Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.

2,158 posts, 108 pages, 625,268 views

Riku

Posts: 3,187

#1001 • • Riku The Little Prince

Vermo, 12.1.2009 22:37:
Viittasin vain yleiseen asiaan joka liittyy hyvin usein näihin mielipiteisiin. Mihin kaipaisit tarkennusta?

Ehkä mua ihmetyttää nää yleistykset tossa. Ja se, että sä kaipaat sitä, että ihmisten pitäisi pystyä olemaan täydellisiä ideaaliensa perusteella. Mä voin suoraan sanoa, että mä poltan röökiä, vaikka olenkin kasvissyöjä. Samoin syön juustoa. Ja pidän tietokonettani päällä liikaa, vaikka sammutankin valot ja otan kännylaturin seinästä aina kun vain muistan. Jos se tekee musta tekopyhän, niin hyvä on. Jokainen voi silti tehdä vain parhaansa.

Ja näin muuten, mä en vastusta Israelia sen enempää kuin Hamastakaan, tai sitten molempia. USA:ta vastusta Irakin sodassa, Afghanistanissa en niinkään. Juon mieluummin valkkaria kuin punkkua.

Näin ylipäätään, mä vaan ihmettelin tota sun lausuntoa ylipäätänsä aiheessa, että näit jotkut ihmiset yleisesti tietyltä näkökannalta tiettyyn muottiin määriteltäviksi, ja koit tarvetta avautua siitä ilman että otit itse topicciin millään tavalla osaa.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Epailija

Posts: 5,636

#1002 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Riku, 12.1.2009 21:00:
Kymmenen päivää Gazassa viettäneet lääkärit kertoivat nähneensä Gazassa useita haavoittuneita, joiden vammat viittasivat selvästi kokeellisiin, Dense Inert Metal Explosives- eli Dime-nimellä kulkeviin pommeihin.

- (Aseen räjähdys) repii kudoksen lihasta. Jos olet Dime-aseen välittömässä läheisyydessä, on kuin jalkasi revittäisiin irti. Kyseessä on valtava paineaalto, joka ei jätä sirpaleita, lääkäri Erik Fosse kertoi.



Pienen sulattelun ja hesarin keskusteluiden seuraamisen jälkeen tämä kommentti alkaa kuulostaa vähän oudolta. DIME-ase voi olla kokeellinen, mutta onko se kansainvälisten lakien vastainen? DIME-asehan on suunniteltu niin, että sen vaikutusalue olisi mahdollisimman kompakti, jolloin sivullisia kuolee periaatteessa vähemmän. Onko tällaisen aseen käyttäminen tuomittavaa? Lisäksi olisi kiva kuulla Fosselta, miltä vaikkapa 150 mm kranaatin välittömässä läheisyydessä oleminen sitten tuntuu. Onko se selkeästi vähemmän kivuliasta? Ei varmaan ainakaan tunnu siltä kuin jalka revittäisiin irti?

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Riku

Posts: 3,187

#1003 • • Riku The Little Prince
Forforiaseista vielä:

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Riku

Posts: 3,187

#1004 • • Riku The Little Prince

Vermo, 12.1.2009 22:55:
No hyvä että olet ostanut itsellesi hyvän omantunnon ottamalla laturin seinästä. Anteeksi että kommentoin sun mielestä väärään topicciin ja pasmat meni sen takia sekaisin.

Mä en oo vielä koskaan päässy tuntemaan sellasta olotilaa kun "hyvä omatunto", tuskin tulenkaan. Mä olen vielä siinä (ikuisessa) teinimäisessä maailmantuska-vaiheessa. Ihmettelin lähinnä sun tapaa ruveta heittelemään tollasia kommentteja yleisesti ilman että niissä tuntui olevaan mitään pointtia.

Tottakai tarkoitin että kaikki ihmiset voidaan yleistää samaan muottiin ja olen itse kaikkia muita parempi. Hyvää yötä ja antoisia voima-lehden lukemista!

