Vartijat/järjestyksenvalvojat

533 posts, 27 pages, 185,235 views

Kimbou

#241 • • Kimbou

Epicuros, 19.2.2009 17:15:
---
Syce, 19.2.2009 16:58:
Tais olla kytällä huono päivä =D Itse olisin ottanu ukon nimen ylös ja tehnyt ilmoituksen piiriin. En tiedä onko siitä mitää hyötyä, mut turha suun soittaminen takaspäin ei olis kyl mitään pelastanu. Jos äijä tuohon tyyliin suakin kohteli niin uskosin et se käyttäytyy muuallakin samaan tyyliin.

---

Nimenomaan. Ja siihen yleensä itse vaikuttaa todella paljon, miten hommat viranomaisen kanssa etenee. Pahaa-aavistamattomanahan tossa olisi varmaan lähes kaikki vielä sen vikan huikan* vetäneet, joten aika sääli et se tollaiseksi meni. "Kuonoon veto"-uhkauksia ei yhdenkään poliisin pitäisi tehdä ja nimeä vaan ylös ja virka vähintään hyllylle. Yleensä, kun hyvällä yhteistyöllähän tulisi olla varsin helppoa asioida poliisin kanssa.

*ettei vaan ollut useampi hörppy? :D

Ja sit vielä jos joku rupee nyt vääntää skouden kaa ni kannattaa muistaa, et ne saa lain mukaan käyttää aina asteen verran kovempaa voimaa, joten yhteistyö kannattaa :)

pullossa oli tosiaan "pohjat" jällellä jotka join pois, oli sen näkönen poliisikin kyseessä (2metriä yli 100kg) ettei ollu aihetta alkaa provoomaan kun ei tapana ole muutenkaan.

Tuli tässä samalla toinenkin tilanne mieleen josta kaveri joutu putkaan joskus 18 vuotiaana, mut siitä sitten illemmalla.

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

kuilu ja kummitus

#243 • • kuilu ja kummitus
http://gothamist.com/2008/09/25/after_cop_tasers_him_naked_man_fall.php

http://www.usatoday.com/news/nation/2008-10-02-nyc-taser_N.htm

Suomen poliisi ampu 70-luvulla abt 300 laukausta vuodessa. Nykyää luku on murto-osa, jotai alle 10. Ilmeisesti se on liian vähän, ja veikkaanki, et tasereita tullaan käyttämään aika tavalla. Vaikka sen käyttökriteerin tulis olla sama kuin aseella.

"Aines on heikentynyt" myös poliisissa.

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

Aziz Combat Fighter

#244 • • Aziz Combat Fighter
Todetaan vielä tuohon kuilun kommenttiin siitä, että taserissa pitää olla samat edellytykset kuin ampuma-aseessa, ettei tuo ihan pidä paikkaansa.

Taseri täydentää voimankäyttövälineitä asettumalla kylmien aseiden ja tuliaseen välimaastoon - on tilanteita, jossa on perusteltua käyttää taseria, mutta ampuma-aseen käyttö ei ole perusteltua ja muiden välineiden käyttö liian vaarallista.

Esimerkkinä tästä vaikkapa veitsellä aseistautunut, aggressiivinen hyökkääjä. Kaasu ei aina toimi, patukan kanssa pitää mennä vaarallisen lähelle ja ampuminen on ns. viimeinen keino.

Taseri on oma laitteensa, jonka käyttöön on omat kriteerinsä, mikään ampuma-aseen korvike se ei ole, vaikka sen käytöllä voidaan toki monta ampuma-aseen käyttöä välttää.

Kaiken kaikkiaan helvetin hyvä, humaani ja turvallinen voimankäyttöväline.
kuilu ja kummitus

#245 • • Edited kuilu ja kummitus

Ana-5000, 11.3.2009 18:29:
Todetaan vielä tuohon kuilun kommenttiin siitä, että taserissa pitää olla samat edellytykset kuin ampuma-aseessa, ettei tuo ihan pidä paikkaansa.

