Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.

2,158 posts, 108 pages, 625,642 views

Vexe

Posts: 1,016

#201 • • Vexe

REivaaja, 18.9.2008 13:56:

2. Heillä on keskimääräistä alemmat standardit työpaikan suhteen ja enemmän motivaatiota yrittää saada sellainen.



Tähän se vain monen kohdalla jää. Intoa olisi, mutta taitoa ei ole kuin matalapalkka-aloille.

Nyt ois aika lopettaa ksenofobinen paskan jauhaminen ja kokeilla antaa heille mahdollisuus.
Eipä se paljoa vaadi kun ei se ole itseltään pois. Paitsi tietenkin jos olet huono siinä mitä teet...



Tilaisuus työn tekemiseen on, jos haluaa näyttää pystyvänsä työntekoon. Vapaita työpaikkoja on matalapalkka-aloilla runsaasti. Tuo palkkataso ei nyt niin erityisen hyvä ole, mutta työstä jossa ei käytännössä tarvitse osata mitään, ei voida maksaa suuria summia.

Olen päässyt seuraamaan erään yrityksen pk-seudulla olevaa toimipistettä, jossa suurin osa työntekijöistä on ulkomaalaisia johtuen matalasta palkkatasosta. Ko. yrityksessä on jatkuvasti pulaa hyvistä työntekijöistä ja työntekijöiden vaihtuvuus on todella runsasta. Syyt tähän on myös toimipisteen sijainnissa.

Työ ei paljoa osaamista vaadi. Monesti riittää se, että tunnistaa numerot ja osaa nostaa laatikon paikasta toiseen. Työ ei siis periaatteessa vaadi kielitaitoa, eikä mitään erityisosaamista. Ongelmat kielitaidon kanssa tulee lähinnä opetteluvaiheessa ja muuten työjohdon kanssa kommunikoinnissa. Monesti näissä tapauksissa joku muu työntekijä toimii tulkkina.

Muutamia erityispiirteitä jotka näkyvät selvästi eri maanosista tulleiden toiminnassa:

Euroopasta tulleet maahanmuuttajat ovat suht hyviä työntekijöitä, jos eivät ole varkaita. Harva kuitenkaan tekee työtä pitkään, vaan käyttävät sitä ponnahduslautana parempi palkkaisia töitä hakiessa. Tämä pätee myös suomalaisiin.

Aasiasta tulevat ovat suht ahkeria työntekijöitä ja heissä pysyvyys on parempi.

Afrikkalaistaustaiset ovat selvästi laiskempia työläisiä kuin euroopasta ja aasiasta tulleet. Tämä näkyy mm. oma-aloitteesuuden puutteella. Työkaveria ei auteta, vaikka omalla pisteellä ei olisi koko päivänä mitään tekemistä. He kyllä auttavat, kun työnjohto käy sanomassa, mutta ilman valvontaa ei tapahdu mitään. Toinen erikoispiirre on heidän omassaryhmässä toimiminen, jossa tarinaa tulee suista, mutta työ ei kulje. Ryhmätoiminnassa on myös jännä piirre. Kun yksi tulee töihin, niin hetkessä on 10 hänen kaveriaan haluamassa töihin ja kun tämä ensimmäisenä töihin tullut lopettaa, lopettaavat myös kaikki hänen perässään tulleet. Monesti he vain jäävät tulematta töihin, eikä heitä kuulu sen jälkeen.


Tuskin tämä on ainutlaatuinen kokemuksen tuomaa tietoa eri maanosista olevien työntekijöiden "laadukkuudesta". On aika selvää mihin järjestykseen työntekijät laitetaan jo pelkän etnisen taustan takia. Eikä tässä ole kyse rasismista tai syrjinnästä. Kyse vain on siitä, että toiset ovat vain huonompia työntekijöitä kuin toiset. Poikkeuksia tietenkin mahtuu mukaan ja kyllä ne myös erottuvat nopeasti.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#202 • • Aziz Combat Fighter
Vaikka REivaaja onkin mulla ignoressa on pakko kysyä: Mikä sellainen mahdollisuus maahanmuuttajalta puuttuu, joka meidän on heille annettava, joka meillä on, mutta heillä ei ole? Maahanmuuttajalla joka saa oleskelu- ja työluvan on aivan samat mahdollisuudet kouluttautua ja työskennellä kuin kantasuomalaisella, vaikka aloituspiste on toinen. Jostain syystä silti tietyt etniset ryhmät ovat jatkuvasti työttöminä ja sosiaaliavustusten piirissä, vaikka osaisivat kielen ja olisivat ruumiillisesti täysin terveitä.

