masennus...

1,167 posts, 59 pages, 652,560 views

Mizfir

Posts: 2,472

#582 • • Mizfir pittuinen

ezzy,

Exällä oli sama aiheuttaja. Ei olis suhde kestäny varmaan muutamaa kuukautta pidempään, jos ei olis lopettanu pillereitä. Se oli jotain aivan karmeeta, moninkertaisti kaikki vainot ja mustasukkaisuuden ja vihan. Just itkukohtauksia, raivokohtauksia, mustasukkasuuspuuskia jne. Menee kylmiä väreitä vieläkin ku ajattelee.



Joo, kyl itekin joutu useemman kerran kyseenalaistaa oman mielenterveytensä..mustasukkasuutta ei onneks ollu, mut paniikit ja itkupotkuskitsoilutkin oli jo ihan liikaa*eiei*..ja sit kun ei ollu varma ollenkaan mistä mikäkin johtui. Ei voi muuta kun nostaa hattua toiselle puoliskolle joka kesti nää kaikki oireilut parin viime vuoden aikana eikä jättäny itekseen hajoilemaan.

--
-Mannanen-

evvk

Posts: 1,918

#584 • • evvk

Mizfir, 14.10.2007 19:17:
---
mark hamilton, 13.10.2007 19:21:
---
ezzy, 13.10.2007 19:12:
---
Mizfir, 11.10.2007 21:07:
ps. Mark, voisitko olla vaikka hiljaa, jooko :)

---


En periaatteesta koska oon terroristi

---


Olipas mielenkiintoisesti quotattu*ding* toihan siis ei ollut mun kommenttini vaikka siltä näyttää..



Ehkä joo, mutta ihan miten vaan mennään kuitenkin asiaan.

Masennus usein johtuu että murehditaan ihan turhan päiväisiä asioita kuten että on ruma läski, ei oo seurustelu kumpania ja kaverit aukoo päätä koulussa. Kuitenkin esim. pilkaajista pääsee eron ihan niin että ei näytä loukkaantuvaan tai siis ei ihan oikeesti välitä asiasta, koska ei niitä kiinnosta aukoo jos ei loukkaannu.

Mihin oikeasti esim. tarvitset useita kavereita tai joidenkin kuspäiden hyväksyntää ja ylistystä yms. yms. Kuitenkin elämässä on paljon tärkeämpiä arvoja.
Android

Posts: 3,908

#585 • • Android

mark hamilton, 14.10.2007 20:03:
Masennus usein johtuu että murehditaan ihan turhan päiväisiä asioita kuten että on ruma läski, ei oo seurustelu kumpania ja kaverit aukoo päätä koulussa. Kuitenkin esim. pilkaajista pääsee eron ihan niin että ei näytä loukkaantuvaan tai siis ei ihan oikeesti välitä asiasta, koska ei niitä kiinnosta aukoo jos ei loukkaannu.



ezzy totesi sen aika hyvin;


ps. Mark, voisitko olla vaikka hiljaa, jooko :)



Tai no, onhan ignore olemassa jos aiot jatkaa totuuksiesi paasaamista. Et edes tiedä mikä SNRI-lääke on, mutta tunnut tietävän masennuksesta ja sen hoidosta enemmän kuin kaikki tähän topiciin kirjoittaneet yhteensä. Öh?
anniharha

Posts: 1,937

#586 • • Edited anniharha

mark hamilton, 14.10.2007 20:03:

Masennus usein johtuu että murehditaan ihan turhan päiväisiä asioita kuten että on ruma läski



Itsehän masennuin heti kun hankin kokovartalopeilin *wiil*


Hei kiitti, nyt mä tajuun miks psykopatologitäti kerran heitti et "niin sullahan ei masennustaustaa ollut?". Olin tietty niin kaunis, ettei se voinut ymmärtää, miks sen kollega oli laittanut mut saikulle. Moi oon käynyt teillä puol vuotta vaan koska mulla on kaikki niin hiton hyvin, ehei, ei masennusta tietenkään eikä mitään pahaa elämässäni, mitä sä oikein kuvittelit? Äärimmäisen fiksu täti oli hän.

