Lyylikki, 17.10.2007 22:32:
---
MesMeRise, 17.10.2007 16:40:
No jos se oli ite sanonu, et kävi viimeks kattoo sitä kesällä, ni eiks se kerro mitään väleistä?
Ja kuka lähtis sit tonne, jos joku tosi läheinen sukulainen olis kuolemansairas, en mä ainakaan.
---
No nyt on kyllä PAKKO tarttua tohon kommenttiin. Oletko todella sitä mieltä, että ihmiset ei voi olla läheisiä toisilleen, jos ne ei nää kuin "viimeksi kesällä". Itse ainakin koin, että omat isovanhempani olivat hyvinkin läheisiä ja niitä elämän tärkeitä ihmisiä, vaikka näin niitä vain muutamia kertoja vuodessa. Välissä kuitenkin useampi sata kilometriä ja nuoren ihmisen elämässä kaikkea muutakin ajantuhlaa, kuin sukulaiset, jotka on aina ollut ja tulee aina olemaan...eiku...
Ehkä sinulla on sitten erilainen käsitys ihmisten välisestä läheisyydestä, mutta sen voin kertoa, ettei tapaamisten välissä kulunut aika kerro suhteen syvyydestä välttämättä yhtään mitään.
Liekö ukki ollut kuolemansairas. Vanhoilla ihmisillä voi lähtö tulla ihan yht'yllättäen tai sitten saattavat virua kuukausia, jopa vuosia sairaaloiden vuodeosastoilla. Siksi että isovanhemmat ovat vanhoja, ei kannata jättää asioita tekemättä. Tuskin kenenkään isovanhemmat (paitsi ehkä jotku kieroutuneet) toivovat rakkaittensa olevan tekemättä jotakin heidän vuokseen.
Huoh, ku ei olis näemmä kannattanu avata suutaan kys, aiheesta ollenkaan.
Mutta, käsitin et ukki oli ollu sairas vakavastikkin. Tämä käsitys ohjelman perusteella ja sen akan omien sanojen. Tiedän että, isovanhempiin voi olla monta sataa kilometriä, ja yms yms, mutta jos sä tiedät et sun läheinen ihminen voi menehtyä piakkoin, niin kyllä mä mielummin menen sinne sen luo, olen siellä sen viimeiset hetket ja jätän tekemättä asioita, koska kyllä mulla on niiden asioiden tekemiseen myöhemminkin aikaa.
Ja jos ja kun. tämä läheinen ihminen sitten poistuu tästä maailmasta, niin tuskin muserrun suruun, tai maailmani pysähtyy. Pidän rauhallisen ja ehkä yksinäisenkin hetken, joka kestää muutaman päivän, ja jätän ne parturissa käynnit ja viihdeuutiset myöhemmälle.