Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.

2,158 posts, 108 pages, 626,636 views

mariiiit

Posts: 408

#741 • • mariiiit marketti

josbe, 20.12.2008 13:55:
---
mariiiit, 20.12.2008 13:44:
Onko tää joku suomalaisten miesten salainen kulttuuri vai mikätähä?

---

:D

Toivottua vaihtelua tähän vihamieliseen jauhantaan.

Peeäs. Sitten kun sut yritetään lannistaa ja lytätä maanrakoon tässä topikissa, muista, että positiivistakin kommenttia tuli. :DD



Haha!:) Ihan sama. Ensimmäinen voi alottaa!
Apo

Posts: 1,574

#742 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

mariiiit, 20.12.2008 13:44:
En nyt tiiä onko sairasta vai ei, mutta ottaa niiiiiiiiiiiiiiin paljon päähän se, ettei suomalainen mies osaa tanssia!



Hassu kommentti tanssimusiikkin perustuvan kulttuurin forumilla. Uskoisin että näissä piireissä miehet menevät tanssilattialle keskimäärin paljon useammin kuin keskivertosuomalaismies. Vai mitä mieltä olet?

Onko tää joku suomalaisten miesten salainen kulttuuri vai mikätähä?



Eihän tuo ole mitenkään edes salainen juttu vaan meidän suomalainen kulttuuri eli muut suomalaiset miehet ja naiset kasvattavat meidät. Itsekin osallistuit äsken sen myytin tukemiseen ettei suomalainen mies tanssi. Negatiisten asioiden esiintuominen vastakkainasettelulla ja arvostelu on aina helppoa, mutta asioiden kehittäminen parempaan suuntaan on aina paljon vaikeampaa.
Tyranoid

Posts: 1,552

#743 • • Tyranoid FINRG

mariiiit, 20.12.2008 13:44:
Eilen totesin taas saman; suomalainen seisoskelee ja ihmettelee, mutta vähän tummahipiäisempi pistää kyllä menemään ihan vapautuneesti..



Ne on ulgomaalasia raiskaajia!!1! Siksi niillä lantio vipattaa.
mariiiit

Posts: 408

#744 • • mariiiit marketti

Apo, 20.12.2008 14:10:
---
mariiiit, 20.12.2008 13:44:
En nyt tiiä onko sairasta vai ei, mutta ottaa niiiiiiiiiiiiiiin paljon päähän se, ettei suomalainen mies osaa tanssia!

---


Hassu kommentti tanssimusiikkin perustuvan kulttuurin forumilla. Uskoisin että näissä piireissä miehet menevät tanssilattialle keskimäärin paljon useammin kuin keskivertosuomalaismies. Vai mitä mieltä olet?


---
Onko tää joku suomalaisten miesten salainen kulttuuri vai mikätähä?
---


Eihän tuo ole mitenkään edes salainen juttu vaan meidän suomalainen kulttuuri eli muut suomalaiset miehet ja naiset kasvattavat meidät. Itsekin osallistuit äsken sen myytin tukemiseen ettei suomalainen mies tanssi. Negatiisten asioiden esiintuominen vastakkainasettelulla ja arvostelu on aina helppoa, mutta asioiden kehittäminen parempaan suuntaan on aina paljon vaikeampaa.



Sori en nyt jaksa hifistellä näiden quotemuotoilujen kans :)

On hassua tai ei, mutta vaikka ollaankin tanssikulttuurin keskiössä tässä ehkä, ei se kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, ettei suomalaismies tanssi. Se nyt vaan on niin. Seiväs mikä seiväs. Eikä se ole mitään myytin tukemista tai vastakkainasettelua, vaan ihan oikeaa todellisuutta, jonka olen todennut kerta toisensa perään. Ei voi mitään. Ero ON huikea. Klubiskenessäkin.
mariiiit

Posts: 408

#745 • • mariiiit marketti

Tyranoid, 20.12.2008 14:12:
---
mariiiit, 20.12.2008 13:44:
Eilen totesin taas saman; suomalainen seisoskelee ja ihmettelee, mutta vähän tummahipiäisempi pistää kyllä menemään ihan vapautuneesti..

