Lordi teki viisuhistoriaa

394 posts, 20 pages, 129,062 views

kap-pu

Posts: 1,167

#121 • • kap-pu the amazing suction cup boy

mayah,
Pääsääntöisesti meidän (viittaan nyt siis 20-30v.) ikäpolvemme nauraa ajatukselle euroviisuista.



Must Lordin voitossa on ehkä siisteintä just se et kisaan, joka tähän asti on ollut sellaista myötähäpeäkarkeloa, saattaa Lordin voiton vaikutuksesat tulla myöhemmin joistain muistakin maista ihan hyvää yritystä sen normiskeidan sijaan.

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

lostgone

Posts: 2,493

#122 • • lostgone

mayah, 21.5.2006 18:33:
---
lostgone, 21.5.2006 18:19:
Ymmärrän kyllä, että monia Jari Sillanpää-faneja - ja jostain kumman syystä Joneakin - Lordin menestys korpeaa

---

No en mä nyt usko, että ketään se millään muotoa vituttaa että Lordi voitti (paitsi ehkä muita maita, mut ei ainakaan tota tossa toisella tietokoneella olevaa), onhan se ihan kiva juttu, et suomen euroviisuhistorian huomioon ottaen joskus edes kolahtaa pisteet näille nurkille. Mua lähinnä huvittaa seurata, miten ihmiset joita ei ennen ole pätkääkään kiinnostanut koko kisat, on nyt juoksemassa kaduille riemuitsemaan.


Ei sitä lätkääkään ole kaikki juhlijat katsoneet ja olen iloinen jos olette katsoneet uusintana tänään Euroviisut-lähetyksen (itse katoin). Suomessa on vain tapana voittaa porukalla ja hävitä yksilöinä. Ja Suomen nolo menestys euroviisuissa on vain ihmisten ajattelumalliin kasvanutta, että tässä joudun itsekin miettimään perusasennettani uudelleen: jos suomi voi voittaa euroviisut, niin..

Pääsääntöisesti meidän (viittaan nyt siis 20-30v.) ikäpolvemme nauraa ajatukselle euroviisuista. Harvempi niitä edes katsoo (paitsi Akir0 ja hänkin huvittuneena viihdyttääkseen itseään). Mutta kun sitten yhtäkkiä Suomen edustaja onkin finaalissa, ollaan heti että HYVÄ SUOMI, HYVÄ ME!

Voin puhua vain omasta puolestani, mutta Akir0n lisäksi minulla on vuosia ollut tapana seurata tätä jaloa "no points to finland"- tapahtumaa. Ja vuosia olen kironnut q kisoihin lähetetään jotakin mummoseurojen suosikkiesiintyjiä kuten esim. Jari Sillanpää. Kun kuulin että Lordin on ehdolla viisuihin, ajattelin että sillä ei ole mitään väliä mitä Lordi siellä esittää, kunhan se vain lähetetään sinne. Kerrankin Suomella olisi oikeastikin kiinnostava esiintyjä. Monien muiden maiden valtti noissa kisoissa oli kuppikoko tai kiva esillelaitto.

Musta on tosi kivaa, että erilainen kokonaisuus voitti tällä kertaa. Kuten aikaisemminkin totesin, olivat muut biisit mielestäni juuri sellaista sontaa, jota suomestakin on aikaisemmin euroviisuihin lähetetty. Juuri sitä samanlaista, mitä tälläkin kertaa oli kaikissa muissa paitsi Lordin showssa.
PS. 5-0 *jiihaa*

Itse pidin Turkista, Ranskasta, Islannista ja siitä dancerenkutuksesta - jokin tornado tjsp- mutta tuskinpa lähden itsekään mitään levyjä ostamaan. Torille pyrin pääsemään, sillä vuonna 95, ei se mestaruus kauheesti itseäni napannut.*piis*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

