Lordi teki viisuhistoriaa

394 posts, 20 pages, 127,590 views

CM

Posts: 1,507

#81 • • CM
*hakee popkornia**lmao*
mekaanikko

Posts: 1,176

#84 • • mekaanikko don selecta

mikkihiiri, 21.5.2006 16:21:
Kukaan noiden hulabaloiden voittajista ei ole noussut tähteyteen sitten ABBA:n päivien muuten kuin sen 15s, kun kansa vielä muistaa kuka mahtoikaan moisen heerostyön suorittaa.



Celine Dion, anyone?

Henk. koht. aivan sama, mut Lordin voitto osoittaa et euroviisut ovat muuttumassa yhdentekevästä jollotuskilpailusta sekopäiseksi kitch-bakkanaaliksi, which is very nice! Voi vain kuvitella millaista on meno 10 vee päästä kun pitää keksiä yhä hämärämpää matskua esitettäväksi. Sveitsi lähettää Hugo Ballin ruumiin moottoroituna esittämään teoksiaan Cabaret Voltairesta? Albanian edustajana strippaava parrakas kääpiönainen ja turntablisti?

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

mekaanikko

Posts: 1,176

#86 • • mekaanikko don selecta

Jone, 21.5.2006 16:49:
Euroviisuja kaupitellaan yleisölle laulukilpailuna, joka on täyttä hevonpaskaa alusta loppuun asti. Miten laulusuoritusten paremmuutta voidaan mitata playback-esityksien perusteella?



Korjatkaa jos olen väärässä, mutta kyseessä on kai laulujen, ei laulajien skaba? Eli siis ei niin että kuka laulaa parhaiten vaan kenellä on paras biisi? Hence "Eurovision song contest", ei "Eurovision singing contest".

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

Claquesous

Posts: 3,206

#87 • • Claquesous viidettä kolonnaa

Ana-5000, 21.5.2006 16:44:
Niinku saksan yltiönationalistinen "Texas Lightning" am I rite?



No joo, sen aussimuijan countryrenkutus ei kyllä ollut saksalaista kulttuuria nähnytkään, enemmänkin tribuutti koko maailman kattavalle landegenrelle. Mutta jopa tässä nimenomaisessa tapauksessa ideana oli nostaa kansallista itsetuntoa, voittaessaan saksalaiset olisivat voineet hehkuttaa kuinka heidän valitsemansa ehdokas oli ylivertainen muihin nähden. Samalla tietenkin oltaisiin voitu naureskella ranskalaisille, puolalaisille ja turkkilaisille kuinka kehnoja heidän ehdokkaansa olivat.

--
32. of December

ville

Posts: 3,780

#88 • • ville olen oikeasti ujo

Jone, 21.5.2006 16:49:
- Hard Dance Awards on Hard Dance-puolen vuosittainen äänestys, jossa jaetaan tunnustusta yleisön näkökulmasta kuluneen vuoden aikana eniten kunnostautuneille tahoille oman alakulttuurin sisällä.



Ja euroviisuissa jaetaan tunnustusta sille joka on onnistunut olemaan pinnalla viimeiset pari viikkoa ja pistänyt esityksen pystyy niin että ihmiset kyseistä esitystä äänestävät.

Sä arvostat Hard Dance Awards palkinto, mutta et euroviisuja. Menepä kysymään joltain keski-ikäiseltä euroviisukannattajalta mitä mieltä hän en proteuksen lavashowsta ja hänen menestymisestään Hard Dance Awards puolella. Jotenkin veikkaan että vastaus on: "uskomaton pelleilyä, dj soittaa muiden tekemiä biisejä ja pomppii laivalla kuin hullu".

Eri ihmiset näkevät asiat eri tavalla ja mielestäni näiden kahden kilpailun rinnastaminen on täysin hyväksyttävää. Molemmissa voittaa oikeasti se joka voittonsa ansaitsee, ei mikään pelle joka ei osaa tehdä mitään.


