Vartijat/järjestyksenvalvojat

533 posts, 27 pages, 185,315 views

tbo

#261 • • Edited tbo budhisattva

Ana-5000, 13.3.2009 17:15:

Sun sanomisissas ei ole edes mitään vitun tolkkua.

*sydän*

ei paljoo sunkaan. Päivä päivältä sä alat vaikuttamaan enemmän ja enemmän suu vaahdossa raivoavalta sekopäältä, jonka jutuista ei ota erkkikään selvää. Jos sä olisit koira, herkempi luulis et sulla on vesikauhu ja päästäis sut seuraavan jaksoon tästä elämän kierrosta. Mä alan vähitellen kääntyä Kuilun puolelle tässä teidän välisessä matsissa.

Kato nyt, toi on ihan simppeli kysymys. Toi shapeshifterikin osas vastata siihen ihan kunnolla, mikä ihme tekee sun kallosta niin paksun ettei yksinkertainen kysymyslause uppoo sinne?

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Aziz Combat Fighter

#262 • • Aziz Combat Fighter

tbo, 13.3.2009 17:39:
Jos sä olisit koira, herkempi luulis et sulla on vesikauhu ja päästäis sut seuraavan jaksoon tästä elämän kierrosta.

Nättiä. Tervemenoa ignoreen.
kuilu ja kummitus

#263 • • kuilu ja kummitus

shapeshifter, 13.3.2009 08:15:
Nyt on kyllä pakko sanoa, että sä olet harvinaisen pihalla koko turvallisuusalan ja elämän realiteeteistä. Kannattaa varmaan tarkistaa lääkitys tai hommata semmonen jos ei jo ole.

Häh? Mä kritisoin Anaa, en todellakaan koko stevareitten ammattikuntaa. Mulla on sen verran tajua, että en leimaa koko porukkaa muutaman rasistin ja urpon takia.

täysin järjenvastaiset argumentit

Quote? Ku en o ihan varma, mitä tarkoitat?

Ana: Rasismi on ajatus siitä, että ihmiset voidaan jakaa eri rotuihin, jotka ovat keskenään eriarvoisia.

No tolla määrittelyllä et olis rasisti, mut sä kehoitat ihmisiä suhtautumaan eri tavoin eri maiden kansalaisia kohtaan. Ja käytät ilmausta "mamu" kuten ilmausta "neekeri", eli halventavasti. Pelottelet ihmisiä, vaika vastaat turvallisuudesta. Monia muitakin esimerkkejä on pitkin klubbaria. Olet tikittävä aikapommi.

Just oli juttu suomalaisesta rasismista, jossa selkeästi ajatellaan, että "ollaan kaukaa viisaita", kun varotaan tota neekeriä tossa. Mutta tilasto on eri asia kuin yksilö. Yhtälailla, jos olisin saanu stevarilta joskus pataa, ni olis irrationaalista pelätä kaikkia stevareita sen takia.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rasismi

Rasismilla eli rotusyrjinnällä tai rotusorrolla tarkoitetaan ideologiaa tai toimintaa, jossa ihmisten ulkonäön, fyysisten piirteiden tai väitetyn rotuluonteen erilaisuudella perustellaan eriarvoista kohtelua eli syrjintää. Rasismia voivat olla myös toimintatavat ja sellaiset yhteiskunnalliset rakenteet, jotka johtavat näihin seikkoihin perustuvaan eriarvoisuuteen.

Eli sä Ana OLET perustellut eriarvoista kohtelua kansallisilla ja rodullisilla eroavaisuuksilla. TJEU miten neuvot suhtaumaan Mahmoudiin ja Perttiin jatkoseurana. Et vieläkään ole kertonut, mitä sanot tytölle, joka kuuntelee neuvoasi, ja joutuu Pertin raiskaamaksi...

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

shapeshifter

#264 • • shapeshifter Erikoismies.

Quote? Ku en o ihan varma, mitä tarkoitat?

No nyt tulee pari esimerkkiä:

No noi ei ole ne ainoat vaihtoehdot. Miksi sähköshokkeja käytetään kidutuksssa, jos se kerran on niin tun humaania?

Kuten sanottu, kuulakärkikynääkin voi käyttää kiduttamiseen. Ei se tee välineestä yhtään sen huonompaa. Fakta on, että taser aiheuttaa kipua juuri sen ajan kun liipasinta painat, tämä tekee jo itsessään siitä humaanimman kun TKP tai kaasu, puhumattakaan ampuma-aseesta. Eikä edes tuota pysyvää fyysistä vammaa.

Nii kutsunki, karkuun lähteminenkin olisi rohkeampi veto. =) Oletko poliisi tai stevari? JOS sä vetäisit mua vastaan veitsen, ni mä lataisin sua turpaan

Karkuun lähtevällä alan työntekijällä ei kauaa ole töitä ja turpaanveto on laitonta, jopa hätävarjelutilanteessa tuohon takerrutaan aika kovalla kädellä. Ja siinä harvemmin onnistuu jos toisella on alkeellisikaan haju veitsen käytöstä.

Ana-5000, 3.2.2009 14:52:
Toki se on helppo huudella puskista jotain turvallisesta käyttöetäisyydestä, kun ei ole ikinä ollut tilanteessa, jossa itseään on pitänyt kaasulla suojella. Siinä ei paljoa metrejä lasketa, luki haalarissa mitä tahansa.

...

Sitä kutsutaan ammattitaidoksi, siis sitä, et osaa tehdä, niinkuin on sovittu ja ammatin vaatimukset asettaa. Katopa sanakirjasta, mitä se tarkottaa.

Ja onks tää nyt sun virallinen turva-alan ammattilaisen näkemys asiasta, "siinä ei paljoa turvamääräyksiä ajatella, ku on kakka housussa", vai tavanomainen "uups, en taaskaan yhtää ajatellut, mitä sanoin" tyylinen sammakko?

Tässä viitataan hätävarjeluun, jossa ei todellakaan ole aikaa eikä mahdollisuutta ottaa mitään varoetäisyyksiä, jos olet missään ipkurssilla tai kamppailulajien treeneissä käynyt niin tämä pitäisi tietää. Jos et, niin en oleta enempää. (btw pakkotila on semmonen kiva pykälä joka mahdollistaa oikeushyvän uhraamisen suuremman samanlaisen suojelemiseksi vrt. turvallinen käyttöetäisyys vs. henki / terveys, oma tai toisen)

Sillä mitä virkaa on turvamääräyksillä, jos niiden toteuttaminen on mahdotonta?

Niitä pyritään noudattamaan jos mahdollista. Jos ei pysty, niin kyynel.

Tämä oli toinen kohta utelussani, eli otetanko tämä käytännön seikka jo koulutuksessa huomion, vai oppiiko sen vasta ammatissa? Tällöinhän ei olisi kyse ammattitaidottomuudesta. Mutta ilmeisesti Ana ei halua oikaista minua tästäkään mahdollisesta harhaluulosta...

Mä voin: hätävarjelua ei voi kouluttaa, sen joko osaa kakan iskiessä tuullettimeen tai sitten ei. Todennäköisyyksiä voi parantaa harjoittelulla, mutta ei sekään itsessään autuaaksi tee.
kuilu ja kummitus

#265 • • Edited kuilu ja kummitus

Luppis, 12.3.2009 13:50: Sulla on selkeesti oma nakemyksesi Anasta. Miten sen olet saanut muodostettua, en voi vain ymmartaa, koska kaikki mita Ana on kirjoittanut selkeasti vakavassa mielessa on kontekstissaan ollut fiksua ja suvaitsevaista.

