Lordi teki viisuhistoriaa

394 posts, 20 pages, 127,547 views

liikkuva muna

Posts: 2,652

#101 • • liikkuva muna an egg on the move

sapeli, 21.5.2006 17:42:
---
alek száhala, 21.5.2006 17:38:
Mua ainakin viisut kiinnostaa jo senkin vuoksi, että se on ainoa vuosittainen massiivinen koko Euroopan yhdistävä mediatapahtuma. Lisäski on kiva nähdä minkälaista imagoa maat itselleen haluavat luoda.

---


*nauru* Hyvä pointti. Brittien esitys lähinnä toi mieleen pedofilian - keski-ikäinen ukko koittaa vaikuttaa coolilta, teinityttöjä hyppii kouluasuissa taustalla, ja koko ajan taustalta kuuluu poliisisireenien äänet? *ding*



Mun mielestä toi oli ihan loistava. Ois saanu päästä ees top kymppiin. *grr*
Sunflower

Posts: 363

#102 • • Sunflower

_atmos, 21.5.2006 17:33:
mitä monet eivät käsitä on että lordin levyt ovat oikeasti hyviä ja show on osa bändiä. itse pidän niin trancesta, housesta, hevistä, blackmetallista ja jazzista.
lordia parempaa edustajaa en olisi kesksinyt. ehkä nyt euroviisuissakin nähdään enemmän erillaista musiikki eikä pelkästään sitä perus rallatusta.

"eurovision song contest", eli äänestetään biisiä. ei viime vuoden saavutuksia kuten palkintogaaloissa.



No mutta mitä muuta voi olettaa. Nyt ollaan konemusa-foorumilla ja valtaosalla ihmisistä (siis tosiaan muuallakin kuin tällä foorumilla) hämärtyy raja esim. omasta mielestä huonon musiikin ja huonon musiikin väliltä. Se, ettei pidä esimerkiksi jostain genrestä, ei kai tee siitä totaalisen paskaa yleisellä tasolla.

Ite en ole ikinä ymmärtänyt koko euroviisu-hömpötystä, mutta kieltämättä Lordi näytti olevan tuolle kilpailulle se kauan kaivattu piristysruiske. Ei se silti tarkoita sitä, että kaikkien tarvitsisi riemuita siitä, mutta en mä ymmärrä tollasen saavutuksen aliarvioimistakaan. Jos itteään ei nappaaa, niin fine, kukaan ei pakota pistämään bileitä pystyyn, mutta miksi ihmeessä pitää alkaa nillittämään kilpailun turhuudesta jne. Euroviisut olisi järjestetty ilman Lordiakin, joten miten ihmeessä jotain suomalaista voi nyt niin kovasti kiukuttaa se, että kerrankin meidän edustaja sai jopa pisteitä ja huomiota.
Jone

Posts: 8,258

#103 • • Jone Archibald Haddock

Android, 21.5.2006 17:13:
No se tunnustus annetaan aika pitkälti samassa muodossa kuin Euroviisuissakin, pistetään lista johon listataan voittajat ja ei-voittajat. Voittaja on se, joka on saanut eniten pisteitä.



Joo, tässä olet aivan oikeassa.

Android, 21.5.2006 17:13:
Miksi ei? Koska niissä ei liiku yhtä paljon rahaa kuin Euroviisuissa? Koska kyseessä on yksi alakulttuuri? Euroviisuissakin jaetaan tunnustusta ja julistetaan voittajia, ihan niin kuin Hard Dance Awardseissa. Ja pistetään vielä paremmuusjärjestykseen (vrt. HDA:n "runners up") äänimäärän perusteella.



Liikkuvan rahan määrä on täysin epärelevantti asia. Mä en myöskään rinnastaisi esim. aikaisemmin mainitsemaani MTV Music Awardsia ja Euroviisuja keskenään vaikka ensin mainittu on selkeästi Euroviisuja kaupallisempi tapahtuma.

Joo, mut mielestäni tolla on paljon tekemistä sen kanssa että A) kyseessä olisivat keskenään vertailukelpoiset esitykset ja B) onko kilpailu tunnustuksesta itsessään homman tarkoitus vai sivutuote. Mikäli Proteus (ajatuksena toki mahdoton sinänsä kun mies ei mitään laula) olisi ollut Suomen edustajana Euroviisuissa jollain omalla raidallaan olisi suhtaumiseni asiaan prikulleen samanlainen ainoastaan sillä erotuksella etten välttämättä pitäisi ko. raitaa paskana.