Tästä "mahdollisuuksien antamisesta" lähtee usein puheita kaikenlaisista kiintiöistä ja muusta positiivisesta syrjimisestä, mistä en pidä laisinkaan.
Avatar
#203 • • Edited REivaaja Guest

Ana-5000, 2.10.2008 16:58:
Vaikka REivaaja onkin mulla ignoressa on pakko kysyä: Mikä sellainen mahdollisuus maahanmuuttajalta puuttuu, joka meidän on heille annettava, joka meillä on, mutta heillä ei ole? Maahanmuuttajalla joka saa oleskelu- ja työluvan on aivan samat mahdollisuudet kouluttautua ja työskennellä kuin kantasuomalaisella, vaikka aloituspiste on toinen. Jostain syystä silti tietyt etniset ryhmät ovat jatkuvasti työttöminä ja sosiaaliavustusten piirissä, vaikka osaisivat kielen ja olisivat ruumiillisesti täysin terveitä.

Tästä "mahdollisuuksien antamisesta" lähtee usein puheita kaikenlaisista kiintiöistä ja muusta positiivisesta syrjimisestä, mistä en pidä laisinkaan.



En mä puhu sulle koska kiihotat ihmisiä mua vastaan ja pelkäät kaikkea mitä et ymmärrä kommunismista hippeihin. Eli ei sit varmaan ole vastausta*justjoo*
Avatar
#204 • • REivaaja Guest

Vexe, 2.10.2008 16:29:
Afrikkalaistaustaiset ovat selvästi laiskempia työläisiä kuin euroopasta ja aasiasta tulleet. Tämä näkyy mm. oma-aloitteesuuden puutteella. Työkaveria ei auteta, vaikka omalla pisteellä ei olisi koko päivänä mitään tekemistä. He kyllä auttavat, kun työnjohto käy sanomassa, mutta ilman valvontaa ei tapahdu mitään. Toinen erikoispiirre on heidän omassaryhmässä toimiminen, jossa tarinaa tulee suista, mutta työ ei kulje. Ryhmätoiminnassa on myös jännä piirre. Kun yksi tulee töihin, niin hetkessä on 10 hänen kaveriaan haluamassa töihin ja kun tämä ensimmäisenä töihin tullut lopettaa, lopettaavat myös kaikki hänen perässään tulleet. Monesti he vain jäävät tulematta töihin, eikä heitä kuulu sen jälkeen.


Tuskin tämä on ainutlaatuinen kokemuksen tuomaa tietoa eri maanosista olevien työntekijöiden "laadukkuudesta". On aika selvää mihin järjestykseen työntekijät laitetaan jo pelkän etnisen taustan takia. Eikä tässä ole kyse rasismista tai syrjinnästä. Kyse vain on siitä, että toiset ovat vain huonompia työntekijöitä kuin toiset. Poikkeuksia tietenkin mahtuu mukaan ja kyllä ne myös erottuvat nopeasti.



Musta kyse on ei ole oleellista miettiä yhteiskunnallisesti mikä etninen ryhmä on kovin tekemään duunia vaan miten saadaan ne laiskat ahkeriksi. Afrikassa on totta kyllä huono työkulttuuri, mutta millä keinoin tästä piirteestä päästään eroon, on oikea kysymys.

Se ei ainakaan tapahdu Suomalaisten aitojen pystyttämisellä ja syrjimällä, vaikka pienyrittäjän näkökulmasta se onkin osaltaan ymmärrettävää.
Mahdollisuudella en tarkoita muuta kuin asennemuutosta. En enempää, enkä vähempää.
Ratkaisu on saada heidät omaksumaan kulttuurimme sisäistämisen tärkeyden esim työmoraalin suhteen (tosin ei Suomalaisillakaan ole työmoraali korkea, itse olen hyvä esimerkki)

Me ei voida kuvitella paremmuuttamme olevamme oikeutettuja pakottamaan heidät tajuamaan huonommuutensa, vaan meidän on mielestäni tärkeää näyttää meidän optiomme olevan parempi vaihtoehto, sillä vaikka me kuinka yrittäisimme väittää itsellemme että ei ole vaihtoehtoja, niin aina sellaisia on olemassa. Pakottaminen aiheuttaa vain vastareaktioita.
Samaa taktiikkaa käytetään lastenkasvatuksessa ja se vaan toimii.