Etkö ymmärrä, miten mielipide muodostetaan? Sulle ei ole tullut mieleen, että mä tunnen Anaa paremmin, kuin pekästään Klubbari-kirjoitusten perusteella? "Fiksua ja suvaitsevaista" SINUN mielestäsi.

Tasta on selkeasti turha keskustella enempaa, koska en usko voivani lieventamaan kasitystasi Anasta, tai sun voivan muuttaa mun kasitysta. Annetaan siis keskusteluaiheen "Ana" jatkossa olla. Agree to disagree.

Noh keskustelussa vartijoista ja heidän ammatistaan, jossa Ana jatkuvasti kertoilee ristiriitaisia omakohtaisia tarinoita siitä ja sen vaarallisuudesta, niin on aika vaikeata olla puhumatta Anasta.

En nae Anan kommentissa mitaan viittausta ajatuksiisi - en tieda miksi niin vaitat.

Häh? Ana sanoi, että olin kommentissani väärässä. Kommenttini = ajatukseni.

poliisi kayttaisi tasereita "aika tavalla", koska poliisit haluavat paasta ampumaan ihmisia - sen kasityksen sain lauseestasi.

Mistähän lauseesta sä sellasen käsityksen sait? Quote?

Miksi taas koet etta joku yritti laittaa sanoja sun suuhun kun niin ei ole?

No tällä kertaa se ei ollut Ana, vaan sinä, joka niin teit. =)

Itse koen taserin oikein kaytettyna hyvin humaanina vaihtoehtona patukalle ja ampuma-aseelle.

Eli jos pahoinpitelen vaimoni taserilla, niin voin ajatella, että olen "humaanimpi" kuin patukalla hakatessani tai ampumalla? Tulisiko taserpahoinpitelystä saada lievempi tuomio, kuin pampulla lyömisestä?

Aika karjistynyt kasitys sulla on Anasta. Itse uskon Anan olevan hyvinkin tasapainoinen kaveri, jolla ei ole mitaan ketaan vastaan, joka ei sita negaa ole ansainnut.

NO, me ollaan eri mieltä, sä ehkä tunnet Anan paremmin.

Ei ole mua taseroitu. Enka mene sahkoaitoihin koskemaan, koska se nyt vain on typeraa. Eika mua ole patukalla lyoty.

Sua ei ole taseroita eikä pamputettu. Silti aika hyvin tiedät, että mikä miltäkin tuntuu... Ja sut pitäis ottaa vakavasti jostain syystä? =)

Ensinnakin: Kidutus ei ole humaania.

Lähdetään siitä, että väkivalta ei ole humaania. Sen takia minkään väkivaltaan liittyvän gizmon kutsuminen "humaaniksi" on harhaanjohtavaa retoriikkaa.

Helposti naytat vetavan johtopaatoksia.

Ai sä et? =D Oot Klubbarin uus siveys/phanatic! =D Et ole edes Norevillessä käynyt. =D

Mielestani oikein kaytettya taseria

Oletko käyttänyt taseria? Ja myös tärkeä pointti. "Oikein käytettyä"... Taseria kun käyttää väärin, tuloksena on ruumiita. Aivan kuten tuliaseellakin.

Vastikään oli Seatlessa se poliisi, joka ampu äijän aseella, ku luuli, et veti taserin. Ja se veti sen taserinki IMO perusteetta, kundi oli maassa ja kytällä polvi selässä. Mä uskon, et taseria käytetän myös, kun ei jakseta/viitsitä puhuttaa tai vääntää muuten. Ja parihan tukee ny minkä tarinan tahnsa. Poliisikin huomautti täsä taannoin siinä Onnela tappelussa, että järjestysmiehien tarina on aina sama, ja muuttuu sitä mukaa, kun todisteita esitetään... JOS Suomes olis yhtä liipasinherkkiä kyttiä ku esim Jenkeissä, ni sit olisin valmis muutaamaan näkemystäni.

En tietenkaan tarkoita minkaan laitteen omaavan kulttuurinakemyksia. Kayttajan mielentilaa tarkoitin.

NO miten "rasistittomuus" silti liittyy taseriin, jos se on riippuvainen käyttäjän mielentilasta??

Nii kutsunki, karkuun lähteminenkin olisi rohkeampi veto.

No, puhuttiin poliiseista ja stevareista. Niille se ei ole vaihtoehto, kuin äärimmäisessä katastrofitilanteessa.

Etkä vastannut. Oletko poliisi tai stevari?

shapeshifter, 13.3.2009 08:15: Nyt on kyllä pakko sanoa, että sä olet harvinaisen pihalla koko turvallisuusalan ja elämän realiteeteistä.

Sun kandeis yytsaa Anan käsityksiä vartijan duunista tai elämän realiteeteista, ja sanoa sit jotain....

Ana esim on sanonut, ettei itsekään olisi parina ilmoittanut siitä surullisenkuuluisasta Kontulan tapauksesta eteenpäin, että se on ihan normikäytäntö, "pariin pitää luottaa". Hän on sanonut minulle, että pelolla hallitseminen on ok, eli on itseasiassa hyvä, jos "nulkit" pelkäävät häntä. Nämä ja monet muut seikat monissa eri Klubbari threadeissa osoittavat, että meidän Anasta on tullut rasisti. Vappukulkue ahdistaa Anaa, ja islamia hän pelkää. Kukkaislapsetkin hyppivät nahkapäämme silmille...

Ana-5000: kumiluodit <3
Ana-5000: tahtoo kans! Ei hyppis kukkaislapset enää silmile.
Ana-5000: rata tata ja rauha maassa ^__^

(ässäboxista, veikkaan, et kukkaislapsien tilalle sopis myös "mamut", ja vizihän se, mutta Ana varmaan diggais samasta vizistä, jos siinä olis "kukkaislapsien" tilalla "stevarit"...)

Tai mitä mieltä olet vartsasta, joka vastaa kysymykseen "oletko tehnyt mitään laitonta", niin "töissä ollessani kaikenlaista näkee, mutta en voi kertoa vaitiolovelvollisuuden takia...." Tämä ai ole Ana-quote.

Monet oikeesti luulee, et vaitiolovelvollisuus koskee myös työaikana todistettuja rikoksia! =0 Eikä ne oikee tajua sitä, et kandeis oikeesti olla turpa rullalla tollasista duuneista, vaikkei edes olis noin urpo ku tossa käy ilmi. Siihen on ihan painavat syyt, et poliisit sun muut ohjeistetaan olemaan julkisessa keskustelussa hiljempaa; valvonta, vangitseminen yms ovat paska duuni, sillä ei kandee retostella, vaikka se olisi kuinka tarpeellista. Paskakuskikaan ei itse valita siitä paskanhajusta. Miksikö? No ekaks tulis heti mieleen kysyä siltä, et "miksi olet paskakuski? etkö tiennyt, että paska haisee pahalta?"

Ana-5000: ... siihen vääntämiseenkin leipääntyy, sitä joutuu tekemään vastoin tahtoaan kuitenkin niin paljon että siitä menee maku.
---
Siitä on ehkä prosentti sitä rajoittamista, estämistä ja käskyttämistä. Ja siitä prosentista prosentti joudutaan hoitamaan voimakeinoin.

Tämän kaltaisia ristiriitaisuuksia putoilee tämän tästä. Vääntämiseen "leipääntyy", vaikka sitä on "prosentin prosentti"...