Joo kiitos samoin.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1005 • • Aziz Combat Fighter

Vermo, 12.1.2009 22:21:
Joo. On helppoa olla israel- ja samalla muodikkaasti jenkkivastainen kun ei tajua maailmasta niin paljoa (enkä väitä että itsekään mitään tajuaisin). Gazasta ammutaan vuosittain 3000 rakettia jerusalemiin. Jos keravalta tulisi helsinkiin vuosittain sama määrä niin olisi se aika ihmeellistä jos ei jossain vaiheessa pinna alkaisi kiristyä.

Ihmeellisen paljon tuntuu olevan näitä punaviini-hippejä joiden mielestä alkoholismi ja sosiaalituki tekevät boheemin. Plo-huivit päällä vaahdotaan röökit huulessa sademetsien tuhoutumisesta ja kasvissyönnin puolesta. Samaan aikaa ostetaan puolalaisten espanjassa orjatyöllä tekemiä tomaatteja eikä suostuta käyttämään buranaa päänsäärkyyn "kun se on systeemin tuottama kemikaali"; toisaalta kloonaamalla, geenimanipulaatiolla ja tietokoneohjelmilla 20 eri lajikkeesta valmisettu kukka jolla ei ole luonnon kanssa mitään tekemistä kyllä maistuu ja samoin LSD jonka valmistamiseen vaaditaan mafian laboratoriot + muita täysin epäorgaanisia kemikaaleja. Aina on vika "systeemissä" ja sen mukanaan tuoma suhteellinen deprivaatio oikeuttaa olemaan itsekäs, muka humanistinen ja persoonaltaan kapea huomionkipeä ääliö jonka taivas on äidin rahoilla kambotzeaan ostettu reissu jossa voi pikavipeillä orjuuttaa paikallista väestöä ja dissata kanarian reissulle lähteviä "tavallisia ihmisiä".

On se ihmeellistä.



aaahahahahhaha <3
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1006 • • Aziz Combat Fighter

kilobitti, 12.1.2009 22:41:
---
Vermo, 12.1.2009 22:21:
Joo. On helppoa olla israel- ja samalla muodikkaasti jenkkivastainen kun ei tajua maailmasta niin paljoa (enkä väitä että itsekään mitään tajuaisin). Gazasta ammutaan vuosittain 3000 rakettia jerusalemiin. Jos keravalta tulisi helsinkiin vuosittain sama määrä niin olisi se aika ihmeellistä jos ei jossain vaiheessa pinna alkaisi kiristyä.
---


Tuskinpa ne ihan vaan huvikseen ampuu niitä raketteja. Lisää tietoa löytyy esim tästä.



Kun heti otsikkobannerista tuijottaa PLO-huiviin verhottu, kommandopipoinen polttopulloaktivisti on aika rohkeaa sanoa että aiheesta löytyy "tietoa" tuolta.

Mielipiteitä varmasti, mutta niitähän on kuin persreikiä.
Riku

Posts: 3,187

#1007 • • Riku The Little Prince
Yksinkertaistaminen se vasta ihmeellistä onkin <3

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1008 • • Aziz Combat Fighter

Riku, 12.1.2009 23:33:
Yksinkertaistaminen se vasta ihmeellistä onkin <3



Mua vaan huvitti toi sylkäisy. Vai tarkoititko tuota vasemmistonuorten "puolueetonta" uutiskatsausta israel-palestiinakonfliktiin?
tbo

Posts: 935

#1009 • • tbo budhisattva

Vermo, 12.1.2009 22:21:
Joo. On helppoa olla israel- ja samalla muodikkaasti jenkkivastainen kun ei tajua maailmasta niin paljoa (enkä väitä että itsekään mitään tajuaisin). Gazasta ammutaan vuosittain 3000 rakettia jerusalemiin. Jos keravalta tulisi helsinkiin vuosittain sama määrä niin olisi se aika ihmeellistä jos ei jossain vaiheessa pinna alkaisi kiristyä.