Koko awardseilla ei ole mitään tekemistä kilpailemisen kanssa samassa sanamerkityksessä kuin Euroviisuilla.



Eikö kyseessä ole äänestys jossa paras voittaa? Jos tämä ei ole kilpailua niin mikä?


- Euroviisuilla ei ole tunnu olevan minkäänlaista linjaa siellä playbackina soitettavan musiikin ja esitysten suhteen. Sillisalaattikilpailun tarkoituksena tuntuu olevan sillin ja salaatin keskinäisen paremmuuden mittailu ja täydellinen piittaamattomuus siitä ovatko se keskenään edes vertailukelpoisia. Euroviisuja kaupitellaan yleisölle laulukilpailuna, joka on täyttä hevonpaskaa alusta loppuun asti. Miten laulusuoritusten paremmuutta voidaan mitata playback-esityksien perusteella?



Päälaulaja ei saa vetää playbackinä, taustat saa. Siten laulavat laulavat ihan oikeasti, minkä jokainen saattoi huomata epävireisistä lauluista tai muistaa esimerkiksi jasminen väärin lauletuista sanoista ...
Jone

Posts: 8,258

#89 • • Jone Archibald Haddock

mekaanikko, 21.5.2006 17:00:
Henk. koht. aivan sama, mut Lordin voitto osoittaa et euroviisut ovat muuttumassa yhdentekevästä jollotuskilpailusta sekopäiseksi kitch-bakkanaaliksi, which is very nice! Voi vain kuvitella millaista on meno 10 vee päästä kun pitää keksiä yhä hämärämpää matskua esitettäväksi. Sveitsi lähettää Hugo Ballin ruumiin moottoroituna esittämään teoksiaan Cabaret Voltairesta? Albanian edustajana strippaava parrakas kääpiönainen ja turntablisti?



Tässä on nyt suuri osa siitä, minkä takia nykymeininki on mun mielestäni perseestä ja turhaa: Euroviisuja koitetaan kutsua laulukilpailuksi, mitä ne eivät ole. Mikäli niiden yleisesti tunnustettu termi olisi "sekopäinen kitch-bakkanaali" ja jokaisesta maasta lähetettäisiin tietoisesti paikalle lauma häröpalloja, niin mä varmaan diggaisin ko. kilpailusta aika paljonkin. *joo*
sapeli

Posts: 11,768

#90 • • sapeli jokukukamikä?

Jone, 21.5.2006 15:23:
No niin no. Kaipa tämä "laulu"kilpailu sit lienee on monien mielestä järisyttävän hieno ja huomionarvoinen spektaakkeli, jota ei laimenna edes se että biisit tulevat playbackinä.



Onko näin? No sit aiempaa isompi hatunnosto Lordille koska oli yksi harvoista esiintyjistä joka ei laulanut nuotin vierestä. *hih*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Android

Posts: 3,908

#91 • • Edited Android

Jone, 21.5.2006 16:49:
- Hard Dance Awards on Hard Dance-puolen vuosittainen äänestys, jossa jaetaan tunnustusta yleisön näkökulmasta kuluneen vuoden aikana eniten kunnostautuneille tahoille oman alakulttuurin sisällä.



No se tunnustus annetaan aika pitkälti samassa muodossa kuin Euroviisuissakin, pistetään lista johon listataan voittajat ja ei-voittajat. Voittaja on se, joka on saanut eniten pisteitä.

Koko awardseilla ei ole mitään tekemistä kilpailemisen kanssa samassa sanamerkityksessä kuin Euroviisuilla.



Miksi ei? Koska niissä ei liiku yhtä paljon rahaa kuin Euroviisuissa? Koska kyseessä on yksi alakulttuuri? Euroviisuissakin jaetaan tunnustusta ja julistetaan voittajia, ihan niin kuin Hard Dance Awardseissa. Ja pistetään vielä paremmuusjärjestykseen (vrt. HDA:n "runners up") äänimäärän perusteella.