Ana tietää Klubbarilla, että stevarin duunista 00,01 % on sitä varsinaista duunia. Muut hommat hoitaisi mitä ilmeisemmin erilaiset kyltit (opastamine/ohjeistus/käskytys), aita ja lukko (estäminen/rajoittaminen) ja valvontakamera (valvonta) aivan hyvin.

Mustosen Jarttu on pitäny yksin jöötä Torvessa aika kauan. Kysymys on kunnioituksesta, kuten tappi-Sedukin tietää, ehkä siksi, et sitäkään ei kauheesti kunnioiteta, ja se palkkaa monikertaisia pahoinpitelijöitä klubiensa ovelle. JOS kaikki Suomen polliisit ois ku Reinikainen, "sulla on kuule tässä yhtä paaljon noita mahrollisuuksia ku pierulla pyärremyrskyssä", ni sielhän olis ihan rentoo. Ja sen takia siihen miesylivoimaan puututaan, koska se on mitä ilmeisemmin tehotonta rahantuhlausta pitää niin montaa lihapäätä rivissä. Tai tässä pikemminkin on kysymys sen kunnioituksen puutteesta: miten voi kunnioittaa stevareita, jos ne käyttäytyy noin, ja vieläpä sen hyväksyy ja rationalisoi "pelolla hallitsemisella", ja stna siihen päälle kerjäävät sitä kunnioitusta jollain tun kixu-foorumilla?

shapeshifter: pasifistisen aatekasvatuksen saaneilta

Mitä vikaa on "pasifistisessa aatekasvatuksessa"?

On toki sekin mahdollista, että puukon tai muun astalon nähdessään poke tai vartija/jljv nakkaa tuolilla päin näköä tai lataa nyrkillä tahi maiharilla otsaan kuten kuilu tuossa jo esitti "tosimiehen" tekevän

Laitat "tosimies" ilmauksen lainausmerkkeihin ikään kuin olisin käyttänyt sitä ilmaisua. Nyt voisit sit quotata koko lausetta, mistä olet sen poiminut? Myöskään en ole puhunut mitään tuolilla nakkaamisesta tai maiharilla otsaan potkaisemisesta.

Puhut siis paskaa. Käykö se luontevasti, vai olitko äkämystynyt?

Taserin käytöstä johtuneet kuolemantapaukset (joita ei tietääkseni ole yhtään suomessa, nämä USAsta) ovat tietojeni mukaan johtuneet kaatumisesta johtuneesta traumasta pään tai niskan alueelle, ja niitäkin on häviävän pieni osuus käyttömäärään nähden.

No olis kiva nähdä ihan tilastoja tän tueks. Ku taas mun tietojen mukaan, niitä kuolemantapauksia on muunlaisiakin. Ja itse uskon, että taserien yleistyessä, niiden väärinkäytöksetkin yleistyvät. Itse otan mieluummin pampun otsikkoon, kun taserin iskun.

wiki: Amnesty International has documented over 245 deaths that occurred after the use of Tasers

http://en.wikipedia.org/wiki/Taser
http://en.wikipedia.org/wiki/Taser_safety_issues

Jopa pampulla tai TKP:lla lyötäessä pääasiallisiin lyöntikohteisiin, eli isoihin lihaksiin, (reisi, olkavarsi) vaikutus on maksimissaan luunmurtuma, yleensä lähinnä v*tun kipeä mustelma. Painiessa useammin tulee osumia kummallekkin, huonommissa tapauksissa isompaakin traumaa.

En nyt oikein taas ymmärrä? Eikö armeijassa enää opeteta vartiopalveluksen yhteydessä pampun ja voiman käyttöä? Kun tuntuis jokaisella olevan tarve sitä kuvailla? JOkainen armeijan käynyt suomalainen mies/nainen tietää, mitä on olla "väijyssä", tai miten pampulla lyödään. "Solisluuhun ja päähän"! =D I kid, I kid.

Nykyään vaan yksityinen turvallisuusala on niin uskomattomassa syynissä, että ihan normaalitkin voimankäyttötilanteet syynätään varsin tarkalla seulalla, joten on ihan turha tulla selittämään mistään järjestelmällisestä kidutuskulttuurista alan duunareiden keskuudessa.

No sellaista tuskin on kukaan selittänytkään. Kuvittelet asioita, palaa todellisuuteen.

"Yksityinen turvallisuusala" käsittää niin paljon. Mutta pääargumenttinani on se, että stevari myy uskollisuutensa ja velvollisuutensa rahasta, hän on vastuussa palkanmaksajalleen. Kuen poliisikin, mutta hänen palkanmaksajiaan ovat kaikki kansalaiset. Stevarin kohdalla ei tarvitse pohtia onko hän "ostettavissa", koska hän on jo myynyt kuuliaisuutensa kertaalleen rahasta, enää pitää pohita, että kuinka paljon pitää tarjota. Näin kärjistetysti laitettuna.

on eräs kansa joka on omanväristensä keskuudessakin erittäin epäsuosittu.

Ja SE sit todistaa jotain, et "neekeritki kiusaa näitä neekereitä"? Mikäs kansa se sit on? Mitä se todistaa, että stevarit ovat epäsuosittuja?

Toinen, mikäs näissä keskusteluissa rassaa on tuo "pelkuri"-termin käyttö.

Noh, rasistit ovat aina lähtökohtaisesti pelkureita. PLUS että Ana on sanonut, että pelkää islamia ja vappukulkueita. Ana oli jostain syystä tyytyväinen ja koki että tutkimus, jossa todettiin, että stadilaiset pelkäävät mamuja, todistaisi sen, että mamut ovat rikollisia ja vaarallisia. Vaikka sellainen asenne on irrationaalinen ja perustuu lähinnä ksenofobiaan, ja tietenkin pelotteluun, jota Ana ja hänen kaltaisensa ovat jo pitkän harjoittaneet.

shapeshifter, 14.3.2009 05:02:No nyt tulee pari esimerkkiä:

mä: No noi ei ole ne ainoat vaihtoehdot. Miksi sähköshokkeja käytetään kidutuksssa, jos se kerran on niin tun humaania?

Kysyin esimerkkiä "järjettömästä argumentoinnista". Tuossa on kysymys, ei argumentti.

mä: Nii kutsunki, karkuun lähteminenkin olisi rohkeampi veto. =) Oletko poliisi tai stevari? JOS sä vetäisit mua vastaan veitsen, ni mä lataisin sua turpaan

shapeshifter: Karkuun lähtevällä alan työntekijällä ei kauaa ole töitä ja turpaanveto on laitonta, jopa hätävarjelutilanteessa tuohon takerrutaan aika kovalla kädellä. Ja siinä harvemmin onnistuu jos toisella on alkeellisikaan haju veitsen käytöstä.

NO mikä tuossakin nyt oli "järjetöntä"??? Toki tuon ymärrän, siksi kysyin, että onko hän alan miehiä.

mä: Sitä kutsutaan ammattitaidoksi, siis sitä, et osaa tehdä, niinkuin on sovittu ja ammatin vaatimukset asettaa. Katopa sanakirjasta, mitä se tarkottaa.

Ja onks tää nyt sun virallinen turva-alan ammattilaisen näkemys asiasta, "siinä ei paljoa turvamääräyksiä ajatella, ku on kakka housussa", vai tavanomainen "uups, en taaskaan yhtää ajatellut, mitä sanoin" tyylinen sammakko?

Edelleen, mikä tuossa on "järjetöntä argumentontia"?

