Hei kaikille! Mä olen Claymore ja tulin takaisin piristämään yötänne.
Riku, 4.1.2009 10:27:
---
Claymore, 4.1.2009 08:13:
Huomaan. Henkilöön kohdistuvat loukkaukset eivät ole uutta sinulle. Congratulations!
---
Kiitos. Mä olen kyllä ylpeä osaamisestani vittuilla ihmisille. Se minusta on kuitenkin tietynlaista "älyllistä miekkailua", tosin sen osaaminen tulee huomattavasti paremmin esille kun sitä esittää livenä ja saa joskus toisen täysin hiljaiseksi kun tämä ei enää pysty vastaamaan takaisin.
Voi kuinka hienoa. Toisaalla on vallassa sellainen käsitys, että asiat väittelevät, eivät henkilöt. Ad hominem ei ole kovinkaan hyvää "älyllistä miekkailua". Oletko tullut ajatelleeksi, että vastatustajasi ovat saattaneet mennä mykiksi typeryytesi takia?
En kaikissa tietenkään. Suojatakseni omia verorahoja? Huvittava näkemys. Minä suojaan kaikkien suomalaisten verorahoja. En tosin tiedä kuulutko sinä tähän joukkoon.
---
Mä nyt laskin sut kaikkiin suomalaisiin, ja otaksuin että olet lähinnä kiinnostunut omista rahoistasi, koska mä en nyt ihan tältä sanomalta ole valmis nielemään että ainakaan enemmistö suomalaisista olisi valmis tappamaan ihmisiä rahan vuoksi.
Prosenttilukuja on mahdotonto sanoa suuntaan tai toiseen. Tällä hetkellä se on kuitenkin raha, mikä tätä maailmaa pyörittää. Ei hyvät toiveet, eikä varsinkaan unelmat.
Ja mun tietääkseni ainakin kaikki työ- ja täysikäiset maksaa veroja, alle 16v en lainsäädännöstä ole varma. Kyllä, mulla on kansalaisuus, kuten ennen pitkää niillä maahanmuuttajilla ja jopa pakolaisillakin jos ne tänne päästetään. Ja silloin nekin maksavat veroja.
Tottakai tuista menee osa veroihin.
Tietty jos uskot että suurin osa tänne tulee elintasopakolaisina, et usko myöskään että nämä suurena joukkona osallistuisivat yhteiskunnan ylläpitämiseen.
Tämä nyt ei ole mikään uskomisen asia. Tämä on fakta. Voitaisiin vaikka mainita tähän väliin "pahamaineiset" somalit, joista n. 90% on työttömiä tai työvoiman ulkopuolella.
Silti, suuren joukon syyttäminen johtaa väistämättä siihen, että syyttömiä ihmisiä menee joukon mukana ja (kerran nyt olen jo ottanut tämän kortin tässä peliin, niin mitä tässä enää menettää) jopa ne natsit saivat sen reilun oikeudenkäynnin.
Hypoteettinen tilanne: tilastoista käy ilmi, että n. 99% tietystä väestöryhmästä syyllistyy vakaviin rikoksiin, alle vuoden oleskelun jälkeen. Kysymys sinulle: onko oikein, että aletaan tarkastelemaan/rajoittamaan tämän ryhmän maahanmuuttoa, vaikka se prosentin kokoinen ryhmä saattaisi mahdollisesti kärsiä tästä?
Mun käsittääkseni kuitenkin koko länsimaisen oikeusjärjestelmän perusperiaate että jokainen ihminen on tasapuolinen lain edessä ja syytön kunnes toisen todistetaan, ellet sitten ole valmis jopa tätä periaatetta myymään suojellaksesi tuota minun mielestä kuitenkin tällä hetkellä kohtuullisen triviaalia asiaa?
Kyllä yhdyn tuohon, mutta pienellä korjauksella. Jokainen länsimaisen ihmisarvon käsityksen omaava ihminen on tasapuolinen länsimaisen lain edessä ja syytön kunnes toisin todistetaan.
Omasta mielestäni ei ole vielä tarpeeksi todisteita suuntaan tai toiseen. Se jää nähtäväksi. En kohtele ketään ihonvärin perusteella.
Uskomatonta, että tällaista paskaa edes pitää suoltaa tänne.
---
Kyllä genetiikka on ihan tieteellistä ja jopa melkoisen ekstaktia tutkimusta. Ihonväri on fyysinen ominaisuus. Samoin dokumentoitua on "mustan rodun" suurempi fyysinen koko (myös siellä alapäässä, siinä vasta "white man's burdenia") jne. Ei sun tarvitse näissä asioissa esittää poliittisesti korrektia, tää on tieteellistä faktaa.
Ok. Mielestäsi (korjaa toki, jos menee väärin) afrikan mantereelta peräisillä on suurempi fyysinen koko, tummempi iho ja pidempi penis.
Menikö oikein? Eli jokin on vaikuttanut näihin ihmisruumiin osioihin?
Eikö ole ollenkaan mahdollista, että se olisi vaikuttanut myös siihen harmaaseen massaan, jota kannat hartioitten yläpuolella?
