Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.

2,158 posts, 108 pages, 625,515 views

Avatar
#541 • • REivaaja Guest

Ana-5000, 22.11.2008 15:30:
....
Olettaisin että syynä on lähinnä kielitaidon puute.

Eli siten voimme myös hyvällä omatunnolla sanoa kansalaistemme kielitaidon olevan yhtä suuri uhka yhteiskunnallemme kuin maahanmuutto?
Avatar
#542 • • REivaaja Guest

Ana-5000, 22.11.2008 03:49:
Ja käsi ylös jokainen monikultturisti ja maailmanparantaja - milloin viimeksi tarjosit kodittomalle omasta kodistasi yösijan?

KÄSI YLÖS.

MILLOIN VIIMEKSI TEIT JOTAIN ITSELTÄSI SUORAAN POIS OLEVAA AUTTAAKSESI VIERASTA?

Ja kerro toki miten. Paljonko se maksoi sinulle?

Enkä nyt tarkoita sitä, että tuhlasit hurjat kolme euroa kahden tuhannen euron palkastasi ostaaksesi juopolle hampurilaisen.

Lopettakaa tuo helvetin tekopyhä paskanjauhanta ja miettikää itse omia valintojanne, ennenkuin leimaatte ne loogisesti omaa elämäntyyliänne puolustavat ihmiset itsekkäiksi rasistpaskoiksi.



LOL. o/ Mä tuhlasin muutaman euron maahanmuuton ongelmien ratkaisemikeksi. Niin sinäkin. Taisit vetää hampurilaisenkin? On ne hyviä...
Umbala

Posts: 769

#543 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s
Mä olen jo hetken miettinyt tätä maahanmuutto politiikkaa, ja mä en vieläkään oikeen ymmärrä sitä.
Mitä hyötyä tästä politiikasta on meille, tai heille?
Ensinnäkin se, että miljoonien joukosta valitaan pari tuhatta ihmistä jotka tänne otetaan asumaan ja loput jätetään "oman onnensa nojaan" tuntuu oudolta. Mä ymmärrän kyllä että siellä on pakolaisilla huonot oltavat, heitä vainotaan yms. Mutta miten se, että muutama yksilö tuodaan tänne ratkaisee mitään, muuten kuin ehkä näiden muutaman yksilön kohdalla. Sillä rahalla jolla yksi maahaanmuuttaja tuodaan tänne, asutetaan, ja yritetään sisällyttää yhteiskuntaan, autettaisiin niin monia tuolla paikanpäällä, että se tuntuu ihan käsittämättömältä.
Lisäksi jos ajatellaan ihan vain työpoliittiselta kannalta, mä en nää mitään järkeä tuoda ihmisiä, toiselta puolelta maailmaa, täysin erillaisista oloista, hyvin erillaisesta kulttuurista, töihin tänne. Luulisi että hieman paremmin soveltuvaa työvoimaa olisi tarjolla.

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#544 • • Aziz Combat Fighter

Umbala, 22.11.2008 16:17:
Mä olen jo hetken miettinyt tätä maahanmuutto politiikkaa, ja mä en vieläkään oikeen ymmärrä sitä.
Mitä hyötyä tästä politiikasta on meille, tai heille?
Ensinnäkin se, että miljoonien joukosta valitaan pari tuhatta ihmistä jotka tänne otetaan asumaan ja loput jätetään "oman onnensa nojaan" tuntuu oudolta. Mä ymmärrän kyllä että siellä on pakolaisilla huonot oltavat, heitä vainotaan yms. Mutta miten se, että muutama yksilö tuodaan tänne ratkaisee mitään, muuten kuin ehkä näiden muutaman yksilön kohdalla. Sillä rahalla jolla yksi maahaanmuuttaja tuodaan tänne, asutetaan, ja yritetään sisällyttää yhteiskuntaan, autettaisiin niin monia tuolla paikanpäällä, että se tuntuu ihan käsittämättömältä.
Lisäksi jos ajatellaan ihan vain työpoliittiselta kannalta, mä en nää mitään järkeä tuoda ihmisiä, toiselta puolelta maailmaa, täysin erillaisista oloista, hyvin erillaisesta kulttuurista, töihin tänne. Luulisi että hieman paremmin soveltuvaa työvoimaa olisi tarjolla.



Maahanmuuttopolitiikkaa johtavat tällä hetkellä tärähtäneet höpötädit kuten Astrid Thors ja Tuija Brax, sekä vihreiden puolue.

Nykyisenkaltainen maahanmuuttopolitiikka kokonaisuudessaan on muutamien valtaapitävien hörhöjen ja helsingin sanomien mielipidemuokkaustuen avulla suoritettu moraalisäteilyn prosessi, jossa käydään veristä kilpaa siitä, kuka suvaitsee eniten.

Suvaitsevainen tarvitsee suvaittavia, jotta suvaitsija voi tuntea itsensä paremmaksi ihmiseksi. Mitä erilaisempi maahanmuuttaja-toteemieläin-kunniakansalainen on, sitä vaikeampi tätä ja tämän kummallisia tapoja on suvaita, mutta supersuvaitsija osoittaa olevansa moraalisesti muun kansan yläpuolella onnistuessaan tässä suvaitsemistemppuilussaan.