Mä voin: hätävarjelua ei voi kouluttaa, sen joko osaa kakan iskiessä tuullettimeen tai sitten ei. Todennäköisyyksiä voi parantaa harjoittelulla, mutta ei sekään itsessään autuaaksi tee.

Olen täsmälleen samaa mieltä. Ja on ilmeistä, ettei Ana osaa, koska hän implikoi, että sitä voi opetella.

Mtta yhä jäi epäselväksi, että mitä "järjettömyyksiä" olen ladellut? Liata han vaik lause kerrallaan, ku noissa sun quoteissas ei ainakaan mun silmäöän mitään "järjettömyyksiä" ilmene?

edit. muualle kuuluva textn pätkä

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

kuilu ja kummitus

#266 • • kuilu ja kummitus
Poimintoja taserista wikissä...

Taser use in Phoenix increased from 71 in the year 2002 to 164 in the year 2003. In addition, the number of officer-involved shootings decreased by seven during this time period. In Houston, however, police shootings did not decline after the deployment of thousands of Tasers.

According to the analysis of the first 900 police Taser incidents by the Houston Chronicle, no crime was being committed and no person was charged in 350 of those cases. In addition, it has been reported that the Houston Police Department has "shot, wounded, and killed as many people as before the widespread use of the stun guns" and has used Tasers in situations that would not warrant lethal or violent force, such as "traffic stops, disturbance and nuisance complaints, and reports of suspicious people." In Portland, Oregon, meanwhile, police found that 25 to 30 percent of the situations in which a Taser was employed met the criteria for the use of deadly force.

Although Tasers were originally proposed as alternatives to lethal force, they have entered routine use as a way to incapacitate suspects or as a "pain compliance" method at times when the use of firearms would not be justifiable. The American Civil Liberties Union alleges that, since 1999, at least 148 people have died in the United States and Canada after being shocked with Tasers by police officers.
---
At least one police official has been tased to demonstrate confidence in the device's safety. Police officers in at least five US states have filed lawsuits against Taser International claiming they suffered serious injuries after being shocked with the device during training classes.
---
Police psychologist Mike Webster testified at a British Columbia inquiry into Taser deaths that police have been "brainwashed" by Taser International to justify "ridiculously inappropriate" use of the electronic weapon. He called "excited delirium" a "dubious disorder" used by Taser International in its training of police.
---
Tasers and other electroshock weapons have been used at political protests such as those by the anti-globalization movement in the United States, France, Switzerland, Germany, and several other countries.
---
The United Nations Committee against Torture reported that the use of Tasers can be a form of torture, due to the acute pain they cause, and warns against the possibility of death in certain cases. Amnesty International has reported several alleged cases of excessive electroshock gun use, that possibly amount to torture, including the death of an individual after being struck 12 times with a Taser in Orange County, Florida. They have also raised extensive concerns about the use of other electro-shock devices by American police and in American prisons, as they can be (and according to Amnesty International, sometimes are) used to inflict cruel pain on individuals. For example, Eric Hammock of Texas died in April 2005 after receiving more than 20 taser shocks by Fort Worth police officers. Maurice Cunningham of South Carolina, while an inmate at the Lancaster County Detention Center, was subjected to continuous shock for 2 minutes 49 seconds, which a medical examiner said caused cardiac arrhythmia and his subsequent death. He was 29 years old and had no alcohol or drugs in his system.
---
Tasers may also not leave the telltale markings that a conventional beating might.

...

Ja sit kandee kelaa sitäki, et Taseri on firman nimi. Ne kaikki ostetaan yhdestä ja samasta paikasta. Paitti kinkkikopsut. =)

Poliisi, sotilaan ja jopa vartsan duuniin kuuluu vaaratekijä. Ymmärrän, että sitä vaaratekijää yritetään minimoida, mutta se ei voi tapahtua ympäristön kustnnuksella, sille on oltava raja, ja se raja menee ikävä kyllä ammatin kuvan perusteella turva-alan ammattilaisten kannalta huonolla kohtaa. Ammattiin kuuluu joskus itsensä uhraaminen, koska turva-alan ammattilaisen tulee seistä siinä kohtaa, missä yhteiskunnan ote on lipsunut, missä sen lait eivät enää pidä, itse edustaa niitä arvoja ja sitä turvallisuutta, jonka jokin yllättävä tilanne on järkyttänyt. Hän EI saa antaa periksi sille vaistomaiselle reaktiolle, paeta tai suojata ensisijaisesti itsensä. Hänen tulee ymmärtää, että kulkee siinä rajalla, jossa hänen oma turvallisuutensa ON uhattuna pitkiäkin ajanjaksoja yhteen soittoon, esim palomies tai sotilas. JOten se, että pelätessään painista tulevia kolhuja käyttä taseria, ni on jo jotain sellaista, että siihen pystyy jokainen. Tai sitten isossa mittakaavassa: koska ei voida vakuuttaa kansalaisia sodasta, eikä toisaalta houkuteltua uusia alokkaita, jos tulee paljon omia kaatuneita, niin pommitetaan vastustaja paskaksi satojen kilometrien takaa, ja annetaan vastustajan siviileillekin mahdollisuus osallistua. Sodat ovat aika tavalla muuttuneet päivistä, jolloin armeijat kohtasivat jollain pellolla ja kuningas ratsasti mukana.

Niin se, että "on perjantai, ja pari tuntia duunia, ja toi pultsari perkele tossa aiheuttaa mulle ainaki tunnin turpakäräjät, joten taserilla", naps.... =(

Turva-alan ammattilaisia tarvitaan kriisitilanteessa, mutta yleisen turvallisuuden takaamme me kaikki yhdessä. Ana on myös sanonut, että jos näen viisi stevaria hakkaamassa pampuilla maassa makaavaa miestä, minun ei tulisi mennä väliin, koska en tiedä "mitä on tapahtunut"... Noh, yhä olen sitä mieltä, että jos sellaista tapahtuu, jokaisen meistä tulee mennä väliin, ja nykyään sen voi tehdä ilman fyysistä kosketusta, jos ei sellaiseen ole uskallusta, ottaa ainakin videonpätkän. Samaa mieltä olen tietenkin tapauksessa, jossa viisi tyyppiä hakkaa yhtä stevaria.

Se, että ei ole tarpeeksi rohkeutta, ei tarkoita, että olisi pelkuri.

--

sauli

#267 • • sauli
no huhuuh

--
---

Aziz Combat Fighter

#268 • • Edited Aziz Combat Fighter
Kuilu :D Aika härskiä läppää jo.

Kaikennäköstä mä oonki näemmä menny sanomaan! Aika jännä juttu. "Jos viis stevaria hakkaa pampuilla maassa makaavaa ni ei saa mennä väliin." Kuulostaapa just tosi sanatarkasti siltä, mitä on tullut joskus kirjoitettua. Ja toi pelko-juttukin, mähän selvensin sen sulle jo aikasemmin, ja totesit, että ymmärsit mitä tarkoitin ja käsitit viimeksi väärin - mutta se näemmä unohtui? Nyt taas ANA HALUAA PELOTELLA MAMUJA JA PIKKULAPSIA. JA HAKATA PAMPULLA.

Eiks oo hienoo, ku löytää jonkun, jota voi oikein kunnolla vastustaa? Siinä jää vähän totuus ehkä jalkoihin, mutta jääkööt, ku on hyvät bileet!

Käsi ylös, kuka mut tunteva ihminen tunnistaa mut siitä kuvasta, mitä kuilu maalailee?

Eipä tosin silleen, että sillä ois mulle oikeastaan mitään väliä.

