masennus...

1,167 posts, 59 pages, 651,488 views

Avatar
#601 • • astaroth Guest

onni3mk, 18.10.2007 15:24:
Ei tästä taas tuu mitään. Nyt äidille takasin väliaikasesti muuttaneena luulis et olo ois vähän helpottunu, kun on omaa rauhaa mut ei.


*hali*
Avatar
#602 • • Annakins Guest

onni3mk, 18.10.2007 15:24:
Ei tästä taas tuu mitään. Nyt äidille takasin väliaikasesti muuttaneena luulis et olo ois vähän helpottunu, kun on omaa rauhaa mut ei.

Mä oon nyt tullu siihen lopputulokseen, et elämä on liian tylsää elettäväks.



*hali* *hali* *hali*
Juhgu

Posts: 7,921

#603 • • Edited Juhgu Virnistelijä

mark hamilton, 12.10.2007 22:32:
masennus on vain psykolooginen kysymys eli siitä pääsee eroon kun fiksaa aivoja tms.


Repesin.

Aune-mummo, 14.10.2007 22:51:
Tää vesisade ja syksy on niin w...sta , et se masentaa *hmph*


Ja tälle kans, aika mainio heitto kaiken ton masennuskeskustelun jälkeen :D

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Juhgu

Posts: 7,921

#604 • • Edited Juhgu Virnistelijä

ANALINTRUDER6000, 14.10.2007 21:21:
paniikkikohtaukset ja pakkoneuroositki varmaa sit tulee siitä ku hermoillaa vaan turhia ja liikaa =P


Joo, ne korjautuu sillä kun vaan älyää relata.


pirpeli, 13.10.2007 07:49:
---
Ja netistä löytyy kyllä kovasti tietoo, mikä puute mitäkin aiheuttaa :)
Yks hyvä sivusto noille pillereille on
http://www.terveyskaupat.net


No ei kyl oo. En lähtisi ensimmäisenä etsimään objektiivista tietoa tuohon liittyen jostain nettikaupasta, joka myy luontaistuotteita joiden teho monesti perustuu suurelta osin placeboon. Totta kai niissä lääkkeiden tiedoissa lukee että asia x johtuu asiasta y ja se korjataan lääkkeellä z, mutta siinä nyt on pointtina lähinnä myydä sulle sitä lääkettä z jonka vaikutukset saattaa olla totta tai sit ei.

Kokeile vaikka tohtori.fi tms. jos haluat tietoa pillereistä :)


Kuten cloudikin sanoi, jos noi luontaistuotteet ym. toimii, niin ei se väärin ole vaikka vaikutus olisikin placeboa, pääasia että mieli pysyy korkealla. Mut:

pirpeli, 12.10.2007 22:02:
---
- Helokkiöljykapseli x 2
- Duo e-epa plus e-dha x 1
- Nokkostabletti x 3
- sinkki
- Fosfokoliini mangaanilla ja magnesiumilla x 2
- kromi
- Dida vatsalle ja suolistolle

Heitetään kurkkuun Beroccan kera.



Tossa alkaa olla jo kunnon nyrkillinen tabuja naamaan joka aamu :D Hyvä jos se tekee sut onnellisemmaksi, mutta tekeekö oikeesti? Entäs toiseen suuntaan, ootko sit ihan paskana jos muutamana aamuna et saakaan päivittäistä annosta? Kantsii joskus testata jos se vaan on mitenkään objektiivisesti mahdollista. Noihin nimittäin varmaan menee jo jokunen kymppi kuukaudessa, mikä on aika turhaa jos vaikutus perustuu enemmän omiin ajatusmalleihin. Ja jos ne ajatusmallit ei ota muuttuakseen, ni yks vaihtoehto jota vois kokeilla olis se, et maksat mulle 5 egee ni mä lähetän sulle iiison laatikollisen tyhjiä kapseleita pahvilaatikossa, jonka kyljessä lukee tinneritussilla kirjotettuna "HELOKKIÖLJYNOKKOSSINKKIEEPAPLUSSAFOSFOKOLIINIMAGNAANIMAGNESIUMKROMIDIDASUOLISTOBEROCCAVITTUIHANKAIKKIOIKEESTI:)". Syöt niitä ni oot salettiin ainakin melkein yhtä onnellinen ja terve ja rahanmeno kutistuu murto-osaan entisestä!