Maahanmuutto on kivulias ja pitkä prosessi ja maahanmuuttajilla on usein kivuliaita muistoja menneisyydestä, jotka palaavat vastoinkäymisten yhteydessä alitajuntaan kummittelemaan.
Siksi tiukennukset eivät vain toimi. Kannatan kyllä tiukkaa karkoituslakia ääritapauksiin, mutta eriarvottamista olen vahvasti vastaan.


Myös kannattaa ottaa huomioon että esimerkiksi monilla on vielä läheistensä murhat ja muu paska käsiteltävänään... Lähe sitten vittuilemaan sellaselle.
Mitenköhän siinä käy?

Ja rasismista kärsitään epäsuorasti me kaikki. Niin sinä kuin minäkin.
Miinapiina

Posts: 3,494

#205 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä
ihan sivuhuomautuksena... ystäväni mies menisi töihin, mutta kun se on laitonta, kun ei ole pysyvää oleskelulupaa. hän = maahanmuuttaja.

ei saa ees mennä suomen kursseille, kun ei ole sitä pysyvää lupaa. ni. lupahakemus jätetty viime vuoden puolella, meni ystäväni kanssa naimisiin tammikuussa. vieläkään ei o päätöstä tehty.

onhan noita lorvijoita, jotka elää sossun masseille tms... mut miks ees ne, jotka oottaa päätöstä, ei pääse edes opiskeleen kieltä, et sit ku ois pysyvä lupa, vois alkaa ettii töitä ja ois jo kielitaitoakin valmiina?

--
pinkki on pop!!!

josbe

Posts: 1,982

#206 • • josbe suomalainen juhlakinkku

Ana-5000, 2.10.2008 16:58:
Mikä sellainen mahdollisuus maahanmuuttajalta puuttuu, joka meidän on heille annettava, joka meillä on, mutta heillä ei ole?


Et voi tosissasi kysyä moista kysymystä. Asetetaanpa vastakysymys. Mitä luulet, mikä mahdollisuus sulla olis vaikkapa Somaliassa sopeutua kielitaidottomana yhteiskuntaan, päästä duuniin tai harjoittaa ammattias, tai tehdä yleensäkään yhtään mitään niinkuin muut, jos sua kaiken lisäksi disautettaisiin sun kalvakkaan ihonvärin ja "ärsyttävän" erilaisen asentees takia?

Tiedä sitten, voidaanko me "antaa" kenellekään samanlaisia lähtökohtia kuin meillä itsellä täällä on...
Vexe

Posts: 1,016

#207 • • Vexe

REivaaja, 2.10.2008 18:20:

Afrikassa on totta kyllä huono työkulttuuri, mutta millä keinoin tästä piirteestä päästään eroon, on oikea kysymys.



Niin. Miten lapsena opitut tavat saadaan muutettua? Ei mielestäni mitenkään ulkopuolisen taholta, mutta jos ihminen sitä haluaa niin kyllä se lähes aina siinä onnistuu. Huolestuttavampana pidän sitä, että maahanmuuttajien jälkeläiset perivät vanhemmiltaa tämän saman kulttuurin, jossa ei tarvitse tehdä mitään.

Me ei voida kuvitella paremmuuttamme olevamme oikeutettuja pakottamaan heidät tajuamaan huonommuutensa, vaan meidän on mielestäni tärkeää näyttää meidän optiomme olevan parempi vaihtoehto, sillä vaikka me kuinka yrittäisimme väittää itsellemme että ei ole vaihtoehtoja, niin aina sellaisia on olemassa. Pakottaminen aiheuttaa vain vastareaktioita.
Samaa taktiikkaa käytetään lastenkasvatuksessa ja se vaan toimii.



Ei huonoistaoloista maahanmuuttanut osaa nähdä mahdollisuuttaan ja vaikka näkisivätkin, niin he ovat jo jokatapauksessa tyytyväisiä siihen mitä heille annetaan ilmaiseksi. Pitkän tukien varassa olemisen jälkeen vaaditaan vain enemmän tukea.