Päättäjät luulevat, että pakolaisten ottaminen on joku kilpajuoksu jossa voittaa se, joka ottaa pakolaisia eniten ja tuhlaa eniten rahaa kaikenmaailman kotouttamisprojekteihin ja muuhun turhaan, josta ei seuraa a) kotoutumista b) työllistymistä.

Maahanmuuttajat taas vastaavasti valuvat maihin, joista saa mahdollisimman paljon mahdollisimman helpolla.

Tarkoitus ei olekaan auttaa muualta tulevia sodan uhreja, vaan luoda suomeen jalojen villien kunniakansalaisten luokka, jonka vaatimusten ja temppujen edessä suvaitsevaisuuspapisto temppujaan suorittaa haukkuen ja mollaten normaalin kansan paskarasisteiksi siinä samassa.

Sitten kun joku järjen ääni valitaan kaupunginvaltuustoon sillä teemalla että vittu oikeasti miettikää nyt vähän, alkaa armoton paskanheitto. Tehdään tutkintapyyntöjä ja sen sellaista lässyä.

Se, mikä näissä supersuvaitsijoissa on jännää on se, että he eivät pääasiassa tule vuosaaresta tai malminkartanosta, missä monikulttuurinen ihanuus on arkipäivää vaan eiran ja ullanlinnan norsunluutorneista, joista on hyvä huudella suvaitsevaisuusvaatimuksia niille, jotka maahanmuuttajien kanssa joutuvat konflikteihin.

Ei siinä mitään järkeä olekaan, eikä ole koskaan ollutkaan. Koko maahanmuuttopelleily on pelkkää oman egon pönkitystä ja suomalaisille veronmaksajille vittuilua.

Vilkaise tuosta hieman sisältöä monikulttuuriseen ajatusmaailmaan: http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/Opettajat+eiv%C3%A4t+osaa+kohdata+monikulttuurisia+oppilaita/1135241280058

Kouluissa on maahanmuuttajaongelma. Ongelman syy ovat suomalaiset opettajat.

Oikeasti, niin tuossa lukee.
Avatar
#545 • • REivaaja Guest

Ana-5000, 19.11.2008 14:42:
En minä tarkoita sitä, että ulkomaalaista pitäisi rikoksesta rankaista kovemmin kuin Suomalaista, mutta kannatan varauksettomasti ja täydestä sydämestäni ulkomaalaisten rikollisten karkoittamista takaisin kotimaahansa.


Jännä tapa kiertää rasismia. Keksitkö sen ihan itse, vai onko kyse puhtaasta sattumasta? Kukapa ei, vaan kuka on ulkomaalainen? Olisiko Helsinki turvallisempi paika jos siellä ei olisi yhtään mustaa naamaa?

Jos olisit diktaattori, niin tulisiko niin kuitenkin käymään a)ihonvärin takia? Vai b)Kulttuurin takia c)muista syistä? Ja eikö olisikin tehokkaampaa jättää retoriikka ja myöntää suoraan että eriväriset on miltei poikkeuksetta toisesta kulttuurista?

Mielestäni maahanmuutto ideologiasi yhdistettynä pragmaattiseen maalaisjärkeen ei tuota muita vaihtoehtoja kuin monokulttuurin jossa väistämättä syntyy eriarvoisuutta.

Ah. Olen solidaarinen kun annan, ja haluankin antaa, mutta vain niiille jotka antavat minulle. En ole Natsi koska en kaasuta Juutalaisia ja oikeastaan jopa pidän heitä ahkerina.
Neekerit on itse kussut asiansa ja hoitakoot ne itse. Miksi? Koska he eivät anna. En ole rasisti koska en väkisin heiltä myöskään ota. He ovat siellä ja me täällä.

Koska maailma kuristuu, on meidän elettävä entistä ahtaammin.
Avatar
#546 • • REivaaja Guest

Ana-5000, 22.11.2008 16:29:
Suvaitsevainen tarvitsee suvaittavia, jotta suvaitsija voi tuntea itsensä paremmaksi ihmiseksi. Mitä erilaisempi maahanmuuttaja-toteemieläin-kunniakansalainen on, sitä vaikeampi tätä ja tämän kummallisia tapoja on suvaita, mutta supersuvaitsija osoittaa olevansa moraalisesti muun kansan yläpuolella onnistuessaan tässä suvaitsemistemppuilussaan.


Ei kyllä sä olet se egoisti tässä topikissa.

Äh sä ootki vaan trolli :D
Zet4

Posts: 1,135

#547 • • Zet4 n00b

Ana-5000, 22.11.2008 15:30:
Mutta näinhän se on. Maailmassa on miljoonia nälkää näkeviä, joita kukaan meistä yksilöinä ei päätä pelastaa varmalta kuolemalta joka kerta, kun tuhlaamme rahamme mihin tahansa muuhun kuin omaan selviytymiseemme. Onhan se vittumainen asia, mutta ei siitä mihinkään pääse. Se, että sun silmiäs särkee ei tee siitä vähemmän totta.