Niin siis, kaunis ja laiha.

--
and though my words could save the world they never come out right

evvk

Posts: 1,918

#587 • • evvk

Android, 14.10.2007 20:32:
---
mark hamilton, 14.10.2007 20:03:
Tai no, onhan ignore olemassa jos aiot jatkaa totuuksiesi paasaamista. Et edes tiedä mikä SNRI-lääke on, mutta tunnut tietävän masennuksesta ja sen hoidosta enemmän kuin kaikki tähän topiciin kirjoittaneet yhteensä. Öh?



Ja tuoko sinua sitten ärsyttää. Anteeksi vaan nyt mutta mä tuon vain omia mielipiteitä esille. En ole väittänyt että tiedän mikä mainitsemasi lääke on. En myöskän ole väittänyt tietäväni enemmän masennuksesta kuin muut täällä.

So mikä ärsyttää? Et sääkään ole psykiatrian kokemut arvostettu lääkäri joten sinun tietosi on vain se mitä olet asiaa opiskellut ja tutkinut omatoimisesti alan lähteistä.

Sinun kuin monen muun ainoa oikea tarkoitus on vain ja ainoastaan vittuilla mulle eikä muuta.
Android

Posts: 3,908

#588 • • Edited Android

mark hamilton, 14.10.2007 20:45:
joten sinun tietosi on vain se mitä olet asiaa opiskellut ja tutkinut omatoimisesti alan lähteistä.



Ahaa. Neljää diagnoosia saaneena ja yli 10 erilaista lääkettä viimeisen neljän vuoden sisällä syöneenä, lukuisia lääkäreitä ja psykiatreja tavattuani, 6kk sairaslomalla (2004) olleena ja 2-3krt viikossa psykoterapiassa käyneenä tietoni perustuu "alan lähteisiin" ja "omatoimiseen opiskeluun"?


Sinun kuin monen muun ainoa oikea tarkoitus on vain ja ainoastaan vittuilla mulle eikä muuta.



Sun "mielipiteet" eivät vain ole naurettavan idioottisia vaan suorastaan loukkaavia ja halventatia niitä kohtaan jotka oikeasti mielenterveysongelmista kärsivät. Jos joku täällä vittuilee, se on sinä.
Alley Cat

Posts: 489

#589 • • Alley Cat Jedi Master

mark hamilton, 14.10.2007 20:03:


Ehkä joo, mutta ihan miten vaan mennään kuitenkin asiaan.

Masennus usein johtuu että murehditaan ihan turhan päiväisiä asioita kuten että on ruma läski, ei oo seurustelu kumpania ja kaverit aukoo päätä koulussa. Kuitenkin esim. pilkaajista pääsee eron ihan niin että ei näytä loukkaantuvaan tai siis ei ihan oikeesti välitä asiasta, koska ei niitä kiinnosta aukoo jos ei loukkaannu.

Mihin oikeasti esim. tarvitset useita kavereita tai joidenkin kuspäiden hyväksyntää ja ylistystä yms. yms. Kuitenkin elämässä on paljon tärkeämpiä arvoja.



No joo, mulle ei kukaan aukonu päätään. Päin vastoin, oli uus opiskelupaikka jossa oli lähteny ihan hyvin menee. Ei ollu sillon poikakaveria, mutta tän masennuksen aikana löysin sellaisen, ja todella ihanan ja kärsivällisen. Olin hoikka ja ihan kivan näköinen. Mutta sairastuin silti, ja sairaus jatkuu edelleen. Koulu onkin mennyt huonosti, mutta opettajat tietää ja ymmärtää. Poikakaveri ymmärtää ja tukee. Liikakiloja on tullut, mutta kukaan ei ole haukkunut. Ja masennus silti jatkuu.