Häh? Siis mun mielipide ei pidä paikkaansa, sekin on nyt sit väärä?

ELI taserin käytön kriteerit tulisi olla samat kuin tuliaseen.

Saisit mamun sätkimää kivasti? Toivottavasti sun kaltasille pelkureille ja rasisteille ei koskaan anneta tollasta asetta käteen.

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

whispering

#246 • • Edited whispering Super Juusto

kuilun partaalla, 11.3.2009 11:49:
http://gothamist.com/2008/09/25/after_cop_tasers_him_naked_man_fall.php

http://www.usatoday.com/news/nation/2008-10-02-nyc-taser_N.htm

Suomen poliisi ampu 70-luvulla abt 300 laukausta vuodessa. Nykyää luku on murto-osa, jotai alle 10. Ilmeisesti se on liian vähän, ja veikkaanki, et tasereita tullaan käyttämään aika tavalla. Vaikka sen käyttökriteerin tulis olla sama kuin aseella.

"Aines on heikentynyt" myös poliisissa.

Täysin samaa mieltä, niin paljon jo nähny uutisia mitä se todellisuus sitten on.
Luppis

#247 • • Luppis Primus Lapsorum

kuilun partaalla, 11.3.2009 19:28:
---
Ana-5000, 11.3.2009 18:29:
---

Häh? Siis mun mielipide ei pidä paikkaansa, sekin on nyt sit väärä?

ELI taserin käytön kriteerit tulisi olla samat kuin tuliaseen.

---
---

Saisit mamun sätkimää kivasti? Toivottavasti sun kaltasille pelkureille ja rasisteille ei koskaan anneta tollasta asetta käteen.

Kuilu:
Nyt on pakko todeta, etta paistaa aika huolella lapi kuilu toi sun Anan trollaaminen.

Ana ei sanonut sun olevan väärässä - pelkastaan taydensi kommenttiasi. Sanoit uskovasi tasereiden kayton lisaantyvan ja etta kriteerien pitaisi olla samat kuin ampuma-aseessa. Ana vastasi, etta kriteerit kaytolle on samat kuin ampuma-aseessa, ja kuinka hyva onkin etta taserin kaytto lisaantyy ampuma-aseen sijasta. Sen lisaksi Ana viela kommentoi, kuinka humaani laite taseri on (uskoakseni verrattuna vaikka ampuma-aseeseen, tai siihen, etta pitaisi patukalla lyoda jotain rikki).

Ellen nyt ihan väärässä ole, niin aina kun poliisi kayttaa taseria, niin pitaa paperisotaa kayda oliko se oikeutettua - sama kuin ampuma-aseessa. Ja nehan on kertakayttoisia (tai siis hitaasi uudelleenladattavia) eika mitaa sarjatuli-"taseroimpa sut, sut ja sut ihan vaan sen takia etta tuntuu silta"-aseita.

Miten ihmeessa saat vedettya tosta johtopaatoksen, etta Ana haluaisi paasta mamuja taseroimaan? wtf?! Missa mainittiin mamu tai edes joku toinen vahemmistoryhma? Eiko rasisti mielummin ottaisi patukan ja hakkaisi paskaksi sen sijaan, etta humaanisti taseroisi toimintakyvyttomaksi.

Jos vaihtoehdot on (kehoituksien, kaskyjen ja kaasun kayton jalkeen):
1. lyo taysia patukalla ja ota riski ottaa itse veitsesta. (Ja se on niin, etta jos patukalla joutuu lyomaan, niin sillon pitaa lyoda taysia. Patukka ei ole mitaan tikku jolla tokitaan vaan oikeasti voimankayton valine, jota ennen on muut mahdolliset voimankayton valineet kaytetty. Niin sotilaspoliiseille ainakin opetetaan, itse en vartijakorttia omaa.)
2. ammu ampuma-aseella
3. taseroi veitsihyokkaaja toimintakyvyttomaksi ja laita sitten rautoihin.

