masennus...

1,167 posts, 59 pages, 657,930 views

asdf

Posts: 3,155

#301 • • asdf
En oo koskaan ollu masentunut, mut veikkaan et tää mun olotila on aika lähellä sitä nyt.
larzizi

Posts: 1,661

#302 • • larzizi
Aika maassa on tullut oltua jo parisen viikkoa. Stressiä on kertynyt liikaa ja vaikka kuvittelee, että ei tämä voi tästä enää huonommaksi mennä, niin silti tuntuu koko ajan kaatuvan paskaa joka suunnasta niskaan *uuh*

Tarttis nyt jotain suurta muutosta elämään. Suunta alkaa tällä hetkellä näyttää aika huonolta *eiei*

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

SyndroDome

Posts: 1,103

#303 • • SyndroDome Reissumies / Team apinaorkesteri

Esa, 11.9.2006 22:54:
Miten ois Klubituksen PLUR-klubi. Eli vähän niinku AA-kerho kaikille masentuneisuutta poteville klubitushenkisille ihmisille. Tavoitteena mielialan kohentaminen ja elämässä eteenpäin pääseminen yhdessä tehtävien kivojen juttujen sekä asioista keskustelemisen myötä..

Mutta niin.. Voimia ja jaksamista kaikille tätä viestiketjua alakuloisin mielin lukeville. Jos on mahdollisuus jutella mieltä painavista tai sekoittavista asioista ystävälle/kaverille tai tarvittaessa lääkärille/psykologille, tehkää se mieluummin nyt eikä vasta sitten joskus.



No missäs se PLUR-KLUBI viipyy? *plur**hymy*

--
Life is full of choises.

TanyaK

Posts: 745

#304 • • TanyaK karkeakielinen kujakissa
Ärsyttää ihmiset jotka ei tajua että on eri asia että on huono päivä ja masentaa kun että sairastaa masennusta. Itse vuosi sitten sai kuulla muutaman kerran että "hei, kyllä muakin masentaa ku ei oo varaa siihen tai ei pääse tonne.." tai muuta.

Ja sitten niille masentuneille..poistakaa elämästänne stressaavat tekijät. Ihmisellä on kaikki oikeus sairastaa! On tärkeämpää helpottaa omaa taakkaa ja selviytyä masennuksesta kun jatkaa samaa oravan pyörää vuosi tolkulla. Elämä on arvokasta ja elämisen arvoista.
onni3mk

Posts: 3,973

#305 • • onni3mk Onni on.

TanyaK, 11.10.2006 12:09:
Ja sitten niille masentuneille..poistakaa elämästänne stressaavat tekijät.



Entäs jos se on se elämä joka stressaa?

--
Onni on.

sapeli

Posts: 11,768

#306 • • sapeli jokukukamikä?

onni3mk, 20.10.2006 17:19:
---
TanyaK, 11.10.2006 12:09:
Ja sitten niille masentuneille..poistakaa elämästänne stressaavat tekijät.
---
Entäs jos se on se elämä joka stressaa?



Tästä tulee mieleen yks juliste Hengen ja Tiedon messuilla: "Etsitkö vaihtoehtoja elämälle?" *nauru*

Samaa sarjaa kuin: "Päätä päiväsi Pirkka-kahvilla!" *tirsk*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

TanyaK

Posts: 745

#307 • • TanyaK karkeakielinen kujakissa

onni3mk, 20.10.2006 17:19:
---
TanyaK, 11.10.2006 12:09:
Ja sitten niille masentuneille..poistakaa elämästänne stressaavat tekijät.
---


Entäs jos se on se elämä joka stressaa?



Ai elämä yleensä? Kaipa siinä elämässä on jotain tekijöitä jotka stressaa..?
onni3mk

Posts: 3,973

#308 • • onni3mk Onni on.

TanyaK, 20.10.2006 17:20:
Ai elämä yleensä? Kaipa siinä elämässä on jotain tekijöitä jotka stressaa..?



Mä oon päätyny siihen, et se on elämä yleensä. Kaikki jokapäiväset asiat, oma itse, muut ihmiset...kaikki.

--
Onni on.