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

pirpeli

Posts: 5,533

#605 • • Edited pirpeli

Juhgu, 18.10.2007 16:10:
Juhgulle tyypillistä ja ah niin minua innostavaa ajatustenvaihtoa :)



Tuo ottamani satsi on varmaan aika vähäisestä päästä, verrattuna siihen mitä jotkut nassuunsa nappaavat. Itse olen huomannut muutakin kuin placebovaikutuksen, joten sallit että jatkan noilla lisäravinteilla? Ilmavaivat ovat vähentyneet, suolisto toimii paremmin(Dida), mieliala on kohonnut, iho parempi(omegat plus helokki), ainainen minua vaivannut hiivatulehdusten kierre on poissa aiheuttajista(stressi, seksi, antibiootit) huolimatta. En tosiaan ole kärsinyt moneen kuukauteen tuosta hiivasta aloitettuani nokkostabletit, joita Klubbarin purrr-Saskia mulle suositteli. Kynnet ovat vahvistuneet, hiuksia ei lähde enää samanlailla kuin aikaisemmin. Joten kyllä tässä _ihan totta_ on kyse muustakin kuin näennäisvaikutuksesta. Tai sitten placebon voima on niin suuri, että se häivyttää hiivankin elimistöstä suit sait.

Beroccassa ainoa huono puoli on tuo aspartaami, mutta menköön. Aamuisin olen virkeämpi ja jaksan päivällä pidempään.

Oletko itse kokeillut luontaistuotteita?

edit. Menee enimmäkseen offtopiciin, anteeksi siitä muille.
edit2. Oon nyt töissä, joten en kerkee vastailemaan kauheen nopsaan sun pureviin viesteihin :),mutta voisin toisaalta myös sanoa, että minun luontaistuotteiden käyttö ei ole varmaankaan sinulta pois? Eikä se ole minultakaan pois, edes rahallisesti. Saatikka kun vielä huomaan aineksista olevan apuakin :) Tuosta terveyskaupat.net- asiasta olet toki tavallaan oikeassa, se ei ole mikään raamattu. Mutta sieltä löytyy tietoa, mikä mihinkin vaikuttaa. Ja muista lähteistä voi sitten lukea loput.
edit3. En menetä malttiani en, jos en jonain aamuna saa "annostani". Tosin aamupalan yhteydessä otetusta satsista on tullut automaatio, joten en ajattele sitä sen enempää :)

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Zeratul

Posts: 1,170

#606 • • Zeratul Captain miserable

onni3mk, 18.10.2007 15:24:
Ei tästä taas tuu mitään. Nyt äidille takasin väliaikasesti muuttaneena luulis et olo ois vähän helpottunu, kun on omaa rauhaa mut ei.

Mä oon nyt tullu siihen lopputulokseen, et elämä on liian tylsää elettäväks.


No mutta! Jos nyt kerran oot tääl lähimaastossa taas nii täytyy tehä jotain hauskaa yhessä. *hihu* Leffailtaa pukkaa?

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

evvk

Posts: 1,918

#607 • • evvk

Juhgu, 18.10.2007 15:39:
---
mark hamilton, 12.10.2007 22:32:
masennus on vain psykolooginen kysymys eli siitä pääsee eroon kun fiksaa aivoja tms.
---
Repesin.



Joo... ehkä vähän paha toi mun kommentti mutta ei siitä pidä luokkaantua tai ottaa sitää niin vakavasti kuin ei yleensäkkään mun posteja... minullakun on muutenkin aika tyhmät jutut ja törkeä ja paska mustahuumori.
onni3mk

Posts: 3,973

#608 • • onni3mk Onni on.