Tää koko läppä on ihan väärässä ketjussa (hyi sua Riku kun menit derailaamaan), mut sanonpahan vaan sen verran että melkonen puusilmä saa olla jos ei erota qassamia fosforipommista. Jos naapurin pikkupoika heittää sua lumipallolla, ammutko singolla takas?



Ihmeellisen paljon tuntuu olevan näitä punaviini-hippejä joiden mielestä alkoholismi ja sosiaalituki tekevät boheemin. Plo-huivit päällä vaahdotaan röökit huulessa sademetsien tuhoutumisesta ja kasvissyönnin puolesta. Samaan aikaa ostetaan puolalaisten espanjassa orjatyöllä tekemiä tomaatteja eikä suostuta käyttämään buranaa päänsäärkyyn "kun se on systeemin tuottama kemikaali"; toisaalta kloonaamalla, geenimanipulaatiolla ja tietokoneohjelmilla 20 eri lajikkeesta valmisettu kukka jolla ei ole luonnon kanssa mitään tekemistä kyllä maistuu ja samoin LSD jonka valmistamiseen vaaditaan mafian laboratoriot + muita täysin epäorgaanisia kemikaaleja. Aina on vika "systeemissä" ja sen mukanaan tuoma suhteellinen deprivaatio oikeuttaa olemaan itsekäs, muka humanistinen ja persoonaltaan kapea huomionkipeä ääliö jonka taivas on äidin rahoilla kambotzeaan ostettu reissu jossa voi pikavipeillä orjuuttaa paikallista väestöä ja dissata kanarian reissulle lähteviä "tavallisia ihmisiä".

On se ihmeellistä.



Tällä sit taas ei oo mitään tekemistä a) kulttuurien välisten erojen, b) issejen ja palestiinalaisten välisen matsin tai edes c) sun ekan kappaleen kanssa. Toisekseen, noin väsynyttä hippidissausta on kuunneltu jo iät ja ajat, keksisit edes jotain uusia argumentteja.

Mut joo, tekeehän se gutaa kun voi asettaa itsensä muiden yläpuolelle ja olla parempi kuin Ne Muut.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1010 • • Aziz Combat Fighter

tbo, 12.1.2009 23:51:
---
Mut joo, tekeehän se gutaa kun voi asettaa itsensä muiden yläpuolelle ja olla parempi kuin Ne Muut.



Yleensä en jaksa henkilökohtaisuuksia, mutta sun suustas toi aiheutti hieman naurunpyrskähdystä.
Riku

Posts: 3,187

#1011 • • Edited Riku The Little Prince

Ana-5000, 12.1.2009 23:48:
Mua vaan huvitti toi sylkäisy. Vai tarkoititko tuota vasemmistonuorten "puolueetonta" uutiskatsausta israel-palestiinakonfliktiin?

Ihan sitä sylkäsyä. Joo siis, mä uskon että SUA huvittikin. Mä vaan pistin ton kommentin vastineeksi vielä sille, että periaatteessa samanlaisen listan voi kasata vastapuolestakin, vaikka ehkä siellä ne ristiriitasuudet ei oo yhtä selkeitä. Koska tosta ympäristöhippivasemmistolaisuus-syntilistasta eroon päässäkseen pitäis elää luolassa, syödä ruokansa raakana, liikkua ainoastaan jalkasin jne, niin mä en vaan näe hirveesti pointtia tollasessa. Jokainen ihminen on tekopyhä. Joo, läppänä toi varmaan huvittaa niitä, jotka haluaa tollasta kuulla, mut heittona se on silti aika heikko.

