Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.

2,158 posts, 108 pages, 616,865 views

SamHard

Posts: 2,098

#2101 • • SamHard

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

Reivaaja, 1.12.2009 07:28:
---
SamHard, 28.11.2009 17:09:
Kysymys kuuluu: KUKA SUOJELEE LAPSIAMME? Moni varmasti sanoo, ettei lapsen pidä antaa mennä po. tilaisuuksiin, mutta jos estät lastasi, tämä menee seuraavana päivänä sosiaalivirastoon sekä poliisin puheille tekemään (kyseessähän on "limudisko") rikosilmoituksen vapaudenriistosta, josta on aina vankeusseuraamus. -Näin hyvin lapsemme on valmennettu vanhempiaan vastaan "kasvatusrikoksien" varalle.

*dissaa*

---


No vooooooiiiii vittu et pentus on hyvin kasvatettu :D



Tuo ei siis ollut minun käsialaa tuo teksti*nauru*
kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#2103 • • kuilu ja kummitus

Kysymys kuuluu: KUKA SUOJELEE LAPSIAMME? Moni varmasti sanoo, ettei lapsen pidä antaa mennä po. tilaisuuksiin, mutta jos estät lastasi, tämä menee seuraavana päivänä sosiaalivirastoon sekä poliisin puheille tekemään (kyseessähän on "limudisko") rikosilmoituksen vapaudenriistosta, josta on aina vankeusseuraamus. -Näin hyvin lapsemme on valmennettu vanhempiaan vastaan "kasvatusrikoksien" varalle.


=D

Nyt kyllä lens Reilun kaupan kahvit hamppupaidan rinnuksille.

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

Kolera

Posts: 4,256

#2106 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
Oh shit musliminaismafia vallottaa itiksen!

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Avatar
#2107 • • Edited Reivaaja Guest
kkktolerance.png

acid_picdump_104_128.jpg

Kontrastia, vaan voitko valittaa?
kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#2109 • • kuilu ja kummitus

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

nolyn, 20.12.2009 02:26:
Uusi Muutos 2011 -puoluehanke haluaa järkeä nykyiseen maahanmuuttopolitiikkaan.


Järjen laadun ja määrän voi tarkistaa Muutos2011 tukifoorumilta, eli Hommasta. =) Tosin sitä sensuroidaan sen verran tiuhaan, että jotkut postaukset löytyvät enää Hommawatchista.

http://yle.fi/uutiset/kulttuuri/2010/01/neil_hardwick_suomi_ei_ole_poikkeuksellisen_rasistinen_maa_1362483.html

Hardwick: Netti on semmoinen Kaisaniemen puisto, jossa maleksii kaikenlaisia häriintyneitä ja sekakäyttäjiä. Ne kirjoittavat mitä kirjoittavat. Suoraan sanottuna en suostu ottamaan sitä kauhean vakavasti, ohjaaja raamittaa.


Tismalleen. Muutamat netti pellet ja "vihertävät humanistit" saavat aikaan illuusion jostain massasta, vaikka kyse on muutamasta hörhöstä. Tämä ikävä tosiseikka on nyt tullut kristallinkirkkaaksi maahanmuuttokriitikoillekin Muutos2011 kannattajakorttitsunamin jäätyä vain haaveeksi.

Ai niin! Hommasta jo poistettu kommentti Hardwickin elokuvaan: “Onpa tosi ihanaa nähdä elokuvan valkoisen naisen ja neekerin välisestä suhteesta. Trailerin perusteella elokuvassa on runsaasti tämän suomalaisen naisen ja neekerin välistä kähmintää, hyväilyä, pussailua ja rakastelua. Onpa tosi kiva mennä leffateatteriin katsomaan, kun neekeri nussii suomalaista naista. Ihanaa tämä Hardwickin tehtailema monikulttuurisuuskasvatus.” Siinä on nimimerkki mikkoellilän poliittinen mielipide poistettu sellaisten toimesta, jotka itse kunnostautuvat tutkintapyyntöjen peräänhuutelijoina ja toisaalta sananvapauden puolustajina. =D Se, että sanoo rasistia rasistiksi, EI OLE rasismia.

Järkeä maahanmuuttopolitiikkaan... Valittavana on joko avoin äärilaidan uhoaminen tai (itse)sensuuri.

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

Avatar
#2110 • • ....... Guest

Vihreä humanisti, 12.1.2010 22:48:
Pitäisikö homman sitten olla (poikkeuksena netin jokaisesta muusta keskustelupalstasta) täysin moderoimaton, jotta sinä ja muut voisitte ilkamoida asiattomilla viesteillä ja osoitella sormella että katsokaa, Homma on kuin onkin rasistien keskustelufoorumi jossa haukutaan neekereitä!



Kerrassaan absurdia Watson :D

Mikko Ellilä on Mikko Ellilä, ei mikään tyypillinen foorumipostaaja ja Ellilää moderoidaan ihan samoilla säännöillä kuin muitakin.



..Yksittäistapaus..
kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#2111 • • Edited kuilu ja kummitus

Vihreä humanisti, 12.1.2010 22:48: Onko kaikki moderointi sensuuria? Jos keskustelualue yritetään pitää asiallisena moderoimalla sitä, miksi käytät termiä "sensuuri"?