Zeratul, 18.10.2007 18:53:
---
onni3mk, 18.10.2007 15:24:
Ei tästä taas tuu mitään. Nyt äidille takasin väliaikasesti muuttaneena luulis et olo ois vähän helpottunu, kun on omaa rauhaa mut ei.

Mä oon nyt tullu siihen lopputulokseen, et elämä on liian tylsää elettäväks.

---

No mutta! Jos nyt kerran oot tääl lähimaastossa taas nii täytyy tehä jotain hauskaa yhessä. *hihu* Leffailtaa pukkaa?



No mutta! Kyllähän tuo passaa. Meiän äipällä ei vaan mitää dvd soittimia ole, mut eikös teillä voi? Tarvii vaan valita leffa, joka läpäsee mun keskittymisongelman :D

--
Onni on.

onni3mk

Posts: 3,973

#609 • • onni3mk Onni on.
Pakko nyt jatkaa tätä luontaistuote keskustelua sen verran et, onko joku havainnu noiden muistiin ja keskittymiseen vaikuttavien pillerien syömisen todella vaikuttavan?

Itellä keskittyminen häiritsevän vaikeeta välillä ja muistikin takkuilee.

--
Onni on.

pirpeli

Posts: 5,533

#610 • • pirpeli

onni3mk, 19.10.2007 12:59:
Pakko nyt jatkaa tätä luontaistuote keskustelua sen verran et, onko joku havainnu noiden muistiin ja keskittymiseen vaikuttavien pillerien syömisen todella vaikuttavan?

Itellä keskittyminen häiritsevän vaikeeta välillä ja muistikin takkuilee.



Jos minä olen "joku" :D, niin kyllä. Itselläni on uskomattoman huono muisti, sekä lähi- että kaukomuisti. Olen nyt syönyt fosfokoliinia reilut 2 kk, ja huomattavaa edistymistä on tapahtunut. Saan paremmin jäsenneltyä asiat mielessäni, keskittymiskyky on parantunut ja muistan asioita paljon paremmin. Aloitin "Vahva fosfoserilla" ja nyt syön miedompaa fosfokoliinia, jossa mukana magnesiumia ja mangaania.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

onni3mk

Posts: 3,973

#611 • • Edited onni3mk Onni on.

pirpeli, 19.10.2007 13:19:
Jos minä olen "joku" :D, niin kyllä. Itselläni on uskomattoman huono muisti, sekä lähi- että kaukomuisti. Olen nyt syönyt fosfokoliinia reilut 2 kk, ja huomattavaa edistymistä on tapahtunut. Saan paremmin jäsenneltyä asiat mielessäni, keskittymiskyky on parantunut ja muistan asioita paljon paremmin. Aloitin "Vahva fosfoserilla" ja nyt syön miedompaa fosfokoliinia, jossa mukana magnesiumia ja mangaania.



Ok, eli eilen ostetun Omega tabujen jälkeen ostoslistalle vielä nokkosta ja fosfokoliinia *joo*

Jääköhän ostamatta hintansa vuoksi, saa nähdä.

Edit: Ja kaikkeahan kandee kokeilla.

--
Onni on.

pirpeli

Posts: 5,533

#612 • • pirpeli

onni3mk, 19.10.2007 13:22:
Jääköhän ostamatta hintansa vuoksi, saa nähdä.