Android, 21.5.2006 17:13:
Best Resident
Best Remixer
Best Live Act
Best Track
Best Compilation Album
Best Producer
Mixmag Future Hero
Best DJ

...Että kyllä se "paras musiikki" kuitenkin tuntuu olevan aika olennainen osa kokonaisuutta kun valtaosan näistä eri HDA:n kategorioista muodostaa.



Kun tarkemmin ajattelet, niin huomaat ettei missään noissa kategorioissa ole kyse pelkästään siitä kuka soittaa parasta musiikkia ja hyvin monissa jopa todella vähän.

Android, 21.5.2006 17:13:
Oman genren sisällä saa kilpailla, mutta muuten ei? Ok. Hienoa tuo sinun muotoilusi, "tietyn genren sisällä menestyneitä tekijöitä" ja "laulukilpailuja". Loppujen lpuksi molemmissa kilpaillaan siitä, kuka on tuottanut/keksinyt parhaimman toimivan konseptin musiikin suhteen. Euroviisutkin palkitsevat tiettyjä menestyneitä tekijöitä, eli niitä, jotka raatia miellyttävät (käytännössä niitä jotka ovat keksineet parhaan biisin/shown). Se, että Euroviisuissa ei välttämättä ole vertailukelpoisia genrejä, ei muuta sitä miksikään.

Ja mistää laulukilpailusta nyt tuskin voi puhua, kukaan tuskin vakavissaan väittää että Lordin lauluääni ratkaisi Euroviisut.



No laulukilpailusta sitä nyt kuitenkin virallisesti ja yleisesti puhutaan. Sit kun ruvetaan puhumaan vuosittaisesta huumorimielessä tehdystä friikkisirkuksesta ja näyttävimmän shown kehiin heittäneen palkitsemista niin ollaan mun mielestäni oikeammalla linjalla ja mun ämpyröintini määrä vähenee siihen pisteeseen, että saatan itsekin ruveta asiaa aktiivisemmin seuraamaan ja on mahdollista että jopa innostun siitä.
DJ Rx

Posts: 2,527

#104 • • Edited DJ Rx FINRG Recordings
... ja jos vertaa millä hevonpaskalla suomi on aikasemmin osallistunu noihin kisoihin nin mielummin mä ton pystin lordille annan ku sillanpäälle tai noille muille aikaisemmille suomen euroviisuedustajille...

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

DJ Rx

Posts: 2,527

#105 • • DJ Rx FINRG Recordings

mayah, 21.5.2006 17:54:
---
Rx, 21.5.2006 17:52:
... ja jos vertaa millä hevonpaskalla suomi on aikasemmin osallistunu noihin kisoihin nin mielummin mä ton pystin lordille annan ku sillanpäälle tai noille muille aikaisemmille suomen euroviisuedustajille...

---


Siis yritätsä nyt sanoo, et mintunvihreessä ja vaaleenpunaisessa kätkätissä ois ollu jotain vikaa?



... tai no ehkä sillekin ois sen voinu antaa... *nauru*

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

Jone

Posts: 8,258

#106 • • Edited Jone Archibald Haddock

_atmos, 21.5.2006 17:33:
jone nyt on tiedettävästi ahdasmielinen ja haukkuu kaiken mitä häntä itseä ei mielytä.



Jos mä haukkuisin kaiken mikä mua itseäni ei miellytä, niin mulla ei olisi aikaa mihinkään muuhun. Kiitos kuitenkin ahdasmieliseksi kutsumisesta sen perusteella, että Lordi ja Euroviisut on mun mielestäni perseestä, mutta musta on ahdasmielistä etten mä ilmeisesti saisi olla sitä mieltä.

_atmos, 21.5.2006 17:33:
mitä monet eivät käsitä on että lordin levyt ovat oikeasti hyviä ja show on osa bändiä.