Kyllä, ja tarkalleen ottaen se on itsesensuuria. Varsinaista sensuuria harjoittaa valtio. Siksi koska se on sitä (itse)sensuuria.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Sensuuri

Itse koen asian siten, että mode poistaessaan viestin, jonka voi tulkita rikolliseksi (uhkaus, kiihotus kansanryhmää vastaan jne) syyllistyy rikoksen peittelyyn.

Pitäisikö homman sitten olla (poikkeuksena netin jokaisesta muusta keskustelupalstasta) täysin moderoimaton, jotta sinä ja muut voisitte ilkamoida asiattomilla viesteillä ja osoitella sormella että katsokaa, Homma on kuin onkin rasistien keskustelufoorumi jossa haukutaan neekereitä!


En oikein tajua nyt, mitä ajat takaa? Mulle on yks hevonhailee, miten Hommassa asiat hoidetaan, en kirjoita sinne, mutta saa sieltä aika ajoin mojovat naurut. Monta kertaa itse olet quotannut hohotusten kera jotakin takkutukkafoorumia? Klabarissa poistetaan loukkaavat ad hominem heitot, Hommassa rasistiset ja natsimieliset mielipiteet. JOPA täällä Klabarissa saa puhua asioista vapaammin kuin Hommassa. Vai pitäisikö rasistiset ja natsimieliset tekstit ja sen semmoiset kieltää laissa, niin Homman moderointi ei tunnu naurettavalta peittelyltä? Saksassahan on hakaristit sun muut kielletty, ja Sveitsissä nyt minareetit, sellaistako Suomea toivot?

Onko nyt sit oikein, et valtamedia moderoi rikosuutisia, jotta sinä ja kaltaisesi ksenofobit ette voi ilkamoida yksittäistapauksilla ja osoitella kuinka hulluja raiskaajia neekerit on? Sanoin neekeri, mites nyt? Kelaa, Hommassa toi otettais pois, mut toisaalta osaisin siellä kiertää ton "neekeri" ilmauksen, "yön Timo", "rikastuttaja", "kultamuna" jne.

edit: Olisiko oikein, jos Halla-ahon tekstejä poisteltaisiin, koska ei haluta, että ulkomaalaiset ilkamois suomalaisten rasismilla ja typeryydellä?

Homma ei ole rasistinen foorumi vaan ksenofobinen ja kommunisminvastainen, IMO, mutta siellä on paljon rasisteja ja natseja ihan vakikirjoittajina, koska monet natsit ja rasistit ovat kiihkeitä antikommareita ja ksenofobeja. Joillekin Homma on käsienpesua Suomen Sisusta ja sen semmoisista ääriliikkeistä, vähän niinku siirtolaisten seassa voi tulla niitä ketkuja roistoja ja raiskaajia, ni asiallisen maahanmuuttokritiikin sekaan voi piiloutua oikeita rasisteja ja natseja. Kerosta mukaellen, "kyllä tavalliset ihmiset tajuavat, että hommalaisissa on myös ihan tavallisia ei-rasisteja ja ei-natsejakin, se ei ole mikään uutinen". =D

Mikko Ellilä on Mikko Ellilä, ei mikään tyypillinen foorumipostaaja ja Ellilää moderoidaan ihan samoilla säännöillä kuin muitakin.


Ymmärrän Ellilän olevan erityistapaus. Eri hauska sellainen.

SÄ otat mamuyksilöiden sekoilut yleistyksinä tosta noin vaan. Joku hullu islamistisekopää sanoo, et se haluaa tappaa kaikki vääräuskoiset, ja sä sanot, et siinä todiste siitä, et kaikki muslimit haluaa tappaa ei-muslimit. Näin karkeasti ilmaistuna.

No, tässähän on sulle mainio tilaisuus esittää jotain maltillisia ja toimivia ratkaisuja. Ei tätä kaikkea älämölöä olisi, ellei ainakin osa ihmisistä kokisi, että kyseessä on jollain tasolla ongelma.


Vähän niinku ilmastonmuutoski, eiks je? =) Mulla ei ole yhäkään muuta ratkaisua tarjota, kuin se mitä olen useasti jo tarjonnut; enemmän rahaa varsinaisiin köyhyyspesäkkeisiiin, enemmän koulutusta kaikille niin täällä kuin muualla, ja ennen kaikkea enemmän rahaa tiskiin. Ja sellainen rahanjaon uudistaminen vaatii poliittista tahtoa, ja sellaiset seikat punnitaan sitten vaaleissa.

PS. Ootsä ....... yhtä kuin Reivaaja?

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

Avatar
#2112 • • Edited ....... Guest

Vihreä humanisti, 13.1.2010 02:12:
Niinjoo, tällainen tuli vastaan:



Mikä ton kuvan pointti on? Vaikee ottaa kantaa.