Jos taseri ei noista ole humaanein, rasistittomin vaihtoehto niin en tieda mita sun mielessas liikkuu.

Sanot, etta on pelkurimaista kayttaa taseria, mutta mun mielesta se on vaan jarkevaa jos edellamainitut on vaihtoehdot.

Jos mulla olis patukka, ampuma-ase ja taseri ja vetaisit mun vastaan veitsen, niin kutsu mua pelkuriksi, koska taseroisin sut heti jos vahankaan nayttaisi silta, etta kavisit paalle. Ja varmaan myohemmin olisit kiitollinen, etten ampunut tai mahdollisesti murtanut kattasi patukalla.
kuilu ja kummitus

#249 • • Edited kuilu ja kummitus

Luppis, 11.3.2009 20:24:
Kuilu:
Nyt on pakko todeta, etta paistaa aika huolella lapi kuilu toi sun Anan trollaaminen.

"Trollaaminen"? Mä siis halveksin ja vastustan kaikin voimin Anaa ja sen edustamia sairaita arvoja. JOS et siis oo tajunnu.

Trollaaminen on IMO eri asia.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Trolli

En siis lyttää Anaa siksi, etä saisin fleimejä tai että hän provosoituisi, eikä tarkoituksenani ole aiheuttaa ristiriitoja vain ristiriitojen vuoksi. Mielestäni suomalainen yhteiskunta voisi paljon paremmin, jos Anan kaltaiset ihmiset a) saisivat parempaa koulutusta ja b) eivät ainakaan pääsisi vastaamaan kenenkään turvallisuudesta. Ja siksi tässä pauhaan.

JOS mulla olis turva-alan firma, en IKINÄ ottais Anaa duunin sinne, koska hän on kävelevä aikapommi. JOS tarvitsisin turva-alanammattilaisia johonkin, niin ilmottaisin, etten halua Anaa nähädä mailla enkä halmeilla uniformu päällä.

En syytä stevareita rasisteiksi tai sellaista, kuitenkin tunnen monta järjestyksenvalvojaa sun muuta, ja ymmärrän, että tollanen pelkuri, joka lisää pelkoa kanssahmisisään vaikka niitä pitäisi lieventää, on ihan tun väärässä duunissa. Kaikkia stevareita syyttäessäni olisin yhtä idiootti kuin Ana, joka syyttää 5% tekemisistä kaikkia ryhmän jäseniä.

Ja JOS Ana EI OLE rasisti, hänellä on oikeus haastaa minut kunnianloukkauksesta oikeuteen. ;)

Ana ei sanonut sun olevan väärässä - pelkastaan taydensi kommenttiasi.

Ana: "Todetaan vielä tuohon kuilun kommenttiin siitä, että taserissa pitää olla samat edellytykset kuin ampuma-aseessa, ettei tuo ihan pidä paikkaansa."

Esitin mielipiteeni, josta Ana sanoi, ettei se pidä paikkaansa. Eli hän tietää mun ajatuksetkin paremmin.

Sen lisaksi Ana viela kommentoi, kuinka humaani laite taseri on (uskoakseni verrattuna vaikka ampuma-aseeseen, tai siihen, etta pitaisi patukalla lyoda jotain rikki).

No Ana ei kuitenkaan voi sanoa mulle, et kuinka humaanina MUN pitää sitä asetta pitää? Vai voiko?

Miten ihmeessa saat vedettya tosta johtopaatoksen, etta Ana haluaisi paasta mamuja taseroimaan? wtf?! Missa mainittiin mamu tai edes joku toinen vahemmistoryhma?

Vedän sen siitä, että hän on rasisti. Se ei ilmene tässä threadissä, vaan toisaalla. Analle se mamun käristäinen olisi vain "viisasta varovaisuutta", ei rasismia. Sillä todennäköisemmin mamu on terroristi ja murhanhimoinen hullu, kuin normijantteri...

