Vihreä humanisti, 13.1.2010 13:16: gnrgh, poistin postaukseni, mähän lupasin itselleni ja teille etten lähde tähän keskusteluun enää.
Avoin keskustelu FTW! Toisaalta, niinhän se Harry Callahanki sano, et "it's good for a man to know his limitations"...
Eli nevermind.
... the bollocks! Mut kommentoidaa ny kuitenki vähän vielä.
^_____________^
Tällaista oli Anan jutustelu ennen itsesetsuuria polvissa. Teenköhän mä nyt väärin, kun puolustan Anan oikeutta jatkaa keskustelua ja laitan tähän Anan sensuroimat Anan läpät???
Vihreä humanisti, 13.1.2010 01:35: Jos moderaattori X toteaa että henkilön Y mielipide Z ei kuulu foorumille A ja poistaa sen sieltä foorumilta ilman, että puuttuu muuten henkilön Y oikeuteen julkaista mielipide Z missä tahansa muussa mediassa, miten voidaan nähdä, että kyseessä on sensuuri?
No millä perusteella kyseinen MIELIPIDE ei kuulu foorumille, mutta voi olla jollain toisella? Silloin on kyse sisäisestä itsesensuurista. Samoin kuin lehdet ja muu media itse päättävät miten uutisoivat asioita, ja sitä kautta leimaantuvat mikä miksikin mediaksi.
Hommafoorumilla siis katsotaan, etteivät kaikkien hommalaisten mielipiteet kuulu sille foorumille, eli sensuroivat tietynlaisia mielipiteitä. Ja Hommafoorumilla siis sensuroidaan rasistiselta ja natsismilta haiskahtavatkin tekstit, koska eivät halua leimaantua/paljastua rasistiseksi laudaksi.
Vai MIKSI rasistiset ja natsimieliset tekstit poistetaan Hommasta?
Tällä perusteella minkään ilmaisunvapauden rajoittaminen missään olosuhteissa on sensuuria - oli kyseessä sitten megafonilla varustautunut ilmastoaktivisti sellokonsertossa tai rasistista paskaa huuteleva kiljuskini hommafoorumilla.
Et siis katsonut sensuurin määritelmää, jonka linkkasin. Ilmaisunvapauden rajoittaminen ON sensuuria tai itsesensuuria, poislukien laissa määritellyt kohdat, jotka mielestäni ovat nekin kyseenalaisia seikkoja ja ristiriidassa perustuslain hengen kanssa.
Jos kukaan ei lue uhkausta, jonka moderaattori poistaa, onko rikos tapahtunut?
On. Tietenkin. Se uhkaus on se rikos, ei se, että se luetaan. Poistaessaan uhkauksen moderaattori saa aikaiseksi tilanteen, jossa uhattu ei edes tiedä olevansa uhattuna.
Ja kaiketi tajuat, että ainakin se moderaattori on lukenut sen uhkauksen, ei kai se muuten osaisi sitä edes poistaa? Eli asetat mahdottoman kysymyksen, ellei sitten se ole se sama moderaattori, joka on sen uhauksen alunperinkin sinne laitanut. =)
JOS vain poliisi tietää rikoksen tapahtuneen, mutta ei tee siitä ilmoitusta, onko rikosta tapahtunut?
Jos rasisti kutsuu maahanmuuttajaa loiseksi metsässä ilman, että kukaan kuulee, onko kyseessä kiihottaminen kansanryhmää vastaan?
On, mutta sellaisena merkityksetöntä, sillä jos ei jää kiinni, rangaistusta ei tule. TÄMÄ on suurin syy Homman itsesensuurille, he eivät halua jäädä kiinni yksittäisten jäsentensä typeryyksistä, koska ymmärtävät, että joku voi yleistää yksittäistapauksen. ;)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kiihotus_kansanryhm%C3%A4%C3%A4_vastaan
Näkökulmakysymys. Jos netin kaikki paskaviestit ja kiihottamiset ilmoitettaisiin poliisille, ei siellä ehdittäisi muuta tehdäkään.