Ostin äsken sixpackin kaupasta, mutta en huomannut maksaessani että rahoissani olisi ollut lapsien verta. Vaikka tätä faktaksi kehtasitkin väittää. Faktaksi, härregyyd!
Tuommoinen retoriikka oksettaa minua islamistienkin höpöjulistuksissa, ja suorastaan äimistyttää kun sinä käytät sitä, vaikka semijärkevältä olet joskus vaikuttanutkin.
Yritetään pysyä asialinjalla, eiks je?


Ana-5000, 22.11.2008 15:30:
Jep. Kuinka monta pakolaista somaliasta pitää suomeen ottaa? Anna joku luku. Hädänalaisia ihmisiä siellä on kymmeniä miljoonia.


Ana-5000, 22.11.2008 15:30:
Selaile toki ketjua taaksepäin.


Olen mielestäni lukenut koko ketjun, ja selailin vielä varmuudenvuoksi viimeset 10sivua, mutten huomannut missään tilastoja, joista selviäisi maahanmuuton kustannuksia saatika hyötyjä.
Annan kaipaamiasi lukuja, kunhan minulla on jotain mihin verrata niitä.

THIS THREAD NEEDS MORE MEKAANIKKO!!!




Ana-5000, 22.11.2008 15:30:
Tästä löytyy myös kirjoitus aiheesta. Yritä lukea teksti ilman "halla-aholaseja". http://www.uutiskynnys.fi/mielipide/2007/tyovoimapula-ja-huoltosuhde



Luin, enkä ollut erityisen vaikuttunut lukemastani. Paljon löytyi tuostakin kritisoitavaa, mutten millään jaksais alkaa purkamaan tuota vyyhtiä, kun ei oikein aika meinaa tähänkään riittää.


Ana-5000, 22.11.2008 15:30:
Minä puolustan valtiota, jossa heikompiosaista pidetään huolta. Jostain syystä tämän valtion eliitti ei ymmärrä sitä, että tällä valtiolla ei ole realistista kantokykyä pitää huolta koko maailman huono-osaisista, vaan raja pitää vetää johonkin.



No, ensinnäkin tottakai tuo raja on jo vedetty aikoja sitten johonkin, sen voi huomata mm. siitä että koko maailman huono-osaiset eivät hengaile täällä. Plus että jos sulla on noin selkeä kuva siitä mikä tämän valtion realistinen kantokyky on, ei luulis olevan kovin vaikeaa antaa jotain dataakin asiasta, mielellään vielä suhteutettuna johonkin muuhun tunnettuun kuluun, että asiasta voisi myös tajutakkin jotain.

--
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit

-Cicero

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#548 • • Edited Aziz Combat Fighter

Zet4, 22.11.2008 16:40:
---
Ostin äsken sixpackin kaupasta, mutta en huomannut maksaessani että rahoissani olisi ollut lapsien verta. Vaikka tätä faktaksi kehtasitkin väittää. Faktaksi, härregyyd!
Tuommoinen retoriikka oksettaa minua islamistienkin höpöjulistuksissa, ja suorastaan äimistyttää kun sinä käytät sitä, vaikka semijärkevältä olet joskus vaikuttanutkin.
Yritetään pysyä asialinjalla, eiks je?



Mikäli olisit laittanut tuohon sixpackiin käyttämäsi rahat esimerkiksi kehitysmaiden lasten poliorokotuksiin, olisit todennäköisesti säästänyt ainakin yhden ihmishengen, joka nyt menetetään kun lapsi saa polion ja kuolee.

En yritä syyllistää, vaan avata aiemmin heittämääni ajatusta. Ostin minäkin eilen olutta sellaisella rahamäärällä, jolla olisi ruokittu afrikkalainen perhe viikon ajan.


Olen mielestäni lukenut koko ketjun, ja selailin vielä varmuudenvuoksi viimeset 10sivua, mutten huomannut missään tilastoja, joista selviäisi maahanmuuton kustannuksia saatika hyötyjä.
Annan kaipaamiasi lukuja, kunhan minulla on jotain mihin verrata niitä.

THIS THREAD NEEDS MORE MEKAANIKKO!!!



http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/poz_31_2007_PL_26_p.shtml

"Pakolaisten ja turvapaikanhakijoiden vastaanottotyölle on varattu hallituksen budjettiesityksessä 53,1 miljoonaa euroa. Tämä on siis pelkästään se summa, mikä ohjataan pakolaisten vastaanottamiseen. Luvussa ei ole mukana muita kuluja, joita pakolaisten ottaminen aiheuttaa."

http://www.ulkoministerio.fi/public/default.aspx?nodeid=15407&contentlan=1&culture=fi-FI

"Suomen valtion julkinen kehitysyhteistyö, eli siis se raha mitä Suomi ohjaa omasta verorahakirstustaan muiden maiden avustamiseen on tällä hetkellä 830,4 miljoonaa euroa. Tarkoitus on kasvattaa summa vuoteen 2012 mennessä 1 147 miljoonaan"

Afrikkalaisia ajatuksia kehitysavun vaikutuksesta afrikkaan: http://www.spiegel.de/international/spiegel/0,1518,363663,00.html

Tuossa on hieman työikäisten työllistymislukuja. http://www.spiegel.de/international/spiegel/0,1518,363663,00.html . Luvuissa ei ole mukana työelämän ulkopuolella olevia kuten lapsia ja vanhuksia tai kehitysvammaisia.

vertailun vuoksi esim. hätäkeskuslaitoksen budjetti on noin 81 miljoonaa, nuorisotyön 52 miljoonaa.

