistä huimausaineiden kulttuurillisista eroista, sick or whot?

Baittaan itseäni:

Ajattelinpa tässä illankuluksi, jotta koskakohan tuo paljon demonisoitu aihe - käytännöllisemmin "miedot huumausaineet" vapautettaisiin pannasta tässä rakkaassa kotimaassamme? Kyseessähän on kuitenkin kieltolaki, jonka alkuperiä jäljittäessämme aina 1930-luvulle asti, törmäämme väistämättä aineita vapauttamista puoltaviin raskaisiin faktoihin, jotka jatkuvasti sysätään syrjään aiheen ympärillä pyörivistä keskusteluista. Kannabikseen ei voi kuolla ja LSD ei ole toksista keholle. There I said it.

Mikä Kannabiksen käyttäjässä peloittaa lainkuuliaista kansalaista? Tämän pelon ilmentymistä netin [*]keskustelufoorumeilla seuranneena rupean alinomaan voimaan pahoin. Miksikö? Ihmisten natiivi brutaalius niitä aiheita kohtaa, joista heillä ei ole minkään tason ymmärrystä ilmenee yleensä shokeeravin viestiketjuin. Tämän tyyppinen ymmärtämättömyys tuntematonta kohtaan, joka usein johtaa vastaavanlaisiin primitiivisiin reaktioihin on mielestäni ennenkuulumattoman väärä tapa käsitellä asioita armon vuonna 2008.

Vastaavanlainen mutta vielä tuntemattomampi maailma on meillä edessämme, kohdatessamme luonnon psykedeelit. Miten voimme yhteiskuntana määrätä omassa luontaisessa ympäristössämme esiintyviä, psykedeelisiä kemikaaleja sisältävät erityyppiset sienet yksiselitteisesti laittomiksi? DMT:tä esiintyy luontaisesti sinun omassa kehossasi (ups I said it again out loud) ja on olemassa vankka ennakkoluulo siitä, että sen rooli ns. valoa tunnelin päässä" -kokemuksissa olisi hyvinkin suuri. Mitä haluamme tämäntyyppisellä lainsäädännöllä kertoa itsestämme. Olemmeko tosiaan valmiit luokittelemaan itsemme laittomiksi käveleviksi "Happo Labroiksi"? Vai kenties nostammeko tällöin itsemme mieluusti Jumalan asemaan ja vain tokaisemme ääneen: "tulipa tehtyä moga, eipä olisi kannattanut polttaa hatsia. Tsiigatkaa vesinokkaeläintä jos ette minua usko..."?

Ilmeisesti koska kun samalla hylkäämme rationaalisen ja loogisen ajattelun, tulemme hylänneeksi omat esihistoriamme. Poistumme kehityksen saappaista ja kiellämme itsemme eläiminä, joiden ruokavalioon psilosiini pitoiset sienet kuuluivat vielä muutama kymmenen tuhatta vuotta sitten. Kuinka muutoin voisimme selittää kohtalomme tällä planeetalla, sen huoltajina ja vartioijina. Kenties kulutushysteria ja massapsykoosi heittävät esoteerisen verhon sen todellisen elämisen tason ylle, jossa vapaana perisynnin tuskasta ja rakkautta ympärilleen säteillen voit elää onnellisena elämäsi loppuun asti kokonaine valtakunta jalkojesi alla tukemassa sinua. Kaikki tämä ilman väkinäistä ja ostettua itsetuntoa tuottanee liikaa ajatuksentaakkaa monen harteille ja se tiedostamattomuudesta aiheutava autuus heille sallittakoon.


Mihin sitten haluamme lajina kehittyä? Synkkään Bladerunner tulevaisuuteen, raiskaten ja kuluttaen oman pääomamme, etsiessämme onnea narsistisessa egotunnellissa, jonka päässä oleva valo kajastuu heikosti vain kuluneesta näyttöpäätteestä? Vai suureen tietoisuuteen paikastamme tässä abstraktisen monipuolisessa fraktaalitodellisuudessa, jossa kaikki tekomme, ajatuksemme ja olemuksemme vaikuttavat kaikkeen?

- En hyväksy päihteiden käyttöä alaikäisenä.
- En hyväksy lastenhyväksikäyttöä, enkä myöskään suvaitse heidän käyttämistään tekosyynä rajoittaa aikuisten ihmisten itsemäärämisoikeutta.
- En tyrkytä huumeita.
- En myöskään kiellä huumeita.

