2,158 posts, 108 pages, 650,697 views
Ana-5000, 12.1.2009 23:32:
Kun heti otsikkobannerista tuijottaa PLO-huiviin verhottu, kommandopipoinen polttopulloaktivisti on aika rohkeaa sanoa että aiheesta löytyy "tietoa" tuolta.
Mielipiteitä varmasti, mutta niitähän on kuin persreikiä.
Oxford professor of international relations Avi Shlaim served in the Israeli army and has never questioned the state's legitimacy. But its merciless assault on Gaza has led him to devastating conclusions
Ana-5000, 13.1.2009 12:02:
Viikon monikulttuurinen uutiskatsaus (ja muutama vanhempi uutinen perspektiivin vuoksi).
kuilun partaalla, 13.1.2009 12:53:
---
Ana, sä kitiset, ku joku linkittää vasemmistoliiton sivustolle, ja ite linkität hommafoorumia, norjalaista kristillistä aviisia (joka siis veti Norjan mukaan Muhammed jupakkaan), itävaltalaista islam-fobia blogia ("we support Israel") ja finndancea!? =D Nämäkö ovat peräänkuuluttamiasi "journalistiseen standardiin pyrkiviä tahoja, joille puolueettomuuteen pyrkiminen on itseisarvo, eikä ajattelu perustu poliittiseen viitekehykseen"?
Ana-5000, 13.1.2009 13:01: Ei, enkä ole väittänytkään, että ovat. Kuten tässä on aikaisemminkin todettu, lukija voi itse harjoittaa lähdekritiikkiä.
Ja kuten aikaisemmin sanoin, sun kanssas keskusteleminen on niin kuluttavaa hiusten halkomista ja persoonani puolustelua, että nuo sun kyssärit jää nyt kyllä vaille vastausta.
Siinä vaiheessa kun turina kääntyy asteelle "Ampuisitko itse lapsia rajalle?!??!!!", minä vetäydyn k.o. keskustelusta.
Bertrand Arthur William Russell, Russellin 3. jaarli. (18. toukokuuta 1872 2. helmikuuta 1970) oli brittiläinen matemaatikko, filosofi ja loogikko ja koko loogisen empirismin filosofisen perinteen aloittaja. Hän vei suuresti eteenpäin logiikan ja matematiikan perustan tutkimustyötä.
Russell tunnettiin yhtenä aikansa suurimmista intellektuelleista. Hän popularisoi filosofiaa useilla teoksillaan ja oli suosittu kommentaattori erilaisissa kysymyksissä. Russell oli myös yhteiskunnallinen ajattelija, joka kirjoitti monia poliittisia teoksia ja toimi esimerkiksi ydinsotaa ja imperialismia vastaan.
kilobitti, 14.1.2009 04:56:
Löysin mielenkiintoisen tekstin koskien Irakia ja sotaa, joka on perimätiedon mukaan Bertrand Russell:in juuri ennen kuolemaansa 1970 kirjoittama.
kilobitti, 14.1.2009 04:56:
Löysin mielenkiintoisen tekstin koskien Irakia ja sotaa, joka on perimätiedon mukaan Bertrand Russell:in juuri ennen kuolemaansa 1970 kirjoittama.
Hän popularisoi filosofiaa useilla teoksillaan ja oli suosittu kommentaattori erilaisissa kysymyksissä.
Russell oli myös yhteiskunnallinen ajattelija, joka kirjoitti monia poliittisia teoksia ja toimi esimerkiksi ydinsotaa ja imperialismia vastaan.
B Russel, Filosofiaa jokamiehelle, 1950:
Jonkinlainen filosofia on välttämätöntä jokaiselle paitsi kaikkein pintapuolisimmille, ja filosofia, josta tiedot puuttuvat, on jokseenkin varmasti typerää. Tästä on seurauksena, että ihmissuku esiintyy keskenään kilpaileviin fanaattisiin ryhmäkuntiin jakautuneena ja jokainen ryhmä on syvästi vakuuttunut siitä, että sen esittämä pöty on pyhää totuutta, kun taas toisen ryhmän viisaus on kirottua taikauskoa. Areiolaiset ja katolilaiset, ristiretkeläiset ja muhamettilaiset, protestantit ja paavinuskoiset, kommunistit ja fascistit ovat täyttäneet suuren osan viimeisten 1600 vuoden ajasta joutavilla riidoilla. Vähäinenkin filosofia olisi sen sijaan kyennyt näyttämään riiteleville osapuolille, ettei kummallakaan ole vähintäkään syytä uskoa olevansa oikeassa. Dogmatismi on rauhan vihollinen ja demokratian voittamaton este.