Kyllä mä käsitän että show on osa ko. bändiä ja ymmärrän jopa sen että se sopii todella hyvin siihen mitä ne tekevät - et ei muuta kuin jatkakoon samalla linjalla, ei sitä ole syytä mihinkään muuttaa. Sitä en kuitenkaan käsitä, että ilmeisesti sun mielestäsi munkin pitäis nyt tunnustaa se että "Lordin levyt ovat oikeasti hyviä" (vaikka en ole tätä mieltä enkä halua ko. bändin tuotantoon tutustua) etten olisi ahdasmielinen. WTF?

_atmos, 21.5.2006 17:33:
itse pidän niin trancesta, housesta, hevistä, blackmetallista ja jazzista.



Sepä kiva. Tekeekö toi susta nyt avarakatseisen? *nauru*


_atmos, 21.5.2006 17:33:
"eurovision song contest", eli äänestetään biisiä. ei viime vuoden saavutuksia kuten palkintogaaloissa.



Tästä ollaan nyt aika samaa mieltä ja jossa tossa on nyt paljon sitä pointtia, jota olen koittanut tässä selittää. Näin siitä huolimatta, että mulla on kyllä ollut käsitys "singing contestista" - ehkäpä siksi, että kummatkin kääntyvät suomeksi samalla tavalla.
mirde

Posts: 72

#107 • • mirde aka DiscoKanttura
Harvemmin sitä ihmiset on näin järkyttyneitä suomen voittaessa jossakin.*täh*
Onhan se aika pelottavaa huomata että mikään ei ole mahdotonta!*nauru*
Euroviisut sucks, mutta voitto on aina voitto!!!!*piis*
Cloudberry

Posts: 493

#108 • • Cloudberry
Karaokebaarin kisastudiossa oli mieletön tunnelma *jiihaa*, finaali-esitykset olivat kaikessa naurettavuudessaankin ihan viihdyttäviä, (kun ei ottanut liian vakavasti!) ja viisulähetyksen loputtua meno senkun parani. *joo*

Aiempi lätkä-tappiokaan ei enää niin kirvellyt. Sama kai se on mistä sitä kansallisylpeyttä tuntee.. tai kuka, meidän kiinalaiset ja italialaiset vaihtarit nimittäin olivat erittäin iloisia ja ylpeitä saadessaan olla mukana juhlinnassa!

Euroviisu-voitto oli iloinen yllätys, koska ajattelin että Lordia vastustettaisiin niin kovasti.. En todellakaan olisi lyönyt vetoa 292:sta pisteestä! *ding*

Itsehän tykkäsin aikoinaan jo Would you love a monstermanista, ja otin öisessä linja-autossa nyrkistä kun esitin ko. biisin serenadina ystävättärelleni. No okei, se oli se mun ystävätär, joka mua löi, joten vika saattoi olla myös mun laulutaidossa, mutta.. *blush*
No, enää ei hävetä tippaakaan, sais tykätä mörkö-rokkareista! *nauru*


Kyllä Suomea vois huonomminkin tehdä tunnetuksi tuolla maailmalla. *piis*
ville

Posts: 3,780

#109 • • ville olen oikeasti ujo

Jone, 21.5.2006 17:30:
Jep, jaetaan tunnustusta kokoonpanolle, joka lähtee sitä erikseen etsimään kilpaillen pari viikkoa muiden kanssa näkyvästi mediassa. Näinkö homma sun mielestäsi toimii musiikkialan eri palkintogaaloissa?



Sanoin, että molemmat ovat kilpailuja ja niiden voittajat ovat voittonsa ansainneet. Molempien voitto on vaatinut promootiota, esim proteuksen osalta sä näet vaivaa jatkuvasti, lordin tapauksessa aikajakso oli lyhyempi, mutta sitäkin intensiivisempi.


Kyllä, mulle on helpompaa ymmärtää itselleni suhteellisen läheisissä asioissa menestymistä kuin menestymistä sellaisissa asioissa, jotka eivät kiinnosta mua penniäkään ja sama koskee mainitsemiasi keski-ikäisiä euroviisukannattajia. Musta olisi perin falskia lähteä innostumaan Suomen euroviisuvoitosta (kisan ollessa sellainen kun on) ja kyllä mä kokisin ihan yhtä lailla falskiksi sen, jos mitään suomalaisista DJ:stä ymmärtämätön ihminen lähtisi väkisin innostumaan suomalaismenestyksestä esim. nyt Hard Dance Awardseissa. Musta keinotekoista innostumista innostumisen vuoksi rehellisempää on nimenomaan vaikka sanoa juuri niinkuin veikkasit viisuintoilijan asiasta sanovan.