Voidaan laskea, että jos suomessa on tällä hetkellä 4000 somalian kansalaista ja 8000 somaliaa äidinkielenään puhuvaa joista 1/10 käy töissä kuinka paljon loppujen elättäminen maksaa. Pelkät viranomaistulkkaukset maksavat satoja tuhansia vuodessa.

Kyllä noita lukuja löytyy, itse en ole tosin löytänyt mitään sellaisia lukuja, joissa olisi ynnätty yhteen kuinka paljon pakolaisten ylläpitäminen kokonaisuudessaan maksaa. On kuitenkin varmaan varsin selvää, että ihan ilmaista touhua se ei ole.

Itse näkisin mielelläni monet noista rahavirroista ohjattuna esim. leikkausjonojen purkamiseen, koulujen luokkakokojen pienentämiseen, hälytyskeskuslaitoksen tukemiseen ja poliisin työn vahvistamiseen.


Luin, enkä ollut erityisen vaikuttunut lukemastani. Paljon löytyi tuostakin kritisoitavaa, mutten millään jaksais alkaa purkamaan tuota vyyhtiä, kun ei oikein aika meinaa tähänkään riittää.



No, hyvä että luit kuitenkin. Toivottavasti tuosta heräsi jotain ajatuksia huoltosuhteesta ja nykyisenkaltaisen maahanmuuton vaikutuksista siihen.


No, ensinnäkin tottakai tuo raja on jo vedetty aikoja sitten johonkin, sen voi huomata mm. siitä että koko maailman huono-osaiset eivät hengaile täällä. Plus että jos sulla on noin selkeä kuva siitä mikä tämän valtion realistinen kantokyky on, ei luulis olevan kovin vaikeaa antaa jotain dataakin asiasta, mielellään vielä suhteutettuna johonkin muuhun tunnettuun kuluun, että asiasta voisi myös tajutakkin jotain.



Minulla ei sellaista dataa tietenkään käsissäni ole. Eikä sitä mielestäni tarvitsekaan, jotta voidaan todeta, että maahanmuutto pitää pitää hillittynä ja maahanmuuttajille asettaa integraatiopaineita.
Zet4

Posts: 1,135

#549 • • Zet4 n00b

Ana-5000, 22.11.2008 16:29:

Suvaitsevainen tarvitsee suvaittavia, jotta suvaitsija voi tuntea itsensä paremmaksi ihmiseksi. Mitä erilaisempi maahanmuuttaja-toteemieläin-kunniakansalainen on, sitä vaikeampi tätä ja tämän kummallisia tapoja on suvaita, mutta supersuvaitsija osoittaa olevansa moraalisesti muun kansan yläpuolella onnistuessaan tässä suvaitsemistemppuilussaan.

Tarkoitus ei olekaan auttaa muualta tulevia sodan uhreja, vaan luoda suomeen jalojen villien kunniakansalaisten luokka, jonka vaatimusten ja temppujen edessä suvaitsevaisuuspapisto temppujaan suorittaa haukkuen ja mollaten normaalin kansan paskarasisteiksi siinä samassa.



Tämä menee jo vähän foliohattuilun puolelle imo...

Ana-5000, 22.11.2008 16:29:
Vilkaise tuosta hieman sisältöä monikulttuuriseen ajatusmaailmaan: http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/Opettajat+eiv%C3%A4t+osaa+kohdata+monikulttuurisia+oppilaita/1135241280058

Kouluissa on maahanmuuttajaongelma. Ongelman syy ovat suomalaiset opettajat.

Oikeasti, niin tuossa lukee.



Missä kohtaa siinä niin lukee? Minusta tuossa vain käsiteltiin ongelmia joita opettajilla ja opetusmetodeilla on kohdattavanaan maahanmuuttajien kanssa. Ihan asiallista minun mielestä, että ongelmaa selvitellään ja analysoidaan, että saadaan joskus hommat kuntoonkin.
Vai pitäiskö taaski vaan vetää reikänen hammas pois?

--
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit

-Cicero

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#550 • • Edited Aziz Combat Fighter

Zet4, 22.11.2008 16:53:
---
Tämä menee jo vähän foliohattuilun puolelle imo...



Voi olla. Kyseessä on ajatusleikki, jota kukaan ei tosin vielä ole osoittanut virheelliseksi. Mokufaneja seuratessa yhteisiä nimittäjiä tuntuvat olevan puoluelinja ja sukupuoli. Pääasiassa vihreät naiset.