Eritoten Hard Dance Awardseissa ei kilpailla siitä "kuka soittaa parhainta musiikkia" - vuoden parhaan DJ:n ja liveaktin valinta on ainoastaan osa koko gaalaa.



Best Resident
Best Remixer
Best Live Act
Best Track
Best Compilation Album
Best Producer
Mixmag Future Hero
Best DJ

...Että kyllä se "paras musiikki" kuitenkin tuntuu olevan aika olennainen osa kokonaisuutta kun valtaosan näistä eri HDA:n kategorioista muodostaa.


- Euroviisuilla ei ole tunnu olevan minkäänlaista linjaa siellä playbackina soitettavan musiikin ja esitysten suhteen. Sillisalaattikilpailun tarkoituksena tuntuu olevan sillin ja salaatin keskinäisen paremmuuden mittailu ja täydellinen piittaamattomuus siitä ovatko se keskenään edes vertailukelpoisia. Euroviisuja kaupitellaan yleisölle laulukilpailuna, joka on täyttä hevonpaskaa alusta loppuun asti. Miten laulusuoritusten paremmuutta voidaan mitata playback-esityksien perusteella?



En suinkaan aio puolustaa Euroviisuja, vastustan koko konseptia.

Täyttä pelleilyä sun puoleltasi on kuitenkin koittaa rinnastaa palkintogaaloja, joissa palkitaan jonkun tietyn genren sisällä menestyneitä tekijöitä ja "laulukilpailuja", joissa kilpailutetaan keskenään täysin erilaisia genrejä eikä lauleta sanakaan.



Oman genren sisällä saa kilpailla, mutta muuten ei? Ok. Hienoa tuo sinun muotoilusi, "tietyn genren sisällä menestyneitä tekijöitä" ja "laulukilpailuja". Loppujen lpuksi molemmissa kilpaillaan siitä, kuka on tuottanut/keksinyt parhaimman toimivan konseptin musiikin suhteen. Euroviisutkin palkitsevat tiettyjä menestyneitä tekijöitä, eli niitä, jotka raatia miellyttävät (käytännössä niitä jotka ovat keksineet parhaan biisin/shown). Se, että Euroviisuissa ei välttämättä ole vertailukelpoisia genrejä, ei muuta sitä miksikään.

Ja mistää laulukilpailusta nyt tuskin voi puhua, kukaan tuskin vakavissaan väittää että Lordin lauluääni ratkaisi Euroviisut.
mr.a

Posts: 2,098

#92 • • mr.a
tuli postattua hillittömät hehkutukset Dtourismille viimeyönä voiton jälkeen. jotkut tyypit tais ottaa ton suomen voiton hiuuuukka liian vakavasti, tässä mun kelailut ja quottaukset parin tyypin nillityksiin:


"Quote:
Originally Posted by redssessions
I cant belive your proud of that death rock group!!! too funny!!! lol"


Let me get a couple of facts straight here.

Eurovision as a context is a total waste of music and usually the platform for a useless/embarrisingly untalented singer/group/band/whatnot to get their kicks and to perform at Club Med to screaming ´fans´and vanish after a year.

Eurovison as a SHOW totally needed a good kick on the backside and thats excactly what Lordi did. They´ve been accused of devil worshipping and satanism - lol - but what they did was put an extremely GOOD and entertaining performance, and to be honest, came up with a pretty catchy rock tune. The fact that they´ve been accused of being the Messengers of the Dark Side is just about as far fetched as saying Kiss are totally evil and if you listen to any kind of loud music you will burn in hell.