Kyllä ne syyt on kauempana lapsuudessa, sekä ihan tuolla aivoissa. Tunteet ei tottele järkeä. Ja mun oireet on pahimmillaan psykoottisia, tunnen irtautuvani "oikeasta" maailmasta. Olen oikeasti psyykkisesti sairas, en hae hyväksyntää tai huomiota. Antaisin aika paljon, jos voisin olla normaali. Tuntea ajoittain väsymystä ja vitutusta, mutta myös onnistumista ja iloa. Pahimmillaan kun ihan kaikki tunteet on kadoksissa ja melkein näen sen umpikujan konkreettisesti edessäni, minkä henkisesti tunnen. Tunnen järjetöntä itsevihaa. Ei sitä kukaan ulkopuolinen aiheuta, sen tekevät omat aivoni, vaikka kuinka yritän pistää vastaan. Tähän taisteluun tarvin lääkkeiden apua.

--
You see madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little... push.
-Joker-

Kolera

Posts: 4,256

#590 • • Edited Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
paniikkikohtaukset ja pakkoneuroositki varmaa sit tulee siitä ku hermoillaa vaan turhia ja liikaa =P

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

evvk

Posts: 1,918

#591 • • Edited evvk

Android, 14.10.2007 20:57:
---
mark hamilton, 14.10.2007 20:45:
joten sinun tietosi on vain se mitä olet asiaa opiskellut ja tutkinut omatoimisesti alan lähteistä.

---


Ahaa. Neljää diagnoosia saaneena ja yli 10 erilaista lääkettä viimeisen neljän vuoden sisällä syöneenä, lukuisia lääkäreitä ja psykiatreja tavattuani, 6kk sairaslomalla (2004) olleena ja 2-3krt viikossa psykoterapiassa käyneenä tietoni perustuu "alan lähteisiin" ja "omtatoimiseen opiskeluun"?

Sun "mielipiteet" eivät vain ole naurettavan idioottisia vaan suorastaan loukkaavia ja halventatia niitä kohtaan jotka oikeasti mielenterveysongelmista kärsivät. Jos joku täällä vittuilee, se on sinä.



Äläymmärräväärin, mutta aika rohkeaa jos uskallat kertoa tuon julkisesti että olet kokenut tuon. En tiennyt ollenkaan tuosta enkä olisikaan voinut tietä jos asia on noin. Tuolle täytyy nostaa hattua.

Okei mulle auottiin päätä 8/7/356 vuosina 2000-2002 koulussa ja painostettiin kertomaan asioita kuten et onks muijaa tms. että sitten voidaan vittuilla jos ei oo todella loukkavilla ilmaisuilla kuten et ooksä homo kun et vastaa tms. Paukutettiin kaikkee että kun kävin läkärissä työharjoitelu paikkaa varten että niinkö se lääkäri totes että oot henkisesti sairas. Mulle soiteliin kotiikin että ooksa se vitun tyhmä roolipelinörtti.

Joo olin koulun loputtua aika rikki mutta nyt en enää. Enkä ole vastaaviin tyyppeihin törmännyt ja nämä tyypit mistä puhun ei ollut mitään mukavaa porukkaa jos niillä ei ollut parempaa tekemistä kuin miettiä päivät pitkät miten ne vetää mitäkin koulun nörttiä turpaan ja kuinka heikkoja ja vammaisia ne on niiden mielestä.

Kyllä mä tiedän miltä luokaavat asiat tuntuu... mutta en puhu itsestäni enempää, koska ne ei kuulu julkiseen keskusteluun minun mielestä.
Android

Posts: 3,908

#592 • • Android

mark hamilton, 14.10.2007 21:29:
Aika rohkeaa jos uskallat kertoa tuon julkisesti että olet kokenut tuon. En tiennyt ollenkaan tuosta enkä olisikaan voinut tietä jos asia on noin.



No, jos olisit vaivautumaan lukemaan topicia läpi niin kyllä nuo asiat olisivat tulleet sinulle ilmi. En minä noilla asioilla ylpeile, tuntui vain siltä että oli tilanteessa jossa ne oli pakko repiä ylös.