Nii noh, mun mielestä siis sellasia ei pitäisi alun alkaenkaan kieltää. Kuten olen aiemminkin todennut, kiljuskinit ja mustapipot katsos erottuvat sillä tavoin muista. Enhän mä tietäis sunkaa [o]rasistisia[/o] ksenofobisia asenteita, jos olisit ne kaikki onnistunut itsesensuroimaan.
Kunniaa voi loukata vain, jos toisella sellainen on.
Sellainen laki, jota ei voi valvoa/ei valvota on täysin turha.
Virkistä toki muistiani jos mielestäsi erehdyn, mutten muistaakseni koskaan. Olen quotannut lähinnä uutisia ja Vihreää lankaa ja sen sellaisia, joita tuskin voidaan pitää takkutukkafoorumeina.
Sanoin "jotakin takkutukkafoorumia", se pitää sisällään nuo "sen sellaiset". Alat kuulostaa yhä enemmän siltä Mäki-Ketelältä! =D Iso mies, pienet pallit.
Yksittäisen julkaisukanavan sisällöntarkkailu ja moderointi ei mielestäni edelleenkään ole sensuuria - yksittäisen sisällöntuottajan vaimentaminen julkaisukanavasta huolimatta taas on.
No olet oikeutettu "mielipiteeseesi" (joka on enemmänkin semanttinen asenne), mutta minä kutsun sitä
itsesensuuriksi, en moderoinniksi, JOS tekstejä muutellaan siten, että niiden kirjoittaja ei sitä hyväksy.
Hmmmm, kuka tai ketkä on vaimennettu tuossa kuvailemallasi tavalla, kun alunperin puhuit "fasismin paradoksista"?
Mikäli todellisuus on se, että ulkomaalaiset tekevät Suomessa per capita samanverran ja samanlaisia rikoksia kuin kantaväestö olen yksinomaan iloinen.
Häh? Olet iloinen siitä, että joku tekee rikoksia, kunhan ne ovat samanlaisia kuin suomalaisten tekemät??? =) Joo, joo, sanoit epäselvästi, mut oli niin hauska, et piti piikitellä.
Tiedätkö muuten, että turistit tekevät Suomessa suhteessa täällä oloaikaan kymmenkertaisesti enemmän rikoksia kuin suomalaiset, siirtolaiset ja pakolaiset yhteensä?
Nyt tilanne on se, että ryöstäjää etsiessään ei poliittisen korrektiuden nimissä kerrota edes tuntomerkkinä tummaa ihoa, vaikka tämä on olennainen tieto rikoksentekijää etsittäessä. Lehdistön kiertoilmaukset ovat suorastaan huvittavia.
En puhunut tästä, vaan yleisestä "neekeri" sanan käytöstä esim Hommassa ja muualla netissä. Olen samaa mieltä tässä asiassa kanssasi, rikoksesta epäillyn tuntomerkit tulee antaa mahdollisimman tarkasti. Myös jos tekijä on kantasuomalainen.
Vaikka sitten olisikin vaara, että jotkut vigilantet "shkupolli saatava kiinni ennen poliisia" urpot siitä kiihottuaisivat hommansa nousuun.
Ilkamoikoot vaikka millä. Moni ulkomaalainen olisi varmaan Halla-ahon kanssa aivan samaa mieltä.
Moni olisi varmaan mikkoellilän kanssa samaa mieltä. Mitä sitten?
Toivoisin sinne lisää ns. suvaitsevaisia, että saataisiin vähän mielenkiintoisempaa keskustelua aikaiseksi.
No jaa, eiks tää oo parempi, et saarnaat rohkeasti omasta itsestäsi välittämättä meidän sokeiden ja ymmärtämättömien kansalaisten keskuudessa? =)
Olen huomannut, että ideologian edustajat ovat abstraktioita, ja sellaisen kanssa juttelusta tulee vain pää kipeäksi. Btw, luokittelisitko minut "mokuttajaksi"?
Minä sanon, että jos islamistihullu sanoo haluavansa tappaa kaikki vääräuskoiset että katsokaa, miksi "maltilliset muslimit" ovat niin hiljaa?