Varmaan joku virhe tuossa, eihän tuo nyt noin voi olla. Jaksava voi tarkistaa. Postasin tuon nyt haukuttavaksi ja diskreditoitavaksi. Olkaa hyvä, saa suorittaa.

edit: lisätään tähän pari Soininvaaran natsikiihotusta: http://www.soininvaara.fi/2009/10/14/maahanmuutto-ja-tyovoimapula-ja-elatussuhde/

http://www.soininvaara.fi/2007/08/30/kanadan-valikoiva-maahanmuuttopolitiikka/


Tulee mieleen yksi kysymys..
Mitä vittu ton pointti on?
..Miten toi liittyy siihen monta mamua Somaliasta voidaan ottaa suhteessa nykyiseen.
..Vähemmän? Ja vähemmän.. Ja vähemmän.. Ja vähemmän... Aina kuvan sattuessa eteen?

Ana käyttäytyy kuin rajatila-persoonallisuushäiriöinen ja narsistinen p-häiriöinen. Eli luokittelematon p-häiriöinen. En sano että on, mutta käyttäytyy, kuten fasistitkin, joiden en siis sano olevan, mutta ne käyttäytyy niin.. Saankohan käyttää semantiikkaa, vai onkohan tää nyt jo ihan liian törkeetä ''kamelinkasvattajien ydinosaajien, joilla on kasvanut riski rikollisuuteen'' kritisoijaa kohtaan. Sopiikohan tähänkään semantiikka?
Onko väärin kysyä mitä tää nyt sit implikoi?

BTW: Halla aho sai reilun prosentin äänistä..
Saman verran löytyy arvion mukaan kyseisiä p-häiriöisiä..
Luvut ovat siis varmaan väärin ja varmaan kaiken lisäksi sattumaa. Mutta ihan kuriositeettinä..

Ainii ei siis Ana missään vaiheessa ole mitään, vaan Hommalaiset yleensä.

Tääl ei oikeen ymmärretä symboliikkaa ja Anakin sallii sen vain 'sivistyneille' kuten graffitit osaaville. (?) Ennen banneja huudettiin kovaa et miten tääki saa olla tääl (vaik samanikäsenä oli kyllä samanlaista tekstiä vaan ilman kontekstia imo.. Noh, paljolti kyllä enemmän kuin nykyään) ja nyt sit ollaan et sananvapaus on jees ja en mä oo halunnu sille banneja, mut ei se kyl mua haittaakkaa (passivismia josta perus-muslimeja syytelit)

Perseraiskaus ja pakkohoito on yx ja sama asia eri tavoilla toteutettuna vitun daijut.

Kumpi sit on parempi? Et sanat loukkaa? Vai teot?
Avatar
#2113 • • Edited ....... Guest

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

kuilun partaalla, 13.1.2010 00:06:
Ootsä ....... yhtä kuin Reivaaja?



Ei mulla ole identiteettiä, joten mä en ole ketään tai kukaan, eikä mua voi siten profilida.
Mä oon tyhjä kuori jota voit kutsua miksi haluat, se ei merkitystäni vähennä.
Se mix mä oon, on relevantimpi kysymys johon on yksinkertainen vastaus. Olen funkio. Lapsellisen järkeilyn tulos, joka ei pitemmällä tähtäimellä ajanut tarkoitusta, jota minulla ei ollut syntymäni jälkeen. Sekuntti sekuntilta elämästäni on olemassa-oloni merkitys on vain laskenut.
Olen tehty ajamaan tarkoitusta ja tarkoitukseni on olla hiljaa. Kysymykseni vain vähentää tarkoitustani. Olen tarkoitettu olemaan. Siksi olen.
Se on hinta jonka mä olen elämästäni joutunut maksamaan, vaan en usko kuoleman olevan yhtään sen parempi.

Miksi sä oot?

E: voin mä heittää linkkari-analogiankin, mutta 'inhorealismia' taitaa olla jo liikaakin. Vaan sitä mä olen. Individuaali oksettavan kollektiivin keskeltä. Suomalaisiksikin heitä on kuultu kutsuttavan.
Avatar
#2114 • • Edited ....... Guest
Ja näille monomulkuille.

Miettikää sanaa globalisaatio. Tehkää siitä itseänne varten essee ja kattokaa mihin suuntaan pitäis oikeesti kattoa. On ihan käsittämättömän urpoa kuvitella että globalisaatiosta saadaan puhtaasti positiivinen asia kieltämällä lailla sen negatiivisetkin puolet.
Saatte syyttää eskaloituvasta mamu-ongelmasta ihan itteänne ja kehtaatte inistä ku jotkut yrittää tehä sille ihan oikeasti jotain.

Pallomeressä on kyllä tilaa jos possut antais muidenki leikkii.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#2115 • • Aziz Combat Fighter
gnrgh, poistin postaukseni, mähän lupasin itselleni ja teille etten lähde tähän keskusteluun enää.

Eli nevermind.
kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#2116 • • Edited kuilu ja kummitus

Vihreä humanisti, 13.1.2010 13:16: gnrgh, poistin postaukseni, mähän lupasin itselleni ja teille etten lähde tähän keskusteluun enää.


Avoin keskustelu FTW! Toisaalta, niinhän se Harry Callahanki sano, et "it's good for a man to know his limitations"...

Eli nevermind.


... the bollocks! Mut kommentoidaa ny kuitenki vähän vielä.
^_____________^

Tällaista oli Anan jutustelu ennen itsesetsuuria polvissa. Teenköhän mä nyt väärin, kun puolustan Anan oikeutta jatkaa keskustelua ja laitan tähän Anan sensuroimat Anan läpät???