Ja laskinpa tuossa piruuttani: Kuusi vuotta, 40h viikossa. Siitä prosentti tuota rajoittamista sun muuta tekee yhteensä 120 tuntia. Siitä prosentti painia on 1.2 tuntia jaettuna parin minuutin eriin tekee montakymmentä yksittäistä painitilannetta. Noikin prosentit tietenkin vaihtelee sen mukaan missä työsktenelee - nykyisessä kohteessa vääntämään joutuu tietenkin useammin kuin esim. espoon yöpiirissä.

Miten niin tuohon ei voisi leipääntyä?
kilobitti

#269 • • Edited kilobitti 1-2-3 techno

kuilun partaalla, 14.3.2009 14:31:
*klip*

Olen aika usein tykänny lukea kuilun juttuja, mut nyt mentiin kyllä ohi komeasti...isolla pensselillä ja typerästi.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

shapeshifter

#270 • • shapeshifter Erikoismies.

kuilun partaalla, 14.3.2009 12:30:
---

---
Ana:Itse koen taserin oikein kaytettyna hyvin humaanina vaihtoehtona patukalle ja ampuma-aseelle.
---

Kuilu: Eli jos pahoinpitelen vaimoni taserilla, niin voin ajatella, että olen "humaanimpi" kuin patukalla hakatessani tai ampumalla? Tulisiko taserpahoinpitelystä saada lievempi tuomio, kuin pampulla lyömisestä?

Mahdoitko taas lukea koko lausetta. "oikein käytettynä".

Sua ei ole taseroita eikä pamputettu. Silti aika hyvin tiedät, että mikä miltäkin tuntuu... Ja sut pitäis ottaa vakavasti jostain syystä? =)

Ja sut on? Selittäisiköhän tuo sitten tämän manhuntin turvallisuusalan tekijöitä kohtaan? Äläkä jaksa selittää, että et puhu yleisesti, enimmät argumentit ja provot tulee sultakin passiivissa.

Lähdetään siitä, että väkivalta ei ole humaania. Sen takia minkään väkivaltaan liittyvän gizmon kutsuminen "humaaniksi" on harhaanjohtavaa retoriikkaa.

Voimankäyttö > väkivalta.

Oletko käyttänyt taseria? Ja myös tärkeä pointti. "Oikein käytettyä"... Taseria kun käyttää väärin, tuloksena on ruumiita. Aivan kuten tuliaseellakin.

Vastikään oli Seatlessa se poliisi, joka ampu äijän aseella, ku luuli, et veti taserin. Ja se veti sen taserinki IMO perusteetta, kundi oli maassa ja kytällä polvi selässä. Mä uskon, et taseria käytetän myös, kun ei jakseta/viitsitä puhuttaa tai vääntää muuten. Ja parihan tukee ny minkä tarinan tahnsa. Poliisikin huomautti täsä taannoin siinä Onnela tappelussa, että järjestysmiehien tarina on aina sama, ja muuttuu sitä mukaa, kun todisteita esitetään... JOS Suomes olis yhtä liipasinherkkiä kyttiä ku esim Jenkeissä, ni sit olisin valmis muutaamaan näkemystäni.

Jep, jenkkilässä kävi 1 kämmi. Montakohan poliisia siellä on? Tää pain-compliance method on munkin mielestä turha, eikä sovi useimpiin tilanteisiin ja tämähän taas on jenkkilästä, joka tekee myös sikäläiset kuolematilastot vertailukelvottomiksi tän maan käyttötilanteiden kanssa.

NO miten "rasistittomuus" silti liittyy taseriin, jos se on riippuvainen käyttäjän mielentilasta??

wat?

---
Nii kutsunki, karkuun lähteminenkin olisi rohkeampi veto.
---

No, puhuttiin poliiseista ja stevareista. Niille se ei ole vaihtoehto, kuin äärimmäisessä katastrofitilanteessa.

Etkä vastannut. Oletko poliisi tai stevari?

Entä jos se onki poke? OMG

Sun kandeis yytsaa Anan käsityksiä vartijan duunista tai elämän realiteeteista, ja sanoa sit jotain....

Ana esim on sanonut, ettei itsekään olisi parina ilmoittanut siitä surullisenkuuluisasta Kontulan tapauksesta eteenpäin, että se on ihan normikäytäntö, "pariin pitää luottaa". Hän on sanonut minulle, että pelolla hallitseminen on ok, eli on itseasiassa hyvä, jos "nulkit" pelkäävät häntä. Nämä ja monet muut seikat monissa eri Klubbari threadeissa osoittavat, että meidän Anasta on tullut rasisti. Vappukulkue ahdistaa Anaa, ja islamia hän pelkää. Kukkaislapsetkin hyppivät nahkapäämme silmille...

En mäkään olis siitä kontulan jutusta ilmotellut poliisille, suhteellisen pieni oli kuitenkin koko teko. Puhuttelun olisin kyllä pitänyt, olettaen että tämä oli ainut kerta. Jos se olisi toistuvaa, niin asia olis sitten toinen, silloinkin ensisijasesti oman firman kautta. Jopa steveillä voi kato joskus mennä hermot tiäx, ja mitä tuostakin keissista tornareita on kuullut, voisi siihen olla jopa tuossa ymmärrettävä syykin. Joojoo, ei ammattitaitoa ja nazisikapaska. Pahempaakin sattuu, niistä ei vaan ole uutisoitu.

---
Ana-5000: kumiluodit <3
Ana-5000: tahtoo kans! Ei hyppis kukkaislapset enää silmile.
Ana-5000: rata tata ja rauha maassa ^__^
---

(ässäboxista, veikkaan, et kukkaislapsien tilalle sopis myös "mamut", ja vizihän se, mutta Ana varmaan diggais samasta vizistä, jos siinä olis "kukkaislapsien" tilalla "stevarit"...)

Hyvin sä vedät kun pitää sarkasmiin tarttua. Ja vielä väännellä vähän lisää.

Kumiluodit <3 <3 <3

lulz.

Tai mitä mieltä olet vartsasta, joka vastaa kysymykseen "oletko tehnyt mitään laitonta", niin "töissä ollessani kaikenlaista näkee, mutta en voi kertoa vaitiolovelvollisuuden takia...." Tämä ai ole Ana-quote.

Monet oikeesti luulee, et vaitiolovelvollisuus koskee myös työaikana todistettuja rikoksia! =0 Eikä ne oikee tajua sitä, et kandeis oikeesti olla turpa rullalla tollasista duuneista, vaikkei edes olis noin urpo ku tossa käy ilmi. Siihen on ihan painavat syyt, et poliisit sun muut ohjeistetaan olemaan julkisessa keskustelussa hiljempaa; valvonta, vangitseminen yms ovat paska duuni, sillä ei kandee retostella, vaikka se olisi kuinka tarpeellista. Paskakuskikaan ei itse valita siitä paskanhajusta. Miksikö? No ekaks tulis heti mieleen kysyä siltä, et "miksi olet paskakuski? etkö tiennyt, että paska haisee pahalta?"

Kyllä vaitiolovelvollisuus koskee kaikkea työpisteellä nähtyä tai kuultua, mikä ei ole julkistettua tietoa. Rikoksista voi ilmottaa poliisille, joka on myös vaitiolovelvollinen. Ja taas nimittelyä.

btw, kuulin kivan sanonnan, että ad hominem tulee väistämättä käyttöön kun argumentit loppuu.

Tämän kaltaisia ristiriitaisuuksia putoilee tämän tästä. Vääntämiseen "leipääntyy", vaikka sitä on "prosentin prosentti"...