"Hiljaa"? Tota, jos luet yhtään uutisia, niin niitä ääriliikkeen heppuja jahdataan ympäri arabimaita ja kiinnisaadessa ammutaan/teloitetaan? Muslimimaissa on järjestetty suuria mielenosoituksia näitä ääriryhmiä vastaan. Ota se Hommapulla pois korvista, ni voit kuullakin jotain.
Toki alueilla, joilla vallitsee köyhyys ja kurjuus, ääri-ideologioilla on enemmän jalansijaa. Tällä hetkellä fakta on kuitenkin se, että länsimaat miehittävät muslimimaita, ei päinvastoin.
Ja miksi näitä islamistisekopäitä on yhä enemmän ja enemmän ja miksi niitä päästetään kymmeniä tuhansia eurooppaan?
Päh, taas suurentelet ja vedät lukuja hatustasi. Sitä islamistisekopäisyyttä kun ei näe naamasta tai passista. Miksi Hommaan päästetään rasisteja ja natseja kirjoittelemaan? Miksi ennen päästettiin neuvostoloikkareita Suomeen, olisiko heidätkin pitänyt palauttaa? Oliko vaarana, että synnyinmaansa oloja paennut haluaa ne samat olot uuteen kotimaahansa???
Pitäisikö ulkomailla rikoksiin syyllistyneet suomalaiset palauttaa Suomeen? Ulkomailla on suomalaisia yhtä paljon vankilassa kuin ulkkareita Suomen vankiloissa, vaikka suomalaisia on 6 miljoonaa ja ulkkareita 6 miljardia. =D
En minä, tietenkään, luule että jokainen muslimi on islamistisekopää.
Enkä minä luule, että jokainen hommalainen on natsi ja/tai rasisti.
Jep - mistä tää raha otetaan pois, tilanteessa jossa valtion budjetti on miljoonia alijäämäinen?
Jostainhan se on otettava. Onkos sulla sit ratkaisu tähän maahanmuutto-ongelmaan, joka ei maksa mitään???
Mä: PS. Ootsä ....... yhtä kuin Reivaaja?
Ana: Ootsä ....... yhtä kuin Jiri Keronen?
=D Olin epäselvä, toi oli kysymys pistepistepisteelle, se kyl näköjään ymmärsi, että mistä oli kysymys. Keronen on kans yks julkisuuden kipee varttisatanisti, mutta yksi heistä, jotka mielelläni näkisin enemmän päivän politiikassa Halla-ahon (Mestari), Mäki-Ketelän (The Päällikkö) ja Hankamäen (The Filosofi) ohella. =)))
Olen ihan vakavasti harkinnut sellasen Muutos2011 kannattajakortin täyttämistä. En siksi, että sellaista koskaan äänestäisin, vaan että sille voisi olla poliittinen tilaus, ja siten voisi todella mittauttaa kaltaistesi kannatuksen. Sikälimikäli nyt olet Muutoksen miehiä, etkä pitäydy Persuissa.
Laitoin nää sieltä "päivän uutinen" triidistä, ku sivuavat samaa asiaa.
Vihreä humanisti, 13.1.2010 01:20: Hauilla "fasisti", "fasismi", "punavihreä fasismi" ja "punavihreä fasisti" ei löydy minulta yhtään hittiä.
Niinkö?
Vihreä humanisti, 7.1.2010 21:09: Fasismin vastustaminen "hävittämällä" ja "vaientamalla" eriävät poliittiset mielipiteet on kyllä suorastaan sanakirjaesimerkki paradoksista.
Kysyin siis, että "onko "punaviherfasisti" tuikituntematon ilmaus?", en oletko itse käyttänyt sitä.
Siten esim. Halla-ahon saama jumalanpilkkatuomio on mielestäni hieman fasistinen.
Siksi toivonkin, että se kumotaan korkeammissa oikeusasteissa. Mutta kuka valtion edustaja on Halla-ahoa uhannut väkivallalla?
Tässä mielessä myös mikkoellilän sensurointi on fasismia, häntä on rangaistu sananvapauden rajoittamisella ilman oikeudenkäyntiä.