Mä en suoraan sanottuna ymmärrä mikä sua tässä oikein vaivaa. Haukut euroviisut pellekisaksi ja samaan aikaan itse pauhaat kisasta, jonka myönnät itsekin pellekisaksi, jos asiaa ajattelee toisesta näkökulmasta. Sitten jos joku sanoo sun arvostamaa kisaa pellekisaksi, alat täällä räyhätä, että näistä kisoja ei muka voi verrata?

Suoraan sanottuna sun räyhäämisessä ei oikeesti näytä olevan mitään loogista.

Se ei silti tarkoita ettei mulla olisi oikeutta pitää Lordia yhtyeenä, heidän musiikkiaan, Euroviisuja ja niissä esitettävää musiikkia täytenä paskana.



Tottakai, mutta sun aloittava repliikki ei ollut, että musiikki on paskaa, vaan haukuit kisat yhdentekeviksi, pliisuiksi ja esiintyjät pelleiksi ja suomen edustajat eli voittajat kaikkein suurimmiksi pelleiksi.

Kun esität asian noin, et voi mitenkään käydä väittämään, että jollain toisella ei ole täysin samanlainen oikeus väittää proteusta täysin pelleksi ja koko HDA hommaa pelleksi. Ja se että sä et tätä näkemystä alussa hyväksynyt, kertoo vain siitä, että sä et imo oikeesti ajattelut kovin paljon ennekuin aloit mielipiteitäsi laukomaan.



Kyllä, kyseessä on kummassakin tapauksessa kilpailu. Onko sanan "kilpailu" merkitys näissä tilanteissa samanlainen? Ei.



Seuraavaksi lienee aloitat keskustelun siitä onko olemassa erilaisia pellejä?
Jone

Posts: 8,258

#110 • • Jone Archibald Haddock

Rx, 21.5.2006 17:52:
... ja jos vertaa millä hevonpaskalla suomi on aikasemmin osallistunu noihin kisoihin nin mielummin mä ton pystin lordille annan ku sillanpäälle tai noille muille aikaisemmille suomen euroviisuedustajille...



Joo, toki. Mieluummin mäkin paskaksi kokemaani musiikkia ja esiintymistä kuuntelen ja katson kuin paskan vesitettyä versiota. *nauru*
OlliS

Posts: 3,999

#111 • • Edited OlliS Further

ville,
Seuraavaksi lienee aloitat keskustelun siitä onko olemassa erilaisia pellejä?


OT: tää oli niin huonoa Suomea, et oli pakko puuttua. Ei näin voi sanoa :D

Seuraavaksi aloittanet keskustelun...

ja vielä pilknus:

On melko tavallista käyttää sanaa ”lienee” tai ”lie” suunnilleen merkityksessä ’kai’, esimerkiksi ilmaisussa ”lienee on”. Tämä on kielen normien mukaan virhe, sillä niiden mukaan ”lienee” on itsessään teonsana, olla-sanan muoto. Joidenkin puhdaskielisyysmiesten mielestä myös ”kai lienee” on virheellinen, koska siinä ilmaistaan epävarmuus kahteen kertaa.

sorry ot *pepsodent*
ville

Posts: 3,780

#112 • • ville olen oikeasti ujo

OlliS, 21.5.2006 18:02:
---
ville,
Seuraavaksi lienee aloitat keskustelun siitä onko olemassa erilaisia pellejä?

---

OT: tää oli niin huonoa Suomea, et oli pakko puuttua. Ei näin voi sanoa :D

Seuraavaksi aloittanet keskustelun...



no mut hyvin säkin mr kielipoliisi ymmärsit :P
Jone

Posts: 8,258

#113 • • Jone Archibald Haddock

ville, 21.5.2006 18:00:
Sanoin, että molemmat ovat kilpailuja ja niiden voittajat ovat voittonsa ansainneet.