Maahanmuutto on kivulias ja pitkä prosessi ja maahanmuuttajilla on usein kivuliaita muistoja menneisyydestä, jotka palaavat vastoinkäymisten yhteydessä alitajuntaan kummittelemaan.
Siksi tiukennukset eivät vain toimi. Kannatan kyllä tiukkaa karkoituslakia ääritapauksiin, mutta eriarvottamista olen vahvasti vastaan.

Myös kannattaa ottaa huomioon että esimerkiksi monilla on vielä läheistensä murhat ja muu paska käsiteltävänään... Lähe sitten vittuilemaan sellaselle.
Mitenköhän siinä käy?



Mistähän tämän vittuilu jutun repäsit? Kuka heille vittuilee?

Realiteetit ovat samat heille kuin meillekkin. Kyllä se niille on jossain vaiheessa opetettava. Ehdottomasti heille pitää antaa mahdollisuus suremiseen ja asian käsittelemiseen, mutta kuinka kauan he saavat käyttää tätä syynä eristäytymiseen? Kokoajan kuitenkin puhutaan siitä, että maahanmuuttajat ovat syrjääntyneitä yhteiskunnasta.

Ja rasismista kärsitään epäsuorasti me kaikki. Niin sinä kuin minäkin.



Tämä on ihan totta.
Avatar
#208 • • Edited REivaaja Guest

Vexe, 2.10.2008 20:07:
Niin. Miten lapsena opitut tavat saadaan muutettua? Ei mielestäni mitenkään ulkopuolisen taholta, mutta jos ihminen sitä haluaa niin kyllä se lähes aina siinä onnistuu. Huolestuttavampana pidän sitä, että maahanmuuttajien jälkeläiset perivät vanhemmiltaa tämän saman kulttuurin, jossa ei tarvitse tehdä mitään.

No miksi he haluaisivat muuttua kaltaisiksimme jos me ei hyväksytä heidän juuriaan?


Ei huonoista oloista maahanmuuttanut osaa nähdä mahdollisuuttaan ja vaikka näkisivätkin, niin he ovat jo jokatapauksessa tyytyväisiä siihen mitä heille annetaan ilmaiseksi. Pitkän tukien varassa olemisen jälkeen vaaditaan vain enemmän tukea.


Musta se on ihan sama vaikka eläiski. Heidän lapsillaan on kuitenkin oikeus käydä koulua ja he taitavat Suomenkielen. Haluatko viedä heiltä mahdollisuudet? Toi tukijuttu on ihan mutua... Ei ne mitään idiootteja ole.


Mistähän tämän vittuilu jutun repäsit? Kuka heille vittuilee?

Realiteetit ovat samat heille kuin meillekkin. Kyllä se niille on jossain vaiheessa opetettava. Ehdottomasti heille pitää antaa mahdollisuus suremiseen ja asian käsittelemiseen, mutta kuinka kauan he saavat käyttää tätä syynä eristäytymiseen? Kokoajan kuitenkin puhutaan siitä, että maahanmuuttajat ovat syrjääntyneitä yhteiskunnasta.


No jaa'a... Vaikka täältä. Ei se ole se syy että he ovat syrjäytyneitä. Muista se.



Tämä on ihan totta.


Äh tää oli taas ihan turhaa...

LOL: Minä ja mun quotet
Avatar
#209 • • Edited REivaaja Guest
Mä oon muuten sitten syrjäytynyt (inhoan sanaa) ja ollu sossun pummi 17v asti. Mua ei vittuakaan kiinnosta mennä siivoomaan ja kouluun ei oikeen voi mennä velkojen vuoksi. Olen niin täynnä itseäni.
Kämppäkin lähtee alta kun ei se massi sieltä sossusta ihan niin vain irtoa.

ÄÖ:ni on reippaasti yli 98% väestöstä (kaipa se on reippaasti yli 99% mutta en ole ottanut selvää. Ei kiinnosta). Koulussa olin priimus ja samalla eniten jälki-istunnossa.
Suoritin 1,5 vuodessa ylä-asteen fysiikan ja kemian ja lukion kemian päälle ja nukuin tunneilla suurimman osan ajasta. Sen lisäksi toimin oppilaskunnan jäsenenä ja olin historian paras siinä (oikeastaan ainoa joka ajoi asioita ja saikin niitä läpiajettua), joten kaipa musta tuli luuseri sitten myöhemmin? Tämän kerron koska näillä luuserit herkuttelevat.