Vihreä humanisti, 13.1.2010 01:35: Jos moderaattori X toteaa että henkilön Y mielipide Z ei kuulu foorumille A ja poistaa sen sieltä foorumilta ilman, että puuttuu muuten henkilön Y oikeuteen julkaista mielipide Z missä tahansa muussa mediassa, miten voidaan nähdä, että kyseessä on sensuuri?


No millä perusteella kyseinen MIELIPIDE ei kuulu foorumille, mutta voi olla jollain toisella? Silloin on kyse sisäisestä itsesensuurista. Samoin kuin lehdet ja muu media itse päättävät miten uutisoivat asioita, ja sitä kautta leimaantuvat mikä miksikin mediaksi.

Hommafoorumilla siis katsotaan, etteivät kaikkien hommalaisten mielipiteet kuulu sille foorumille, eli sensuroivat tietynlaisia mielipiteitä. Ja Hommafoorumilla siis sensuroidaan rasistiselta ja natsismilta haiskahtavatkin tekstit, koska eivät halua leimaantua/paljastua rasistiseksi laudaksi.

Vai MIKSI rasistiset ja natsimieliset tekstit poistetaan Hommasta?

Tällä perusteella minkään ilmaisunvapauden rajoittaminen missään olosuhteissa on sensuuria - oli kyseessä sitten megafonilla varustautunut ilmastoaktivisti sellokonsertossa tai rasistista paskaa huuteleva kiljuskini hommafoorumilla.


Et siis katsonut sensuurin määritelmää, jonka linkkasin. Ilmaisunvapauden rajoittaminen ON sensuuria tai itsesensuuria, poislukien laissa määritellyt kohdat, jotka mielestäni ovat nekin kyseenalaisia seikkoja ja ristiriidassa perustuslain hengen kanssa.

Jos kukaan ei lue uhkausta, jonka moderaattori poistaa, onko rikos tapahtunut?


On. Tietenkin. Se uhkaus on se rikos, ei se, että se luetaan. Poistaessaan uhkauksen moderaattori saa aikaiseksi tilanteen, jossa uhattu ei edes tiedä olevansa uhattuna.

Ja kaiketi tajuat, että ainakin se moderaattori on lukenut sen uhkauksen, ei kai se muuten osaisi sitä edes poistaa? Eli asetat mahdottoman kysymyksen, ellei sitten se ole se sama moderaattori, joka on sen uhauksen alunperinkin sinne laitanut. =)

JOS vain poliisi tietää rikoksen tapahtuneen, mutta ei tee siitä ilmoitusta, onko rikosta tapahtunut?

Jos rasisti kutsuu maahanmuuttajaa loiseksi metsässä ilman, että kukaan kuulee, onko kyseessä kiihottaminen kansanryhmää vastaan?


On, mutta sellaisena merkityksetöntä, sillä jos ei jää kiinni, rangaistusta ei tule. TÄMÄ on suurin syy Homman itsesensuurille, he eivät halua jäädä kiinni yksittäisten jäsentensä typeryyksistä, koska ymmärtävät, että joku voi yleistää yksittäistapauksen. ;)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kiihotus_kansanryhm%C3%A4%C3%A4_vastaan

Näkökulmakysymys. Jos netin kaikki paskaviestit ja kiihottamiset ilmoitettaisiin poliisille, ei siellä ehdittäisi muuta tehdäkään.


Nii noh, mun mielestä siis sellasia ei pitäisi alun alkaenkaan kieltää. Kuten olen aiemminkin todennut, kiljuskinit ja mustapipot katsos erottuvat sillä tavoin muista. Enhän mä tietäis sunkaa [o]rasistisia[/o] ksenofobisia asenteita, jos olisit ne kaikki onnistunut itsesensuroimaan.

Kunniaa voi loukata vain, jos toisella sellainen on.

Sellainen laki, jota ei voi valvoa/ei valvota on täysin turha.

Virkistä toki muistiani jos mielestäsi erehdyn, mutten muistaakseni koskaan. Olen quotannut lähinnä uutisia ja Vihreää lankaa ja sen sellaisia, joita tuskin voidaan pitää takkutukkafoorumeina.


Sanoin "jotakin takkutukkafoorumia", se pitää sisällään nuo "sen sellaiset". Alat kuulostaa yhä enemmän siltä Mäki-Ketelältä! =D Iso mies, pienet pallit.

Yksittäisen julkaisukanavan sisällöntarkkailu ja moderointi ei mielestäni edelleenkään ole sensuuria - yksittäisen sisällöntuottajan vaimentaminen julkaisukanavasta huolimatta taas on.


No olet oikeutettu "mielipiteeseesi" (joka on enemmänkin semanttinen asenne), mutta minä kutsun sitä itsesensuuriksi, en moderoinniksi, JOS tekstejä muutellaan siten, että niiden kirjoittaja ei sitä hyväksy.

Hmmmm, kuka tai ketkä on vaimennettu tuossa kuvailemallasi tavalla, kun alunperin puhuit "fasismin paradoksista"?