Varmasti. *joo*

ville, 21.5.2006 18:00:
Mä en suoraan sanottuna ymmärrä mikä sua tässä oikein vaivaa. Haukut euroviisut pellekisaksi ja samaan aikaan itse pauhaat kisasta, jonka myönnät itsekin pellekisaksi, jos asiaa ajattelee toisesta näkökulmasta. Sitten jos joku sanoo sun arvostamaa kisaa pellekisaksi, alat täällä räyhätä, että näistä kisoja ei muka voi verrata?



No mua vaivaa Euroviisujen konsepti ja sen esittäminen (mun mielestäni, mun tiedoillani asiasta) toisenlaisena kuin mitä se oikeasti on.

Mä en missään vaiheessa itse lähtenyt vertailemaan Euroviisuja yhtään mihinkään. Sen tekivät ihan muut ihmiset ja ainoastaan kommentoin asiaa, koska vertaus ei ollut eikä edelleenkään ole mun mielestäni relevantti.

ville, 21.5.2006 18:00:
Suoraan sanottuna sun räyhäämisessä ei oikeesti näytä olevan mitään loogista.



En kyl ees katso räyhääväni, mutta toikin nyt on täysin subjektiivista. Syistä, jotka olen aikaisemmin keskustelussa ilmoittanut, se on kyllä mun mielestäni toisen puolen osapuolen logiikka joka ontuu. Eipä sillä, näyttää kyllä selvästi siltä että olen tässä "kilpailussa" mielipiteineni se häviöllä oleva osapuoli. *vink*

ville, 21.5.2006 18:00:
Tottakai, mutta sun aloittava repliikki ei ollut, että musiikki on paskaa, vaan haukuit kisat yhdentekeviksi, pliisuiksi ja esiintyjät pelleiksi ja suomen edustajat eli voittajat kaikkein suurimmiksi pelleiksi.



No jos kisat ovat mun mielestäni pellekisat, niin eikö silloin ole ihan loogista että ne voittanut taho on siitä samasta näkökulmasta se suurin pelle?

ville, 21.5.2006 18:00:
Kun esität asian noin, et voi mitenkään käydä väittämään, että jollain toisella ei ole täysin samanlainen oikeus väittää proteusta täysin pelleksi ja koko HDA hommaa pelleksi. Ja se että sä et tätä näkemystä alussa hyväksynyt, kertoo vain siitä, että sä et imo oikeesti ajattelut kovin paljon ennekuin aloit mielipiteitäsi laukomaan.



Toki kaikilla on oikeus mielipiteeseensä ja olisko mun oikeasti sunnuntaipäivänä pitänyt kauhean diipisti kelailla Euroviisuihin liittyviä asioita voidakseni ottaa osaa niistä käytävään keskusteluun omalla kärkevällä mielipiteelläni?

ville, 21.5.2006 18:00:
Seuraavaksi lienee aloitat keskustelun siitä onko olemassa erilaisia pellejä?



No mutta juurihan niin asia on? Pelle Hermanni ja Pennywise ovat aivan erilaisia pellejä. *hihu*
akir0

Posts: 2,554

#114 • • akir0 idleRPG champion 2009

Jone, 21.5.2006 14:46:
En pysty tajuamaan ihmisiä, jotka tuntevat iloa, innostusta ja ylpeyttä siitä että Lordi voitti. TBH mun on myös vaikea ymmärtää ketä Euroviisut kiinnostavat - uskomattoman paskoja tai parhaimmillaan mitäänsanomattomia rallatuksia kornisti esitettyinä.



No vittu, meikä on about iloinen. Toisaalta Lordin voitolla ei mulle ihan niin suurta merkitystä ollu, itse Euroviisut on tärkeitä.

Jostain perverssistä syystä nimittäin on niitä vuositolkulla tullu seurattua, about aina suorana, samoin kuin kaikki ennakkolähetyksetkin. Ainakin ite pidän Euroviisuja vaan jonkinlaisena viihteenä, jossa voittajalla ei loppujen lopuksi ihan hirveän suurta merkitystä olekaan. Hauskintahan tuossa on kornien (tai ihan muutenvaan täysin paskojen) esitysten/artistien/biisien kommentointi!
lostgone

Posts: 2,493

#115 • • lostgone
Ymmärrän kyllä, että monia Jari Sillanpää-faneja - ja jostain kumman syystä Joneakin - Lordin menestys korpeaa, mutta minusta Lordin voittoa pitäisi pitää hyvänä avauksena aloittaa keskustelu Euroviisujen uudistamisesta. Tämähän oli marginaalimusiikin voitto ruotsalaistyyppisestä hissimusiikista.