Poltan pilveä ja siitä syystä on ihan oikeutettua vaatia mua vankilaan. Olenhan oikea kriminaali.
Olen varastanut, olen murtautunut pyykkitupiin ja asuntoihin. Olen lyönyt ja potkinut. Olen vastustanut virkavaltaa väkivaltaisesti, en käynyt edes armeijaa loppuun. Olen ollut joka ikisessä Suomen laitostyypissä vankilaa lukuunottamatta, eikä niistä yhdestäkään ollut hyötyä. Käytin siis teidän miljoonianne ihan surutta, enkä ole edes kiitollinen teille.
Mä oon kaikkea mitä paha edustaa teille ja silti mä oon teitä parempi.
Onkohan teidän kahleisissa ideologeissanne jotain mätää?

Ja miksi suostu siivoojaksi? Koska helpommallakin saa rahaa. Mä en vaan viitsi ottaa enempää kuin tarvitsen. Viekää tukeni niin mä vien teidän rahat.

Jos haluat jollekkin vittuilla, vittuile mulle. Et pärjää.
Samu81

Posts: 1,224

#210 • • Edited Samu81 kokolihaa
Uutisointia ala Hesari:

Kolme miestä raiskasi naisen Kaisaniemessä Helsingissä
Julkaistu: 6:45

helsingin sanomat



Nuori nainen joutui raiskauksen uhriksi Kaisaniemen puistossa Helsingissä varhain tiistaiaamuna.

Poliisin aamuisten tietojen mukaan epäiltyjä tekijöitä oli kolme. Raiskaus tapahtui neljän maissa tiistaina.

Ilta-Sanomien mukaan tekijöitä ei ole tavoitettu.




Ja sitten sama IS:ssä:


Kolme miestä raiskasi naisen Kaisaniemen puistossa
14.10.2008 07:10


Kolme miestä raiskasi alle 30-vuotiaan naisen tiistain vastaisena yönä Kaisaniemen puistossa.

Teolla ei ole silminnäkijöitä, vaan nainen ilmoittautui itse poliisille. Raiskaus tapahtui kello neljä aamuyöllä.

Nainen joutui tarkistuttamaan vammansa sairaalassa.

Päivystävän komisarion mukaan epäillyt raiskaajat ovat ihonväriltään tummia. Tekijöitä ei ole tavoitettu.



*justjoo*


EDIT:

Lähinnä tämän kaltainen, vääristynyt uutisointi pisti mieleen tämän kirjoituksen luettuani:

http://www.halla-aho.com/scripta/espoo_oslo_ja_monikulttuurin_trendit.html

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Avatar
#211 • • Edited REivaaja Guest
Kappas mitä ironiaa^

Varmaan kukaan olekkaan näitä itsestäänselvyyksiä kieltämässäkään. Se onkin sitten eri asia mikä on ton takana. Uskallan kaikesta huolimatta uskoa että se ei ainakaan ole tumma väritys...
Joku kulttuuri pitää ihmisellä olla ja tää meidän ei varmaankaan ole globaalisti se ykkösvaihtoehto.
Miten siitä sellaisen saa on jo musta aika hyvä kysymys.
Kyllä meilläkin on paljon opittavaa. Ihan naurettavaa kiillottaa kuvaansa muiden virheillä. Tulee mieleen eräs reality-show ja toistuvat sanat ''en kyl sen enempää kuin muutkaan''

Tiesitkö muuten että musta ihonväri pelottaa alitajuisesti jopa mustia? Mutta niin pelottaa ruskeat silmätkin...
Kon-tiki

Posts: 1,936

#212 • • Kon-tiki The Unsinkable

REivaaja, 14.10.2008 10:35:
Joku kulttuuri pitää ihmisellä olla ja tää meidän ei varmaankaan ole globaalisti se ykkösvaihtoehto.



En tiedä tarkoititko "meidän" kulttuurilla Suomen kulttuuria vai länsimaiden kulttuuria laajemmin, mutta oli tarkoituksen kohde kumpi vaan niin kysymys kuuluu: jos "meidän" kulttuuri ei ole jollekulle ykkösvaihtoehto, niin mitäs hän täällä sit tekee? Olisiko täällä sittenkin joitakin esim. taloudellisia plussapuolia?