---


Ne on ulgomaalasia raiskaajia!!1! Siksi niillä lantio vipattaa.



Hyi!*sars*

Mua ei kyllä ole koskaan raiskattu. Whattaaaaaa....tilastoihme?
Apo

Posts: 1,574

#747 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

mariiiit, 20.12.2008 14:18:
On hassua tai ei, mutta vaikka ollaankin tanssikulttuurin keskiössä tässä ehkä, ei se kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, ettei suomalaismies tanssi.



Meillä taitaa olla aikalailla eri bileet, mut onneks mun tanssilattialla on parempi meno:

11444_44032.jpg

On aina tosi helppo yleistää, mut ihmettelen kyllä oikeasti mistä toi sun yleistävä jyrkkyys tulee. Väitätkö tosiaan että kukaan suomalainen mies ei ikinä tanssi?

edit. Miksi se muuten haittaa sua?
mariiiit

Posts: 408

#748 • • mariiiit marketti

Tyranoid, 20.12.2008 14:22:
---
mariiiit, 20.12.2008 14:21:
Mua ei kyllä ole koskaan raiskattu.

---


Sä oot just niin tollanen vihervasemmistolainen nainen.



Ei se kyllä voi olla sitäkään. Tiukkamoraalinen Keskusta-nirppanokka täsä teree.

Kyllä, syiden täytyy olla muualla miehet. Onkse sit se suomalaisuus, vissiin..
Anselmi

Posts: 2,578

#749 • • Anselmi And sell me

mariiiit, 20.12.2008 13:44:
Onko tää joku suomalaisten miesten salainen kulttuuri vai mikätähä?


Tää on näitä hassun kansamme mysteerejä. Oikeassa olet, aika kanki kaikkosia me suomalaiset miehet ollaan.
Voi osaltaan johtua siitäkin että täällä ei kuunnella niin paljon rytmimusiikkia. Eppu normaalin parissa ei tanssimaan opi.

Itse kiroan näistä kansamme mysteereistä eniten sitä että esim. Latviassa on ihan kipeen hyvänäköisiä naisia kahdeksan kymmenestä, täällä ei;)

--
sen pituinen se

mariiiit

Posts: 408

#750 • • Edited mariiiit marketti

Apo, 20.12.2008 14:24:
---
mariiiit, 20.12.2008 14:18:
On hassua tai ei, mutta vaikka ollaankin tanssikulttuurin keskiössä tässä ehkä, ei se kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, ettei suomalaismies tanssi.

---


Meillä taitaa olla aikalailla eri bileet, mut onneks mun tanssilattialla on parempi meno:

11444_44032.jpg

On aina tosi helppo yleistää, mut ihmettelen kyllä oikeasti mistä toi sun yleistävä jyrkkyys tulee. Väitätkö tosiaan että kukaan suomalainen mies ei ikinä tanssi?

edit. Miksi se muuten haittaa sua?



Haittaa siksi, että miehen kans tanssiminen on ehkä siisteintä ikinä. Ja siksi, koska aina pitää sit tanssia ei-suomalaisen kans, jos meinaa oikeesti pitää hauskaa sillä saralla.

Still-kuva on still-kuva*lmao* (Sitäpaitsi eihä toi todista muuta kuin, että jalkeilla he siinä ovat...:D)
mariiiit

Posts: 408

#751 • • mariiiit marketti

Anselmi, 20.12.2008 14:29:
---
mariiiit, 20.12.2008 13:44:
Onko tää joku suomalaisten miesten salainen kulttuuri vai mikätähä?