Ana tietää Klubbarilla, että stevarin duunista 00,01 % on sitä varsinaista duunia. Muut hommat hoitaisi mitä ilmeisemmin erilaiset kyltit (opastamine/ohjeistus/käskytys), aita ja lukko (estäminen/rajoittaminen) ja valvontakamera (valvonta) aivan hyvin.

Mustosen Jarttu on pitäny yksin jöötä Torvessa aika kauan. Kysymys on kunnioituksesta, kuten tappi-Sedukin tietää, ehkä siksi, et sitäkään ei kauheesti kunnioiteta, ja se palkkaa monikertaisia pahoinpitelijöitä klubiensa ovelle. JOS kaikki Suomen polliisit ois ku Reinikainen, "sulla on kuule tässä yhtä paaljon noita mahrollisuuksia ku pierulla pyärremyrskyssä", ni sielhän olis ihan rentoo. Ja sen takia siihen miesylivoimaan puututaan, koska se on mitä ilmeisemmin tehotonta rahantuhlausta pitää niin montaa lihapäätä rivissä. Tai tässä pikemminkin on kysymys sen kunnioituksen puutteesta: miten voi kunnioittaa stevareita, jos ne käyttäytyy noin, ja vieläpä sen hyväksyy ja rationalisoi "pelolla hallitsemisella", ja stna siihen päälle kerjäävät sitä kunnioitusta jollain tun kixu-foorumilla?

Snif? Olekko mahdollisesti ajatellut kuinka monta ihmistä kulkee esim. rautatiesteissin läpi päivittäin? Siitä on promillekin jo aika monta. Ja kyltit? LOL

Tohon pelkolässytykseen en edes lähe mukaan, mutta heitämpä pikku porkkanan. Olet varmaan kattonut sen G4S vs pikkupojat-videopätkän. Kuka v*ttu tollasia uskoo? Ja jos uskottavuus kerran perustuu oletettuun vastaan tulevaan voimaan, niin eikö sitä sillon pelätä?

Nää reinikaiset on ihan oma lukunsa, noita luonnonlahjakkuuksia tulee aina välillä vastaan ja hyvä niin.

---
shapeshifter: pasifistisen aatekasvatuksen saaneilta
---

Mitä vikaa on "pasifistisessa aatekasvatuksessa"?

Jos nyt lainaisit ihan KOKO lauseen.

"Ei mua haittaa toisten henkilökeimoiden yhteensopimattomuus, vaan täysin järjenvastaiset argumentit, joidenlaisia voi odottaa 15v pasifistisen aatekasvatuksen saaneilta, ennenkuin omat aivot vielä osaavat muodostaa realistista käsitystä ympäristöstä."

Laitat "tosimies" ilmauksen lainausmerkkeihin ikään kuin olisin käyttänyt sitä ilmaisua. Nyt voisit sit quotata koko lausetta, mistä olet sen poiminut? Myöskään en ole puhunut mitään tuolilla nakkaamisesta tai maiharilla otsaan potkaisemisesta.

Puhut siis paskaa. Käykö se luontevasti, vai olitko äkämystynyt?
http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=41903;pid=1226606#1226606
Oletko poliisi tai stevari? JOS sä vetäisit mua vastaan veitsen, ni mä lataisin sua turpaan*,

Mjo. Ihan kuin vaan. Sä oot sit vissiin tosi kova jätkä [tm]

No olis kiva nähdä ihan tilastoja tän tueks. Ku taas mun tietojen mukaan, niitä kuolemantapauksia on muunlaisiakin. Ja itse uskon, että taserien yleistyessä, niiden väärinkäytöksetkin yleistyvät. Itse otan mieluummin pampun otsikkoon, kun taserin iskun.

On muunlaisiakin, heikko pumppu pettää, on vedetty kiihdyttäviä huumausaineita, kroppa rappiolla tai muuten finaalissa pitkän raskaan suoritteen jälkeen jne. Noista kuolemansyistä ei ole luotettavia tilastoja tullut vastaan(en laske amnestyä tai vastaavaa järjestöä, enkä myöskään valmistajan omia), mutta tämä on vallitseva käsitys, ja tuskin se ihan tyhjästä tulee. Luotan käyttäjien sanaan tässä, voin toki postata linkin jos jotain tulee vastaan.

Ainiin, ota vaan siitä pampusta ottalohkoon jos haluat. Juttelu loppuu siihen jos joku kunnolla hujauttaa. Lopullisesti.

wiki: Amnesty International has documented over 245 deaths that occurred after the use of Tasers

Ja käyttötilanteita on kymmeniä tuhansia vuodessa. Mites pampun tai luotiaseen kanssa? Ja kuinka monta kertaa se on säästänyt ampuma-aseen käytöltä?

Jopa pampulla tai TKP:lla lyötäessä pääasiallisiin lyöntikohteisiin, eli isoihin lihaksiin, (reisi, olkavarsi) vaikutus on maksimissaan luunmurtuma, yleensä lähinnä v*tun kipeä mustelma. Painiessa useammin tulee osumia kummallekkin, huonommissa tapauksissa isompaakin traumaa.
---

En nyt oikein taas ymmärrä? Eikö armeijassa enää opeteta vartiopalveluksen yhteydessä pampun ja voiman käyttöä? Kun tuntuis jokaisella olevan tarve sitä kuvailla? JOkainen armeijan käynyt suomalainen mies/nainen tietää, mitä on olla "väijyssä", tai miten pampulla lyödään. "Solisluuhun ja päähän"! =D I kid, I kid.

Eipä tuolla parin tunnin inttikoulutuksella paljoa juhlita, mun pointti oli lähinnä osoittaa se, että pamppu ja taser on parempia monesti kun lähteä "painimaan", kun sun kantas tuntui olevan, että "pelkurit" käyttää välineitä. Ja moni ei todellakaan tiedä, miten sitä pamppua tai telaria kuuluisi käyttää.

Nykyään vaan yksityinen turvallisuusala on niin uskomattomassa syynissä, että ihan normaalitkin voimankäyttötilanteet syynätään varsin tarkalla seulalla, joten on ihan turha tulla selittämään mistään järjestelmällisestä kidutuskulttuurista alan duunareiden keskuudessa.
---

No sellaista tuskin on kukaan selittänytkään. Kuvittelet asioita, palaa todellisuuteen.

"Yksityinen turvallisuusala" käsittää niin paljon. Mutta pääargumenttinani on se, että stevari myy uskollisuutensa ja velvollisuutensa rahasta, hän on vastuussa palkanmaksajalleen. Kuen poliisikin, mutta hänen palkanmaksajiaan ovat kaikki kansalaiset. Stevarin kohdalla ei tarvitse pohtia onko hän "ostettavissa", koska hän on jo myynyt kuuliaisuutensa kertaalleen rahasta, enää pitää pohita, että kuinka paljon pitää tarjota. Näin kärjistetysti laitettuna.

Eiköhän toi sun asenne paista aika mukavasti läpi. Joo, yksityinen turvallisuusala käsittää myös turvalaiteasennuksia, lukkohommeleita ja kaikkea muuta kivaa, mutta mistäs nyt tässä ketjussa ollaan puhuttu? Stevari tuottaa palvelua firmalle, minkä toimintaa säädellään laissa. Mikäs tässä nyt tekee stevesta palkkasoturin? Ja kukapa ei tekisi parhaiten maksavalle kun homma on sama?

on eräs kansa joka on omanväristensä keskuudessakin erittäin epäsuosittu.

