Eli siten voimme myös hyvällä omatunnolla sanoa kansalaistemme kielitaidon olevan yhtä suuri uhka yhteiskunnallemme kuin maahanmuutto?Ana-5000, 22.11.2008 15:30:
....
Olettaisin että syynä on lähinnä kielitaidon puute.
2,158 posts, 108 pages, 649,353 views
Eli siten voimme myös hyvällä omatunnolla sanoa kansalaistemme kielitaidon olevan yhtä suuri uhka yhteiskunnallemme kuin maahanmuutto?Ana-5000, 22.11.2008 15:30:
....
Olettaisin että syynä on lähinnä kielitaidon puute.
Ana-5000, 22.11.2008 03:49:
Ja käsi ylös jokainen monikultturisti ja maailmanparantaja - milloin viimeksi tarjosit kodittomalle omasta kodistasi yösijan?
KÄSI YLÖS.
MILLOIN VIIMEKSI TEIT JOTAIN ITSELTÄSI SUORAAN POIS OLEVAA AUTTAAKSESI VIERASTA?
Ja kerro toki miten. Paljonko se maksoi sinulle?
Enkä nyt tarkoita sitä, että tuhlasit hurjat kolme euroa kahden tuhannen euron palkastasi ostaaksesi juopolle hampurilaisen.
Lopettakaa tuo helvetin tekopyhä paskanjauhanta ja miettikää itse omia valintojanne, ennenkuin leimaatte ne loogisesti omaa elämäntyyliänne puolustavat ihmiset itsekkäiksi rasistpaskoiksi.
Umbala, 22.11.2008 16:17:
Mä olen jo hetken miettinyt tätä maahanmuutto politiikkaa, ja mä en vieläkään oikeen ymmärrä sitä.
Mitä hyötyä tästä politiikasta on meille, tai heille?
Ensinnäkin se, että miljoonien joukosta valitaan pari tuhatta ihmistä jotka tänne otetaan asumaan ja loput jätetään "oman onnensa nojaan" tuntuu oudolta. Mä ymmärrän kyllä että siellä on pakolaisilla huonot oltavat, heitä vainotaan yms. Mutta miten se, että muutama yksilö tuodaan tänne ratkaisee mitään, muuten kuin ehkä näiden muutaman yksilön kohdalla. Sillä rahalla jolla yksi maahaanmuuttaja tuodaan tänne, asutetaan, ja yritetään sisällyttää yhteiskuntaan, autettaisiin niin monia tuolla paikanpäällä, että se tuntuu ihan käsittämättömältä.
Lisäksi jos ajatellaan ihan vain työpoliittiselta kannalta, mä en nää mitään järkeä tuoda ihmisiä, toiselta puolelta maailmaa, täysin erillaisista oloista, hyvin erillaisesta kulttuurista, töihin tänne. Luulisi että hieman paremmin soveltuvaa työvoimaa olisi tarjolla.
Ana-5000, 19.11.2008 14:42:
En minä tarkoita sitä, että ulkomaalaista pitäisi rikoksesta rankaista kovemmin kuin Suomalaista, mutta kannatan varauksettomasti ja täydestä sydämestäni ulkomaalaisten rikollisten karkoittamista takaisin kotimaahansa.
Ana-5000, 22.11.2008 16:29:
Suvaitsevainen tarvitsee suvaittavia, jotta suvaitsija voi tuntea itsensä paremmaksi ihmiseksi. Mitä erilaisempi maahanmuuttaja-toteemieläin-kunniakansalainen on, sitä vaikeampi tätä ja tämän kummallisia tapoja on suvaita, mutta supersuvaitsija osoittaa olevansa moraalisesti muun kansan yläpuolella onnistuessaan tässä suvaitsemistemppuilussaan.
Ana-5000, 22.11.2008 15:30:
Mutta näinhän se on. Maailmassa on miljoonia nälkää näkeviä, joita kukaan meistä yksilöinä ei päätä pelastaa varmalta kuolemalta joka kerta, kun tuhlaamme rahamme mihin tahansa muuhun kuin omaan selviytymiseemme. Onhan se vittumainen asia, mutta ei siitä mihinkään pääse. Se, että sun silmiäs särkee ei tee siitä vähemmän totta.
Jep. Kuinka monta pakolaista somaliasta pitää suomeen ottaa? Anna joku luku. Hädänalaisia ihmisiä siellä on kymmeniä miljoonia.
Selaile toki ketjua taaksepäin.