---

Latviassa on ihan kipeen hyvänäköisiä naisia kahdeksan kymmenestä, täällä ei;)



Eri asiat häiritsee, totta. Tuohan ei mua sit taas haittaa yhtään :D.
m1kk3

Posts: 5,560

#752 • • m1kk3 no-life

Anselmi, 20.12.2008 14:29:
Itse kiroan näistä kansamme mysteereistä eniten sitä että esim. Latviassa on ihan kipeen hyvänäköisiä naisia kahdeksan kymmenestä, täällä ei;)


Joo ja esim. Venäjälle verrattuna suomalaiset naiset ei osaa pukeutua yhtään. Tuulipuvut, verkkarit tai jotku kireät legginsit päällä mennään joka paikkaan ;)

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Apo

Posts: 1,574

#753 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

mariiiit, 20.12.2008 14:29:
Haittaa siksi, että miehen kans tanssiminen on ehkä siisteintä ikinä. Ja siksi, koska aina pitää sit tanssia ei-suomalaisen kans, jos meinaa oikeesti pitää hauskaa sillä saralla.



Jos ottaa päähän ettei suomalainen mies tanssi niin ainahan siltä voi kysyä että "haluisitko lähteä mun kanssa tanssikurssille" sen sijaan että valittaa siitä että internet-forumeilla *vink*

Jos ei halua taas sitoutua niin paljon niin mikä estää pitämästä hauskaa? Kyllä suomalainenkin mies alkaa skarppaamaan jos alkaa olla liikaa kilpailua. Toisaalta voi olla että asenteensa parantanut kilpailukykyinen suomalainen mies lähtee hakemaan seuraa ulkomailta eikä kylmästä Suomesta. Loppujen lopuksi kyse on kuitenkin yksilöjen omista valinnoista ja siitä miten he haluavat oman elämänsä elää.

Kulttuuri muuttuu yleensä valitettavan hitaasti. Veikkaisin että jonain päivänä suomalainen mies on paljon ulospäinsuuntautuneempi, mutta siihen voi mennä vuosikymmeniä. Jos vertaa illanviettokulttuuria 80-luvun ja nykyhetken välillä, niin sanoisin että muutoksen suunta on ollut oikea. Kulttuurimuutosta ei kuitenkaan saada aikaan tukemalla nykyisiä myyttejä* vaan miettimällä ja tekemällä konkreettisia tilannetta parantavia asioita.

*) Myyteillä ajan takaa oikeastaan stereotypioita. Stereotypiat ja myytit voivat olla totuusperäisiä, mutta eivät määrittele yksilötasolla yhtään millaisia yksilöitä yhteiskunnassa ja kulttuurissa kasvaa.

Still-kuva on still-kuva*lmao*



Mitä tohon nyt voi sanoa, tommosissa bileissä mä käyn *hih*
Riku

Posts: 3,187

#756 • • Edited Riku The Little Prince

Ana-5000, 20.12.2008 03:27:
Yllätit minut osoittamalla, että kykenet rakentavaan keskusteluun. Tervetuloa takaisin, olet nyt ignorettomalla koeajalla hetken :)

Mä veikkaan että voisit yllättyä monella tavalla jos tuntisit mut kunnolla. Tosin mulla on sellanen hassu kutina perseessä, että näin ei tuu ikinä käymään, koska meidän poliittiset näkökannat ja elämänarvot on sen verran erilaisia että me tuskin lähdetään bisselle tutustumaan toisiimme.

Minä taas koen, että ainoa tapa ehkäistä maassa olevien maahanmuuttajien ongelmia on pitää lukumäärä sellaisena, että on realistista kuvitella jonkinlaisen rahamäärän riittävän näiden kotouttamistoimiin. Päästämällä maahan kaikki halukkaat afgaanit, somalit ja irakilaiset hukkuu suomen hyvinvointikoneisto tulijoiden aiheuttamiin rasitteisiin.

Se on kolikon toinen puoli, kyllä. Mutta toinen puoli on kehittää maahanmuuttajien integrointia onnistuneemmaksi. Ja mä en väitä että tohon on helppoa ja idioottivarmaa reseptiä, mutta mä väitän että ton asian opettelu tulee olemaan helvetin tärkeää tulevaisuudessa.