I´m a total sucker for a good show. After 40 years of getting bashed with "Finland, zero points" to "Finland, 12 points" (which we got from 8 different countries including the UK ) the overwhelming feeling of showing off (which, to be honest, is NOT a virtue in Finland ) just felt sooooo good. And as mr.Lordi himself put it in this mornings paper : "This was a win for rockmusic and openmindness. As you know,many of the Eurovision fans belong to minorities. Lordi is part of the minority aswell, too pop fof the metalfans and too metal for the popfans."

wow, I can´t believe my first longer post to dtourism was about the Eurovision Song Contest. but all in all, while the drunken monkeys under our window are still singing the ´Hard Rock Hallelujah´, there´s an underlying feeling of pride, and also the kind of scary feeling of hearing that song for the next 2 years everyfookinwhere u go..

peace from helsinki

-a.
DJ Rx

Posts: 2,527

#93 • • DJ Rx FINRG Recordings
täh, kuus sivuu jo vaik olin vain pari tuntii kaupungilla :O mitä helvettiä tällä tapahtuu?

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

herra tassu

Posts: 282

#94 • • herra tassu

mikkihiiri, 21.5.2006 16:21:
Voi kiesus ja sen kaverit sentään! Europliisut on iha kauheata pasquee ja kukaan, uusi Suomen puolijumala Lordi mukaanlukien, ei soita siellä itse vaan kaikki tulee playbackina. Kukaan noiden hulabaloiden voittajista ei ole noussut tähteyteen sitten ABBA:n päivien muuten kuin sen 15s, kun kansa vielä muistaa kuka mahtoikaan moisen heerostyön suorittaa. Ihan jokainen noista osanottajista ei ole vakavasti otettavia muusikkoja vaan nationalismin täyttämiä tuotteita. Minun mielestäni koko Eurovision Song Contest ei ole muuta kuin typerää, kornia sirkusta. Ja kyllä, näen Lordin tyhmänä ja pseudokapinallisena levy-yhtiön mariotteina, joiden "menestyksestä" juhliminen on suorastaan rikos ihmisyyttä vastaan.

PS. Olen äärimmäisen tyytyväinen, että olen muilla mailla mantuvilla eikä näin tarvitse nyt kokea Suomen kansan sekoamista Lordista.

PPS. Toivoisin kovasti, ettei minun olisi tarvinnut nähdä tätä päivää. Jo lätkän mm '95 ja sitä seurannut koko maan kattava hysteria oli tuskaista kokea.


miksi olet niin katkera????

euroviisut OVAT viihdettä, tämänhän toteat tuossa jo itsekin. sirkushuveja kansalle.
viihdettä ei kannata ottaa liian vakavasti.
Jone

Posts: 8,258

#95 • • Jone Archibald Haddock

ville, 21.5.2006 17:05:
Ja euroviisuissa jaetaan tunnustusta sille joka on onnistunut olemaan pinnalla viimeiset pari viikkoa ja pistänyt esityksen pystyy niin että ihmiset kyseistä esitystä äänestävät.



Jep, jaetaan tunnustusta kokoonpanolle, joka lähtee sitä erikseen etsimään kilpaillen pari viikkoa muiden kanssa näkyvästi mediassa. Näinkö homma sun mielestäsi toimii musiikkialan eri palkintogaaloissa? Mun mielestäni palkintogaalat ja kilpailut pystyy erottelemaan toisistaan hyvinkin selkeästi - Eiväthän Madonna ja Robbie Williamskaan esim. pistä pystyyn erillistä mediamyllytystä ja esiinny tarkoitushakuisesti parin viikon jaksolla pärjätäkseen MTV:n Music Awardseissa.

ville, 21.5.2006 17:05:
Sä arvostat Hard Dance Awards palkinto, mutta et euroviisuja. Menepä kysymään joltain keski-ikäiseltä euroviisukannattajalta mitä mieltä hän en proteuksen lavashowsta ja hänen menestymisestään Hard Dance Awards puolella. Jotenkin veikkaan että vastaus on: "uskomaton pelleilyä, dj soittaa muiden tekemiä biisejä ja pomppii laivalla kuin hullu".