Mikäli todellisuus on se, että ulkomaalaiset tekevät Suomessa per capita samanverran ja samanlaisia rikoksia kuin kantaväestö olen yksinomaan iloinen.


Häh? Olet iloinen siitä, että joku tekee rikoksia, kunhan ne ovat samanlaisia kuin suomalaisten tekemät??? =) Joo, joo, sanoit epäselvästi, mut oli niin hauska, et piti piikitellä.

Tiedätkö muuten, että turistit tekevät Suomessa suhteessa täällä oloaikaan kymmenkertaisesti enemmän rikoksia kuin suomalaiset, siirtolaiset ja pakolaiset yhteensä?

Nyt tilanne on se, että ryöstäjää etsiessään ei poliittisen korrektiuden nimissä kerrota edes tuntomerkkinä tummaa ihoa, vaikka tämä on olennainen tieto rikoksentekijää etsittäessä. Lehdistön kiertoilmaukset ovat suorastaan huvittavia.


En puhunut tästä, vaan yleisestä "neekeri" sanan käytöstä esim Hommassa ja muualla netissä. Olen samaa mieltä tässä asiassa kanssasi, rikoksesta epäillyn tuntomerkit tulee antaa mahdollisimman tarkasti. Myös jos tekijä on kantasuomalainen.

Vaikka sitten olisikin vaara, että jotkut vigilantet "shkupolli saatava kiinni ennen poliisia" urpot siitä kiihottuaisivat hommansa nousuun.

Ilkamoikoot vaikka millä. Moni ulkomaalainen olisi varmaan Halla-ahon kanssa aivan samaa mieltä.


Moni olisi varmaan mikkoellilän kanssa samaa mieltä. Mitä sitten?

Toivoisin sinne lisää ns. suvaitsevaisia, että saataisiin vähän mielenkiintoisempaa keskustelua aikaiseksi.


No jaa, eiks tää oo parempi, et saarnaat rohkeasti omasta itsestäsi välittämättä meidän sokeiden ja ymmärtämättömien kansalaisten keskuudessa? =)

Olen huomannut, että ideologian edustajat ovat abstraktioita, ja sellaisen kanssa juttelusta tulee vain pää kipeäksi. Btw, luokittelisitko minut "mokuttajaksi"?

Minä sanon, että jos islamistihullu sanoo haluavansa tappaa kaikki vääräuskoiset että katsokaa, miksi "maltilliset muslimit" ovat niin hiljaa?


"Hiljaa"? Tota, jos luet yhtään uutisia, niin niitä ääriliikkeen heppuja jahdataan ympäri arabimaita ja kiinnisaadessa ammutaan/teloitetaan? Muslimimaissa on järjestetty suuria mielenosoituksia näitä ääriryhmiä vastaan. Ota se Hommapulla pois korvista, ni voit kuullakin jotain.

Toki alueilla, joilla vallitsee köyhyys ja kurjuus, ääri-ideologioilla on enemmän jalansijaa. Tällä hetkellä fakta on kuitenkin se, että länsimaat miehittävät muslimimaita, ei päinvastoin.

Ja miksi näitä islamistisekopäitä on yhä enemmän ja enemmän ja miksi niitä päästetään kymmeniä tuhansia eurooppaan?


Päh, taas suurentelet ja vedät lukuja hatustasi. Sitä islamistisekopäisyyttä kun ei näe naamasta tai passista. Miksi Hommaan päästetään rasisteja ja natseja kirjoittelemaan? Miksi ennen päästettiin neuvostoloikkareita Suomeen, olisiko heidätkin pitänyt palauttaa? Oliko vaarana, että synnyinmaansa oloja paennut haluaa ne samat olot uuteen kotimaahansa???

Pitäisikö ulkomailla rikoksiin syyllistyneet suomalaiset palauttaa Suomeen? Ulkomailla on suomalaisia yhtä paljon vankilassa kuin ulkkareita Suomen vankiloissa, vaikka suomalaisia on 6 miljoonaa ja ulkkareita 6 miljardia. =D

En minä, tietenkään, luule että jokainen muslimi on islamistisekopää.


Enkä minä luule, että jokainen hommalainen on natsi ja/tai rasisti.

Jep - mistä tää raha otetaan pois, tilanteessa jossa valtion budjetti on miljoonia alijäämäinen?


Jostainhan se on otettava. Onkos sulla sit ratkaisu tähän maahanmuutto-ongelmaan, joka ei maksa mitään???

Mä: PS. Ootsä ....... yhtä kuin Reivaaja?

Ana: Ootsä ....... yhtä kuin Jiri Keronen?


=D Olin epäselvä, toi oli kysymys pistepistepisteelle, se kyl näköjään ymmärsi, että mistä oli kysymys. Keronen on kans yks julkisuuden kipee varttisatanisti, mutta yksi heistä, jotka mielelläni näkisin enemmän päivän politiikassa Halla-ahon (Mestari), Mäki-Ketelän (The Päällikkö) ja Hankamäen (The Filosofi) ohella. =)))

Olen ihan vakavasti harkinnut sellasen Muutos2011 kannattajakortin täyttämistä. En siksi, että sellaista koskaan äänestäisin, vaan että sille voisi olla poliittinen tilaus, ja siten voisi todella mittauttaa kaltaistesi kannatuksen. Sikälimikäli nyt olet Muutoksen miehiä, etkä pitäydy Persuissa.