Mitä on tämä mystinen integraatio, miten se pitäisi hoitaa ja millaisilla keinoilla varmistetaan, että kaikki maahanmuuttajat saadaan altistettua näille integraatiotaikatempuille?

Varmistetaan? Jos sä pyydät multa 100% toimivaa metodia, joudun hokemaan eioota. Mutta eiköhän se pääpointti oo riittävä ja toimiva koulutus (kieli, kulttuurin pääpointit, historia etc). Ja no, sä kaipasit sitä koetta tuolla jossain muualla viestissäs, niin en sinänsä näe syytä miksei tuosta voisi tehdä peruskoulun tapaista kurssia, lukuunottamatta erityistapauksia kuten yksinhuoltaja 16 lapsen kanssa tms. Tähän mun on toki vaikea kehittää nyt tältä istumalta vedenpitävää lakipykälää monestakin syystä.

No, tässä paljastuu juuri se piiloasenne, mitä yritin kiskoa esille. Millä tavalla maahanmuuttajien kielitaito on meidän hoidettavanamme? Eikö maahanmuuttajien kielitaidon kohentaminen ole maahanmuuttajien oma tehtävä? Kielikoulutusta pitää tietenkin tarjota, mutta tällä hetkellä siihen osallistuminen on vapaaehtoista. Ottaen huomioon miten kovaa bisnestä tulkkaaminen ja kääntäminen esim. somalien keskuudessa on, väittäisin, että kielitaidottomuuteen on maahanmuuttajayhteisöissä jopa intressejä.

Ihan ekaks mä sanoisin että mun on vaikee uskoo että yksittäiset maahanmuuttajat haluavat olla osaamatta kieltä. Mutta itsestäänselvästi se kielitaito putoaa meidän harteillemme, harvassa maassa saa Suomen kursseja. Sen pointti kuitenkin lienee saada maahanmuuttajat hyödyllisiksi osapuoliksi yhteiskuntaan, ts. meidän kaikkien eduksi.

Ehdotinkin tuossa aikaisemmin, että kansalaistesti ja siihen liittyvä kielitesti säädettäisiin pakolliseksi.

Kuten sanottu, maahanmuuttopolitiikassa on varmasti kehittämisen varaa. En nyt tältä istumalta ole valmis allekirjoittamaan sitä, että jokainen maahanmuuttaja pitäisi altista tuolle, koska maahanmuuttoa on niin monenlaista, mutta en nyt hylkäisi ideaa ihan suoralta kädeltäkään.

Ei voi, eikä osoitellakkaan. Syytän tästä maahanmuuttajia jotka eivät halua tai yritä integroitua sekä sitä loputonta hyysäjieen ja ymmärtäjien armeijaa, jotka syyttävät kaikista maahanmuuton tuomista ongelmista minua ja kaltaisiani ihmisiä, jotka eivät halua tänne ruotsin tai pariisin kaltaista tilannetta.

Jos ruvetaan tolle tasolle, voisin näin alkajaisiksi lisätä listaan kaikki ihmiset jotka asenteidensa vuoksi tekevät maahanmuuttajien elämästä vaikeaa. Mut en jaksa ruveta toistamaan itseäni muuten.

Tämä on aivan totta. Totta on myöskin se, että maahanmuuttajayhteisöissä näitä sosiaalisia ongelmia on huomattavasti enemmän ja niistä toipuminen tuntuu olevan valtion tukiverkostojen ulottumattomissa.

Eikö toi ole merkki siitä että tukiverkostot ja politiikka eivät toimi tällä hetkellä ja kehittää sitä, pikemminkin kuin syy luovuttaa ja unohtaa koko asia?

Okei, miten sitä käytetään ja osataan oikein? Sosiaalinen maahanmuutto, jota kritisoin, on yhteiskunnalle pelkästään haitallista ja kallista. Se on ihan silkkaa hyväntekeväisyyttä, ja valheet siitä että siitä olisi esim suomelle yhtään mitään hyötyä on silkkaa paskapuhetta. Työperäinen maahanmuutto on asia erikseen, mutta pakolaiset (eli ne jotka syrjäytyvät ja ruotsissakin riehuvat) eivät pääsääntöisesti työllisty kovinkaan hyvin.