Tästä löytyy myös kirjoitus aiheesta. Yritä lukea teksti ilman "halla-aholaseja". http://www.uutiskynnys.fi/mielipide/2007/tyovoimapula-ja-huoltosuhde
Minä puolustan valtiota, jossa heikompiosaista pidetään huolta. Jostain syystä tämän valtion eliitti ei ymmärrä sitä, että tällä valtiolla ei ole realistista kantokykyä pitää huolta koko maailman huono-osaisista, vaan raja pitää vetää johonkin.
Zet4, 22.11.2008 16:40:
---
Ostin äsken sixpackin kaupasta, mutta en huomannut maksaessani että rahoissani olisi ollut lapsien verta. Vaikka tätä faktaksi kehtasitkin väittää. Faktaksi, härregyyd!
Tuommoinen retoriikka oksettaa minua islamistienkin höpöjulistuksissa, ja suorastaan äimistyttää kun sinä käytät sitä, vaikka semijärkevältä olet joskus vaikuttanutkin.
Yritetään pysyä asialinjalla, eiks je?
Olen mielestäni lukenut koko ketjun, ja selailin vielä varmuudenvuoksi viimeset 10sivua, mutten huomannut missään tilastoja, joista selviäisi maahanmuuton kustannuksia saatika hyötyjä.
Annan kaipaamiasi lukuja, kunhan minulla on jotain mihin verrata niitä.
THIS THREAD NEEDS MORE MEKAANIKKO!!!
Luin, enkä ollut erityisen vaikuttunut lukemastani. Paljon löytyi tuostakin kritisoitavaa, mutten millään jaksais alkaa purkamaan tuota vyyhtiä, kun ei oikein aika meinaa tähänkään riittää.
No, ensinnäkin tottakai tuo raja on jo vedetty aikoja sitten johonkin, sen voi huomata mm. siitä että koko maailman huono-osaiset eivät hengaile täällä. Plus että jos sulla on noin selkeä kuva siitä mikä tämän valtion realistinen kantokyky on, ei luulis olevan kovin vaikeaa antaa jotain dataakin asiasta, mielellään vielä suhteutettuna johonkin muuhun tunnettuun kuluun, että asiasta voisi myös tajutakkin jotain.
Suvaitsevainen tarvitsee suvaittavia, jotta suvaitsija voi tuntea itsensä paremmaksi ihmiseksi. Mitä erilaisempi maahanmuuttaja-toteemieläin-kunniakansalainen on, sitä vaikeampi tätä ja tämän kummallisia tapoja on suvaita, mutta supersuvaitsija osoittaa olevansa moraalisesti muun kansan yläpuolella onnistuessaan tässä suvaitsemistemppuilussaan.
Tarkoitus ei olekaan auttaa muualta tulevia sodan uhreja, vaan luoda suomeen jalojen villien kunniakansalaisten luokka, jonka vaatimusten ja temppujen edessä suvaitsevaisuuspapisto temppujaan suorittaa haukkuen ja mollaten normaalin kansan paskarasisteiksi siinä samassa.
Vilkaise tuosta hieman sisältöä monikulttuuriseen ajatusmaailmaan: http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/Opettajat+eiv%C3%A4t+osaa+kohdata+monikulttuurisia+oppilaita/1135241280058
Kouluissa on maahanmuuttajaongelma. Ongelman syy ovat suomalaiset opettajat.
Oikeasti, niin tuossa lukee.
Zet4, 22.11.2008 16:53:
---
Tämä menee jo vähän foliohattuilun puolelle imo...
Missä kohtaa siinä niin lukee? Minusta tuossa vain käsiteltiin ongelmia joita opettajilla ja opetusmetodeilla on kohdattavanaan maahanmuuttajien kanssa. Ihan asiallista minun mielestä, että ongelmaa selvitellään ja analysoidaan, että saadaan joskus hommat kuntoonkin.
Vai pitäiskö taaski vaan vetää reikänen hammas pois?
Ana-5000, 22.11.2008 16:49:
http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/poz_31_2007_PL_26_p.shtml
"Pakolaisten ja turvapaikanhakijoiden vastaanottotyölle on varattu hallituksen budjettiesityksessä 53,1 miljoonaa euroa. Tämä on siis pelkästään se summa, mikä ohjataan pakolaisten vastaanottamiseen. Luvussa ei ole mukana muita kuluja, joita pakolaisten ottaminen aiheuttaa."
http://www.ulkoministerio.fi/public/default.aspx?nodeid=15407&contentlan=1&culture=fi-FI
vertailun vuoksi esim. hätäkeskuslaitoksen budjetti on noin 81 miljoonaa, nuorisotyön 52 miljoonaa.