Laitoin nää sieltä "päivän uutinen" triidistä, ku sivuavat samaa asiaa.

Vihreä humanisti, 13.1.2010 01:20: Hauilla "fasisti", "fasismi", "punavihreä fasismi" ja "punavihreä fasisti" ei löydy minulta yhtään hittiä.


Niinkö?

Vihreä humanisti, 7.1.2010 21:09: Fasismin vastustaminen "hävittämällä" ja "vaientamalla" eriävät poliittiset mielipiteet on kyllä suorastaan sanakirjaesimerkki paradoksista.


Kysyin siis, että "onko "punaviherfasisti" tuikituntematon ilmaus?", en oletko itse käyttänyt sitä.

Siten esim. Halla-ahon saama jumalanpilkkatuomio on mielestäni hieman fasistinen.


Siksi toivonkin, että se kumotaan korkeammissa oikeusasteissa. Mutta kuka valtion edustaja on Halla-ahoa uhannut väkivallalla?

Tässä mielessä myös mikkoellilän sensurointi on fasismia, häntä on rangaistu sananvapauden rajoittamisella ilman oikeudenkäyntiä.

Homman nimi tuli Halla-ahon blogissa käytetystä ilmaisusta "Homma on nousussa!". Ilmaisua käytettiin kun joku julkisuuden henkilö kehtasi julkisesti kiistää virallisen totuuden monikultturismin ihanuudesta. Etymologiaa voi toki kaivella, mutta tuosta se oikeasti tulee.


=) Okei, pidetään toi toistaiseksi. Kysypä Mestariltasi, et mistä hän itse on kyseisen iskulauseen ottanut... ;) Slogania on käytetty "piireissä" jo ennen kuin Hallis alkoi plokkaamaan.

No, jos minä symppaisin natseja, niin todennäköisesti tekisin sen ihan julkisesti. Jos minä pyrkisin kovasti salailemaan omia ajatuksiani, miksi kirjoittaisin ne tänne ja alistaisin ne kritiikille?


No siinä tapauksessa et seuraisi natsismin strategiaa oikein, eli olisit nk "tyhmä natsi". Hitler sanoo Taisteluni kirjassaan selvästi, että todelliset päämäärät tulee salata, ja asioista saa valehdella niiden päämäärien saavuttamiseksi. Mistä voimme tietää, että kirjoitat tänne ne kaikki ajatuksesi, etkä harjoita itsesensuuria? Ai niin! Teit niin jo! =D

Esim jos mikkoellilä ei olisi koskaan paljastanut ajatuksiaan Hommassa tai muualla, niin mistä tietäisit hänet rasistiksi? JOS modet olisivat ehtineet poistaa jokaisen hänen postinsa ennen suurempaa julkisuutta, niin hänen rasisminsa olisi ainakin Homman kautta vaiennettu/salattu.

Totta kai sinulle kuuluu sananvapaus. Sananvapaus ei kuitenkaan tarkoita sitä, että sinulla tai minulla on oikeus kirjoittaa kaikki mieleeni juolahtava minne tahansa.


"Minne tahansa"..? Mistäs toi nyt tuli?

Mitä sellaista sinulle on juolahtanut mieleen, mitä et voi esim Klabariin kirjoittaa? =))) Kompa.

On eri asia moderoida yhtä foorumia kuin kieltää lainvoimaiesti joidenkin ajatusten julkituominen.


Tähänhän viittasin jo viime postissa. Jos esim minä solvaan jotakuta ja saan siitä bännit, niin se estää minua myös ilmaisemasta muita mielipiteitäni. MUTTA joku joka tietää, mistä asioista mulla palaa hihat, voi tahallaan ärsyttää ja aiheuttaa ne solvaukset ja sitä kautta bännit, jotta muukin propaganda tulee vaimennettua. Vähän niinku mustapipot, jotka käy ärsyttämässä tunnettuja natseja, jotka ovat väkivaltarikollisia, ottavat turpaan ja koko hoidon narulle, ja vot, natsi on taas posessa. En hyväksy sellaista provokaatiota, vaikka uhrautuvuus on ilmeistä. Toisaalta Berliinissä viime wappuna otettiin kiinni siviileissä ollut liittovaltionpoliisi, joka heitteli mellakkapoliiseja kivillä... Sellaista provokaatiota ymmärrän vieläkin vähemmän.

Itsehän vastustan bännejä ja sen sellaisia. Varsinkin täällä Klabarissa, kun on se nore-feature, niin ketään ei tarvitsisi yleisesti bännätä, vaan jokainen voi tehdä sellaiset asiat itse, eikä siihen tarvita ketään auktoriteettia.

Nii joo, tyhjensin siis Norevillen jouluna. =)

......., 13.1.2010 05:02: Ei mulla ole identiteettiä, joten mä en ole ketään tai kukaan, eikä mua voi siten profilida. Mä oon tyhjä kuori jota voit kutsua miksi haluat, se ei merkitystäni vähennä.


Jaaha. Vai niin.

Olen funkio.


=D Eli funkahtava tunkio? Vai tunkiofunktio?

Olen tarkoitettu olemaan. Siksi olen.