Right. Mä suhtaudun tähän asiaan enemmänkin niin, että maailmassa ensinnäkin on ihmisiä, jotka tarvitsevat apua ja niitä pitää auttaa. Sekä siellä missä ongelmat ovat, että ottamalla esim kuolemanvaarassa olevia ihmisiä tänne pakolaisina. Se ei tarkoita, että meidän yksin pitää ottaa koko Afrikka tänne, mutta näin periaatteellisella tasolla. Vaikka Suomi tuskin on kovin suuri tekijä tässä, Afrikan ongelmista vähintäänkin osa on länsimaiden aiheuttamia.

tietenkään tarvitse, koska ruotsiin lähetetyt sotalapset ovat esimerkkinä ja verrokkina täysin irrelevantti. Ruotsalaiset itse kutsuivat täältä sodan jaloista pieniä lapsia ruotsiin, josta nämä muuttivat takaisin suomeen sodan jälkeen. Kukaan ei ole kutsunut tänne pakolaisia, eivätkä tulijat ole pääsääntöisesti pieniä lapsia. Suomalaisilla ei myöskään ruotsissa ole juurikaan etnisiä konflikteja tai kulttuuriristiriitoja.

Jep, se olikin hieman kaukaa haettu esimerkki. Mutta jos oletetaan että tilanne olisi toisinpäin ja täällä nähtäisiin nälkää, olisitko sä sitä mieltä että täällä ei tarvita eikä kaivata apua? Etnisistä konflikteista huolimatta? Fine, tää on vähän turhan provoa etc.

Ei varmasti olisi, varsinkaan jos olisin kulttuurissa jossa en tulisi laisinkaan toimeen ympäröivän yhteiskunnan kanssa. Minä olisin tämänkaltaiselle yhteiskunnalle varmasti pelkkä rasite, varsinkin jos kaltaisiani olisi kymmeniä tuhansia.

Mua jotenkin jää häiritsemään näissä sun kirjotuksissa se, että ne kuulostaa siltä että noilla ihmisillä ei olisi samanlaista arvoa kuin meillä tänne syntyneillä. Pelkka rasite muutenkin kuulostaa aika rankalta lausunnolta. Jos sä asuisit tuossa asemassa jossain muualla, etkö sä tekis yhtään mitään ittes ja samalla sen yhteiskunnan eteen?

Jep, mielenosoitus on vähän eri asia kun polttaa koko lähiö ja ampua poliisia raketeilla.

Sitä tekee kyl vähän muutkin kun maahanmuuttajat jos syyt on olemassa. TJEU: Kreikka näin alkuun.

Ei niin. Kysymys on lähinnä se, että tietyt maahanmuuttajat aiheuttavat ongelmia, ja kuinka pitkään näitä ongelmia halutaan maksaa ja sietää ennenkuin tehdään se ainoa asia, millä niitä ongelmia hallitaan, eli rajoitetaan maahanmuuttoa.

Se, että sä oikeasti väität että toi on ainoa asia, mitä niille voidaan tehdä, kuulostaa kyl mun korvaan nimenomaan siltä yksipuolisuudelta.

Vai niin. Hämmästyttävää kyllä usea suomalainen osaa sujuvasti vieraita kieliä täysin ilman tulovaltion avustusta. Onko maahanmuuttaja jotenkin kyvytön opiskelemaan suomen kieltä itsenäisesti? Ehkä kyse on lähinnä siitä, ettei maahanmuuttajaa huvita. Työtön maahanmuuttaja saa elantonsa ja asuntonsa valtiolta.

Aikamoista yleistystä. Ensinnäkin, kuinka moni suomalainen osaa kuinka montaa kieltä? Täällä opetetaan koulussa 2 muuta kieltä äidinkielen lisäksi. Ja tähän väliin voisi vielä hieman turhana sivupointtina mainita, että Suomen kieli on niitä vaikeimpia maailmassa. Jos sut viskattais Japaniin ilman että kukaan tajuis sanaakaan siitä mitä sä puhut, kuinka helppo sun ois selvitä elämässä niin pitkälle että kerkeäisit oppia?