---
"Likvidoikaa kapitalistit, ja jäljelle jäävät saavat nauttia iäistä autuutta." "Hävittäkää juutalaiset sukupuuttoon, ja kaikki ihmiset tulevat onnellisiksi." "Surmatkaa kroaatit ja antakaa serbien hallita." "Surmatkaa serbit ja antakaa kroaattien hallita." Tämäntapaiset iskulauseet ovat meidän päivinämme savuttaneet suunnattoman kansansuosion. Vähäinenkin filosofia estäisi moisen vertatihkuvan mielettömyyden hyväksymisen. Mutta niin kauan kuin ihmiset eivät ole pätevien syiden puutteessa tottuneet pidättäytymään tuomitsemasta, mielipiteiltään varmat profeetat johtavat heidät eksytykseen, ja on todennäköistä, että he saavat johtajikseen joko tietämättömiä fanaatikkoja tahi epärehellisiä onnenonkijoita.
Annakins, 14.1.2009 11:18:
Tarkoitit varmaan Israelia?
Tuon tekstin voisi julkaista nytkin lähes sellaisenaan.
kuilun partaalla, 14.1.2009 12:05:
-asiaa-
Voit pistää mut takas ignoreen jos haluut, mutta mä kyllä löydän sen pointin tosta Kuilun kärjistyksestä. Meneekö se sulta oikeasti täysin ohi?Ana-5000, 13.1.2009 13:01:
Siinä vaiheessa kun turina kääntyy asteelle "Ampuisitko itse lapsia rajalle?!??!!!", minä vetäydyn k.o. keskustelusta.
Mä kovasti luulen et mielipiteet on osa henkilön persoonaa. Ja niin paljon kun tää sun ruusuja ja tulppaaneja sisältäny viesti lämmitti mieltä, niin jos hyväksyy sokeasti kaiken, voi yhtä hyvin sahata pallinsa poikki.Aeslie, 14.1.2009 19:59:
Niin kauan ku on sellasia henkilöitä, jotka täällä foorumeilla "keskustellessa" ei pysty jättää henkilökohtaisuuksia ja nimittelyä pois on sotiakin.
Riku, 14.1.2009 20:13:
---
Aeslie, 14.1.2009 19:59:
Niin kauan ku on sellasia henkilöitä, jotka täällä foorumeilla "keskustellessa" ei pysty jättää henkilökohtaisuuksia ja nimittelyä pois on sotiakin.
---
Mä kovasti luulen et mielipiteet on osa henkilön persoonaa. Ja niin paljon kun tää sun ruusuja ja tulppaaneja sisältäny viesti lämmitti mieltä, niin jos hyväksyy sokeasti kaiken, voi yhtä hyvin sahata pallinsa poikki.
kuilun partaalla, 14.1.2009 12:05:
Suosittelen [...] pitkäjänteisille hänen järkälettään Länsimaisen filosofian historia 1-2, Russel saa pölyttyneen historian elämään omalaatuisella huumorillaan.
Eihän sitä pidä mitään. Syödä, paskata, nukkua ehkä. Mut ne jotka on vuosikaudet tuntenu toisen ihmisen, osaa ottaa myös sen AFK-persoonan huomioon tarkkaan poliittisesti korrektien forum-postausten takaa. Sen, mitä ihminen ei halua paljastaa julkisesti korrektiutensa takaa.Aeslie, 14.1.2009 20:19:
Ja sen takia että jollain on persoona josta et pidä sitä täytyy (nimitellä, lyödä ihan mitä tahansa).
Heti kun oon käyny kasvohoidossa. Viimiset 29v on tullu kauhea "!%"#%"#"-efekti.Koitin vain tuoda esiin että ihmisen luonteen takia syntyy sotia, en suinkaan että tämän foorumin takia syntyisi sotia. Ja että kannattaa kattoa joskus myös peiliin.
In fact, less than 5% of Muslims could be classified as fundamentalist in outlook, and of that 5%, less than 0.01% have shown any tendency toward enacting terrorism or religious violence. It is thus the height of illiberalism to define as terrorists over 1.3 billion Muslims who have nothing to do with religious violence because of the misdeeds of a fringe minority of 0.005%. At most, one in every 200,000 Muslims can be accused of terrorism. That is to say there are a maximum of about 65,000 terrorists worldwideroughly the same figure as the number of murderers on the loose in the U.S. alone, with over 20,000 homicides a year and a population of only 300 million.