Missä kohtaa siinä niin lukee? Minusta tuossa vain käsiteltiin ongelmia joita opettajilla ja opetusmetodeilla on kohdattavanaan maahanmuuttajien kanssa. Ihan asiallista minun mielestä, että ongelmaa selvitellään ja analysoidaan, että saadaan joskus hommat kuntoonkin.



Ongelmasta puhuminen on asiallista, jos ongelmasta puhutaan asiallisesti. Tuo teksti on tyypillinen mokutusoksennus, jossa käännetään tietyn ryhmän ongelmat opettajien ja kantasuomalaisten syyksi - ihan tyypillinen monikulttuurilinssien takaa tapahtuva vääristynyt tarkastelu.

Pitäisi varmaan yrittää etsiä ongelmaan ratkaisua muualta, kuin ylityöllistyneiden opettajien asenteista. Mihin jäi maahanmuuttajien ja niiden vanhempien oma vastuu? Miksi maahanmuuttajakouluhäirikköä pitäisi kohdella mitenkään eri tavalla kuin suomalaista kouluhäirikköä?

"Opettajan asenteella on suuri merkitys monikulttuurisen oppilaan oppimiselle. Myönteisesti suhtautuvan opettajan on helpompi nähdä oppilaat yksilöinä ja edistää heidän sopeutumistaan suomalaiseen yhteiskuntaan. Opettaja, joka ei pidä maahanmuuttajista, saattaa asennoitua heihin vähättelevästi. Tämän seurauksena oppilaat menestyvät kykyjään huonommin."

Tuossahan se sanotaan ihan suoraan. Vähättelevästi maahanmuuttajaan suhtautuvat opettaja aiheuttaa sen, että maahanmuuttaja menestyy kykyjään huonommin.

Minä en näe tuossa edes ensimmäistäkään konkreettista ratkaisua - pelkkää sanahelinää siitä, miten opettajien ymmärrys eri kulttuureista muka maagisesti avaisi oppimisen portit ongelmista kärsiville maahanmuuttajalapsille.

Ongelma on käsittääkseni siinä, että maahanmuuttajien osaamistaso on lähtökohtaisesti heikompi huonon kielitaidon ja perusopetuksen heikkouden vuoksi. Maahan muuttava 14-vuotias kielitaidoton ja kouluja käymätön somalilapsi ei muutu suomalaisen tasoiseksi opiskelijaksi sillä, että opettaja lukee kirjan ja käy kurssin somalian meiningeistä. Suomalaislapsi on tähän mennessä käynyt jo seitsemän vuotta koulua, lukee ja kirjoittaa sujuvasti ja hallitsee perustiedot maailmasta ja sen asioista.

Pienten maahanmuuttajalasten kanssa tilanne on vielä pelastettavissa, sillä ensimmäiselle luokalle saapuva somalinassikka sisäistänee kuitenkin varsin hyvin opetuksen sisällön, mikäli tätä ei tungeta erityisluokalle syrjäytyneiden kanssa hengailemaan, vaan otetaan samoilla ehdoilla ja normeilla osaksi opetusta kuin muutkin lapset.

Mitkään kulttuurisensitiivisyystemput eivät auta siinä, että lapsen pitää oppia. Tämän lisäksi opettajien syyllistäminen maahanmuuttajajengien väkivallasta on karkeaa ja hirveää.


Vai pitäiskö taaski vaan vetää reikänen hammas pois?



Ei, se reikä pitää paikata. Se ei auta, että pistetään kipeästä hampaasta oireileva potilas kurssille oppimaan, miten reikäisyys on hampaan kulttuurinen erityispiirre ja kivusta huolimatta reikäisyyttä pitää vaalia ja arvostaa, ja ottaa avosyliin vastaan seuraavatkin reiät vaikka nämä sattuvat entistä enemmän. Mikäli reiässä on jotain vikaa ja kipu ei tunnu kivalta, on vika potilaan asenteissa koska potilas vieroksuu reikäisyyttä eikä suvaitse sitä.

Tämä johtaa siihen, ettei reikiä voi enää jossain vaiheessa paikata, vaan koko hammas on pakko repiä irti.
Zet4

Posts: 1,135

#551 • • Zet4 n00b

Ana-5000, 22.11.2008 16:49:

http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/poz_31_2007_PL_26_p.shtml

"Pakolaisten ja turvapaikanhakijoiden vastaanottotyölle on varattu hallituksen budjettiesityksessä 53,1 miljoonaa euroa. Tämä on siis pelkästään se summa, mikä ohjataan pakolaisten vastaanottamiseen. Luvussa ei ole mukana muita kuluja, joita pakolaisten ottaminen aiheuttaa."

http://www.ulkoministerio.fi/public/default.aspx?nodeid=15407&contentlan=1&culture=fi-FI


vertailun vuoksi esim. hätäkeskuslaitoksen budjetti on noin 81 miljoonaa, nuorisotyön 52 miljoonaa.