Kyllä, mulle on helpompaa ymmärtää itselleni suhteellisen läheisissä asioissa menestymistä kuin menestymistä sellaisissa asioissa, jotka eivät kiinnosta mua penniäkään ja sama koskee mainitsemiasi keski-ikäisiä euroviisukannattajia. Musta olisi perin falskia lähteä innostumaan Suomen euroviisuvoitosta (kisan ollessa sellainen kun on) ja kyllä mä kokisin ihan yhtä lailla falskiksi sen, jos mitään suomalaisista DJ:stä ymmärtämätön ihminen lähtisi väkisin innostumaan suomalaismenestyksestä esim. nyt Hard Dance Awardseissa. Musta keinotekoista innostumista innostumisen vuoksi rehellisempää on nimenomaan vaikka sanoa juuri niinkuin veikkasit viisuintoilijan asiasta sanovan.

ville, 21.5.2006 17:05:
Eri ihmiset näkevät asiat eri tavalla ja mielestäni näiden kahden kilpailun rinnastaminen on täysin hyväksyttävää. Molemmissa voittaa oikeasti se joka voittonsa ansaitsee, ei mikään pelle joka ei osaa tehdä mitään.



Luonnollisesti ihmiset näkevät asiat eri tavoin ja siinä ei ole mitään pahaa, mutta näiden kahden asian rinnastaminen on sama kuin rinnastaisi omenan ja porkkanan keskenään.

En missään vaiheessa ole väittänyt ettei Lordi yhtyeenä osaisi tehdä mitään. Sehän nyt olis ihan dorkaa, koska kyllä ne selkeästi osaavat. Se ei silti tarkoita ettei mulla olisi oikeutta pitää Lordia yhtyeenä, heidän musiikkiaan, Euroviisuja ja niissä esitettävää musiikkia täytenä paskana.

ville, 21.5.2006 17:05:
Eikö kyseessä ole äänestys jossa paras voittaa? Jos tämä ei ole kilpailua niin mikä?



Kyllä, kyseessä on kummassakin tapauksessa kilpailu. Onko sanan "kilpailu" merkitys näissä tilanteissa samanlainen? Ei.


ville, 21.5.2006 17:05:
Päälaulaja ei saa vetää playbackinä, taustat saa. Siten laulavat laulavat ihan oikeasti, minkä jokainen saattoi huomata epävireisistä lauluista tai muistaa esimerkiksi jasminen väärin lauletuista sanoista ...



Mun on tosi vaikea sanoa tohon mitään kun en tosiaan aktiivisesti kilpailua seurannut. Tuolta sohvalta kuitenkin esitettiin mun mielestäni hyvä huomio erään esityksen kohdalla ja ko. huomio antoi mulle sen käsityksen, että kaikki tulee täysin playbackina - se nimittäin, että Kreikan edustajan esityksen aikana mikrofonin etäisyys laulajan suusta oli vaihtelevasti kaikkea sentin ja metrin välillä laulajan vetäessä hommaa kaiken aikaa täysin palkein äänen pysyessä kuitenkin täysin tasalaatuisena.

Mut ehkä ne mikit on vaan hyviä nykyään. En ymmärrä siitä mitään, mutta yhtä kornilta se näytti kuin Matti Nykäsen esiintyminen taannoin jossain suomalaisessa viihdeohjelmassa.
_atmos

Posts: 230

#96 • • _atmos
jone nyt on tiedettävästi ahdasmielinen ja haukkuu kaiken mitä häntä itseä ei mielytä.

mitä monet eivät käsitä on että lordin levyt ovat oikeasti hyviä ja show on osa bändiä. itse pidän niin trancesta, housesta, hevistä, blackmetallista ja jazzista.
lordia parempaa edustajaa en olisi kesksinyt. ehkä nyt euroviisuissakin nähdään enemmän erillaista musiikki eikä pelkästään sitä perus rallatusta.