Yrjösen Pirre

Posts: 718

#309 • • Yrjösen Pirre R A K S A
Mut elämää yleensä sä et pysty muuttamaan; et pysty muuttamaan sitä mitä muut tekee, mimmosia he ovat, etkä sitä mitä maailmassa yleensä tapahtuu (tai tämä vaatii niin suuria resursseja että ei yleensä ole yksittäisen ihmisen kannalta mielekästä edes yrittää).

Mut sen miten elämään, maailmaan, muihin ihmisiin ja ennen kaikkea omaan itseen asennoituu pystyy muuttamaan.

Mä uskon tähän mitä elokuvan Grizzly Man ohjaaja sanoo elokuvan loppupuolella: "Maailmaa koossa pitävä voima on kaaos, ei rakkaus tai ystävyys." Ja sen kanssa on vaan elettävä.

--
You can´t give me the dreams that are mine anyway

isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#310 • • Edited isfnbojbbssn sdonvoinv

Pirjo Yrjönen, 20.10.2006 17:32:
Mä uskon tähän mitä elokuvan Grizzly Man ohjaaja sanoo elokuvan loppupuolella: "Maailmaa koossa pitävä voima on kaaos, ei rakkaus tai ystävyys." Ja sen kanssa on vaan elettävä.



ot: toi grizzly man on aika loistava! <3

--
dasinoaisnvs

TanyaK

Posts: 745

#311 • • TanyaK karkeakielinen kujakissa

onni3mk, 20.10.2006 17:23:
---
TanyaK, 20.10.2006 17:20:
Ai elämä yleensä? Kaipa siinä elämässä on jotain tekijöitä jotka stressaa..?

---


Mä oon päätyny siihen, et se on elämä yleensä. Kaikki jokapäiväset asiat, oma itse, muut ihmiset...kaikki.



Hmm..No tuohon voin vaan sanoa sen että masennus itsessään ei ole kovin mukava kokemus. Enkä sitä toivo kenellekään. Mutta siitä ylös nouseminen on kaunista. Koko elämä saa kummasti kirkkaammat värit. Sitä oppii arvostamaan ihan uusia juttuja ja näkemään ne asiat jotka ihmiselle pitäis oikeasti olla tärkeitä. Tiedän että tällä hetkellä susta tuntuu siltä ettei suuntaa oo parempaan. Mutta usko pois että paistaa se aurinko joskus sunkin risukasaan. Ja siinä vaiheessa arvostat elämää itsessään aika lailla.
RainChild

Posts: 909

#312 • • RainChild

TanyaK, 20.10.2006 19:13:
Hmm..No tuohon voin vaan sanoa sen että masennus itsessään ei ole kovin mukava kokemus. Enkä sitä toivo kenellekään. Mutta siitä ylös nouseminen on kaunista. Koko elämä saa kummasti kirkkaammat värit. Sitä oppii arvostamaan ihan uusia juttuja ja näkemään ne asiat jotka ihmiselle pitäis oikeasti olla tärkeitä. Tiedän että tällä hetkellä susta tuntuu siltä ettei suuntaa oo parempaan. Mutta usko pois että paistaa se aurinko joskus sunkin risukasaan. Ja siinä vaiheessa arvostat elämää itsessään aika lailla.



WORD *joo*

--
Rainchild is back home

Avatar
#313 • • Enkeli Guest
Syksyn pimeydessä alkaa itse kullakin olee synkkii ajatuksii, olin tossa pari viikkoo koko ajan vihainen, väsynyt ja surullinen... Toivotaan ettei masse pääse taas iskemään, koitan vaan ajatella positiivisii asioita ja turvaudun mulle tärkeisii ihmisiin.
ee102

Posts: 775

#314 • • ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi
Pitää kirjoittaa nyt lyhyesti... Mutta siis, mä oon ollu kenties koko ikäni masentunu. Se menee vähän väliä nykyisinkin itsemurhayrityksiin. Kohta on pakko mennä hoitoon masennuksen takia ku en selvii yksin hetkeäkään suunnilleen. Yksinäisinä hetkinä tekee mieli hypätä parvekkeelta alas tai viiltää kädet paskaks. Sitäki on tullu jonkin kerran tehtyä, siis viiltelyä... On monia syitä, miksi en vaan jaksa, mut nyt en ehdi luetella niitä.
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#315 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

ee102, 20.10.2006 20:13:
Pitää kirjoittaa nyt lyhyesti... Mutta siis, mä oon ollu kenties koko ikäni masentunu. Se menee vähän väliä nykyisinkin itsemurhayrityksiin. Kohta on pakko mennä hoitoon masennuksen takia ku en selvii yksin hetkeäkään suunnilleen.



