Kon-tiki,
---
Damien, 2.4.2009 16:44:
---
Kon-tiki,
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/138298.shtml
---
Lapsi = suojelu , avioliitto = seksi , islam = lapsiavioliittoja ja seksiä. Ensin huudetaan räkäpäänä kulttuurien välisistä eroista ja sitten räkäpäänä ei ymmärretä oman kulttuurin vaikutusta omaan ajatusmaailmaan, jota puolustaessa sylki lentelee vasten monitorin kehyksiä.
---
Oletan että tarkoitit räkäpääkommentoijilla tavissuomalaisia, jotka tuolla kommentoi aika kärjitetystikin. Vaikka ne kommentit on raivokkaita, sä et voi varmuudella tietää, kuinka paljon ne kirjoittajat on joskus rauhallisempina hetkinään kelaillut suomalaisuuden vaikutuksia omaan ajatusmaailmaansa.
Mä en harrasta fleimisotia netissä, en ainakaan yhtä paljon kuin te pojat, mutta olen asunut useita vuosia ulkomailla ja sekä problematisoinut että tiedostanut suomalaisen/karjalaisen kulttuuritaustani eroja esim. moniin muihin länsimaihin verrattuna. Täällä Suomessa olemme itseillmaisussa ja yleisessä aktiivisuudessa fleegumpia kuin useimmat muut kansat, hyvässä ja pahassa, ja netistä on täällä tullut monille ns. kätevä varaventtiili muuten rajoittuneeseen itseilmaisuun.tai nettikäytöstä).
Olenko joskus jotain muuta sitten kenties väittänyt, kuin että sillä hetkellä kun heitämme pelkomme tuulen vietäväksi ja seuraamme itse perässä, kailottaen omia eksistentialistisia tulkintojamme todellisuudesta, päädymme yhtä kauas itse asiasta kuin sä olet mun pointista tällä hetkellä.
Minua vituttaa ihmisten yleinen tyhmyys suhteessa heidän omiin tuntemuksiinsa ja tuntemattoman pelkääminen suhteessa sen ymmärtämiseen. Varsinkin kun edellä mainitussa tapauksessa luemme ensin otsikon ja rupeamme sen pohjalta postailemaan viha-posteja, jotka selkeästi liittyvät artikkeliin mutta eivät kata mitään muuta luetun ymmärrystä kuin sen otsakkeen sisältämät tiedot. Tietämättömyys ei ole este mielipiteelle, kuten tuossa jo aikaisemmin mainitsin ja minusta se edustaa dekadenssia luonnollisimmillaan ja tähän kaavaan kun heittää yleisen asennoitumisen just sellasia asioita kohtaan, joista ei tiedetä mitään ja joita tulkitaan vain omien tarkoitusperien mukaisesti vihanpurkauksina (huumeet, islam etc.) - ei tätä käyttäytymismallia minusta voida luokitella kuin [*]neekerismiksi.
Kon-tiki,
---
Damien, 2.4.2009 16:44:
Suomi, dekadenssi, pedofilia, huumeet, <- ja takasinpäin, ihan miten kukin haluaa näitä kohinoita kelailla. -96 tapahtunut vihkiminen ja koko maa on menossa päin persettä! (klips)
---
No nyt en enää lähde arvailemaan, mitä sä ehkä yritit sanoa, sen verran "räkäpäänä" olet ton tekstin suoltanut, mutta se -96 EHKÄ tapahtunut 13-vuotiaan vihkiminen EHKÄ oikeusministeriön luvalla on tällä hetkellä sen verran toteennäyttämätöntä, etten mä enää mieti sitä ennen kuin todisteet tapahtuneesta EHKÄ ilmaantuu. Tosin pelkkä ajatuskin siitä, että tuollaista on EHKÄ tapahtunut Suomessa ja vieläpä imaamin alkuperäisen haastattelun mukaan satoja kertoja, saa mut kylmän raivon valtaan ja Aamulehden nettikeskustelusta päätellen niin saa monet muutkin.
btw Aamulehti on niitä harvoja sanomalehtien nettisaitteja, joihin kirjoittavilta vaaditaan rekisteröinti. Esim HS:n nettiin ei rekkautumista tarvitse (mut kuten täält klubbarista niin selkeästi havaitsemme, rekisteröitymisvaatimus ei sinänsä takaa moitteetonta ajatuksenjuoksua tai nettikäytöstä).
Et lähde arvailemaan, toisaalta et kauheasti tahdo kyselläkkään. Ilmaiset vain mielipiteesi asiasta.
Oi kuinka tutulta tämä kaikki vaikuttaakaan
Liite:
[*] Katt Williams tyylinen viittaus, niggers vs niggas - feel the difference understand the konsept, everyone can be a nigger to each other. Has nothing to do with skin-tone - comes from attitude towards life general.