Yhtäkään uutislähdettä tai uutisointia mä en ikinä menis sanomaan puolueettomaksi, siinä kun on aina ihmiset takana. Ihan kuten jokaisella meistä tässä topicissakin, ja siihen mä lähinnä viittasinkin ihan alunperin tuohon tekstiin kommentoidessani.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Riku

Posts: 3,187

#1012 • • Riku The Little Prince
Loppujen lopuksi, sitä vois mun mielestä listata ihmiset neljään "moraaliseen" kategoriaan jotta tää ei menis täysin kahden äärilaidan yleistämiseksi:

1) Ne, jotka välittävät vain yhteisestä hyvästä

2) Ne, jotka antavat sen verran mitä henkkoht kokevat pystyvänsä yhteiseen hyvään

3) Ne, jotka tukevat yhteistä hyvää edistääkseen omaa hyvinvointiaan siinä ohessa

4) Ne, joita ei kiinnosta mikään muu kuin oma elämä ja hyvinvointi

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1013 • • Aziz Combat Fighter

Riku, 13.1.2009 00:05:
---
Yhtäkään uutislähdettä tai uutisointia mä en ikinä menis sanomaan puolueettomaksi, siinä kun on aina ihmiset takana. Ihan kuten jokaisella meistä tässä topicissakin, ja siihen mä lähinnä viittasinkin ihan alunperin tuohon tekstiin kommentoidessani.



Totta, mutta puolueellisuudessa on eroa. Toiset tahot ovat avoimen poliittisia, ja siten tietenkin puolueellisia, kuten vasemmistonuoret. Sitten on olemassa korkeaan journalistiseen standardiin pyrkiviä tahoja kuten useat kansainväliset uutispalvelut, joille puolueettomuuteen pyrkiminen on itseisarvo, eikä ajattelu perustu poliittiseen viitekehykseen.

Täällä taas tuodaan julki mielipiteitä, mitkä ovat tietenkin puolueellisia. En minäkään pyri mihinkään puolueettomaan viestintään, sillä minulla on selkeä kanta näissäkin asioissa, mistä täällä keskustellaan. Tosin Israelin touhuista en osaa mitään oikein sanoa, koska en ole asiaa perehtynyt pintasilausta syvemmälle. Kuitenkin tuntuu ilmeiseltä, että perinteinen "Israel, amerikka paha / palestiina, gaza hyvä"-ajattelu mättää monellakin tasolla.
Riku

Posts: 3,187

#1014 • • Edited Riku The Little Prince

Ana-5000, 13.1.2009 00:23:
Totta, mutta puolueellisuudessa on eroa.

Idd, BBC on niitä harvoja tahoja joihin uutisoinnissa ite luotan melkein sokeasti kokemukseni perusteella, ainakin ulkopoliittisissa asioissa. Toisaalta, yhteen lähteeseen luottaminen on aivan yhtä tyhmää. Ainakin Suomessa oli pirun paljon fiksumpaa aina lukea STT:n lisäksi myös vähemmän viralliset lähteet, koska STT otti jakeluunsa vain ns. viralliset kanavat. Hyvänä esimerkkinä -95 "mustavihreiden" mellakat Tre:llä. En ole kyllä viime vuosina suomalaisia aktivistimedioita oikein seurannut, taidan tulla vanhaksi vähitellen. Pääasia ettei niele kaikkea yhdeltä istumalta ilman vastapuolen selvittämistä.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Damien

Posts: 2,882

#1015 • • Damien [tr3ox]

Riku,Pääasia ettei niele kaikkea yhdeltä istumalta ilman vastapuolen selvittämistä.



Paskat kai sillä on väliä mitä nielee vaikka paskaa olisikin, kuhan siitä nauttii onnellisena - ja mehän tiedetään että joku siitäkin voi nauttia. "Oisko kellään tyttöjä mulla on tässä yksi kuppi tyhjänä?"

"Any1?"
Riku

Posts: 3,187

#1016 • • Edited Riku The Little Prince

Damien, 13.1.2009 02:34:
Paskat kai sillä on väliä mitä nielee vaikka paskaa olisikin, kuhan siitä nauttii onnellisena - ja mehän tiedetään että joku siitäkin voi nauttia. "Oisko kellään tyttöjä mulla on tässä yksi kuppi tyhjänä?"

"Any1?"