No mamuhan se on se, joka ei kieltä osaa ja jonka se kieli pitää opetella. En minä tai kukaan muukaan pysty yhdenkään mamun päähän kielitaitoa sangolla kaatamaan. Esimerkiksi Zahra Abdulla on asunut suomessa 18 vuotta ja puhuu suomea auttavasti. Käy kattomassa YouTube-klippi jostain haastattelusta. Mistä tämä johtuu, siitäkö, ettei suomessa 18 vuoden aikana voi millään oppia suomea, vai siitä, että maahanmuuttajat viettävät aikansa lähinnä omankielisessä ympäristössään eivätkä viitsi vaivautua opettelemaan suomea.

Yksittäinen esimerkki ei vielä venettä paljon keikuta jos puhutaan näin laajasta asiasta. Jos sulla on esittää jotain laajempaa tilastoa asiasta, niin palataan aiheeseen. Koulutus on se millä se kielitaito "kaadetaan päähän", ja se taas on yleisesti tunnistetusti reilusti alimitoitettua.

Niin, siinä olen ihan samaa mieltä, että oppia pitäisi. Eurooppaa tarkastelemalla voidaan oppia ihan mahtavasti, mihin tämänkaltainen maahanmuutto ja siihen suhtautuminen liberaalilla "kyllä me teitä autetaan, vaikkette halua auttaa itseänne"-asenteella johtaa paskoihin juttuihin.

Mä edelleenkin kyseenalaistan ton sun loppupäätelmän. Imho suurin osa maahanmuuttajista haluaa parempaa elämää kuin elää valtion pienillä tuilla ja kasa mätiä omenia ei pilaa koko satoa.

Ne opit on opittu ja harjoitukset harjoiteltu, mutta tulokset ja niiden johtopäätökset ovat näemmä silti pelkkää ahdasmielistä rasismia.

Se on rasismia jos niitä katselee ja tulkitsee yksipuoliselta ja tarkoitushakuiselta näkökannalta.

Miten tämä liittyy orjakauppaan? Mielestäni maahanmuuttoa tulee ehdottomasti toteuttaa suomen intressien mukaisesti rajoittamalla ongelma-alueilta tulijoita ja suosimalla koulutettuja, helposti työllistyviä ihmisiä.

Sä itseasiassa vastasit aika hyvin kysymyksees ite. Muistelen että sanoit että ongelmamaita pitää auttaa siellä missä ongelmat ovat, ja samalla sä toteat että sieltä pitää tuoda tänne ne koulutetut ihmiset, jotka ovat juuri se voimavara jolla nuo maat ehkä vielä joskus nousisivat kurjuudesta.

Minun mielestäni näistä maista tulevien maahanmuuttoa on ehdottomasti rajoitettava ja rikoksiin syyllistyneet karkoittaa välittömästi.

Niin kauan kuin tätä sääntöä ei sovelleta kaikkiin ihmisiin yleisesti, se kuulostaa mun korvaan kovasti syrjinnältä. Joka taas on ainakin yksi syy, minkä vuoksi koko ongelma on olemassa.

Toki, mutta kannattaako länsi uhrata tämän epätodennäköisen unelman alttarille?

Aikamoinen lausunto sanoa että tässä ollaan uhraamassa koko länsi maahanmuuton takia. Näin teoreettisella tasolla, jos toi joskus oikeasti tapahtuis, mun on vaikea kuvitella hintaa mikä ois liian suuri. On aika selvää että ihmiskunnan seuraava suuri askel tulee olemaan kulttuurievoluutio, koska geenit eivät kyllä pysy perässä mitenkään. Ja se on tavoittelemisen arvoista.