Voidaan laskea, että jos suomessa on tällä hetkellä 4000 somalian kansalaista ja 8000 somaliaa äidinkielenään puhuvaa joista 1/10 käy töissä kuinka paljon loppujen elättäminen maksaa. Pelkät viranomaistulkkaukset maksavat satoja tuhansia vuodessa.


Nuokin luvut taitavat olla vielä hieman vajaat, onkohan noissa otettu huomioon esim. työttömyyskorvauksia/asumistukia jne?
Mutta niin kauan kuin meillä ei ole vertailukohtana maahanmuuttajien tuottamaa rahaa, ovat nuo luvut sinänsä melko arvottomia argumentiksi.
Kehitysapu sinänsä vaatisi jo ihan oman threadinsa imo,.



Ana-5000, 22.11.2008 16:49:
Kyllä noita lukuja löytyy, itse en ole tosin löytänyt mitään sellaisia lukuja, joissa olisi ynnätty yhteen kuinka paljon pakolaisten ylläpitäminen kokonaisuudessaan maksaa. On kuitenkin varmaan varsin selvää, että ihan ilmaista touhua se ei ole.

Itse näkisin mielelläni monet noista rahavirroista ohjattuna esim. leikkausjonojen purkamiseen, koulujen luokkakokojen pienentämiseen, hälytyskeskuslaitoksen tukemiseen ja poliisin työn vahvistamiseen.

Minulla ei sellaista dataa tietenkään käsissäni ole. Eikä sitä mielestäni tarvitsekaan, jotta voidaan todeta, että maahanmuutto pitää pitää hillittynä ja maahanmuuttajille asettaa integraatiopaineita.



Hieman itsekkin googlettelin, ja vaikuttaisi vähän siltä että kenelläkään ei taida tällähetkellä olla ko. dataa käytössään? Mikä sinänsä on kyllä hieman kummallista.
Periaatteellisella tasolla olen samaa mieltä tuosta viimeisestä lauseestasi, mutta voi olla että menee vänkäämiseksi, jos aloitetaan tarkemmin rajata että mistä määristä ja metodeista puhutaan ;)

--
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit

-Cicero

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#552 • • Aziz Combat Fighter

Zet4, 22.11.2008 17:07:
---
Nuokin luvut taitavat olla vielä hieman vajaat, onkohan noissa otettu huomioon esim. työttömyyskorvauksia/asumistukia jne?
Mutta niin kauan kuin meillä ei ole vertailukohtana maahanmuuttajien tuottamaa rahaa, ovat nuo luvut sinänsä melko arvottomia argumentiksi.



Jaa. Minun mielestäni ei tarvita tarkkoja lukuja, jotta voidaan todeta se, että jos työikäisestä väestöstä on 50-75% työttöminä ei niiden työssäkäyvien veroprosenteilla työttömien kuluja kateta.


Kehitysapu sinänsä vaatisi jo ihan oman threadinsa imo,.



Toki. Siihen en sen tarkemmin ole perehtynytkään, näkisin tosin mielelläni prioriteettina sen, että kotimaan asiat laitettaisiin kuntoon. Kehitysapuraha on samasta kirstusta pois, ja tulokset sen syytämisestä ulkomaille ovat vähintäänkin laihoja.


Hieman itsekkin googlettelin, ja vaikuttaisi vähän siltä että kenelläkään ei taida tällähetkellä olla ko. dataa käytössään? Mikä sinänsä on kyllä hieman kummallista.



No enpä tiedä. Maahanmuutosta ei tähän saakka ole oikein saanut edes keskustella. Halla-ahon saama äänivyöry on sitä nyt hieman jo avannut, mutta tyypilliseen tapaan se on herättänyt lähinnä armottoman paskanheittosodan. Toivottavasti sen rauhoituttua voidaan alkaa asiasta puhumaan ilman rasistikortteja, avointa rasismia tai fanaattista mokupuhetta.

Maahanmuutto on haaste, mutta siitä ei ole pakko tehdä ongelmaa. Tämänhetkisen trendin mukaisella menolla päästään tuohon ongelmatilanteeseen. Ruotsin maahanmuutaja-asioihin perehtymällä nähdään, mikä tulevaisuus suomea odottaa jos nykyisenkaltaista maahanmuuttopolitiikkaa jatketaan.


Periaatteellisella tasolla olen samaa mieltä tuosta viimeisestä lauseestasi, mutta voi olla että menee vänkäämiseksi, jos aloitetaan tarkemmin rajata että mistä määristä ja metodeista puhutaan ;)



Totesin tuossa aiemmin, että a) koulutus- tai työllistymisukaasi maassaolon perusteeksi b) tukirahavirtoja pienennettävä merkittävästi ja pakotettava tulijat työllistymään ja pitämään itse itsestään huolta c) kielen- ja kulttuurinopetusta lisättävä ja se on säädettävä välttämättömäksi d) rikollisten karkoittaminen maasta

Näistä on hyvä aloittaa.