Sexi-wau.

Miksi sä oot?


Elämä on parasta huumetta.

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

Anselmi

Posts: 2,578

#2117 • • Anselmi And sell me
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/84512-3562%E2%82%ACkk-ilman-veroja-tyottomalle-nain-se-kay-kenelta-tahansa

Jos jotain niin meillä on mielenkiintoiset vaalit luvassa.


edelliseen liittymättä. Eipä ole tätä ketjua tullut vähään aikaa luettua. Sen mitä nopeasti selasin niin osa käsitteli Islamin uskoa. Jonkin verran matkustelleena jakaan tähän hiukan omia kokemuksia uskontoihin liittyen. Monilla riittää varmasti enemmän ja paremmin kerrottavaa kuinka kotimaassa on, itse keskityn nyt vain mitä muualla on tullut nähtyä. Jos jollain on enemmän tai parempaa kerrottavaa niin vapaasti niin tehköön. En tiedä onko tästä mitään osviittaa mihinkään mut toimikoon yhtenä subjektiivisena kokemuksena. Se on puhtaaasti sitä ja jokaisella on oikeus ja mahdollisuus muodostaa omat mielipiteet.

Reissaamisella viittaan noin 25-30 maassa enemmän tai vähemmän käymiseen.

Neljää uskontoa on tullut vastaan. Kristittyjä (tietty niiden alakerhoja, katollisia, luterilaisia, jne.) Muslimeita, Budhalaisia ja Hinduja. Toki on tullut muutakin vastaan Mongoolialaisista saatananpalvojista Kiinalaisten ties mihin uskoihin.
Mutta nuo neljä on ne jotka ovat pääasiassa tulleet vastaan.

Maailmalta löytyy paljon hyväntahtoisia ihmisiä, mutta myös kusettajia, rosvoroopeja. Eli voidaan karkeasti jakaa niihin joilla on lähtökohtaista hyväntahtoisuutta ja niihin joilla ei ole. Voidaan sitä moraaliksikin varmasti tässä yhteydessä nimittää.
Eli jos taskustasi tippuu raha niin ottaako toinen sen vai huutaako perään. Tai pyrkiikö ryöstämään tai huijaamaan toista tuntematta toista (eli ei löydy mitään kosto syytä tai vastaavaa).

Se mitä on tullut järjestäen koettua on se että ne jotka ovat toimineet pahantahtoisesti ovat järjestäen olleet kristittyjä tai muslimeita. Enpä oikein muista törmänneeni tapaukseen jossa hindu tai budhalainen olisi toiminut kovinkaan moraalittomasti. Ehkä se johtuu uskontojen erosta. Itselle on luonnollisesti kristinusko tutuin koska sen parissa olen kasvanut. Se opettaa että vaikka kuinka väärin ja arvelluttavasti toimit niin dont worry, pyydät vaan synnit anteeksi ja se on sillä kuitattu. Islam ei ole itselle yhtä tuttu mutta olen tapaillut muslimityttöä pari kuukautta ja edelleenkin hyvä ystävä.

Luonnollisesti puhuimme paljon myös aiheesta ja hän opetti kuinka valtaosa muslimeista on ns. maallisia muslimeja, eli samaa mitä meidän nimelliskristityt. Heiltä ei löydy ymmärystä ääripuolelle sen enempää kuin meikäläiseltä peruskristityltä aborttilklinikan räjäyttäjälle.Malesia on muslimein maa jossa on tullut käytyä ja minkäänlaisia konflikteja tai ongelmia ei ollut (no okei, sieltä on osasta paikkoja vaikea löytyy sianlihaa tai bisseä:D). Eräältä indonesialaiselta ystävältäni meni Balin ensimäisessä pommiiskussa (niitä oli kaksi, kummatkin yökerhon räjäytyksiä). Ystäväni on hindu ja iskun takana oli muslimiterroristit. Ystäväni menetti iskussa kaksi siellä työskennellyttä siskoaan sekä yhdeksän ystävää. Kysyin mitä hän tuntee iskun tekijöitä ja äärimuslimeita kohtaan. Hän vastasi että on pahoillaan heidän puolesta, että tekevät moisia asioita. Hän ei kuitenkaan vihaa heitä tai toivo heille pahaa vain pelkästään että olisivat tekemättä pahoja asioita. Syyksi hän vastasi karmanlain. Eli pitää pyrkiä hyviin tekoihin, ei pahoihin.

Ehkä siinä piileekin se hiuksen hieno ero. Se että kristityt ja muslimit ensimmäiseksi anovat omaa pelastusta ja myöskin pystyvät Jumalansa nimeen antamaan anteeksi ja oikeuttamaan kuinka pahoja tekoja tahansa. Budhalaiset ja Hindut näyttäisivät enemmän uskovan että pahoja asioita ei pitäisi ylipäätään duunailla. En tunne uskontoja niin hyvin että voisin väittää noin joten kyse on ihan perstuntumasta ja arvailusta. Eli ei niinkään faktaa mutta on herättänyt kyllä ajatuksia.