Mä en tunnusta! Uutisissakin oli että älykkäämmillä mieheillä on parempaa spermaa! Mausta en tiedä, mutta vittu jos muija sylkee, niin se on kyl aika turn-off. Aijoo, ja kasvareiden sperma kuulemma maistuu paremmalta, toisaalta tupakoivien pahemmalta, I'm so torned... Mut en mä kupillisia silti säästä, niitä kyl riittää ja se on huono testi ensitreffeille.

Jos ei niele mun mielipiteitä pätkääkään, niin väärä eukko. (pureksua toki saa)

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Damien

Posts: 2,882

#1017 • • Damien [tr3ox]

Riku,
Mä en tunnusta! Uutisissakin oli että älykkäämmillä mieheillä on parempaa spermaa! Mausta en tiedä, mutta vittu jos muija sylkee, niin se on kyl aika turn-off. Aijoo, ja kasvareiden sperma kuulemma maistuu paremmalta, toisaalta tupakoivien pahemmalta, I'm so torned... Mut en mä kupillisia silti säästä, niitä kyl riittää ja se on huono testi ensitreffeille.

Jos ei niele mun mielipiteitä pätkääkään, niin väärä eukko. (pureksua toki saa)



Sä alat kyll kuullostaa skidisti Natalia Imbruglialta kaiken ton vuodatuksen jäkeen ;)
Riku

Posts: 3,187

#1018 • • Edited Riku The Little Prince

Damien, 13.1.2009 02:54:
Sä alat kyll kuullostaa skidisti Natalia Imbruglialta kaiken ton vuodatuksen jäkeen ;)

Ai paska. Kaikki hieno on jo maailmassa sanottu vaikka oiskin maailman suurimpia älykköjä. Pitäis varmaan tutustua paremmin naiseen et vois välttää tälläset jatkossa.

edit 1:onneks klubbari on kohta meidän kahden privaforumi

edit 2: onks Natalia jossaan vaiheessa laulanu miesten spermasta?

edit 4: me pilattiin just kaks-> yks ihan pätevää topiccia kun tarkastin toisen topicin.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Damien

Posts: 2,882

#1019 • • Edited Damien [tr3ox]

Riku,
(onneks klubbari on kohta meidän kahden privaforumi)



Tämä yö on vain meitä kahta varten.

(..ja tietenkin Anaa, mut se ei oo täällä pökkäämäässä meitä sen ylivalta patukalla=)

ps. sitä paitsi tää topicci on ollut liian vakava heti alusta asti, nyt siinä on mukava keltasenruskea väriläiskä piristämässä sitä. LOL

edit1: Eiku se natalia oli himmee ristiviittaus ku narisit naisista kuin nainen ja se Torned oli sen se hittibiisi.

edit2: Mutta vaikka me pilataan topicceja me tehdään se salaa, mut kuitenkin samaan aikaan molemmat tiedostaa sen. Käsittämätöntä miten aika voi edustaa joillekkin jotain ihan muuta.

edit3: Onko meillä tässä menossa jonkinlainen edit-kulttuuri, koska sittenhän tää OFT sopis tähän topicciin just eikä sillai.... ollaanhan mekin jollain tasolla sairaita?
"O please God let this be a disease so I can have medicine for it...and if your not listening, then the hell with you Crom!".
Riku

Posts: 3,187

#1020 • • Riku The Little Prince

Damien, 13.1.2009 03:02:
ps. sitä paitsi tää topicci on ollut liian vakava heti alusta asti, nyt siinä on mukava keltasenruskea väriläiskä piristämässä sitä. LOL

Voisinpa sanoa että vauhtiraita, mutta mä oon ollu liian kiltisti liian pitkään. Njoo, sä ehkä pystyt päättelee et ei täs ihan oo pystyny kaikkee ottaa tosissaan, hermo vaan pettää, supply... Mutjoo, tää ei kyl oikeesti kuulu enää tänne. Mä joudun harrastaa tätä psykoottista tässä vaiheessa ja tulos on sen mukasta. Päivä paistaa välillä, mut kesään on vielä aikaa.

--
Kyseenalaista aina kaikki.