Auvinen & co naureskelee jossain nyt.

Eiko rasisti mielummin ottaisi patukan ja hakkaisi paskaksi sen sijaan, etta humaanisti taseroisi toimintakyvyttomaksi.

=DDD Ttu sä oot kujalla, ootko koskaa kokeillu tollasta taseria tai sähköshokkilaitetta ittees tai kokeile vaik Korkeasaares puhvelihäkin sähköaitaa koskea? Onko sua joskus lyöty edes patukalla?

Jos taseri ei noista ole humaanein, rasistittomin vaihtoehto niin en tieda mita sun mielessas liikkuu.

No noi ei ole ne ainoat vaihtoehdot. Miksi sähköshokkeja käytetään kidutuksssa, jos se kerran on niin tun humaania?

edit: "rasistittomin"... Eli eloton laite voi olla "raistinen"? =D JOS käyttää taseria, ei ole rasisti?

Sanot, etta on pelkurimaista kayttaa taseria, mutta mun mielesta se on vaan jarkevaa jos edellamainitut on vaihtoehdot.

No ehkä olet itsekin pelkuri?

Jos mulla olis patukka, ampuma-ase ja taseri ja vetaisit mun vastaan veitsen, niin kutsu mua pelkuriksi, koska taseroisin sut heti jos vahankaan nayttaisi silta, etta kavisit paalle. Ja varmaan myohemmin olisit kiitollinen, etten ampunut tai mahdollisesti murtanut kattasi patukalla.

Nii kutsunki, karkuun lähteminenkin olisi rohkeampi veto. =) Oletko poliisi tai stevari? JOS sä vetäisit mua vastaan veitsen, ni mä lataisin sua turpaan*, JOS olet nainen, en tekisi niin. JOS olet mäyrä, ihmettelisin, että mistä olet oppinut veistä pitelemään. Olit stevari tai et. Sä varmaan itkisit, ku en taseroinu.

edit2: ensin toki yrittäisin puhuttaa sen veitsen pois =)

Sul on kyl vilkas mielikuvitus.

Ana: Kuilua pitää ymmärtää. Kuilu on Oikealla Asialla™.

Sä olet pieni ihminen. Kävis sääliks, ellet olis niin vaarallinen ympäristölles. On hieno se neekerilapsen kuva, jossa lukee, "haluatko, että sinun lapsesi näyttää tältä? tue rajavartijalaitosta" tjsp. NO mä EN HALUA, et mun lapset ja lapsenlapset kuulostaa Analta.

Naiset, älkää antako rasisteille!

--

Luppis

#250 • • Luppis Primus Lapsorum

kuilun partaalla, 12.3.2009 10:42:

En siis lyttää Anaa siksi, etä saisin fleimejä tai että hän provosoituisi, eikä tarkoituksenani ole aiheuttaa ristiriitoja vain ristiriitojen vuoksi. Mielestäni suomalainen yhteiskunta voisi paljon paremmin, jos Anan kaltaiset ihmiset a) saisivat parempaa koulutusta ja b) eivät ainakaan pääsisi vastaamaan kenenkään turvallisuudesta. Ja siksi tässä pauhaan.

JOS mulla olis turva-alan firma, en IKINÄ ottais Anaa duunin sinne, koska hän on kävelevä aikapommi. JOS tarvitsisin turva-alanammattilaisia johonkin, niin ilmottaisin, etten halua Anaa nähädä mailla enkä halmeilla uniformu päällä.

En syytä stevareita rasisteiksi tai sellaista, kuitenkin tunnen monta järjestyksenvalvojaa sun muuta, ja ymmärrän, että tollanen pelkuri, joka lisää pelkoa kanssahmisisään vaikka niitä pitäisi lieventää, on ihan tun väärässä duunissa. Kaikkia stevareita syyttäessäni olisin yhtä idiootti kuin Ana, joka syyttää 5% tekemisistä kaikkia ryhmän jäseniä.