Okei mulle auottiin päätä 8/7/356 vuosina 2000-2002 koulussa ja painostettiin kertomaan asioita kuten et onks muijaa tms. että sitten voidaan vittuilla jos ei oo todella loukkavilla ilmaisuilla kuten et ooksä homo kun et vastaa tms. Paukutettiin kaikkee että kun kävin läkärissä työharjoitelu paikkaa varten että niinkö se lääkäri totes että oot henkisesti sairas.

Joo olin koulun loputtua aika rikki mutta nyt en enää. Enkä ole vastaaviin tyyppeihin törmännyt ja nämä tyypit mistä puhun ei ollut mitään mukavaa porukkaa jos niillä ei ollut parempaa tekemistä kuin miettiä päivät pitkät miten ne vetää mitäkin koulun nörttiä turpaan ja kuinka heikkoja ja vammaisia ne on niiden mielestä.



Ihan hyvä selvennys. Itseäni ärsytti lähinnä yleistykset jotka teit. Sinun kohdallasi masennuksen syy(t) oli kuitenkin erilainen kun monien muiden kohdalla.



Kyllä mä tiedän miltä luokaavat asiat tuntuu... mutta en puhu itsestäni enempää, koska ne ei kuulu julkiseen keskusteluun minun mielestä.



Vaikken muuten henkilökohtaisia asioita julkisesti kirjoita, koen että mielenterveysongelmien kohdalla ei vain ole tärkeää keskustella niistä yleisellä tasolla vaan myös antaa niille "kasvot". Muiden kokemuksista voi oppia paljon. Asioiden lakaiseminen maton alle ei auta ketään. En tarkoita että pitäisi kävellä "olen mielenvikainen"-lappu otsassa, mutta esim. tämänlaisessa topicissa masennukesta (ja muista mielenterveysongelmista) voi mielestäni puhua aika avoimesti.
Tässä voi tavallaan punnita, että haluaako vain olla hiljaa ja pysytellä täysin anonyymina tai sitten olla avoimempi. Minusta avoin keskustelu näinkin tärkeästä aiheesta on kuitenkin tärkeää. Sitäpaitsi huomaa, ettei ole yksin ongelmineen, vaikka usein siltä tuntuukin. Eihän se mukavaa ole huomata, että mielenterveysongelmat ovat niinkin yleisiä kuin ovat, mutta sitä suuremmalla syyllä niistä pitääkin keskustella. Näistä ongelmista kärsiviä kun löytyy miltei kaikista ikä- ja yhteiskuntaluokista; sukupuoleen, koulutukseen ja tuloihin katsomatta.
evvk

Posts: 1,918

#593 • • Edited evvk

Android, 14.10.2007 22:00:
---
mark hamilton, 14.10.2007 21:29:
Vaikken muuten henkilökohtaisia asioita julkisesti ki .... miltei kaikista ikä- ja yhteiskuntaluokista; sukupuoleen, koulutukseen ja tuloihin katsomatta.



No... joo kyllä ainakin minulle on kerrottu että prosenttiluvut on suhteellisen korkeat niiden kohdalla jotka esim syö mielialalääkkeitä.
Aune-mummo

Posts: 543

#594 • • Aune-mummo Hitsaa homo kinttaaseen
Tää vesisade ja syksy on niin w...sta , et se masentaa *hmph*
tbo

Posts: 935

#595 • • Edited tbo budhisattva

029, 12.10.2007 23:10:

vois kysäistä että miks sitä laitetaan edelleen juomavesiin (?) kun sillä on tutkitustikin selkee yhteyskäpyrauhasen rappeutumiseen... ja sitä kautta myös serotoniinieritykseen eli vaikuttaa myös jollain tasolla masennukseen =)



Tosta käpyrauhasesta tuli mieleen: serotoniinin lisäks se erittää melatoniinia (joka vaikuttaa uneen) sekä dimetyylitryptamiinia (http://erowid.org/chemicals/dmt/dmt.shtml), jolla saattaa olla tekemistä sekä ihmisten UFO-kontaktien kanssa että myös uskonnollisten ja mystisten kokemusten kanssa. Foliohattua taitteleville sanoisin, että on paskapuhetta että juomavesi fluorattais siks et jengillä olis terveemmät hampaat.