Joo kyllä me Suomen aboriginaalit osataan tuhota luontoa, olla tyhmiä koulutustasosta huolimatta ja jotkut harvat abo-miehet raiskatakin (ei siis tässä viime yön tapauksessa mutta kuitenkin), mutta ei täällä kulttuurin yleinen taso nouse sillä, että päästetään sharia-porukat huseeraamaan. Korostan siis, että ketään muita etelästä, pohjoisesta tai lännestä tulevia maahanmuuttajia vastaan mulla ei ole mitään kuin niitä sharia-hulluja. Tervetuloa Suomeen kaikki, mutta feministinä pysäyttäisin islamihihhulit jonnekin kauas, kauas täältä pois.
Avatar
#213 • • Edited REivaaja Guest

pöpperö, 14.10.2008 10:59:
Okei, haista vittu. Siinä vittuilua. Oot muuten harvinaisen huomionhaluinen jätkä. Ketä vittua täällä kiinnostaa kuka sä oot?


:D Sua?

E: Ai nii sä oot se joka kysy onko mun huikea photoshoppi kuvani sairas pila.

Siis tämä trolli 13.8.2008 09:18:
Jolla on paljon ideoita maailman varalle...
whispering

Posts: 871

#214 • • whispering Super Juusto

josbe, 2.10.2008 19:24:
Et voi tosissasi kysyä moista kysymystä. Asetetaanpa vastakysymys. Mitä luulet, mikä mahdollisuus sulla olis vaikkapa Somaliassa sopeutua kielitaidottomana yhteiskuntaan, päästä duuniin tai harjoittaa ammattias, tai tehdä yleensäkään yhtään mitään niinkuin muut, jos sua kaiken lisäksi disautettaisiin sun kalvakkaan ihonvärin ja "ärsyttävän" erilaisen asentees takia?

Tiedä sitten, voidaanko me "antaa" kenellekään samanlaisia lähtökohtia kuin meillä itsellä täällä on...



Huono esimerkki tuo Somalia. Kyseessä kuitenkin valtioton maa joka sotinut viimeiset vuosikymmenet. Oli miten oli jotain on mun mielestä vialla, ja ennekuin politikot alkavat puhua asioista niiden oikeilla nimillä, pelkään että muissakin euroopan maissa alkaa käymään niinkuin Itävallassa. Vai onko tuo sun mielestä normaalia ja hyväksyttävää:
vai ongelma johon tarvitaan ratkaisu?
Avatar
#215 • • Edited REivaaja Guest

Kon-tiki, 14.10.2008 11:00:
En tiedä tarkoititko "meidän" kulttuurilla Suomen kulttuuria vai länsimaiden kulttuuria laajemmin, mutta oli tarkoituksen kohde kumpi vaan niin kysymys kuuluu: jos "meidän" kulttuuri ei ole jollekulle ykkösvaihtoehto, niin mitäs hän täällä sit tekee? Olisiko täällä sittenkin joitakin esim. taloudellisia plussapuolia?

Joo kyllä me Suomen aboriginaalit osataan tuhota luontoa, olla tyhmiä koulutustasosta huolimatta ja jotkut harvat abo-miehet raiskatakin (ei siis tässä viime yön tapauksessa mutta kuitenkin), mutta ei täällä kulttuurin yleinen taso nouse sillä, että päästetään sharia-porukat huseeraamaan. Korostan siis, että ketään muita etelästä, pohjoisesta tai lännestä tulevia maahanmuuttajia vastaan mulla ei ole mitään kuin niitä sharia-hulluja. Tervetuloa Suomeen kaikki, mutta feministinä pysäyttäisin islamihihhulit jonnekin kauas, kauas täältä pois.


En kai sitten osaa tuoda pointtiani esiin tarpeeksi hyvin. Olen kyllä aika uskontojen vastainen ihminen. Oli kyse sitten Kristinuskosta tai Islamista, yhtä kaikki toisilleen.

Ei se ole niin helppoa kaikille että otetaan esite käteen ja katotaan mikä olisi sopivin vaihtoehto itselleen, vaikka se länkkäriltä helposti unohtuukin...

Tarkoitin siis Suomalaista kulttuuria.
Kon-tiki

Posts: 1,936

#216 • • Kon-tiki The Unsinkable

REivaaja, 14.10.2008 11:06:
En kai sitten osaa tuoda pointtiani esiin tarpeeksi hyvin. Olen kyllä aika uskontojen vastainen ihminen. Oli kyse sitten Kristinuskosta tai Islamista, yhtä kaikki toisilleen.