Omasta puolesta kukin uskokoon mihin uskoo, vaikka Mikki hiireen mutta sen ei pitäisi antaa mitään erikoista oikeutusta tehdä pahoja asioita. Samat säännöt kaikille. Toki siinä on ongelmana se että eri kulttuureissa piilee eri käytännöt ja helposti ajaudutaan konfilkteihin. Mutta ei kai siinä auta kun maalaisjärjellä ajatella asioita. Onko mielestäni oikein ymärileikata tyttö? Ei, miksi vitussa olisi? Jos joku kasvattaa aasin ja viiltää sen kurkun auki pesutuvassa tehdäkseen halal tai vastaavaa uskonnollista safkaa, onko se oikein? No jos siivoa sotkunsa niin antaa palaa. Mikä minkä olen sille sanomaan kun itse ostan jahelihani Atrialta. Luultavasti se aasi koki inhimillisemmän elon karua loppua lukuunottamatta kuin oma tehotuotettu jauhelihani.

Aina kun itseltä meinaa loppua usko meidän ihmiskuntaan niin mietin sitä kun vuosia sitten kävin Sarajevossa ja tutustuin paikan historiaan. Jugoslavia hajos kun vahva johtaja Tito delas aikanaan. Ortodoksien serbien johtoon pääsi pikkuhitler nimeltä Milosevich (liekö kirjoitusasu oikea) ja päätti et nyt on hyvä hetki hiukan laajentaa Serbiaa. Oli jos jonkinmoisia taisteluita ja liittoutumia eri uskontojen ja valtioiden kesken. Sarajevo jäi kuitenkin omilleen ja Serbit valtasivat kaikki kaupunkia ympäröivät vuoret ja pommitteli ja ammuskeli päivät pitkät. Se mikä Sarajevossa oli merkittävää että se kostuu kaikkien noiden keskenään taistelleiden uskontokuntien ja kulttuurien edustajista. Siltikin he taistelivat tai lähinnä pyrkivät selviämään rinta rinnan. Jokaiselle naapuri oli naapuri, edusti hän mitä tahansa. Vielä tänä päivänäkin moisen uskomattoman ilmapiirin aistii kaupungin kaduilla ja ei voi kun hattua nostaa kuinka jengi on siellä moisen paskan yläpuolella.

Siinä viisipenniäni tähän. Toivottavasti antoi jollekin jotain.

--
sen pituinen se

epicuros

Posts: 7,734

#2118 • • epicuros
^ me likes.

Jostain syystä pompahti mieleen yks kohtaus eräästä huippu leffasta, missä mies on ratsastanut erään naishenkilön saavutuksilla muiden suosioon omaa asemaansa hyväkskäyttäen jne.:

David Drumlin: "I know you must think this is all very unfair. Maybe that's an understatement. What you don't know is; I agree. I wish the world was a place where fair was the bottom line, where the kind of idealism you showed at the hearing was rewarded, not taken advantage of. Unfortunately, we don't live in that world."

Ellie Arroway: "Funny, I've always believed that the world is what we make of it."

--
Valid criticism does you a favor.

kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#2119 • • kuilu ja kummitus

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

Anselmi, 12.2.2010 04:01:
Siinä viisipenniäni tähän. Toivottavasti antoi jollekin jotain.


Sen verran kyl täytyy lannistaa, et kyl sitä fundamentalismia on joka uskonnossa ja ideologiassa, hindunationalistit on käyny veristä sotaa muslimien kanssa Intian ja Pakistanin rajalla jo vuosikymmeniä, eikä vainoilta ole vältytty. Sri Lankasta löytyy sotaisia buddhamunkkeja.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fundamentalism

Ja aiheesta suht hyvä dokkari:

http://topdocumentaryfilms.com/the-fundamentalists/

Eli uskonnoissa/ideologioissa itsessään ei ole mitään vikaa, mut niiden äärimuodoissa kyllä.Tai noh, natsismi/fasismi on ääri-ideologia jo lähtökohtaisesti.

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

Anselmi

Posts: 2,578

#2120 • • Edited Anselmi And sell me

Replying to Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.:

kuilun partaalla, 12.2.2010 10:06:
---
Anselmi, 12.2.2010 04:01:
Siinä viisipenniäni tähän. Toivottavasti antoi jollekin jotain.
---

Sen verran kyl täytyy lannistaa, et kyl sitä fundamentalismia on joka uskonnossa ja ideologiassa, hindunationalistit on käyny veristä sotaa muslimien kanssa Intian ja Pakistanin rajalla jo vuosikymmeniä, eikä vainoilta ole vältytty. Sri Lankasta löytyy sotaisia buddhamunkkeja.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fundamentalism

Ja aiheesta suht hyvä dokkari:

http://topdocumentaryfilms.com/the-fundamentalists/

Eli uskonnoissa/ideologioissa itsessään ei ole mitään vikaa, mut niiden äärimuodoissa kyllä.Tai noh, natsismi/fasismi on ääri-ideologia jo lähtökohtaisesti.


Kiitos lisäinfosta:) Sinällleen ei yllätys koska kaikista kakuista saa leivottua pahoja jos haluaa. Noi mitä kerroin oli subjektiiviset kokemukset. Hyvä että saatiin muutakin tietoa kentälle, että ei pelkän yhden sankarin käytännön kokemuksen varassa soudeta:)

--
sen pituinen se