Luonnonvoiman Nokkostabletit maksaa n.8euroa, Vahva Fosfoser on kalliimpaa, n.34e, mutta toi toinen fosfokoliini oli sitte vaan n.13e.
Ja tosiaan, kaikkea kannattaa kokeilla, paitsi omaa sukua ja kansantansseja. Tämmönen todella uusi sananlasku tähän kohtaan... :DDD

Tsemppiä!
*hali*

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

evvk

Posts: 1,918

#613 • • evvk
http://trippi.info/trippipedia/index.php/MAOI

En ihan ymmärtänyt vielä mitä MAO-estäjät oikein hydyttää. Voin kuvitella... Eli ne estää MAO-entsyymin toimintaa ja estää näin esim. jokun lääkkeen hajoamista ruumista ja tehostaa näin lääkkeen toimintaa???
DiamonDie

Posts: 676

#614 • • DiamonDie mediahippi

satumetsä, 11.10.2007 17:58:

Pitää muistaa myös se, että monet muut mt-häiriöt voi aiheuttaa masennusta eli masennus voi olla "vain" oire jostain muusta sairaudesta.



Ja kannattaa muistaa myös, että masennus voi olla oire myös fyysisestä sairaudesta (tai esimerkiksi jostain ravinnepuutoksesta, kuten D-vitamiini tai B-ryhmän vitamiinit)! Esimerkiksi endokrinologiset ongelmat voivat aiheuttaa masennusta, ahdistusta, univaikeuksia, mielialanvaihteluita ja paniikkikohtauksia. Suurin osa lääkäreistä haluaa varsinkin naisten kohdalla leimata oireet aina "psykologisiksi", vaikka potilaalla olisi myös fyysisiä oireita. Mm. kilpirauhasen vajaatoiminta voi aiheuttaa masennusta, ja suurin osa lääkäreistä ei tajua, että potilas voi kärsiä siitä, vaikka arvot olisivatkin viiterajojen sisällä. Kaikilla ihmisillä samat kilpirauhasarvot eivät ole optimaalisia ja numeroiden sijasta pitäisi katsoa oireiden kokonaiskuvaa.

Myös lisämunuaisen vajaatoiminta aiheuttaa helposti masennusta ja ahdistusta. Suomessa sitä ei vaan yleensä pidetä oikeana sairautena eikä siihen ole saatavilla edes kunnollista testiä, sillä yksittäisten kortisolitestien tulokset ovat herkästi epäluotettavia. Erästä tuttua hoidettiin vuosia ahdistuneena mt-tapauksena, vaikka hänellä oli paljon fyysisiä oireita ja hän itse uskoi, että kyseessä on lisämunuaisongelma. Nyt syksyllä hänet tutkittiin tarkemmin ja kortisoliarvot havaittiin hengenvaarallisen alhaisiksi.

Jos tuntuu siltä, että masennuksen lisäksi pielessä saattaa olla jotain muutakin, kannattaa hakeutua asiantuntevalle endokrinologille. Moni muukin lääkäri voi skeptisyydestään huolimatta suostua kokeilemaan esimerkiksi kilpirauhashormonia, jos oireet viittaavat mahdolliseen hypotyreoosiin, vaikka arvot olisivatkin viiterajojen sisällä. Myös B-vitamiinit ja riittävä annos D-vitamiinia (vähintään 25 ug päivässä) on syytä kokeilla. Kalaöljykin tosiaan auttaa monia.

onni3mk, 19.10.2007 12:59:
Pakko nyt jatkaa tätä luontaistuote keskustelua sen verran et, onko joku havainnu noiden muistiin ja keskittymiseen vaikuttavien pillerien syömisen todella vaikuttavan?

Itellä keskittyminen häiritsevän vaikeeta välillä ja muistikin takkuilee.