Lisää löytyy Rick Strassmanin opuksesta DMT- The Spirit Molecule, ja osotteesta www.rickstrassman.com

Jatkossa roudaan ahkerammin juomavettä frendin porukoiden porakaivosta.

Nii, ja jos tarviitte niitä omegayhdisteitä, SYÖKÄÄ HAMPUNSIEMENIÄ. Niistä löytyy kaikki omegayhdisteet, plus kaikki tarvittavat aminohapot, ja kilohinta on huomattavasti parempi kuin tableteilla. Mausta puhumattakaan. Öljy ajaa ihan saman kun siemenetkin, eli Finolaa luontaistuotekaupasta. Parasta salaatinkastiketta ja tatsanparannusainetta mitä on.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Avernian

Posts: 7,451

#596 • • Avernian Kerettiläinen

tbo, 15.10.2007 02:40:
--
Nii, ja jos tarviitte niitä omegayhdisteitä, SYÖKÄÄ HAMPUNSIEMENIÄ. Niistä löytyy kaikki omegayhdisteet, --



Ei tippaakaan EPA:ta tai edes DHA:ta, niitä oikeasti hyödyllisiä omegakolmosia.

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

tbo

Posts: 935

#597 • • tbo budhisattva

Avernian, 15.10.2007 07:29:

Ei tippaakaan EPA:ta tai edes DHA:ta, niitä oikeasti hyödyllisiä omegakolmosia.



perkele, oikeessa olit. Onko noi pelkästään eläinkunnan tuotteita (sitä kalaöljyä?) vai onko niille joku kasvipohjainen lähde? No, kuiteski LAta, LNata, GLAta ja SDAta löytyy huomattavia määriä, ja todellakin kaikki ne 20 aminohappoo, joten ei se niiden siementen syöminen nyt mitenkään haitaks oo.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Kolera

Posts: 4,256

#598 • • Edited Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

mark hamilton, 14.10.2007 22:29:
---
Android, 14.10.2007 22:00:
---
mark hamilton, 14.10.2007 21:29:
Vaikken muuten henkilökohtaisia asioita julkisesti ki .... miltei kaikista ikä- ja yhteiskuntaluokista; sukupuoleen, koulutukseen ja tuloihin katsomatta.

---


No... joo kyllä ainakin minulle on kerrottu että prosenttiluvut on suhteellisen korkeat niiden kohdalla jotka esim syö mielialalääkkeitä.


niin tuota meinaatko että kun mä käyn luovuttamassa verta vaikka sen kerran 2kuukaudes ja saan sit sen takia rautatabletteja niin prosentuaalisesti todennäköisemmin mä saattaisin kärsiä raudanpuutteesta ku ei luovuttavat? =P
sun varmaa pitäis ehkä tarkentaa tota sun tokasua

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Avernian

Posts: 7,451

#599 • • Avernian Kerettiläinen

tbo, 15.10.2007 18:51:
perkele, oikeessa olit. Onko noi pelkästään eläinkunnan tuotteita (sitä kalaöljyä?) vai onko niille joku kasvipohjainen lähde? --



Afaik vain eläinkunnasta löytyy, sori. Ja äidinmaidosta. En jaksa tsekata.

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

onni3mk

Posts: 3,973

#600 • • onni3mk Onni on.
Ei tästä taas tuu mitään. Nyt äidille takasin väliaikasesti muuttaneena luulis et olo ois vähän helpottunu, kun on omaa rauhaa mut ei.

Mä oon nyt tullu siihen lopputulokseen, et elämä on liian tylsää elettäväks.

--
Onni on.