1,167 posts, 59 pages, 671,839 views
Tintti, 11.10.2007 17:07:
Kuitenkin pitää muistaa et pelkkä lääkitys ei ole avain masennuksen paranemiseen. Sen avulla voi jaksaa paremmin arjessa, ja kun jaksaa vähän paremmin ajatella tilannettaan, on äärimmäisen tärkeää puhua jollekin luotettavalle...ja vaikka se tuntuu alkuun turhauttavalle ja vaikealle, niin ajan kanssa juuri asioiden läpikäyminen toisen, mutta tietenkin nimenomaan itsensä kanssa on kaikkein olennaisin asia paranemisessa.
Tintti, 11.10.2007 18:19:
No ehkä mä en tässä lääkärinä asiasta puhunutkaan, etkä varmaan sinäkään. Paraneminen sanana on kuitenkin suomea ja sellainen sana, jonka Matti-Meikäläinenkin tajuaa tässä asiayhteydessä. Tottakai ON SELVÄÄ että on hyvin yksilöllistä, mikä auttaa kellekin ja kullekin. Enkä tasan ollut kenenkään masennuksesta diagnosointia tekemässä, PERSKULES SENTÄÄN! Ihan asiaahan sulla tossa tekstissä tosiaan on. Fysiologia varmasti vaikuttaa joissakin tapauksissa enemmän, mutta psyyken sairaushan masennus on kuitenkin on. FINITO.
2la
Niin. Kauanko niitä pitää sitten rouskia? Loppuelämä?
Tuollaisen on-off-lääkityksen ei ainakaan luulisi olevan hyväksi. :/
DJ Rx, 11.10.2007 19:42:
Voi vitun vitun vittu
onni3mk, 11.10.2007 19:40:
Mun luokkakaveri sano, et Omega-3 tabut vie kaikki taudit pois.
Mizfir, 11.10.2007 21:07:
e-pillereistä...
wiwi, 11.10.2007 21:31:
Jeps, toi on valitettavan totta. Sama juttu esim. ehkäsyrenkaan kanssa, joka on hormonivalmiste sekin. Itse oon tullut siihen tulokseen, että kannattaa välttää kyseisiä tuotteita jos suinkin pystyy. Oon lukenut jostain, että noin promille naisista saa tollasia oireita, mutta eipä taida pitää paikkaansa. Mulla on ainakin kaveripiirissä useita, jotka on noista kärsinyt.
satumetsä, 11.10.2007 17:11:
---
2la, 11.10.2007 16:34:
Tuollaisen on-off-lääkityksen ei ainakaan luulisi olevan hyväksi. :/
---
Riippuu sairaudesta sekä ihmisestä. Siis esim. *infopaketti*
T0mbstone, 11.10.2007 18:52:
No itsellä ollut puolen vuoden kuureja. Mielialalääkkeet saa lääkäriltä helpolla ja toipumisen seuranta on ollut melkeimpä omalla vastuulla. Ei noita ainakaan toistaiseksi voi jättää pois ja jotkut ihmiset käsittääkseni syövät lääkkeitä useita vuosia. Jotkut tiiviisti koko elämän.
Tintti, 12.10.2007 00:07:
Tämä kommentti ei pohjaudu minkään tietyn lääketieteellisen tutkimuksen piiriin, vaan on oma mielipiteeni opiskelujeni sekä henkilökohtaisen kokemuksen kautta. Uskon, että ihminen on psykofyysinen kokonaisuus. Tarkoittaen sitä, että keho ja mieli toimivat yhteistyössä ja vastavaikuttaen. Masentuminen mielestäni on monien asioiden summa. Siihen voi jossain määrin vaikuttaa fysiologia, mutta uskon että taustalla on yksilöllisiä henkisiä (tiedostamattomia/ jo tiedostettuja) jännitteitä/pelkoja/traumoja tai mitä tahansa muuta, joka kaipaa muutosta sillä hetkellä elämässä. Kun ihminen on tasapainoisessa tilassa niin fyysisen kuin henkisenkin puolen suhteen, voisin jopa kuvitella että masennusta ei esiinny. Uskon myös hieman pintaa syvemmän ajattelun voimaan, eli asioiden solmukohtien löytäminen auttaa tiedostamaan ne asiat, joille olisi tehtävä jotain masentuneisuuden toipumisprosessissa. Näin ollen psykoterapia tai puhuminen lähimmäisen ihmisen kanssa saattaa toimia, ainakin jossain määrin. Omien ajatusten peilaaminen muiden ajatusten kautta mahdollisesti auttaa. Vaikka masentuminen voi olla jonkin toisen sairauden "jälkitauti", uskon silti että erittäin monet sairaudet pohjautuvat psyyken huonovointisuuteen. Fyysinen kunto ja hyvinvointi kuitenkin edistävät suuressa määrin toipumista. Yleensä selitän ajattelemani asiat hieman enemmän Matti-Meikäläisen kielellä, mutta koska aikaisemmin kommentoituani kyseistä aihetta, sanoihini pääsi tarttumaan hieman "tarkkaavaisempi" kommentaattori..päätin ilmaista asiat niin että kaikkia varmasti alkaa masentaa tän tekstin jälkeen
Android, 11.10.2007 20:44:
---
---
Olen itse syönyt Omega-3-kapseleita vuosia, tällä hetkellä 4 kapselia päivässä, eivätkä ne ainakaan muita lääkkeitä ole korvannut. Muita terveydellisiä hyötyvaikutuksia niistä kyllä kuitenkin omalla kohdalla on ollut. Omega-3 toimii lähinnä masennuksen "ennaltaehkäisijänä", ei oikeastaan auta jos masennus jo on iskenyt.