Itse toivotan tervetulleeksi jokaisen uuden veronmaksajan ja yhteiskunnassa toimimaan kykenevän ihmisen ja toivotan hyvää kotimatkaa jokaiselle, joka sosiaalituen varassa elää ja aikansa kuluksi ryöstelee ja raiskaa ihmisiä.
josbe

Posts: 1,982

#553 • • josbe suomalainen juhlakinkku

Ana-5000, 22.11.2008 03:40:
Pfft.


Puhut taas eri asiasta kuin minä. Enkä oikein ymmärrä, mitä tarkoitat kysymällä, milloin viimeksi olen tehnyt jotain, mikä on suoraan poissa minulta. Kuinka "suoraan" se pitää olla poissa? Kuuluuko siihen esimerkiksi kuukausittainen lahjoitus ihmisoikeusjärjestölle? Vai haluatko, että kerron, koska olen viimeksi antanut pummille kolikon?

Itse olen koko ajan keskustellut siitä, mihin kolmasosan palkastani pitäisi minun mielestäni mennä - siitä, olenko valmis auttamaan veroeuroillani myös muita kuin suomalaisia ja kuinka paljon. Minun onnekseni siitä yhä päättävät enemmistön valitsemat edustajat eivätkä esimerkiksi perussuomalaiset.

En ole väittänyt, että olisin pyhimys. Enkä todellakaan ole antanut tuntemattomalle kodittomalle yösijaa - varmasti vartijana ymmärrät, että se saattaisi olla vaarallista. Silti minulla voi olla oma mielipiteeni auttamisesta. Omasta mielestäni pääni ei ole puskassa, vaikka kuinka sitä toitottaisit. Eikä ylimielinen asenteesi minun mielipidettäni kohtaan muuta sitä miksikään.
Kon-tiki

Posts: 1,936

#554 • • Kon-tiki The Unsinkable

Ana-5000, 22.11.2008 17:02:
Mokufaneja seuratessa yhteisiä nimittäjiä tuntuvat olevan puoluelinja ja sukupuoli. Pääasiassa vihreät naiset.



Älä yleistä. Itse naisena äänestin kunnallisvaaleissa vihreitä (teknovihreää nuortamiestä mut enivei), eduskuntavaaleissa vihreää, pressanvaaleissa en äänestäny vihreitä edes ekalla kierroksella, mutta kerrassaan: olen vihreiden äänestäjä, kierrätän, ajokortti on autoa ei, asun ekologisesti kerrostalossa kanta-Helsingissä, ei ole aikeita synnyttää jne.

Mikään poliittisista mielipiteistäni ei perustu mutu-fiilistelyyn vaan terveeseen itsekkyyteen. Näistä itsekkyyden muodoista perustavanlaatuisin on ympäristönsuojelu - jos kaikkien ihmisten elämän perustukset (=maapallo/ympäristö) on mätä, elämästä ei tule mitään. Suomen on näytettävä tässä asiassa esimerkkiä uusilla teknologioilla -> uusia ansaintamahdollisuuksia. Onko hörhöilyä, mitä?

Toinen terveen itsekkyyteni muoto on feminismi - Suomen nainen on työllä ja vaivalla taistellut itselleen vieläkin huomattavan vajavaisen määrän tasa-arvoa, ja sitä ei kyllä murenna kalapuikkoviikset, sharia-hihhulit, indeed minkään lajin ja värisävyn uskovaiset. Olenko kukkahattu, mitä?

En ole suomalaisen yhtenäiskulttuurin fani, asustelin tossa joitakin vuosia Euroopassakin, mutta mikään "mokufani" en ole ja tuskin on suurin osa muistakaan vihreiden äänestäjistä (tästä mulla ei ole tarkkaa tietoa, liekö kellään).

Varmaan on päässyt unohtumaan myös, kuka oli Helsingin ja koko Suomen ääniharava kunnallisvaaleissa. Joo ei ollu raiskausfantasioiden Mr puujumala Halla-aho (2977 ääntä), ei sinänsä fiksu asuntoministeri Vapaavuori (7612 ääntä), Ei Espoosta Soini (8206 ääntä), vaan Osmo Soininvaara (vihr, 8572 ääntä).

Ote Soininvaaran tekstistä Suomen kuvalehdessä: "Vaikka kannatan vapaamielistä linjaa suhteessa työperäiseen maahanmuuttoon, minuakin kiusaa se orwellilainen kieli, jolla ulkomaalaispolitiikasta puhutaan. Ainahan maahanmuuttajiin liittyy myös ongelmia. Ne eivät katoa vaikenemalla."

Että semmosia kukkahattuja me ollaan, foliohattu.
Jussi ja kuokka

Posts: 28

#555 • • Jussi ja kuokka

Ana-5000, 22.11.2008 16:29:
Suvaitsevainen tarvitsee suvaittavia, jotta suvaitsija voi tuntea itsensä paremmaksi ihmiseksi. Mitä erilaisempi maahanmuuttaja-toteemieläin-kunniakansalainen on, sitä vaikeampi tätä ja tämän kummallisia tapoja on suvaita, mutta supersuvaitsija osoittaa olevansa moraalisesti muun kansan yläpuolella onnistuessaan tässä suvaitsemistemppuilussaan.