Ja JOS Ana EI OLE rasisti, hänellä on oikeus haastaa minut kunnianloukkauksesta oikeuteen. ;)

Sulla on selkeesti oma nakemyksesi Anasta. Miten sen olet saanut muodostettua, en voi vain ymmartaa, koska kaikki mita Ana on kirjoittanut selkeasti vakavassa mielessa on kontekstissaan ollut fiksua ja suvaitsevaista. Tasta on selkeasti turha keskustella enempaa, koska en usko voivani lieventamaan kasitystasi Anasta, tai sun voivan muuttaa mun kasitysta. Annetaan siis keskusteluaiheen "Ana" jatkossa olla. Agree to disagree.

Ana: "Todetaan vielä tuohon kuilun kommenttiin siitä, että taserissa pitää olla samat edellytykset kuin ampuma-aseessa, ettei tuo ihan pidä paikkaansa."

Esitin mielipiteeni, josta Ana sanoi, ettei se pidä paikkaansa. Eli hän tietää mun ajatuksetkin paremmin.

En nae Anan kommentissa mitaan viittausta ajatuksiisi - en tieda miksi niin vaitat. Ana mielestani hyvin argumentoiden korjasi esitystasi, etta poliisi kayttaisi tasereita "aika tavalla", koska poliisit haluavat paasta ampumaan ihmisia - sen kasityksen sain lauseestasi. Korjaa jos tarkoitit jotain muuta.

No Ana ei kuitenkaan voi sanoa mulle, et kuinka humaanina MUN pitää sitä asetta pitää? Vai voiko?

Ei tietankaan Ana voi tietaa, mita tunnet tai ajattelet. Eika Ana edes referoinut sua kommentissaan taserin humaanuudesta. Miksi taas koet etta joku yritti laittaa sanoja sun suuhun kun niin ei ole? Itse koen taserin oikein kaytettyna hyvin humaanina vaihtoehtona patukalle ja ampuma-aseelle.

---
Miten ihmeessa saat vedettya tosta johtopaatoksen, etta Ana haluaisi paasta mamuja taseroimaan? wtf?! Missa mainittiin mamu tai edes joku toinen vahemmistoryhma?
---

Vedän sen siitä, että hän on rasisti. Se ei ilmene tässä threadissä, vaan toisaalla. Analle se mamun käristäinen olisi vain "viisasta varovaisuutta", ei rasismia. Sillä todennäköisemmin mamu on terroristi ja murhanhimoinen hullu, kuin normijantteri...

Auvinen & co naureskelee jossain nyt.

Aika karjistynyt kasitys sulla on Anasta. Itse uskon Anan olevan hyvinkin tasapainoinen kaveri, jolla ei ole mitaan ketaan vastaan, joka ei sita negaa ole ansainnut. Ja ei - se etta on mamu ei tarkoita, etta ansaitset negaa.

---
Eiko rasisti mielummin ottaisi patukan ja hakkaisi paskaksi sen sijaan, etta humaanisti taseroisi toimintakyvyttomaksi.
---

=DDD Ttu sä oot kujalla, ootko koskaa kokeillu tollasta taseria tai sähköshokkilaitetta ittees tai kokeile vaik Korkeasaares puhvelihäkin sähköaitaa koskea? Onko sua joskus lyöty edes patukalla?

Ei ole mua taseroitu. Enka mene sahkoaitoihin koskemaan, koska se nyt vain on typeraa. Eika mua ole patukalla lyoty. Enka edes ikina tappelussa ole ollut, koska mun mielesta vakivaltaa kannattaa valttaa, ja se on oma pyrkimykseni ja elamankatsomukseni - puhumalla tilanteet saa yleensa ratkaistua kun ei provosoidu ja yrittaa ymmartaa toista.