Riippuu tilanteesta. Tarvittaessa kyllä. Nykytilanteessa ei, eikä muutenkaan kovin helposti.
---
Mä haluisin ihan oikeasti kuulla mikä sellainen tilanne olisi, jossa olisit valmis vastustamaan köyhiä aseellisesti? Tai edes antamaan näillä erilaiset oikeudet lain edessä?
Oman maan kansalaisille? En koskaan. Muun maan kansalaisille. Heti.
Riippuu tilanteesta. Tällä hetkellä usko ja kansalaisuus tuntuvat olevan vahvimmat perusteet.
---
Tässä on meidän ero. Musta on hyvin huolestuttava piirre jo pelkästään se jos ihminen on valmis erottelemaan toisia ihmisiä uskon tai kansalaisuuden perusteella erilaisiin arvokkuus- tai ihmisoikeudet omaaviin kategorioihin. Sille on olemassa termikin: rasismi. Joko tunnustat?
Joo, minä tunnustan Isä, ja kadun syntejäni. Armahda minut synneistäni. No hassuttelu sikseen. Jos saan nyt hiukan selittää tässä. Mielestäni meidän tulee tarkkaan katsoa ketä maahan päästetään. Ja varsinkin millä perusteilla. Pakolaisten vastaan otto on omasta mielestäni OK. Näitähän tulee suomeen max. 750 vuodessa plus mahdolliset perheet. Tästäkään ei ole varmuutta, onko heillä todellista oikeutta tulla tänne. Suurin osa tänne tulevista on humanitääristä maahanmuuttoa, toisin sanoen elintasopakolaisuutta. Oman maan kehitykset sijaan he tulevat tänne(eurooppa) loisimaan helpon rahan perässä. Ja näistä maista ei kuka tahansa tulekaan, vaan se rikkain osa.
Syntyneet lapset? Nämähän sopeutuu nopeiten, mitä oikein hourailet.
---
Kato se oli just mun pointti. Mut se tais sulta mennä ohi. Se oli se toinen äärilaita, mut suosittelen lukemaan uusiks ja pohtimaan enemmän kun pari sekuntia mitä sillä hain takaa.
Toisen polven maahanmuuttajat ovat juuri huonointa sakkia sopeutumaan.
Tämä on käynyt ilmi ympäri eurooppaa lukuisia kertoja.
Niin hirvittäviä ongelmia onkin. Sossu maksaa vuokran ja kaikki kulut.
---
Kaikki kulut? Tiedätkö sä oikeasti pätkääkään mitä sossu maksaa ihmisille? Ootko sä ikinä yrittäny hakea sossusta rahaa? Sitäpaitsi sossussakin on vain inhmillinen ja erehtyväinen henkilökunta, joka tekee päätökset. Mikään yleinen sossun linja ei ole että ihmisille myönnettäisiin rahaa muuhun kuin perustoimeentuloon. Yksittäisiä tapauksia, missä viranomaisia onnistutaan kusettamaan, toki varmasti löytyy.
Kyllä tiedän mitä sossu jakaa. Olen hakenut sosiaalitoimistosta rahaa, ja tiedän että sillä tulee vain juuri ja juuri toimeen. Siis jos ei onnistu kusettamaan niiltä extraa.
On se perkele kun ei rahat riitä khatin salakuljetukseen. Tai sitten serkulle lentolippuun.
---
Oih mitä fleimaamista, melkeen syttyy kalsarit tuleen!!! Tohon sun ekaan läppään: Britanniassa llistattiin BBC:n Horizon-dokkarissa tiedemiesten ja asiantuntijoiden kahden vuoden tutkimustulokset Britannian 20 vaarallisimmasta huumeesta. Khat oli sijalla 20. Kannabis sijalla 11. Tupakka sijalla 9. Alkoholi sijalla 5. Sinä varmaan toki perustat mielipiteesi laittomuuteen, mutta mä voin perustella myös senkin, miksi lain sokea totteleminen on osoitus oman moraalisuuden kyseenalaisuudesta ja yksinkertaisesti typerää.
Ei, en perusta mielipidettä laittomuuteen. Huumepolitiikasta sen verran, että vapauttaisin kaikki huumeet myyntiin ja valtion verotettavaksi, samoin kuin tupakka. Ehkä harkintaa voisi käyttää kovimpien huumeitten kohdalla, mutta näin minä itse ajattelen. En kannata kieltolakeja. Jokaisella pitäisi olla oikeus tehdä mitä tahansa omalle keholleen.
Kerrotko mitä osaamista näillä on? Khatin salakuljetus? Ihmiskauppa? Ryöstöt? Kiristykset? Huijaukset sossuista kymmenestä eri maasta? Mikä helvetti on se ammattitaito mikä näiltä saadaan? Valaise minua.
---
Tarkoituksseni oli kysellä että oliko sana "osaamattomuus" tarkoituksellista vai (minun normaaliin tapaani) typotus sanasta "osattomuus" josta siinä kappaleessa puhuttiin, koska minä en sanonut sanaakaan osaamattomuudesta ennen tuota sinun ohimenevää heittoasi.