Pelkuri (vartija) tarvitsee pelottavia (vartioitavia), jotta pelkuri (vartija) voi tuntea itsensä paremmaksi ihmiseksi. Mitä erilaisempi nekrunvihaaja-nahkatukka-kunniakansalainen on, sitä vaikeampi tätä ja tämän kummallisia tapoja on pelätä, mutta superpelkuri (supervartija) osoittaa olevansa moraalisesti muun kansan yläpuolella onnistuessaan tässä peloittelutemppuilussaan.
Umbala

Posts: 769

#556 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

josbe, 26.11.2008 08:58:


Itse olen koko ajan keskustellut siitä, mihin kolmasosan palkastani pitäisi minun mielestäni mennä - siitä, olenko valmis auttamaan veroeuroillani myös muita kuin suomalaisia ja kuinka paljon. Minun onnekseni siitä yhä päättävät enemmistön valitsemat edustajat eivätkä esimerkiksi perussuomalaiset.


No koetko sä että tämä nykyinen järjestelmä on hyvä? Meneekö apu perille, ja näätkö sä, että mm. Anan esilletuomissa epäkohdissa on mitään järkeä?
Mä nyt yritän sanoa, että itse en koe, että nykyinen käytäntömalli olisi hyvä, tai edes kohtuullisen toimiva. Niin meidän kuin myöskään heidän kannaltaan. Ja mua sapettaa, että kun asiasta yritetään puhua, alkaa rasistikortit lentelemään (ei tosin välttämättä just sun osalta). Maahanmuutto on jees, mutta mä en vaan koe tätä nykyistä mallia toimivaksi. Koetko sinä?

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#557 • • Aziz Combat Fighter

Kon-tiki, 26.11.2008 10:49:
---
Ana-5000, 22.11.2008 17:02:
Mokufaneja seuratessa yhteisiä nimittäjiä tuntuvat olevan puoluelinja ja sukupuoli. Pääasiassa vihreät naiset.
---

Että semmosia kukkahattuja me ollaan, foliohattu.



Nyt meni väärinpäin. En tarkoittanut, että kaikki Vihreät ovat mokufaneja, vaan mokufanit tuntuvat varsin usein olevan vihreitä.

Osmo Soininvaara on erinomaisen älykäs ja hieno mies. Puoluekanta ei sitä muuta.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#558 • • Aziz Combat Fighter

Jussi ja kuokka, 26.11.2008 11:10:
---
Ana-5000, 22.11.2008 16:29:
Suvaitsevainen tarvitsee suvaittavia, jotta suvaitsija voi tuntea itsensä paremmaksi ihmiseksi. Mitä erilaisempi maahanmuuttaja-toteemieläin-kunniakansalainen on, sitä vaikeampi tätä ja tämän kummallisia tapoja on suvaita, mutta supersuvaitsija osoittaa olevansa moraalisesti muun kansan yläpuolella onnistuessaan tässä suvaitsemistemppuilussaan.

---


Pelkuri (vartija) tarvitsee pelottavia (vartioitavia), jotta pelkuri (vartija) voi tuntea itsensä paremmaksi ihmiseksi. Mitä erilaisempi nekrunvihaaja-nahkatukka-kunniakansalainen on, sitä vaikeampi tätä ja tämän kummallisia tapoja on pelätä, mutta superpelkuri (supervartija) osoittaa olevansa moraalisesti muun kansan yläpuolella onnistuessaan tässä peloittelutemppuilussaan.



http://www.instantrimshot.com/
Avatar
#559 • • Edited Annakins Guest

Ana-5000, 22.11.2008 17:14:
Kehitysapuraha on samasta kirstusta pois, ja tulokset sen syytämisestä ulkomaille ovat vähintäänkin laihoja.



Ei nyt tietysti tähän topikkiin kuulu, mutta haluaisin kuulla perustelusi tälle väitteelle.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#560 • • Aziz Combat Fighter

Annakins, 26.11.2008 20:56:
---
Ana-5000, 22.11.2008 17:14:
Kehitysapuraha on samasta kirstusta pois, ja tulokset sen syytämisestä ulkomaille ovat vähintäänkin laihoja.

---


Ei nyt tietysti tähän topikkiin kuulu, mutta haluaisin kuulla perustelusi tälle väitteelle.



Tuossa oli ainakin yksi artikkeli.

En nyt heti löydä googlella lisää, mutta ei sieltä käsittääkseni tähän mennessä yhtäkään valtiota ole jaloilleen nostettu pelkällä kehitysapurahalla, jota Afrikkaan on kuitenkin syydetty massiiviset määrät. Iso osa rahasta päätyy jo valmiiksi rikkaiden valtionpäämiesten taskuihin erilaisina korruptiomaksuina, ja olen käsittänyt, että yllättävän pieni määrä kehitysapurahoista päätyy loppujen lopuksi minkäänlaiseen kehitysapuun.

Ainakaan en ole kuullut yhdestäkään kehitysapua saavan maan menestystarinasta.

Voin tietenkin olla aivan väärässä, en ole asiantuntija.