Euroviisut on ollut alunperin arvostettu laulukilpailu, joka vuosien mittaa on mennyt tyhjän päiväkseksi renkutus -kilpailuksi, jossa parhaat voittomahdollisuudet - Ruotsin lisäksi -on mailla, joilla on lyhyt historia Euroopan ja Euroviisujen kartalla. Esim. Viro, Bosnia-hertzekovia, Ukraina. Perinteiset balladit -mitä euroviisut monelle ovat (kuten Ranska, Malta ja Irlanti)- eivät enää menesty, sillä lavashowt tuovat lisäpisteitä ja tästä esimerkkinä Ukrainan ja Suomen voitto.

Minusta Euroviisujen perusidean uudelleen miettiminen on nyt mahdollista eli nyt voisi perustaa erilaisia alalajeja tähän kilpailuun, joka mahdollistaisi uudenlaista näkyvyyttä erilaiselle musiikille. Lisäksi kisojen äänestystapaa voidaan miettiä uusiksi, sillä voisin kuvitella, että nuoremmat ihmiset ovat tekstiviesteillä olleet äänestämässä kerrankin Euroviisuissa, vaikkapa vaan ihan protestina.

Suomalaiselle luonteelle kyllä Lordin voitto on melkein yhtä kova asia kuin jääkiekko-95, vaikka ei muuten viisuista tai jääkiekosta koskaan olisi kiinnostunutkaan. Suomalaisethan eivät ole koskaan olleet voittajia oikein missään, edes sodissa, joten kyllä sitä Lordia nyt kannattaa torilla juhlia.

Ja vielä iso käsi niille, jotka saivat kuningasajatuksen pyytää Lordia mukaan karsintoihin.*aplodit*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

Jone

Posts: 8,258

#116 • • Jone Archibald Haddock

mayah, 21.5.2006 18:18:
Eiks ketään kiinnosta se, et Suomi johtaa pronssiottelua 4-0? Siis euroviisut on NIIN yesterdays news.



No voisko hei vähempää kiinnostaa kun joku pelleporukka tönii jotain pellekiekkoa jossain pelleskaboissa? *nauru*
josh

Posts: 733

#117 • • josh
Olipa kyl loistojuttu tuo Lordin voitto! *joo*

Vielä kun otetaan pronssit lätkästä niin kyllä kelpaa..
lostgone

Posts: 2,493

#118 • • lostgone

mayah, 21.5.2006 18:18:
Eiks ketään kiinnosta se, et Suomi johtaa pronssiottelua 4-0? Siis euroviisut on NIIN yesterdays news.

Ööö, Ketä kiinnostaa pronssimitalit? *ding*
Onhan ne ihan kivat ja ihan jees juttu, mutta kullastahan sinne lähtään pelaamaan.*joo*
*nuotti*..we are the winners in eurovision.. *nuotti*oliko toi nyt Liettuan kappale?

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

Android

Posts: 3,908

#119 • • Android

lostgone, 21.5.2006 18:27:
---
mayah, 21.5.2006 18:18:
Eiks ketään kiinnosta se, et Suomi johtaa pronssiottelua 4-0? Siis euroviisut on NIIN yesterdays news.

---
Ööö, Ketä kiinnostaa pronssimitalit? *ding*
Onhan ne ihan kivat ja ihan jees juttu, mutta kullastahan sinne lähtään pelaamaan.*joo*
*nuotti*..we are the winners in eurovision.. *nuotti*oliko toi nyt Liettuan kappale?



Se oli vain epätoivoinen yritys saada tämä topic kuihtumaan kasaan *tirsk*

Sori :D
sapeli

Posts: 11,768

#120 • • sapeli jokukukamikä?

mayah, 21.5.2006 18:18:
Eiks ketään kiinnosta se, et Suomi johtaa pronssiottelua 4-0? Siis euroviisut on NIIN yesterdays news.



Itse asiassa, on ne yhä tänäisen uutisia *vink* Mut ei ois ollenkaan pahitteeks jos tulis toinenkin voitto Suomelle 24h sisään! *hihu*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.