Ja SE sit todistaa jotain, et "neekeritki kiusaa näitä neekereitä"? Mikäs kansa se sit on? Mitä se todistaa, että stevarit ovat epäsuosittuja?

Ei neekerit kiusaa noita neekereitä, vaan tämä ko. kansa on osoittautunut symbiottiseen elämään kelpaamattomaksi muiden kanssa. Näin pääosin, tunnen pari sieltä tullutta jotka on ihan hyviäkin tyyppeja ja ne sanoo ihan samaa.

Mitä steveihin tulee, ne ei yleensä tykkää, kenellä on stevejen kanssa jotain ongelmatilanteita tullut. Muut ei joko välitä tai suhtautuu positiivisesti.

Toinen, mikäs näissä keskusteluissa rassaa on tuo "pelkuri"-termin käyttö.
---

Noh, rasistit ovat aina lähtökohtaisesti pelkureita. PLUS että Ana on sanonut, että pelkää islamia ja vappukulkueita. Ana oli jostain syystä tyytyväinen ja koki että tutkimus, jossa todettiin, että stadilaiset pelkäävät mamuja, todistaisi sen, että mamut ovat rikollisia ja vaarallisia. Vaikka sellainen asenne on irrationaalinen ja perustuu lähinnä ksenofobiaan, ja tietenkin pelotteluun, jota Ana ja hänen kaltaisensa ovat jo pitkän harjoittaneet.

RAASISSISISISISIti
niäno. Missäs nyt taas näet niitä rasisteja kun et ole pystynyt tuotakaan perustelemaan?

Kyllä, mäkin pidän islamia uhkana liian isoksi ilmiöksi kasvaessaan. Siihen on varmaan syynsä, miksi miltei kaikki islamilaiset maat on enemmän tai vähemmän sotaisia ja takapajuisia. Joojoo, brunein sulttanilla on rahaa. Niin, sillä sultaanilla on, muilla ei. Saudit? Taas kerran, johtajat tienaa, muut syö hiekkaa. Joo ja jenkit hyökkäs irakiin KAKS kertaa. Sen enempää arvailematta siihen syitä, eipä se saddamikaan mikään hyvä hallistsija ollut, 2 sotaa hävitty ja 1 saatu tasapeliin ulkopuolisin voimin. Ja kaiken tulos: maa paskana.

Voit työntää sen ksenofobian johonkin syvälle, nämä pelot on todettu oikeiksi kaikkialla euroopassa. Jos et sitä tajua, en voi auttaa.

---

shapeshifter, 14.3.2009 05:02:No nyt tulee pari esimerkkiä:

mä: No noi ei ole ne ainoat vaihtoehdot. Miksi sähköshokkeja käytetään kidutuksssa, jos se kerran on niin tun humaania?
---

Kysyin esimerkkiä "järjettömästä argumentoinnista". Tuossa on kysymys, ei argumentti.

Se, että jotain käytetään jossain väärin ei muuta välinettä tai sen tarkoitettua käyttötarkoitusta miksikään. Vedit ohi argumentin ja senkin päin v*ttua.

mä: Nii kutsunki, karkuun lähteminenkin olisi rohkeampi veto. =) Oletko poliisi tai stevari? JOS sä vetäisit mua vastaan veitsen, ni mä lataisin sua turpaan

shapeshifter: Karkuun lähtevällä alan työntekijällä ei kauaa ole töitä ja turpaanveto on laitonta, jopa hätävarjelutilanteessa tuohon takerrutaan aika kovalla kädellä. Ja siinä harvemmin onnistuu jos toisella on alkeellisikaan haju veitsen käytöstä.
---

NO mikä tuossakin nyt oli "järjetöntä"??? Toki tuon ymärrän, siksi kysyin, että onko hän alan miehiä.

Koko idea. Tai itseasiassa kummatkin. Kummallakaan ei ole todellisuuspohjaa.

mä: Sitä kutsutaan ammattitaidoksi, siis sitä, et osaa tehdä, niinkuin on sovittu ja ammatin vaatimukset asettaa. Katopa sanakirjasta, mitä se tarkottaa.

---

Edelleen, mikä tuossa on "järjetöntä argumentontia"?

Toi on kokonaisuudessaan verbaaliulostetta.
tbo

#271 • • Edited tbo budhisattva

shapeshifter, 14.3.2009 19:17:

En mäkään olis siitä kontulan jutusta ilmotellut poliisille, suhteellisen pieni oli kuitenkin koko teko. Puhuttelun olisin kyllä pitänyt, olettaen että tämä oli ainut kerta. Jos se olisi toistuvaa, niin asia olis sitten toinen, silloinkin ensisijasesti oman firman kautta. Jopa steveillä voi kato joskus mennä hermot tiäx, ja mitä tuostakin keissista tornareita on kuullut, voisi siihen olla jopa tuossa ymmärrettävä syykin. Joojoo, ei ammattitaitoa ja nazisikapaska.

Nigga please. Onko vartijoita mätkitty siellä koulutuksessa pampulla liikaa vai minkä takia on noin saatanan vaikeeta tajuta et ne on palkattu sinne steissille tai Kontulaan tai ihanmihinvaan siks et ne estäis niitä pahoinpitelyjä eikä siks et ne tekis niitä. "Hermot meni tiäx" on tasoltaan ihan sama läppä kuin että "ei lama Suomea koske", ja varsin paska selitys väkivallanteolle, varsinkin jos puhutaan Kontulasta ja vastaavanlaisista päivääkin selvemmistä keisseistä.

Pahempaakin sattuu, niistä ei vaan ole uutisoitu.

jaa tää oikeuttaakin se sit, no hyvä. Sietää äijän olla tyytyväinen et tuli vaan vähän monoa kylkeen, pahempaakin ois voinu sattua.

--
-tbo
--

#272 • • gnomex Guest
Jottei nyt kenellekään jäisi kuvaa, että taserin ja ampuma-aseen käytön edelletykset olisivat samoja niin korjataan.

Sisäasiainministeriön asetus poliisin voimakeinojen käyttämisestä

4 § Voimakeinojen valinta ja käyttö:

Ampuma-asetta voidaan käyttää vain silloin, kun lievempää keinoa tilanteen hoitamiseksi ei ole käytettävissä ja kyseessä on välitöntä ja vakavaa vaaraa toisen hengelle tai terveydelle aiheuttavan henkilön toiminnan pysäyttäminen.

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2004/20040979

Taser on "normaali" voimankäyttöväline siinä missä esim OC-sumutin. Taser ei vaadi erityisiä edellytyksiä, niinkuin ampuma-ase.
shapeshifter

#273 • • shapeshifter Erikoismies.

tbo, 14.3.2009 21:12:
---
shapeshifter, 14.3.2009 19:17:

En mäkään olis siitä kontulan jutusta ilmotellut poliisille, suhteellisen pieni oli kuitenkin koko teko. Puhuttelun olisin kyllä pitänyt, olettaen että tämä oli ainut kerta. Jos se olisi toistuvaa, niin asia olis sitten toinen, silloinkin ensisijasesti oman firman kautta. Jopa steveillä voi kato joskus mennä hermot tiäx, ja mitä tuostakin keissista tornareita on kuullut, voisi siihen olla jopa tuossa ymmärrettävä syykin. Joojoo, ei ammattitaitoa ja nazisikapaska.

