394 posts, 20 pages, 130,759 views
Jone, 21.5.2006 16:54:
-clips-
mikkihiiri, 21.5.2006 16:21:
Kukaan noiden hulabaloiden voittajista ei ole noussut tähteyteen sitten ABBA:n päivien muuten kuin sen 15s, kun kansa vielä muistaa kuka mahtoikaan moisen heerostyön suorittaa.
Jone, 21.5.2006 16:49:
Euroviisuja kaupitellaan yleisölle laulukilpailuna, joka on täyttä hevonpaskaa alusta loppuun asti. Miten laulusuoritusten paremmuutta voidaan mitata playback-esityksien perusteella?
Ana-5000, 21.5.2006 16:44:
Niinku saksan yltiönationalistinen "Texas Lightning" am I rite?
- Hard Dance Awards on Hard Dance-puolen vuosittainen äänestys, jossa jaetaan tunnustusta yleisön näkökulmasta kuluneen vuoden aikana eniten kunnostautuneille tahoille oman alakulttuurin sisällä.
Koko awardseilla ei ole mitään tekemistä kilpailemisen kanssa samassa sanamerkityksessä kuin Euroviisuilla.
- Euroviisuilla ei ole tunnu olevan minkäänlaista linjaa siellä playbackina soitettavan musiikin ja esitysten suhteen. Sillisalaattikilpailun tarkoituksena tuntuu olevan sillin ja salaatin keskinäisen paremmuuden mittailu ja täydellinen piittaamattomuus siitä ovatko se keskenään edes vertailukelpoisia. Euroviisuja kaupitellaan yleisölle laulukilpailuna, joka on täyttä hevonpaskaa alusta loppuun asti. Miten laulusuoritusten paremmuutta voidaan mitata playback-esityksien perusteella?
mekaanikko, 21.5.2006 17:00:
Henk. koht. aivan sama, mut Lordin voitto osoittaa et euroviisut ovat muuttumassa yhdentekevästä jollotuskilpailusta sekopäiseksi kitch-bakkanaaliksi, which is very nice! Voi vain kuvitella millaista on meno 10 vee päästä kun pitää keksiä yhä hämärämpää matskua esitettäväksi. Sveitsi lähettää Hugo Ballin ruumiin moottoroituna esittämään teoksiaan Cabaret Voltairesta? Albanian edustajana strippaava parrakas kääpiönainen ja turntablisti?
Jone, 21.5.2006 15:23:
No niin no. Kaipa tämä "laulu"kilpailu sit lienee on monien mielestä järisyttävän hieno ja huomionarvoinen spektaakkeli, jota ei laimenna edes se että biisit tulevat playbackinä.
- Hard Dance Awards on Hard Dance-puolen vuosittainen äänestys, jossa jaetaan tunnustusta yleisön näkökulmasta kuluneen vuoden aikana eniten kunnostautuneille tahoille oman alakulttuurin sisällä.
Koko awardseilla ei ole mitään tekemistä kilpailemisen kanssa samassa sanamerkityksessä kuin Euroviisuilla.
Eritoten Hard Dance Awardseissa ei kilpailla siitä "kuka soittaa parhainta musiikkia" - vuoden parhaan DJ:n ja liveaktin valinta on ainoastaan osa koko gaalaa.
- Euroviisuilla ei ole tunnu olevan minkäänlaista linjaa siellä playbackina soitettavan musiikin ja esitysten suhteen. Sillisalaattikilpailun tarkoituksena tuntuu olevan sillin ja salaatin keskinäisen paremmuuden mittailu ja täydellinen piittaamattomuus siitä ovatko se keskenään edes vertailukelpoisia. Euroviisuja kaupitellaan yleisölle laulukilpailuna, joka on täyttä hevonpaskaa alusta loppuun asti. Miten laulusuoritusten paremmuutta voidaan mitata playback-esityksien perusteella?