Itse kärsin vaikeista kognitiivisista ongelmista (jotka on dokumentoitu neuropsykologisissa testeissä) neurologisen sairauden (G93.3) takia. Olen saanut apua reseptilääke pirasetaamin lisäksi mm. ginkgo bilobasta (jota en enää tarvitse pirasetaamin ansiosta, mutta kolmen vuoden ajan se oli minulle _korvaamaton_ apu), B12-vitamiinista (1 mg kielen alle laitettava tabletti) ja asetyyli-L-karnitiinista. Gingkon kanssa voi mennä jopa 5-6 viikkoa ennen kuin vaikutukset tulevat esiin (joillain jopa heti), mutta esim. B12 alkaa usein vaikuttaa jo samana päivänä. Annoksen pitää vaan olla vähintään tuo 1 mg eikä mitään mikrogrammoja. Kolmella tutullakin hyviä kokemuksia B12:sta keskittymisen parantajana. Ero ilman noita nappeja tai lääkkeiden kanssa on _huomattava_. Ilman noita en pystyisi tekemään oikein mitään. Monen mielestä kalaöljystä on apua keskittymiseen, itse en sitä ole kokeillut. Myös esim. ruusujuuresta voi olla apua ja sitä saa esimerkiksi Ruohonjuuresta vain muutaman euron hintaan ihan siltään, mutta sitä ei saisi käyttää masennuslääkkeiden kanssa.

mark hamilton, 21.10.2007 12:12:
http://trippi.info/trippipedia/index.php/MAOI

En ihan ymmärtänyt vielä mitä MAO-estäjät oikein hydyttää. Voin kuvitella... Eli ne estää MAO-entsyymin toimintaa ja estää näin esim. jokun lääkkeen hajoamista ruumista ja tehostaa näin lääkkeen toimintaa???



MAO-estäjät estävät serotoniinin, dopamiinin ja noradrenaliinin (suhteet riippuvat lääkkeestä, jotkut estävät vain MAO-A:ta, jotkut MAO-B:tä ja jotkut molempia) hajoamista. Eli kyse ei siis ole minkään lääkkeen vaan elimistön omien välittäjäaineiden hajoamisen estämisestä, jolloin vaikutus on samankaltainen kuin vaikkapa noiden välittäjäaineiden takaisinottoa estävillä lääkkeillä (=noiden toivottujen aineiden määrä aivoissa kasvaa kun niitä ei hajoa entiseen tahtiin).

P.S. DHA:ta muuten saa kasvikunnasta, joistain merilevistä tehdyistä lisäravinteista. En tiedä saako Suomesta ja lienevät tosi tyyriitä, mutta saa kumminkin. EPA:sta en tiedä.
pirpeli

Posts: 5,533

#615 • • pirpeli

Juhgu, 21.10.2007 17:39:
:)



Nonni, eihän ne lääkkeet ilmaisia ole, mutta koska rahatilanteeni on huomattavasti parempi kuin aikoihin, laitan mielelläni rahaa sellaiseen, joka tekee mulle paremman olon. Ja ei, ei varmasti palaisi nuo ikävät oireet heti, jos lopettaisin luontaistuotteiden syönnin, mutta aikanaan kyllä. Nyt kun olen huomannut niiden auttavan, en halua ainakaan muutamia noista vaivoista enää itselleni. Pidän ne loitolla hyviksi havaitsemillani tuotteilla.

Aspartaami on ikävämpi kuin luonnon sokeri(sulle ei varmaan tarvi selvittää eroja, koska just nyt en osaa :D), näin olen ymmärtänyt. Valitettavasti Beroccaa ei tehdä tavissokerilla, joten se siitä.(Vois muuten selvittää, että miksi ei...)

Kenenkään ei ole pakko kokeilla luontaistuotteita, tai kokeiltuaan alkaa niitä säännöllisesti käyttää. Free will ja niin eespäin. Kaikille ne ei varmaan edes toimi(tai sitten ihmiset ei jaksa käyttää niitä tarpeeksi kauan, jotta vaikutus alkaisi). Luontaisnnukahtamistuotteista mulla ei ole kokemusta, muusta kuin YogiTea- sarjan Bedtime- teestä, joka toimi, minulla. Harmi, ettei sulle nuo lääkkeet toimineet. Toivottavasti kuitenkin saat nukuttua :)

Joten, Juhgu, elä sinä huolehdi, minusta tai rahoistani(ellet ole minulta tulevaisuudessa rahaa haluamassa? :DDD).

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

pirpeli

Posts: 5,533

#616 • • pirpeli

Juhgu, 21.10.2007 20:24:
No ajattelin kyl ryöstää sut tossa ens viikol.



