Nyt on jo ryöstöt, varkaudet, pedofilia ja raiskaukset kategorisoitu ylimalkaisesti 'ulkomaalaisten' niskoille. Ei tosin ole vaikeaa kuvitella, että ihminen joka tulee maasta, jossa ei ole välttämättä naista nähnyt, saattaa selvästi korostuneella todennäköisyydellä olla viettien orja.
Se todennäköisyys ei vaan ole jokaisella sama, vaan korostunut joillakin. Se halutaan väkisinkin unohtaa, mutta listataampa todennäköisyyksiä.
Kuinka rakennetaan Suomalainen identiteetti?
Sekoitetaan 1/4 puskaraiskaajaa, ja 3/4 tuttavapiiristä löytyvää raiskaajaa. Nyt pitäisi olla 2.5dL Suomalaista peruskalliota käsillä.
Huomatkaa, että onnistuneeseen taikinapohjaan tarvitaan vain 0.8dL sekoitettuja raiskareita. Lopuista, epäonnistuneista ainesosista voidaan rakentaa vaikka niiin muodikas natsikortti.
''Suomessa raiskauksia ilmoitetaan niin ikään aiempia vuosia enemmän: noin viidensadan ilmoituksen keskiarvomäärästä on ylletty vuoden 2007 lähes 750 raiskausilmoitukseen.''
Huolestuttavaa? Luetaas taakseppäin.
''Seksuaaliseen väkivaltaan on vaikea hakea apua. Tutkimusten mukaan seksuaalirikosten uhrit eivät välttämättä kykene nimeämään kokemaansa seksuaaliseksi väkivallaksi. Näin on etenkin, jos kysymyksessä on parisuhteessa tapahtuva väkivalta.''
''uhrin halukkuuteen ilmoittaa raiskauksesta poliisille vaikuttavat myös hänen luottamuksensa viranomaisiin ja oikeusjärjestelmään ja käsityksensä siitä, onko tekijä mahdollista saattaa vastuuseen teostaan.''
''Raportissa todetaan, että kuulustelevan poliisin asenteen on todettu vaikuttavan merkittävästi raiskauksen uhrin halukkuuteen viedä asiaa eteenpäin.''
Eli siis.. Ne jotka asialle jotain tekee (1.7%, 2.5%:stä kääntäkää ite oikeiksi prosenteiksi.) tekee sen tilanteen sattuessa. Oletetaan, että yhtään väärää ilmoitusta ei siis ole tehty. Eihän Suomalainen valehtelisi? Eihän?
''Noin yksi seitsemästä poliisille tehdystä raiskausrikosilmoituksesta johtaa epäillyn syyksi luettuun tuomioon.''
Hälyttävää edellä mainitussa valossa, eikö?
''Ruotsissa 12 prosenttia poliisille ilmoitetuista raiskauksista päätyy oikeuskäsittelyyn. Vapauttavia tuomioita luetaan noin 27 prosentissa tapauksista.''
Oho. Ruotsi ei taidakkaan olla niin paska maa, kuin mokuttajat väittävät. Ehkä meidän pitäisi ottaa oppia? No tuskin, ettei hommat mee samanlaiseksi, kuin Österjokulundissa.
(''Lukuja vertailtaessa on otettava huomioon se, että rikosilmoituksen tekemisen jälkeen rikosnimike voi muuttua.'')
''Ruotsissa ja Norjassa uhrin puolustuskyvyttömyys ei muuta raiskausta seksuaaliseksi hyväksikäytöksi.''
''Pohjoismaista vain Suomen seksuaalirikoslainsäädännössä on edelleen voimassa niin kutsuttu vakaan tahdon pykälä. Uhri voi pyytää syyttäjää luopumaan syytteestä omasta vakaasta tahdostaan, kun kyse on raiskauksesta, seksuaalisesta hyväksikäytöstä (kun uhri on puolustuskyvyttömässä tilassa) ja lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä.
Amnestyn raportti pitää vakaan tahdon pykälää ongelmallisena uhrin ihmisoikeuksien toteutumisen kannalta. Uhrin todellisen tahdon arvioiminen on vaikeaa etenkin, jos on kyse läheisessä tai tuttavallisessa suhteessa tapahtuneesta seksuaalirikoksesta. Tekijä saattaa painostaa uhria ja myös muut esimerkiksi ystävät ja sukulaiset voivat suhtautua uhriin syyllistäen, jopa tuomitsevasti.''
''Suomessa seksuaalisen väkivallan uhreille ei ole tarjolla valtion varoilla toimivaa, maan kattavaa palvelujärjestelmää. Rikoslakia uudistettaessa kymmenen vuotta sitten todettiin, että lakiuudistuksen lisäksi tarvitaan koko maan kattava matalan kynnyksen hoitojärjestelmä seksuaalirikosten uhreille. Tämä lupaus on yhä lunastamatta.''
Yhteenveto Suomelle:
'' 1. Hallituksen on viipymättä laadittava ja toteutettava poikkihallinnollinen ja pysyvä naisiin kohdistuvan väkivallan vastainen toimintaohjelma. Ohjelma on rakennettava ulottumaan yli hallituskausien. Ohjelmaan on sisällytettävä tehokkaita toimia seksuaalisen väkivallan torjumiseksi.
2.Rikoslaki ei kyllin tehokkaasti edistä seksuaaliseen itsemääräämisoikeuteen ja koskemattomuuteen kohdistuvien loukkausten syytteeseen asettamista. Näin ollen nykyinen lainsäädäntömme ei tarjoa riittävää oikeudellista suojaa raiskausten ja seksuaalisen väkivallan uhreille.
3.Seksuaaliseen väkivaltaan liittyvää lainsäädäntöä ja rikosprosessia on tehostettava. Syyteoikeutta on tarkistettava siten, että vakavat seksuaalirikokset, kuten sukupuoliyhteyteen pakottaminen ja seksuaalinen hyväksikäyttö, ovat virallisen syytteen alaisia rikoksia. Vakaan tahdon pykälästä on luovuttava. Rikostutkintaa on kehitettävä. Viranomaisille on järjestettävä systemaattista koulutusta seksuaalirikosten erityisluonteesta.
4. Seksuaalirikosten uhrien hoitojärjestelmää on tehostettava. Suomen on kunnioitettava kansainvälisiä ihmisoikeussopimuksia, jotka velvoittavat Suomen valtion varmistamaan tuen seksuaalisen väkivallan uhreille. Suomeen tarvitaan koko maan kattava, seksuaalisen väkivallan erityislaadun huomioon ottava palvelujärjestelmä.
5. Naisiin kohdistuvan lähisuhdeväkivallan torjumisen on oltava osa kuntien lähisuhdeväkivallan vastaisia toimintaohjelmia ja turvallisuussuunnittelua. Valtion on tuettava kuntia, jotta STM:n kunnille suuntaamat suositukset voidaan panna toimeen (Tunnista, turvaa, toimi. STM 2008)
Kouluissa on tehostettava seksuaalisen väkivallan ja häirinnän torjuntaa ja ehkäisyä.
Seksuaalisen väkivallan tutkimusta on lisättävä.''
http://www.zonta20.org/pub/doc/case-closed-raportin-tiivistelma-suomeksi.pdf