Täyttä pelleilyä sun puoleltasi on kuitenkin koittaa rinnastaa palkintogaaloja, joissa palkitaan jonkun tietyn genren sisällä menestyneitä tekijöitä ja "laulukilpailuja", joissa kilpailutetaan keskenään täysin erilaisia genrejä eikä lauleta sanakaan.
mikkihiiri, 21.5.2006 16:21:
Voi kiesus ja sen kaverit sentään! Europliisut on iha kauheata pasquee ja kukaan, uusi Suomen puolijumala Lordi mukaanlukien, ei soita siellä itse vaan kaikki tulee playbackina. Kukaan noiden hulabaloiden voittajista ei ole noussut tähteyteen sitten ABBA:n päivien muuten kuin sen 15s, kun kansa vielä muistaa kuka mahtoikaan moisen heerostyön suorittaa. Ihan jokainen noista osanottajista ei ole vakavasti otettavia muusikkoja vaan nationalismin täyttämiä tuotteita. Minun mielestäni koko Eurovision Song Contest ei ole muuta kuin typerää, kornia sirkusta. Ja kyllä, näen Lordin tyhmänä ja pseudokapinallisena levy-yhtiön mariotteina, joiden "menestyksestä" juhliminen on suorastaan rikos ihmisyyttä vastaan.
PS. Olen äärimmäisen tyytyväinen, että olen muilla mailla mantuvilla eikä näin tarvitse nyt kokea Suomen kansan sekoamista Lordista.
PPS. Toivoisin kovasti, ettei minun olisi tarvinnut nähdä tätä päivää. Jo lätkän mm '95 ja sitä seurannut koko maan kattava hysteria oli tuskaista kokea.
ville, 21.5.2006 17:05:
Ja euroviisuissa jaetaan tunnustusta sille joka on onnistunut olemaan pinnalla viimeiset pari viikkoa ja pistänyt esityksen pystyy niin että ihmiset kyseistä esitystä äänestävät.
Sä arvostat Hard Dance Awards palkinto, mutta et euroviisuja. Menepä kysymään joltain keski-ikäiseltä euroviisukannattajalta mitä mieltä hän en proteuksen lavashowsta ja hänen menestymisestään Hard Dance Awards puolella. Jotenkin veikkaan että vastaus on: "uskomaton pelleilyä, dj soittaa muiden tekemiä biisejä ja pomppii laivalla kuin hullu".
Eri ihmiset näkevät asiat eri tavalla ja mielestäni näiden kahden kilpailun rinnastaminen on täysin hyväksyttävää. Molemmissa voittaa oikeasti se joka voittonsa ansaitsee, ei mikään pelle joka ei osaa tehdä mitään.
Eikö kyseessä ole äänestys jossa paras voittaa? Jos tämä ei ole kilpailua niin mikä?
Päälaulaja ei saa vetää playbackinä, taustat saa. Siten laulavat laulavat ihan oikeasti, minkä jokainen saattoi huomata epävireisistä lauluista tai muistaa esimerkiksi jasminen väärin lauletuista sanoista ...
Jone, 21.5.2006 17:30:
Mun on tosi vaikea sanoa tohon mitään kun en tosiaan aktiivisesti kilpailua seurannut. Tuolta sohvalta kuitenkin esitettiin mun mielestäni hyvä huomio erään esityksen kohdalla ja ko. huomio antoi mulle sen käsityksen, että kaikki tulee täysin playbackina - se nimittäin, että Kreikan edustajan esityksen aikana mikrofonin etäisyys laulajan suusta oli vaihtelevasti kaikkea sentin ja metrin välillä laulajan vetäessä hommaa kaiken aikaa täysin palkein äänen pysyessä kuitenkin täysin tasalaatuisena.
Mut ehkä ne mikit on vaan hyviä nykyään. En ymmärrä siitä mitään, mutta yhtä kornilta se näytti kuin Matti Nykäsen esiintyminen taannoin jossain suomalaisessa viihdeohjelmassa.
Jone, 21.5.2006 14:46:
En pysty tajuamaan ihmisiä, jotka tuntevat iloa, innostusta ja ylpeyttä siitä että Lordi voitti. TBH mun on myös vaikea ymmärtää ketä Euroviisut kiinnostavat - uskomattoman paskoja tai parhaimmillaan mitäänsanomattomia rallatuksia kornisti esitettyinä.
Mitä hienoa on siinä että maamme pelle-edustaja voittaa tällaisen pellekilpailun?
alek száhala, 21.5.2006 17:38:
Mua ainakin viisut kiinnostaa jo senkin vuoksi, että se on ainoa vuosittainen massiivinen koko Euroopan yhdistävä mediatapahtuma. Lisäski on kiva nähdä minkälaista imagoa maat itselleen haluavat luoda.