[*] Lähinnä Suomi24:n suuri huumausainekeskustelu

edit:
Hianosäätöö - pointtereit - leikkauksii liimauksii muttei imppauksiii
rec

Posts: 2,923

#492 • • rec
Mielestäni naisen kohtelu erimaissa on osittain jopa sairasta. Suomessa puukotetaan ja hakataan kännissä, joka on-ja-ei-ole sen enempää yleisempää kuin itse kännääminenkään, mutta joissain maissa kohtelu menee suorastaan överiksi.. ladataan nyrkillä jos ei totella, haukutaan ja raivotaan melkeenpä julkisesti. Kaippa tuohon vaikuttaa monetkin asiat, mut näin ns. hyvinvointi valtion kannalta ajateltuna: NORMI MEININKI?! O_o
Avatar
#494 • • Edited REivaaja Guest

Ana-5000, 5.11.2008 14:59:
Ei jeesus mitä menoa...

Lapset, tässä teille parasta mahdollista huumevalistusta.



Sentään en pyllistele kännissä kuten jotkut (kuten sinä) Siinä teille tapakasvatusta parhaimmillaan.
twistedsushi

Posts: 211

#495 • • twistedsushi Nihil declaro

Real Charly, 5.11.2008 15:34:
Mielestäni naisen kohtelu erimaissa on osittain jopa sairasta. Suomessa puukotetaan ja hakataan kännissä, joka on-ja-ei-ole sen enempää yleisempää kuin itse kännääminenkään, mutta joissain maissa kohtelu menee suorastaan överiksi.. ladataan nyrkillä jos ei totella, haukutaan ja raivotaan melkeenpä julkisesti. Kaippa tuohon vaikuttaa monetkin asiat, mut näin ns. hyvinvointi valtion kannalta ajateltuna: NORMI MEININKI?! O_o



Nii justiinsa.. Suomessa vaan hakataan ja puukotetaan naisia kännissä joka on ja ei ole sen yleisempää kuin itse kännääminenkään, Mut joissain maissa mennään Suorastaan Överyyksiin nyrkeillä ja sanoilla julkisillakin paikoilla!!!
Näin ns. hyvinvointivaltiona tohon voi muuta sanoa ku et V*ttu mitä hulluja niissä muissa maissa onkaan *justjoo*

--
Itse valitset puolesi.

Avatar
#496 • • REivaaja Guest

twistedsushi, 6.11.2008 03:41:
Nii justiinsa.. Suomessa vaan hakataan ja puukotetaan naisia kännissä joka on ja ei ole sen yleisempää kuin itse kännääminenkään, Mut joissain maissa mennään Suorastaan Överyyksiin nyrkeillä ja sanoilla julkisillakin paikoilla!!!
Näin ns. hyvinvointivaltiona tohon voi muuta sanoa ku et V*ttu mitä hulluja niissä muissa maissa onkaan *justjoo*


Ei kyllä meillä Suomessa vallitsee tuossaki asiassa vahva tasa-arvo ja jos jostain voisi moittia niin se epäterveestä keskittymästä - niin uhrien kuin rikoksen tekijöidenkin kannalta - miehiin
twistedsushi

Posts: 211

#497 • • twistedsushi Nihil declaro
Onneksi täällä osataan katsoa Myös oman maan napaan *piis*

--
Itse valitset puolesi.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#499 • • Aziz Combat Fighter

duvin, 9.11.2008 13:30:
---
foobar, 9.11.2008 10:50:
quotattu hesarin juttu

---


Niin?



Um. Se, että maassa asuu paljon islaminuskoisia, tarkoittaa sitä, että joukossa on myös islamisteja joka tarkoittaa sitä, että maahan saapuu myös islamistiterroristeja.

Syy -> Seuraus.
duvin

Posts: 582

#500 • • duvin Jay v/d Veen

Ana-5000, 18.11.2008 21:50:
Um. Se, että maassa asuu paljon islaminuskoisia, tarkoittaa sitä, että joukossa on myös islamisteja joka tarkoittaa sitä, että maahan saapuu myös islamistiterroristeja.

Syy -> Seuraus.



Juu kyllä mä tiedän sen. Varmaankin se, että Iso-Britannia häärää Irakissa/Afghanistanissa edesauttaa islamistien inhoa maata kohtaan. Ihmettelen ennemminkin tollasta HS:n artikkelin pikareferaattia ilman mitään mielipidettä (tai itseasiassa sanaakaan omaa tekstiä).