---

Nigga please. Onko vartijoita mätkitty siellä koulutuksessa pampulla liikaa vai minkä takia on noin saatanan vaikeeta tajuta et ne on palkattu sinne steissille tai Kontulaan tai ihanmihinvaan siks et ne estäis niitä pahoinpitelyjä eikä siks et ne tekis niitä. "Hermot meni tiäx" on tasoltaan ihan sama läppä kuin että "ei lama Suomea koske", ja varsin paska selitys väkivallanteolle, varsinkin jos puhutaan Kontulasta ja vastaavanlaisista päivääkin selvemmistä keisseistä.

---

Pahempaakin sattuu, niistä ei vaan ole uutisoitu.

---

jaa tää oikeuttaakin se sit, no hyvä. Sietää äijän olla tyytyväinen et tuli vaan vähän monoa kylkeen, pahempaakin ois voinu sattua.

Ehkää syytä olis uutisoida joskus OIKEISTA ylilyönneistä, eikä parista vitutuspäissään tehdystä pienestä kenkäsystä, josta normaalisti selvittäisiin kirjallisella huomautuksella. Median mukaantultua meni parilta mahdollisesti hyvältäkin duunarilta urasuunnitelmat uusiksi. Järkeä tuohon tuomitsemiseen.
evvk

#274 • • Edited evvk
Portsarit tuntuu joskus vähän tyhmiltä. Siis olen juonu liikaa pohjia enkä pääse sisään. Okei.. poket kysyy kuntoa ja kysyy montako oon juonu.. vastaan että en muista, joka on velhe.. kun ei viitti sanoo että ihan vitusti, enkä voi muistaa kun kotona vedettin vähintään six pack ja sitten hämiksellä barikierros (ihan niin kun ilman kirjanpitoa voisi muista miten monta joi missäkin baarissa).. sit ne sanoo et "jaa sitä on juotu niin paljon ettei kykene muistamaan paljon on juonu".. eli mikä siis on portsarin ÄO? Ensinnäkin 100 % sisään pysrkivä valetelee toisekseen ei ole erikoista jos ei muista vaikka olisi junout vaan kokista. Parempi olisi sanoa vaan et sä valehtelet ei tartte tulla sisään.

Joskus myös vituttaa se että en ole juonut mitään pohjiksi ja silti ei uskota etä en ole juonut mitään. Satuin vain känniläisen oloisesti käveleen vahingossa.
Caro²

#276 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

mark hamilton, 15.3.2009 10:06:
eli mikä siis on portsarin ÄO?

Sanoisin, että tässä tapauksessa enemmän kuin sisäänpyrkineen. Tässä kaava mistä voit tarkistaa:
kanniao.jpg

PS. Sijoita oma promillelukema X:n kohdalle.
tbo

#277 • • tbo budhisattva

shapeshifter, 15.3.2009 06:31:

Ehkää syytä olis uutisoida joskus OIKEISTA ylilyönneistä, eikä parista vitutuspäissään tehdystä pienestä kenkäsystä, josta normaalisti selvittäisiin kirjallisella huomautuksella. Median mukaantultua meni parilta mahdollisesti hyvältäkin duunarilta urasuunnitelmat uusiksi. Järkeä tuohon tuomitsemiseen.

tätähän on yritetty esim oikeudessa selittää useempaan otteeseen, mut koska ne joita päähän on potkittu on hiukan vähemmän tukarihenkisiä hahmoja kuin ne vartijat, ne on toistaseks jääny todistamatta. Molemmat meistäkin kuitenkin tietää vallan mainiosti että niitä ylilyöntejä SATTUU JA TAPAHTUU siitä huolimatta että ne ei ikinä lööppeihin päädykkään. Nyt sit tiukka kysäri: pitääkö sellasia keissejä hyväksyä ja katsoa sivusta ihan vaan siks et ne ei päädykkään iltiksen etusivulle? Ja jos se iltiksen etusivulle päästyminen on ainoa keino päästä niistä eroon, miksei sinne iltiksen etusivulle mennä? Onko niin että turvallisuusalalla lähtököhtasesti saa tehdä mitä tahansa niin kauan kuin siitä ei jää kiinni? Eikö olis koko alalle ihan jokaisessa mahdollisessa suhteessa vaan hyvä että se olis hyvämaineista, ja jengin reaktio sen stevarin nähdessä olis et "huh, onneks tossa on toi äijä et täällä on turvallista" sen sijaan et se on se mikä se nykyään on - "millonkohan toi stevari vetää mua dunkkuun?"

--
-tbo
--

Juhgu

#278 • • Juhgu Virnistelijä

tbo, 15.3.2009 14:26:
---
Eikö olis koko alalle - - vaan hyvä että - - jengin reaktio sen stevarin nähdessä olis et "huh, onneks tossa on toi äijä et täällä on turvallista" sen sijaan et se on se mikä se nykyään on - "millonkohan toi stevari vetää mua dunkkuun?"

Taitaa se reaktio useimmiten ensin mainitun kaltainen ollakin. Ei tavan tallaajalla ole syytä pelätä että ohikulkumatkalla stevari tosta vaan höökisi päälle ja latoisi poijuun. Mun kokemuksen perusteella noi epäoikeudenmukaisen kohtelun kynsiin joutuneet uhriparat ovat useimmiten tehneet jotai rikollista, sotkeneet mestoja, soittaneet poskea stevarille tai vähintäänkin käyttäytyneet erittäin häiritsevästi. Siihen en ota kantaa miten em. kaltaisia tapauksia pitäis käsitellä, mutta ei niiltä steveiltä kyllä tarvi väkivaltaa pelätä jos itse on ihmisiksi.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Nauskiss

#279 • • Nauskiss

Juhgu, 15.3.2009 16:53:
---
tbo, 15.3.2009 14:26:
---
Eikö olis koko alalle - - vaan hyvä että - - jengin reaktio sen stevarin nähdessä olis et "huh, onneks tossa on toi äijä et täällä on turvallista" sen sijaan et se on se mikä se nykyään on - "millonkohan toi stevari vetää mua dunkkuun?"

---

Mun kokemuksen perusteella noi epäoikeudenmukaisen kohtelun kynsiin joutuneet uhriparat ovat useimmiten tehneet jotai rikollista, sotkeneet mestoja, soittaneet poskea stevarille tai vähintäänkin käyttäytyneet erittäin häiritsevästi. Siihen en ota kantaa miten em. kaltaisia tapauksia pitäis käsitellä, mutta ei niiltä steveiltä kyllä tarvi väkivaltaa pelätä jos itse on ihmisiksi.

Olen eri mieltä. Joitakin tilanteita vierestä seurattuani.

Tietyillä turvallisuusalan ammattilaisilla tuntuu olevan veri ihan itsestäänkiehuvaa laatua. Pitää hankkia illan "treenivastus" vaikka väkisin...

Mielestäni tuonkaltaisessa duunissa pitäis omata ihmistuntemusta ja mielenmalttia jopa keskivertotyyppiä enemmän. Liika fyysisen voiman painotus vartijan 'ammattitaitovaatimuksena' ei välttist aiheuta kovin kivaa jälkeä.

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

evvk

#280 • • evvk

Caro², 15.3.2009 12:09:
---
mark hamilton, 15.3.2009 10:06:
eli mikä siis on portsarin ÄO?

---

Sanoisin, että tässä tapauksessa enemmän kuin sisäänpyrkineen. Tässä kaava mistä voit tarkistaa:
kanniao.jpg

PS. Sijoita oma promillelukema X:n kohdalle.

Jaa mut pointi on se et et sää känniläisen sanomisista voi päätellä mikä on totta ja mikä ei muuta kun et se on vetässy vähintä kopan kaljaa.