Kuitenkin jos (vilkas mielikuvitus) joutuisin damagea ottamaan ja vaihtoehdot on patukka (joka rikkoo jotain) tai taseri (joka sattuu ihan helvetisti vahan aikaa, mutta kolhii parhaimmillaan egoa) niin kylla taserin valitsisin.

---
---

No noi ei ole ne ainoat vaihtoehdot. Miksi sähköshokkeja käytetään kidutuksssa, jos se kerran on niin tun humaania?

Ensinnakin: Kidutus ei ole humaania. Sanon sen alkuun, ettet sellaista kasitysta saa, etta niin ajattelisin. Helposti naytat vetavan johtopaatoksia.
Kaytetaanhan vaikka mita laitteita kidutuksessa, niin patukoita, kuin ampuma-aseitakin. Fakta on kuitenkin, etta sahkoshokit vahingoittavat kehoa noista vaihtoehdoista kaikista vahiten. Mielestani oikein kaytettya taseria ja sahkoshokkikidutusta ei voi verrata keskenaan, koska taseri antaa virtaa vain sen verran, etta hyokkaaja tehdaan toimintakyvyttomaksi, kun taas sahkoshokkikidutuksessa sita annetaan aika lailla kauemmin.

edit: "rasistittomin"... Eli eloton laite voi olla "raistinen"? =D JOS käyttää taseria, ei ole rasisti?

En tietenkaan tarkoita minkaan laitteen omaavan kulttuurinakemyksia. Kayttajan mielentilaa tarkoitin.

---
---

No ehkä olet itsekin pelkuri?

ehka

---
---

Nii kutsunki, karkuun lähteminenkin olisi rohkeampi veto. =) Oletko poliisi tai stevari? JOS sä vetäisit mua vastaan veitsen, ni mä lataisin sua turpaan*, JOS olet nainen, en tekisi niin. JOS olet mäyrä, ihmettelisin, että mistä olet oppinut veistä pitelemään. Olit stevari tai et. Sä varmaan itkisit, ku en taseroinu.

edit2: ensin toki yrittäisin puhuttaa sen veitsen pois =)

Sul on kyl vilkas mielikuvitus.

Puhumalla tilanteen purkaminen olisi paras vaihtoehto. Karkuun lahteminen olisi seuraava. Joskus se vaan ei ole mahdollista. Pitaa olla realisti.

Itse en ikina haluaisi kantaa kaasua, pamppuja, taseria tai ampuma-asetta. Jos sattuisi sota syttymaan, niin mulle ne kuitenkin annettaisiin voimankayton valineiksi. En niita haluaisi kayttaa, ja jos joutuisin niita kayttamaan, niin taseri olisi, tilanteen mentya sellaiseksi, etta voimankayton valinetta olisi pakko kayttaa, todennakoisesti ensimmainen valintani kaasun petettya/kaasun kayton ollessa epaviisasta.

Sä varmaan itkisit, ku en taseroinu.

Niin varmaan itkisinkin, koska sitten joutuisin kayttamaan ampuma-asetta, enka sita toivo kenellekaan.
Damien

#251 • • Damien [tr3ox]
Meni taas niin vakavaksi että väliin hieman spooffia (en nyt muista oonko tätä jo entuudestani kertonut):

Enivei oli Eu-huippauskokouksien aika, jolloin fatkätit ryntäs suomeen ja suomi-poika oli taas ylpeä itsestään - niin kauan että ne isojen poikien pierut ehti päästä haihtua ja arki-vitutus palasi juuston vierelle maanantai aamiaspöytään.

No nää samat sällit sitten piti niitä palaverejaan mm. hotellissa siinä marskin-raitilla ihan Finskitalon jälkeen, oikeeseen suuntaan matkalla (pohjoseen=) ja meikäläinen nyt vaan sattu siihen oikeeseen hetkeen ja ihan oikealle paikalle.