Voidaan laskea, että jos suomessa on tällä hetkellä 4000 somalian kansalaista ja 8000 somaliaa äidinkielenään puhuvaa joista 1/10 käy töissä kuinka paljon loppujen elättäminen maksaa. Pelkät viranomaistulkkaukset maksavat satoja tuhansia vuodessa.
Ana-5000, 22.11.2008 16:49:
Kyllä noita lukuja löytyy, itse en ole tosin löytänyt mitään sellaisia lukuja, joissa olisi ynnätty yhteen kuinka paljon pakolaisten ylläpitäminen kokonaisuudessaan maksaa. On kuitenkin varmaan varsin selvää, että ihan ilmaista touhua se ei ole.
Itse näkisin mielelläni monet noista rahavirroista ohjattuna esim. leikkausjonojen purkamiseen, koulujen luokkakokojen pienentämiseen, hälytyskeskuslaitoksen tukemiseen ja poliisin työn vahvistamiseen.
Minulla ei sellaista dataa tietenkään käsissäni ole. Eikä sitä mielestäni tarvitsekaan, jotta voidaan todeta, että maahanmuutto pitää pitää hillittynä ja maahanmuuttajille asettaa integraatiopaineita.
Zet4, 22.11.2008 17:07:
---
Nuokin luvut taitavat olla vielä hieman vajaat, onkohan noissa otettu huomioon esim. työttömyyskorvauksia/asumistukia jne?
Mutta niin kauan kuin meillä ei ole vertailukohtana maahanmuuttajien tuottamaa rahaa, ovat nuo luvut sinänsä melko arvottomia argumentiksi.
Kehitysapu sinänsä vaatisi jo ihan oman threadinsa imo,.
Hieman itsekkin googlettelin, ja vaikuttaisi vähän siltä että kenelläkään ei taida tällähetkellä olla ko. dataa käytössään? Mikä sinänsä on kyllä hieman kummallista.
Periaatteellisella tasolla olen samaa mieltä tuosta viimeisestä lauseestasi, mutta voi olla että menee vänkäämiseksi, jos aloitetaan tarkemmin rajata että mistä määristä ja metodeista puhutaan ;)
Ana-5000, 22.11.2008 03:40:
Pfft.
Ana-5000, 22.11.2008 17:02:
Mokufaneja seuratessa yhteisiä nimittäjiä tuntuvat olevan puoluelinja ja sukupuoli. Pääasiassa vihreät naiset.
josbe, 26.11.2008 08:58:
Itse olen koko ajan keskustellut siitä, mihin kolmasosan palkastani pitäisi minun mielestäni mennä - siitä, olenko valmis auttamaan veroeuroillani myös muita kuin suomalaisia ja kuinka paljon. Minun onnekseni siitä yhä päättävät enemmistön valitsemat edustajat eivätkä esimerkiksi perussuomalaiset.
Kon-tiki, 26.11.2008 10:49:
---
Ana-5000, 22.11.2008 17:02:
Mokufaneja seuratessa yhteisiä nimittäjiä tuntuvat olevan puoluelinja ja sukupuoli. Pääasiassa vihreät naiset.
---
Että semmosia kukkahattuja me ollaan, foliohattu.
Jussi ja kuokka, 26.11.2008 11:10:
---
---
Pelkuri (vartija) tarvitsee pelottavia (vartioitavia), jotta pelkuri (vartija) voi tuntea itsensä paremmaksi ihmiseksi. Mitä erilaisempi nekrunvihaaja-nahkatukka-kunniakansalainen on, sitä vaikeampi tätä ja tämän kummallisia tapoja on pelätä, mutta superpelkuri (supervartija) osoittaa olevansa moraalisesti muun kansan yläpuolella onnistuessaan tässä peloittelutemppuilussaan.
Ana-5000, 22.11.2008 17:14:
Kehitysapuraha on samasta kirstusta pois, ja tulokset sen syytämisestä ulkomaille ovat vähintäänkin laihoja.
Annakins, 26.11.2008 20:56:
---
Ana-5000, 22.11.2008 17:14:
Kehitysapuraha on samasta kirstusta pois, ja tulokset sen syytämisestä ulkomaille ovat vähintäänkin laihoja.
---
Ei nyt tietysti tähän topikkiin kuulu, mutta haluaisin kuulla perustelusi tälle väitteelle.