Joo. Mielestäni tolkuttoman humaanin maahanmuuton harjoittaminen on lyhytnäköistä ja itsekästä. Se ei palvele kenenkään muun kuin maahantulijan ja suvaitsijan intressejä. Yhteiskunnan turvallisuuden ja toimivuuden kannalta hallitsematon sosiaalinen maahanmuutto aiheuttaa ainoastaan kurjuutta, epätasa-arvoa ja kasvavaa rasismia.

Hallitsematon ja tolkuton, kyllä. Mutta mä uskoisin että ton ja rajatkii-politiikan väliltä vois löytyä ihan toimiviakin vaihtoehtoja kunhan tarpeeks harrastetaan yrityserhe-metodia.

Tässä asiassa pitää ottaa huomioon suomen kansan sietokyky. Siinä vaiheessa kun se ylittyy, maan johtoon valitaan oikeistohallitus joka panee rajat kiinni, enkä usko että kukaan haluaa tänne oikeistohallitusta. Näin kävi itävallassa ja italiassa, ja muuallakin on äärioikeiston kannatus ainoastaan lisääntynyt samaa vauhtia maahanmuuttajien määrän kanssa. Siinä ei paljoa punavihreät pääkirjoitukset hesarissa auta.

Pilknus, meillä on jo oikeistohallitus, Itävallan ja Sveitsin tapauksessa kyse on äärioikeistosta. Mut siinä oot oikeassa että ääriryhmät vallan kahvassa on huono asia. Valitettavasti kansa saa sellaiset johtajat jotka se ansaitsee, ja mä toistan tän toteamuksen josta mua aiemmin pilkkasit, suurin osa ihmisistä on idiootteja.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

whispering

Posts: 871

#757 • • Edited whispering Super Juusto

mikke, 20.12.2008 14:33:
Joo ja esim. Venäjälle verrattuna suomalaiset naiset ei osaa pukeutua yhtään. Tuulipuvut, verkkarit tai jotku kireät legginsit päällä mennään joka paikkaan ;)



Eiks toi oo vähän makuasia, kyl mä mielummin otan sen suomalaisen jolla urheiluvaatteet päällä *sydän*

Minkä ihmeen takia niin moni suomalainen häpeää suomalaisuuttaan?
Riku

Posts: 3,187

#758 • • Riku The Little Prince

mariiiit, 20.12.2008 14:26:
Ei se kyllä voi olla sitäkään. Tiukkamoraalinen Keskusta-nirppanokka täsä teree.

Kyllä, syiden täytyy olla muualla miehet. Onkse sit se suomalaisuus, vissiin..

DJ:t ei tanssi.

Paitsi jos ne on tarpeeks humalassa.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Apo

Posts: 1,574

#759 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Riku, 20.12.2008 16:24:
---
mariiiit, 20.12.2008 14:26:
Ei se kyllä voi olla sitäkään. Tiukkamoraalinen Keskusta-nirppanokka täsä teree.

Kyllä, syiden täytyy olla muualla miehet. Onkse sit se suomalaisuus, vissiin..

---
DJ:t ei tanssi.



Voiks tosta päätellä että teknobileissä käy enää dj:tä?
epicuros

Posts: 7,734

#760 • • epicuros

whispering, 20.12.2008 16:12:
Minkä ihmeen takia niin moni suomalainen häpeää suomalaisuuttaan?



Tosta tulikin mieleen kymmenet haastattelut TV:ssä ja radiossa, mitä oon kuunnellut ja pistänyt merkille. Siis toimittajat väkisin pyrkivät laittamaan Suomea maailmankartalle julkkisten haastatteluissa nussien kysymyksillä:

"Tiedätkös muuten, että täällä syödään tollaista paskan näköistä mämmiä" etc -kysymyksillä, mitä häpee silmät päästä. Kuinka vitun säälittävää :D

Ei siinä mitään vakavaa, mä tiedän kuitenkin syntyneeni oikeaan maahan ja todella arvostan ja rakastan tätä ympäristöä nk."virheineen", josta itse varmaan täytän sen 1%:n =D

--
Valid criticism does you a favor.