Tarkoitin siis Suomalaista kulttuuria.



ok. Itse en ole "aika" vaan vähän enemmänkin uskontojen vastainen ihminen, joten multa ei heru minkäänlaista ymmärtämystä uskontojen nimissä harjoitettavaa barbariaa kohtaan. "God made me do it" ja sillee.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#217 • • Edited Aziz Combat Fighter
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Miesjoukko+raiskasi+naisen+Kaisaniemess%C3%A4+Helsingiss%C3%A4/1135240223620


Miesjoukko raiskasi naisen Kaisaniemessä Helsingissä

Öinen Kaisaniemen puisto on Helsingin turvattomimpia paikkoja.

Poliisi etsii kolmea tai neljää miestä, joita epäillään naisen raiskauksesta Kaisaniemen puistossa Helsingissä varhain tiistaiaamuna.

Rikoskomisario Markku Stenbergin mukaan ainoa tuntomerkki miehistä tiistaiaamuna oli se, että he olivat tummaihoisia. Epäiltyjen lukumäärästä ei ole tarkkaa tietoa.

Ravintolasta lähtenyt noin 25-vuotias nainen käveli puistoon Mikonkadun suunnasta, kun miesjoukko kävi hänen kimppuunsa neljän maissa aamuyöllä.

Stenbergin mukaan poliisi on kiinnostunut miesporukan tai mahdollisen kamppailutilanteen nähneiden havainnoista.

Vihjeitä poliisille voi kertoa puhelimitse virka-aikana numeroon 09-189 5368 tai 09-189 4002 virka-ajan ulkopuolella.



Kulttuuri senkun vaan rikastuu.

Uutiseen liittyen:

Seura 21/2008
Kaikilla kielillä EI

Joka viides poliisin tietoon tulleista raiskauksista on ulkomaalaisen tekemä.

Viime vuonna poliisin tietoon tuli 739 raiskaustapausta, joista epäiltynä oli 475 miestä. Epäillyistä joka viides oli syntyperältään ulkomaalainen. Se on hurja luku, sillä ulkomaalaistaustaisten osuus Suomen väestöstä on alle neljä prosenttiyksikköä.

Eniten ulkomaalaisten raiskausepäilyjä oli pääkaupunkiseudulla, missä on myös suhteellisesti paljon nuoria ulkomaalaismiehiä. Helsingissä ulkomaalaisten tekemien raiskausten osuus oli noin 50 prosenttia.

Espoossa luku on vielä synkempi, lähes 70 prosenttiyksikköä.



http://monikulttuuri.blogspot.com/2008/09/seura-212008.html

Hmm. alle 4% porukasta tekee 50-70% raiskauksista. Alle 4% tekee 31-49% ryöstörikollisuudesta, riippuen siitä lasketaanko joukkoon ylivoimainen johtoryhmä romanit, joilla on 18% edustus ryöstörikollisuudessa.

HMM. Ja sitten ihmetellään, kun pohjoismaissa äärioikeisto saa jatkuvasti lisää kannatusta. Onko syy-seuraussuhde OIKEASTI niin mahdottoman vaikea nähdä?
Euphoria

Posts: 542

#218 • • Euphoria 4 everyone

Ana-5000

HMM. Ja sitten ihmetellään, kun pohjoismaissa äärioikeisto saa jatkuvasti lisää kannatusta. Onko syy-seuraussuhde OIKEASTI niin mahdottoman vaikea nähdä?



Sanoppa muuta.
Samu81

Posts: 1,224

#219 • • Samu81 kokolihaa
Siitä saa rasistin leiman, jos näkee tai puhuu näistä yhteiskuntamme tabuista asioista ;)

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Lauruska

Posts: 821

#220 • • Edited Lauruska nihkee
Hyvä kun lukee tuon HS:n raiskausuutisen kommentteja, niin jokainen joka mainitsee jotain negatiivista maahanmuuttajista tekstissään, korostaa erityisesti ettei ole rasisti. On se kyllä helvetti, kun pitää varoa sanomasta mitään negatiivista ettei saa rasistin leimaa, vaikka tilastot ja todisteet puhuisivat miten asioiden puolesta.