"eurovision song contest", eli äänestetään biisiä. ei viime vuoden saavutuksia kuten palkintogaaloissa.
Mr.Mystery

Posts: 244

#97 • • Mr.Mystery Al Azar // OrgaNik

Jone, 21.5.2006 17:30:


Mun on tosi vaikea sanoa tohon mitään kun en tosiaan aktiivisesti kilpailua seurannut. Tuolta sohvalta kuitenkin esitettiin mun mielestäni hyvä huomio erään esityksen kohdalla ja ko. huomio antoi mulle sen käsityksen, että kaikki tulee täysin playbackina - se nimittäin, että Kreikan edustajan esityksen aikana mikrofonin etäisyys laulajan suusta oli vaihtelevasti kaikkea sentin ja metrin välillä laulajan vetäessä hommaa kaiken aikaa täysin palkein äänen pysyessä kuitenkin täysin tasalaatuisena.

Mut ehkä ne mikit on vaan hyviä nykyään. En ymmärrä siitä mitään, mutta yhtä kornilta se näytti kuin Matti Nykäsen esiintyminen taannoin jossain suomalaisessa viihdeohjelmassa.


No itseasiassa varsinkin torstain karsinnoissa suurin osa artisteista lauloi pahasti nuotin vierestä - huomasi selkeästi, että 1)laulut EIVÄT olleet playbackia, musiikki oli sekä 2) monitorointi oli perseestä.

Lordikin lauloi joka esityksessä jonkin kohdan hieman eri tavalla kuin aiemmin...
liikkuva muna

Posts: 2,652

#98 • • Edited liikkuva muna an egg on the move

Jone, 21.5.2006 14:46:
En pysty tajuamaan ihmisiä, jotka tuntevat iloa, innostusta ja ylpeyttä siitä että Lordi voitti. TBH mun on myös vaikea ymmärtää ketä Euroviisut kiinnostavat - uskomattoman paskoja tai parhaimmillaan mitäänsanomattomia rallatuksia kornisti esitettyinä.

Mitä hienoa on siinä että maamme pelle-edustaja voittaa tällaisen pellekilpailun?



Samanlaista pelleilyähän on toi lätkän MM; Jengi tökkii jotain mustaa kumilätkää verkkoon ja 10 miljoonaa ihmistä hurraa vedet silmissä. Imo tää Lordin voitto oli helvetisti hienompi juttu kun joku lätkän mahdollinen MM-pronssi, joka kuitenkin tulee suht tasasesti parin kolmen vuoden välein ja on keskimäärin se minimisaavutus mitä jengi Leijonilta odottaa.

Mua ainakin riemastuttaa suuresti se, että suomalaiset vihdoinkin 40 vuoden jälkeen tajus miten toi skaba hoidetaan kotiin. Jätetään ne Taavitsaiset ja Koivuniemet kotiin ja lähetetään klingonit lavalle rähisemään ja keräämään kanteita.

Mua ainakin viisut kiinnostaa jo senkin vuoksi, että se on ainoa vuosittainen massiivinen koko Euroopan yhdistävä mediatapahtuma. Lisäksi on kiva nähdä minkälaista imagoa maat itselleen haluavat luoda. Tollanen massatapahtuma voitais käydä paskemmassakin kontekstissa.
Tarsu

Posts: 2,449

#99 • • Tarsu

Jone, 21.5.2006 16:51:
---
No hyvä että teinaria viihdyttää.



:D

oot sä vaan aikamoinen!

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

sapeli

Posts: 11,768

#100 • • sapeli jokukukamikä?

alek száhala, 21.5.2006 17:38:
Mua ainakin viisut kiinnostaa jo senkin vuoksi, että se on ainoa vuosittainen massiivinen koko Euroopan yhdistävä mediatapahtuma. Lisäski on kiva nähdä minkälaista imagoa maat itselleen haluavat luoda.



*nauru* Hyvä pointti. Brittien esitys lähinnä toi mieleen pedofilian - keski-ikäinen ukko koittaa vaikuttaa coolilta, teinityttöjä hyppii kouluasuissa taustalla, ja koko ajan taustalta kuuluu poliisisireenien äänet? *ding*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.