Homman nimi tuli Halla-ahon blogissa käytetystä ilmaisusta "Homma on nousussa!". Ilmaisua käytettiin kun joku julkisuuden henkilö kehtasi julkisesti kiistää virallisen totuuden monikultturismin ihanuudesta. Etymologiaa voi toki kaivella, mutta tuosta se oikeasti tulee.
=) Okei, pidetään toi toistaiseksi. Kysypä Mestariltasi, et mistä hän itse on kyseisen iskulauseen ottanut... ;) Slogania on käytetty "piireissä" jo ennen kuin Hallis alkoi plokkaamaan.
No, jos minä symppaisin natseja, niin todennäköisesti tekisin sen ihan julkisesti. Jos minä pyrkisin kovasti salailemaan omia ajatuksiani, miksi kirjoittaisin ne tänne ja alistaisin ne kritiikille?
No siinä tapauksessa et seuraisi natsismin strategiaa oikein, eli olisit nk "tyhmä natsi". Hitler sanoo Taisteluni kirjassaan selvästi, että todelliset päämäärät tulee salata, ja asioista saa valehdella niiden päämäärien saavuttamiseksi. Mistä voimme tietää, että kirjoitat tänne ne kaikki ajatuksesi, etkä harjoita itsesensuuria? Ai niin! Teit niin jo! =D
Esim jos mikkoellilä ei olisi koskaan paljastanut ajatuksiaan Hommassa tai muualla, niin mistä tietäisit hänet rasistiksi? JOS modet olisivat ehtineet poistaa jokaisen hänen postinsa ennen suurempaa julkisuutta, niin hänen rasisminsa olisi ainakin Homman kautta vaiennettu/salattu.
Totta kai sinulle kuuluu sananvapaus. Sananvapaus ei kuitenkaan tarkoita sitä, että sinulla tai minulla on oikeus kirjoittaa kaikki mieleeni juolahtava minne tahansa.
"Minne tahansa"..? Mistäs toi nyt tuli?
Mitä sellaista sinulle on juolahtanut mieleen, mitä et voi esim Klabariin kirjoittaa? =))) Kompa.
On eri asia moderoida yhtä foorumia kuin kieltää lainvoimaiesti joidenkin ajatusten julkituominen.
Tähänhän viittasin jo viime postissa. Jos esim minä solvaan jotakuta ja saan siitä bännit, niin se estää minua myös ilmaisemasta muita mielipiteitäni. MUTTA joku joka tietää, mistä asioista mulla palaa hihat, voi tahallaan ärsyttää ja aiheuttaa ne solvaukset ja sitä kautta bännit, jotta muukin propaganda tulee vaimennettua. Vähän niinku mustapipot, jotka käy ärsyttämässä tunnettuja natseja, jotka ovat väkivaltarikollisia, ottavat turpaan ja koko hoidon narulle, ja vot, natsi on taas posessa. En hyväksy sellaista provokaatiota, vaikka uhrautuvuus on ilmeistä. Toisaalta Berliinissä viime wappuna otettiin kiinni siviileissä ollut liittovaltionpoliisi, joka heitteli mellakkapoliiseja kivillä... Sellaista provokaatiota ymmärrän vieläkin vähemmän.
Itsehän vastustan bännejä ja sen sellaisia. Varsinkin täällä Klabarissa, kun on se nore-feature, niin ketään ei tarvitsisi yleisesti bännätä, vaan jokainen voi tehdä sellaiset asiat itse, eikä siihen tarvita ketään auktoriteettia.
Nii joo, tyhjensin siis Norevillen jouluna. =)
......., 13.1.2010 05:02: Ei mulla ole identiteettiä, joten mä en ole ketään tai kukaan, eikä mua voi siten profilida. Mä oon tyhjä kuori jota voit kutsua miksi haluat, se ei merkitystäni vähennä.
Jaaha. Vai niin.
Olen funkio.
=D Eli funkahtava tunkio? Vai tunkiofunktio?
Olen tarkoitettu olemaan. Siksi olen.
Sexi-wau.
Miksi sä oot?
Elämä on parasta huumetta.