*lohduttel* Suosittelen tos vaiheessa kyl ehdottomasti et meet lääkärille ton takia. Yleensä suomalaisilla muutenkin on ihan liian suuri kynnys hakea apua.. :( Voimia! *hali*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

TanyaK

Posts: 745

#316 • • TanyaK karkeakielinen kujakissa

ee102, 20.10.2006 20:13:
Pitää kirjoittaa nyt lyhyesti... Mutta siis, mä oon ollu kenties koko ikäni masentunu. Se menee vähän väliä nykyisinkin itsemurhayrityksiin. Kohta on pakko mennä hoitoon masennuksen takia ku en selvii yksin hetkeäkään suunnilleen. Yksinäisinä hetkinä tekee mieli hypätä parvekkeelta alas tai viiltää kädet paskaks. Sitäki on tullu jonkin kerran tehtyä, siis viiltelyä... On monia syitä, miksi en vaan jaksa, mut nyt en ehdi luetella niitä.



Kenenkään ei tulisi joutua kärsimään masennuksesta noin kauan YKSIN. Kavereista hommaan ei ole apua muuta kuin ohjauksessa lääkärin vastaan otolle. Puolueettoman asiantuntijan kanssa on helppo alkaa käymään läpi asioita ja selvittää päätään. Itse olen siis jotenkin päässyt masiksesta eroon. Mutta luulenpa ettei psykoterapiasta haittaa olis. Kelleppä tekis huonoa oppia tuntemaan itsensä, elämänsä ja ympäristönsä..tai ajatukset siitä.
TanyaK

Posts: 745

#317 • • TanyaK karkeakielinen kujakissa

satumetsä, 20.10.2006 22:44:
---
TanyaK, 20.10.2006 22:09:
---
ee102, 20.10.2006 20:13:

---


Mulle ei ole ollut apua lääkäreistä, lääkkeistä yms. (enkä ole ollut yksin). Olen kärsinyt vuosia. Koko elämä menee hukkaan. Jos tulevaisuus jatkuu tälläsenä niin en näe sitä elämisen arvoisena. Juuri kun luulen voivani paremmin ja jaksan toivoa iskee jälleen paha masennus... Kun pääsiskin tästä joskus eroon.. mun sairaudesta ei voi parantua..vissiinkään.
Vanhat asiat on selvitetty, kaikkea on mietitty, mihinkään positiiviseen ei ole päädytty.



Voi kurja. Masennuksen hoito kyllä vie aikaa jos se on pahasti päällä. Itse en suostunut loppujen lopuksi lääkkeitä ottamaan. Sekoittivat päätä entisestään. Toivottavasti kuitenkin jaksat yrittää löytää sen oikean lääkärin ja oikean hoitomuodon. Onhan noita terapioitakin monen laisia. Paranemisen kuitenkin on lähdettävä tietyllä tavalla itsestään. Riippuu tietenkin henkilön iästäkin miten homma etenee. Monille "kasvaminen" aiheuttaa masennusta.
Dacey

Posts: 671

#318 • • Dacey Hän joka saa sinut ..
ei lääkäreistä, terapeuteista tai psykiatreista hyötyä ole jossei osaa niille puhua. Lääkkeillä sitten "hoidetaan".

itse onneksi kuulun tähän ryhmään joka puhuu vaikka seinälle jos siltä tuntuu ja se helpottaa. Silti on sitä tullu ravattua pari vuotta psykiatrilla ja kaverit on ollu aivan mielettömän hieno ja korvaamaton tuki. Tulipahan ainakin selväks ketkä on tosi ystäviä ja ketkä hengaa vaan jostain muusta ilosta *hymy*

*hali* ja rutistus kaikille jotka vielä kovasti taistelee.. itsekin aika ajoin, mutta onneksi talossa on neljä seinää *joo*
Avatar
#319 • • Rujo Mutantti Guest
Sama tunnelma, eri vuosi.
nuance

Posts: 1,963

#320 • • nuance cov ops, combat, sunrise
saatana.