Lauruska

Posts: 821

#123 • • Lauruska nihkee
Meitsi on seurannu koko ikänsä euroviisuja telkasta, tänäkin vuonna katsoin kaikki esikatselut ja muut, ja suomen karsinnat ym. Ja kyllä mun mielestä jokainen saa olla ja onkin onnellinen lordin voitosta. tasapuolisesti. Se ettei oo aiemmin kattonu euroviisuja ei tarkota sitä etteikö nyt sais olla ilonen asiasta? Ihme vääntöä asiasta teillä!
Henna

Posts: 4,965

#125 • • Henna RaittiusYhdistyksen jäsen
*super**super**super**super**super*
lostgone

Posts: 2,493

#126 • • lostgone

mayah, 21.5.2006 19:00:
---
lostgone, 21.5.2006 18:56:
Kun kuulin että Lordin on ehdolla viisuihin, ajattelin että sillä ei ole mitään väliä mitä Lordi siellä esittää, kunhan se vain lähetetään sinne. Kerrankin Suomella olisi oikeastikin kiinnostava esiintyjä.

---
No, itse ajattelin että toivottavasti muu Eurooppa ajattelee, että Lordin lähettäminen Kreikkaan on sarkasmia ja läppää Suomelta, joka aina saavuttaa kisoissa nolla pistettä.

Älä oo nihkee. Ibi Love edustaa Suomea seuraavissa kisoissa.*jiihaa* Euroviisut on jo pitkään ollut suht kornit kisat, joissa ei voi olla ihan varma kenenkään motiiveista olla kisassa mukana. Mm. Saksaa edusti county-kappale ja Ruotsi lähetti saman tädin melkein kymmenettä kertaa esittämään saman kappaleen. Sarkasmia, läppää tai sitten ei.*justjoo*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

lostgone

Posts: 2,493

#128 • • lostgone

mayah, 21.5.2006 19:26:
---
En mä pääse sinne, ku mulla on curling-vuoro just sillon.


Paitsi jos halli ei ole auki kansallisen Lordi-juhlapäivän vuoksi.

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

Android

Posts: 3,908

#129 • • Android
Seuraavissa kisoissa Teräsbetoni - Taivas Lyö Tulta!

*jiihaa*
DenisV

Posts: 1,048

#130 • • DenisV I Love Kiksu
Onnitteluni Lordille!!

Kun lukenut topikkin läpitte en huomannut sitä maininta että voittajan maassa pidetään seuravat kilpailut. HYVÄ PIKKUINEN SUOMI!!!

Ja tämä jos ei mikään todella loistava juttu!!!
Avatar
#131 • • Edited candyraver Guest

Link, 21.5.2006 15:28:
Onneksi hyvät häviäjät muistetaan aina.

http://www.youtube.com/watch?v=snG2V-PtpB8

Ah...

Puuh...unohtu ihan Silvian oma esitys.

http://www.youtube.com/watch?v=3XXzC3PvicE

<3


Ton tädin esitys oli kyl jotain aivan järkyttävää*toktok* Mutta niin oli kyllä valtaosa muistakin esityksistä.. Toivottavasti Lordin voiton myötä saatas vähän "konseptimuutosta" tai ees jonkunlaista "nykyaikaan päivitystä" aikaseks tohonkin kontestiin..(niinkuin joku jo tuossa aikaisemmin taisi mainitakkin). Kyllä Lordi ansaitsi voittonsa, enkä tosiaan ymmärrä tota eräiden ihmisten panettelua/pelleksi haukkumista..*hmph* mutta olkoon..menee muuten of topiciks oikeen huolella.
HYVÄ LORDI!! *super*

edit. vähän korjailuja..
Caritsa

Posts: 1,117

#132 • • Edited Caritsa
Jee hyvä Loordi!
Kyllä tunneskaalaa käytiin taas uudella tavalla läpi, kun seurattiin illan esitystä ja pisteidenjakoa.
Yllättäväähän kaikki tietysti oli, mutta HIENOA!!!

