Jone, 21.5.2006 17:30:
Jep, jaetaan tunnustusta kokoonpanolle, joka lähtee sitä erikseen etsimään kilpaillen pari viikkoa muiden kanssa näkyvästi mediassa. Näinkö homma sun mielestäsi toimii musiikkialan eri palkintogaaloissa?
Sanoin, että molemmat ovat kilpailuja ja niiden voittajat ovat voittonsa ansainneet. Molempien voitto on vaatinut promootiota, esim proteuksen osalta sä näet vaivaa jatkuvasti, lordin tapauksessa aikajakso oli lyhyempi, mutta sitäkin intensiivisempi.
Kyllä, mulle on helpompaa ymmärtää itselleni suhteellisen läheisissä asioissa menestymistä kuin menestymistä sellaisissa asioissa, jotka eivät kiinnosta mua penniäkään ja sama koskee mainitsemiasi keski-ikäisiä euroviisukannattajia. Musta olisi perin falskia lähteä innostumaan Suomen euroviisuvoitosta (kisan ollessa sellainen kun on) ja kyllä mä kokisin ihan yhtä lailla falskiksi sen, jos mitään suomalaisista DJ:stä ymmärtämätön ihminen lähtisi väkisin innostumaan suomalaismenestyksestä esim. nyt Hard Dance Awardseissa. Musta keinotekoista innostumista innostumisen vuoksi rehellisempää on nimenomaan vaikka sanoa juuri niinkuin veikkasit viisuintoilijan asiasta sanovan.
Mä en suoraan sanottuna ymmärrä mikä sua tässä oikein vaivaa. Haukut euroviisut pellekisaksi ja samaan aikaan itse pauhaat kisasta, jonka myönnät itsekin pellekisaksi, jos asiaa ajattelee toisesta näkökulmasta. Sitten jos joku sanoo sun arvostamaa kisaa pellekisaksi, alat täällä räyhätä, että näistä kisoja ei muka voi verrata?
Suoraan sanottuna sun räyhäämisessä ei oikeesti näytä olevan mitään loogista.
Se ei silti tarkoita ettei mulla olisi oikeutta pitää Lordia yhtyeenä, heidän musiikkiaan, Euroviisuja ja niissä esitettävää musiikkia täytenä paskana.
Tottakai, mutta sun aloittava repliikki ei ollut, että musiikki on paskaa, vaan haukuit kisat yhdentekeviksi, pliisuiksi ja esiintyjät pelleiksi ja suomen edustajat eli voittajat kaikkein suurimmiksi pelleiksi.
Kun esität asian noin, et voi mitenkään käydä väittämään, että jollain toisella ei ole täysin samanlainen oikeus väittää proteusta täysin pelleksi ja koko HDA hommaa pelleksi. Ja se että sä et tätä näkemystä alussa hyväksynyt, kertoo vain siitä, että sä et imo oikeesti ajattelut kovin paljon ennekuin aloit mielipiteitäsi laukomaan.
Kyllä, kyseessä on kummassakin tapauksessa kilpailu. Onko sanan "kilpailu" merkitys näissä tilanteissa samanlainen? Ei.
Seuraavaksi lienee aloitat keskustelun siitä onko olemassa erilaisia pellejä?