Ok.
Mutta vastataan nyt silti kysymykseesi. On totta, että useammilla somalialaisilla vaikkapa on heikompi koulutustaso kuin suomalaisille. ja nyt tulee se iso "mutta"-listaus:
Ensinnäkin näillä on mahdollisuus opiskella tänne tultuaan (tosin suomalainen opintotukijärjestelmä on vielä sosiaalitukijärjestelmääkin huonompi, ja lähes mahdoton huijata jos kerran olet sitä mieltä että tätä pakolaiset lähinnä harrastavat).
Mahdoton huijata? Minulla on pari kaveria, jotka ovat eläneet melkein kokonaan opintotuilla ja satunnaisilla kesärahoilla vuodesta 2002 tähän päivään saakka.
Toiseks, maahanmuuttajat yleensä saavat ne huonoimmat ammatit joka tapauksessa, jopa vaikka näillä olisi korkeakoulututkinto takana.
Eipä sillä ole paljoa väliä, vaikka olisi itse vesimaan tutkinnot takana. Jos korkeakoulututkinnot ovat maista, joista ne saa, joko ostamalla tai allahia ylistämällä, ei niillä ole paljoakaa arvoa.
Kolmanneksi mä voin todeta että mulla esimerkiksi oli somalialainen hammaslääkäri koulussa ala-asteen ajan, tosin tätäkin kohtaan oli pienillä koululaisilla kauheat ennakkoluulot ja tämän nimi oli oikeastaan lentävä läppä koko koulussa. Siitä mulla on omakohtasta kokemusta, mutta näin ylipäätään nää ennakkoluulot, joita sä nimenomaan edustat hyvin tehokkaasti, ovat yksi suuri ongelma maahanmuuttajian kotouttamisen ja kulttuuri-intergaarion suhteen.
Voi kuinka hienoa! Valitettavasti suurin osa sieltä tulevista ei ole hammaslääkäreitä, saati muutakaan ammattitaidon osaavaa porukkaa.
Neljänneksi kyllä täällä Suomessakin on sekä alhaisesti koulutettua väestöä huolimatta ilmaisesta koulutusjärjestelmästämme, mutta myös tarvetta tälläisille työntekijöille.
On tarvetta, ja on reserviä. Eikökän työllistetä ne omat ensin ennenkuin aletaa hamuamaan ulkomailta porukkaa. Eikös joo.
Toisaalta maahanmuuttajat ovat ne viimeiset, joita tarjokkaista yleensä palkataan. Ne suomalaiset saavat kyllä paljon helpommin ne työpaikat, joten siitäkään on turha syyttää mamuja.
Tottakai ne saavat helpommin paikat. Heillä on kielitaitoa ja osaamista. Jos ei tätä ole maahanmuuttajilla, niin voi olla todella vaikea työllistyä. Mutta, jos on ollut maassa jo yli 10-20 vuotta luulisi osaavan sen verran kieltä, että olisi jo joku ammatti hallussa.
Esimerkiksi bussikuskit ovat olleet käsittääkseni vähissä pk-seudulla viime aikoina, ja nykyisin suuri osa näistä puuttuvista ammattilaisista on ollut mahdollista korjata maahanmuuttajilla, koska nämä ovat valmiita kouluttautumaan ja tekemään hommia, joita suomalaiset eivät halua.
Niinpä niin. Tässähän käy juuri ilmi tämä porvaripuolueiden kiinnostus saada maahan osaamatonta ja halpaa työvoimaa.
Sama juttu koskee yhä suuremmissa määrin terveyskeskuslääkäreitä. Suomalaiset kun saavat paikkoja ja työskentelevät mieluummin sillä parempipalkkaisella yksityisellä terveydenhuollon puolella kuin palvelevat kansan syviä rivejä siellä vähemmän palkkaa maksavalla julkisella puolella.
Niin no, kukapa tekisi työtä 1000 euron palkalla, jos olisi saatavissa 3000 euroa samasta työstä. Mutta älä nyt turhaan sotke tähän humanitääristä maahanmuuttoa. Sillä ei ole mitään tekemistä tämän kanssa. Tosiasiassa pitäisi erottaa kokonaan työperäinen ja humanitäärinen maahanmuutto. Tätähän nämä vihervasurit haluavat. Sotkea työperäisen ja humanitäärisen(rasitteen) maahanmuuton käsitteen, että päästään leimaamaan ihmisiä.
Suuri osa maahanmuuttajista työskentelee esimerkiksi siivoajina ja varastotyöntekijöinä, joten ei erityisen ammattitaidon puute välttämättä estä näitä saamasta töitä. Silti se suomalainen palkataan yleensä ennen somalia, joten sitä "NE VIE MEIDÄN TYÖPAIKAT!!!"-argumenttia on turha ees vilauttaa ässänä sieltä hihan suusta.
Hyvä, että työskentelee edes jossakin. Tässä voi olla jotain vääryyttä, jos parempitaitoinen maahanmuuttaja jää suomalaisen jalkoihin vain sen takia, että on maahanmuuttaja. Tätä minä en hyväksy.