Ja KYLLÄ ylpeänä, siitä että juuri erilainen monsterirokki maskeineen toi euroviisuvoiton hätkähdyttävällä tavalla Suomelle, ja omalla tyylillään!

Kuhan ensi vuonna pidetään sama linja ja edustaja edustaa erilaisuudessaan!

niin ja lisäykseks vielä, että Silvia Night oli loistava, pysy roolissaan loppuun asti!!!

--
~se joka ei koskaan syyllisty mielettömyyksiin,
ei todellisuudessa ole
niin järkevä kuin itse uskoo~

DJ Rx

Posts: 2,527

#133 • • DJ Rx FINRG Recordings
niin mulle on jääny hieman epäselväks et vetääks toi silvia tosisssaan vai onko tuo vaan joku rooli mitä se vetää?

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

lostgone

Posts: 2,493

#134 • • lostgone

Rx, 21.5.2006 20:17:
niin mulle on jääny hieman epäselväks et vetääks toi silvia tosisssaan vai onko tuo vaan joku rooli mitä se vetää?

Se on rooli. Ja se rooli on suositun islantilaisen tv-ohjelman juontaja.

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

Inferno@Tre

Posts: 678

#135 • • Inferno@Tre Hervanta UG
Jee *jiihaa* Kerrankin Suomi saa viisujen saralla aikaan jotai ihan todellista.

Tosin jos ollaan realisteja nii Suomi voitti ihan vaan sen takia et se oli kerrankin jotain erilaista eikä sitä samaa tusinamuottia jota kaikki muutkin harrastaa. *igor*
Ens vuonna paluu karuun arkeen ja jonon hännille. Mut eipähän pääse Ruotsalaiset vinoileen ettei Suomi saa mitään aikaiseksi Euroviisuissa. *hymy*

--
Ihmisen luonnollinen vihollinen on ihminen itse.

Avatar
#136 • • Edited astaroth Guest
joo, onhan toi voitto ihan kiva juttu

nyt vaan saatiin suomelle pitempiaikainen uusipaavalniemi. elokuuhun mennessä olen silponut ranteeni auki, kun lordi soi siellä, lordi soi täällä ja illan uutislähetyksen pääaiheena on se, kun mr. lordi lähtee saunaan.

vittu jee
CM

Posts: 1,507

#137 • • CM

lostgone, 21.5.2006 20:26:
---
Rx, 21.5.2006 20:17:
niin mulle on jääny hieman epäselväks et vetääks toi silvia tosisssaan vai onko tuo vaan joku rooli mitä se vetää?

---
Se on rooli. Ja se rooli on suositun islantilaisen tv-ohjelman juontaja.



Höh... ois nyt ees ollu tosissaan. Ois päässy melkein Leila K:n tasolle, paitsi ei sentään paskantanu lavalle, ku hävis
Kon-tiki

Posts: 1,936

#138 • • Kon-tiki The Unsinkable

Rx, 21.5.2006 20:17:
niin mulle on jääny hieman epäselväks et vetääks toi silvia tosisssaan vai onko tuo vaan joku rooli mitä se vetää?



Ilmeisesti ja toivottavasti se on rooli. Oikeasti hän on näyttelijä, jonka nimeä en muista mutta jonka kuuluisin hahmo on Silvia, talk show -juontajaksikin kotimaassaan kohonnut hahmo. Parasta tässä on, ettei Suomea ole koskaan edustanut Sarasvuo tai Joonas Hytönen.