Näin mä kanssa kelailin :)
Mut joo....Toi Berocca vois maistua paremmalta, jos siinä ei olis aspartaamia..luultavimmin...Sellasta. Jatketaan tiellämme.

(Syksy on näyttänyt valoisalta aikamoisesta elämänmuutoksesta huolimatta, ja yhtenä osatekijänä pidän kyllä noita luontaistuotteita. Olen jotenkin paljon paremmin osannut käsitellä esiintulevia asioita ja tunteita sekä saanut ajatukseni järjestykseen. Topikin otsikkoon palatakseni.)

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

nomic

Posts: 4,120

#617 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
Lääkitys ollut reilut vuoden, ja silti tulee vielä niitä paskoja kausia. Tosin nyt ollaan jo hieman voiton puolella, sillä en ole tarvinnut rauhoittavia kuuteen viikkoon. Jotain hyvääkin siis.
oooo

Posts: 1,249

#618 • • Edited oooo

pirpeli, 18.10.2007 16:39:
Ilmavaivat ovat vähentyneet, suolisto toimii paremmin(Dida), mieliala on kohonnut, iho parempi(omegat plus helokki), ainainen minua vaivannut hiivatulehdusten kierre on poissa aiheuttajista(stressi, seksi, antibiootit) huolimatta. En tosiaan ole kärsinyt moneen kuukauteen tuosta hiivasta aloitettuani nokkostabletit, joita Klubbarin purrr-Saskia mulle suositteli.



Paljon nuo nokkostabut maksaa? Miten sun iho on parantunut noilla omegoilla ja helokilla? Onko terveemmän värinen vai miten?


pirpeli, 18.10.2007 16:39:
Beroccassa ainoa huono puoli on tuo aspartaami, mutta menköön. Aamuisin olen virkeämpi ja jaksan päivällä pidempään.



Miksi juuri beroccaa?
pirpeli

Posts: 5,533

#619 • • pirpeli

satumetsä, 21.10.2007 22:50:
Paljon nuo nokkostabut maksaa? Miten sun iho on parantunut noilla omegoilla ja helokilla? Onko terveemmän värinen vai miten?

Miksi juuri beroccaa?



Luonnonvoiman Nokkostabletit maksaa 8 euron kieppeillä. Omegan ansiosta iho on kimmoisampi ja terveemmän värinen. Eikä niin pintakuiva kuin yleensä tähän aikaan vuodessa. Beroccan suhteen oon ehkä mainosten uhri. Tosin olen juonut muita vastaaviakin, mutta Berocca maultaan mielestäni paras, siitä aspartaamista huolimatta.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

dj Missiah

Posts: 303

#620 • • dj Missiah JusT PuT IT:n Hand-around + team TILLILIHA
Vakavasti masentuneelle ei löydy mitään muuta vaihtoehtoa kuin mielialalääkkeet, mutta täytyy muistaa että se ei ole mikään vuosikausiksi suositeltava ratkaisu.
Sivuvaikutuksina lihavoituminen ja verenpaineongelmat ovat järkyttävän yleisiä.
Eräs ystäväni on popsinut masennuslääkkeitä hyvin monta vuotta ja oikeasti hänessä huomasin sellaisen muutoksen, että yleinen järjenjuoksu hidastui huomattavasti...hirveää...
Toinen asia mikä täytyy myös muistaa on se, että jos bileissä ramppaa joka vloppu ja valvoo älyttömästi niin ei ole ihme että masentaa! Pitää ottaa vaan itseään niskasta kiinni ja pistää elämän asiat tärkeysjärjestykseen. Liikunta, lepo, oikea ravinto, työ ja huvi sopivasti suhteutettuna ovat varmasti oikea lääke tähänkin niin ikävästi yleistyvään bileskenen massatautiin.

Nämä olivat mun mielipiteitä tästä aiheesta, kaikki ei ole välttämättä samaa mieltä...