Cloud, 12.10.2007 21:46:
---
Android, 11.10.2007 20:44:
---
---
Olen itse syönyt Omega-3-kapseleita vuosia, tällä hetkellä 4 kapselia päivässä, eivätkä ne ainakaan muita lääkkeitä ole korvannut. Muita terveydellisiä hyötyvaikutuksia niistä kyllä kuitenkin omalla kohdalla on ollut. Omega-3 toimii lähinnä masennuksen "ennaltaehkäisijänä", ei oikeastaan auta jos masennus jo on iskenyt.
---
Juu itsekin tykkään, että kun ottaa vähän omegaa tai kyl toisaalta ihan jopa Beroccaakin niin on virkeempi ja ilosempi olo. Onhan se varmasti plaseboa ainakin mulla, mutta toisaalta jos niiden avulla pysyy mieli korkealla ni mitä väärääkään siinä on.
029, 12.10.2007 21:54:
Onkos omega pillereissä omega 6:sta kans?
pirpeli, 12.10.2007 22:02:
---
029, 12.10.2007 21:54:
Onkos omega pillereissä omega 6:sta kans?
---
Niitähän on tosiaan monenlaisia, sellasia joissa on tuota kolmosta sekä kutosta. Itsellä seuraavanlainen cocktail aamuisin:
- Helokkiöljykapseli x 2
- Duo e-epa plus e-dha x 1
- Nokkostabletti x 3
- sinkki
- Fosfokoliini mangaanilla ja magnesiumilla x 2
- kromi
- Dida vatsalle ja suolistolle
Heitetään kurkkuun Beroccan kera.
Mulla vaikuttanut ainakin helokki ja Duo mielialaa kohentavasti ja fosfokoliini taas selkeästi muistia parantavasti. Lisäksi oon päässy nokkosella ja Didalla eroon elimistön hiivasta.
Jos ei kaikkia halua napsia, niin kannattaa hankkia ihan noita eri omega-happoja sisältäviä tuotteita.
http://terveyskaupat.net/epages/HameenLuontaistuote.axl/?ObjectPath=/Shops/HLT/Products/325/SubProducts/325-0001
029, 12.10.2007 21:29:
Sen lisäks osana tätä riittämättömyydentunnetta on mun mielestä aika jännä moraalinen kokemus siitä mikä on oikein ja mikä väärin. Jokanen ihminenhän kokee että on olemassa jonkinlainen yleinen moraali ja laki mitä jokaisen pitää noudattaa - eiks?- , ja se on se minkä mukaan jokainen sitten kuitenkin loppujenlopuks tuomitsee itse itsensä.
Mitä mieltä muut on tästä ideasta?
Mun mielestä vois jopa aatella et - vaikkakin ruokavalio ja muut asiat vaikuttaa - niin riittämättömyydentunne on ehkä jopa aika varmasti monen ihmisen masennuksen takana.
Ps. En oo vielä ite keksiny mikä ahdistus ihmisellä vois olla, mikä ei suoraan liittyis jollain tasolla riittämättömyydentunteeseen...
029, 12.10.2007 22:17:
ok. Mä ite suosittelisin muuten välttään tota beroccaa kun siinä on aspartaamia.
hmmm, fosfokoliinia vois kyllä kans testata :)