Yleisemmin Euroviisuista. Itse kun olen klubbarin vanha mamma -osastoa, olen jo lapsuudesta asti tottunut seuraamaan Euroviisuja, kun ei mun lapsuudessa ollut esim. tosi-tv:tä tai nettiä ja biletyskään ei tossa 8-vuotiaana ole se päällimmäinen asia mielessä. Euroviisut olivat kevään ehdoton event nro 1 ja koko kalenterivuodenkin kakkosbileet heti joulun jälkeen *jiihaa*

Muistikerrostumiin on tarttunut kymmeniä aivan ihania biisejä eri vuosikymmeniltä, ja voin kertoa että ne huonot tuppaavat unohtumaan, paitsi tietyt suomalaiset järkytysviisut 80- ja 90-luvulta. Edelleen kuuntelen kotioloissa tuhat kertaa mieluummin euroviisuhittejä kuin vaikka prinsessanpelastustrancea tai polkkaa. Kunnon tekno ja house nyt tietysti voittavat euroviisutkin, tai rokin.

Mun mielestä eilisessä kisassa oli mukana enemmän hyviä biisejä kuin kertaakaan 80-luvun jälkeen. Pakko oli äänestää muutamaa. Eilisen kisan tarjonnasta järkyttyneiden olisi (tai ehkä ei) pitänyt kuulla Suomen karsinnat talvella. Toistakymmentä biisiä, joissa ei ollut melodiaa, ei rytmiä, ja esiintyjät karisman mustia aukkoja vailla edes sitä seksiä, joilla Euroviisuissa pärjätään muissa maissa. Siitä paskajengistä Lordi oli paras, vaikka onkin ärsyttävää lelumetallia.

Joten onnittelut vaan Lordille, jonka oletin ennen eilistä kisaa pääsevän sijoille 5-10. Itse Euroviisut on tv-katsojien lupamaksuilla kustannettua eurotrashia, ja siitä joko tykkää tai sitten ei. Yliampuvan kökköhuumorin ystävänä en häpeä tunnustaa, että minä kyllä tykkään *blush*
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#139 • • Aziz Combat Fighter
Oo ny jone jo hiljaa.

Suomi voitti, ihan sama vaikka se ois kultasen pystykorvan kilpailussa joka on todellisuussa ranteenkääntäjien vuosijuhla.

ZA-SHAM.
liikkuva muna

Posts: 2,652

#140 • • Edited liikkuva muna an egg on the move

mayah, 21.5.2006 19:03:
---
Lauruska, 21.5.2006 18:59:
Se ettei oo aiemmin kattonu euroviisuja ei tarkota sitä etteikö nyt sais olla ilonen asiasta? Ihme vääntöä asiasta teillä!

---


Kuka niin on sanonu, ettei SAIS olla iloinen? Totta helvetissä saa olla iloinen. Ihmiset saa olla iloisia ihan mistä syystä ne haluaa. Se on kiva juttu, että ihmiset on iloisia. Se, et pidänkö mä sitä hippaisen huvittavana, on eri juttu. Ketä kiinnosti curling ennen Uusipaavalniemeä ja mitalia? HYVÄ SUOMI, HYVÄ ME.



Mitä "hippaisen" huvittavaa tossa nyt on? Tottamaar mua kiinnostaa curlingin finaali, jos Suomi on sinne asti päässy, vaikken ois ikinä käyny Hyvinkään curlinghallissa kattomassa Riihimäki vs. Hyvinkää matsia (eikä ko. matsi kyllä vois vähempää kiinnostaa olympialaisten jälkeenkään).

Veikkaan että aika montaa kiinnostais öljynporaus, jos Suomenlahden alta löytyisi jotain porattavaa. Siinä saisit hihitellä kotona ja katsella kympin uutisista kun ihmiset menee sinne rakentelemaan lauttoja vaikkei ikinä ennen oo öljybisnes kiinnostanu. Totta kai tällasessa pienessä maassa ammennetaan kaikki riemu irti sillon harvoin kun jotain ammennettavaa on.

Itse olen viisut katsonut ainakin viimeiset 6 vuotta (enemmän tai vähemmän sivusilmällä), mutten yhtään ihmettele vaikka tänä vuonna moni ois kattonu ekaa kertaa ihan vaan ton iltapäivälehtien lordimylläkän takia.

Oot nyt ihan selvästi Joneassimilaation ensimmäisessä vaiheessa. *vink*