Tää helevetin iso, katuvalmis ylikonstaapeli (vitustako tiedän oliko sihteeri,stick with the storyline) siinä sitten stoppaili koko liikenteen, et herrat pääsee ohi letkoissaan. No meitsi kun tällänen ADHDpcpLSD-hippi nyt luonteeltani satun olemaan, niin ylivilkkauteni saattoi aivokuoreni hetkelliseen kaamokseen ja päätin siitä sitten nohevoitua, sekä suomen (maanalaisen) armeijan oppien terästämänä ruveta teilamaan saattuetta sormillani leikkien.

*prrr pstkuu kablam* -ääniä kuului ja räkä lensi näyttävästi pökötin sisällä.

NOH, näin ei selkeästi olisi saanut tehdä kun se setä sieltä lampsi mulle valistamaan:

P
"Mitäs sä oikeen luulet tekeväsi?"

M
"No perseilen tietenkin!"

P
"Jaahas, paperit"

M
"No lompakko jäi kotio ja tää on siskon auto."

P
"Jaahas, ...lampsii auton taakse tarkistamaan rekisteritiedot" "tulee takaisin...siellä saattaa olla sellasia kavereita jotka ei ymmärrä tollasta leikkiä." -edelleen puhisee mun siskon 106-pösöä vasten.

M
"Niin... No mitään väärähän mä en tässä ole tehnyt, ainoastaan jätin lompakkoni epähuomiossa kotiini ja mulla ei ollu näyttää sulle henkkareita niitä sun kysyessä..." "Ja mulla on auktoriteetti ongelma"

P
tosi ystävällisesti *pepsodent*
"No niin näyttää olevan - painu helvettiin siitä!"

M
"Kikatin kuin pikkutyttö ja polkaisin kaasua, kiittäen poliisia.. ." *plur*

Hauskaa saa ja pitääkin pitää, tiedä oikeutesi ja yritä saada jengi nauramaan itselleen - pelkkä toimituksen katseleminenkin (elämä) kyllä tuottaa tarvittavia hyrkähdyksiä.
shapeshifter

#252 • • shapeshifter Erikoismies.

kuilun partaalla

Sä olet pieni ihminen. Kävis sääliks, ellet olis niin vaarallinen ympäristölles. On hieno se neekerilapsen kuva, jossa lukee, "haluatko, että sinun lapsesi näyttää tältä? tue rajavartijalaitosta" tjsp. NO mä EN HALUA, et mun lapset ja lapsenlapset kuulostaa Analta.

Naiset, älkää antako rasisteille!

Nyt on kyllä pakko sanoa, että sä olet harvinaisen pihalla koko turvallisuusalan ja elämän realiteeteistä. Kannattaa varmaan tarkistaa lääkitys tai hommata semmonen jos ei jo ole.
josbe

#253 • • josbe suomalainen juhlakinkku

shapeshifter, 13.3.2009 08:15:
Nyt on kyllä pakko sanoa, että sä olet harvinaisen pihalla koko turvallisuusalan ja elämän realiteeteistä. Kannattaa varmaan tarkistaa lääkitys tai hommata semmonen jos ei jo ole.

Kuulostaa siltä, että sä taas olet ihan "inessä". Jos sun mielestä ei ymmärrä jotain - so. on eri mieltä kuin sinä - pitää hommata lääkitys? :D

En kyllä ole ihan varma, mikä se sun mielipide on, mutta kommenttisi perusteella voin vähän kuvitella - joudun siis ilmeisesti hommaamaan lääkityksen itsekin. :(
shapeshifter

#254 • • shapeshifter Erikoismies.
Kas kun ei noissa kuilun sekoiluissa ole havaittavissa mitään kytköstä ko. ammattien arkeen, lähinnä pelkkää trollausta joko tarkotuksella tai sitten vaan koska on sekasin.
tbo

#255 • • tbo budhisattva

shapeshifter, 13.3.2009 09:06:
Kas kun ei noissa kuilun sekoiluissa ole havaittavissa mitään kytköstä ko. ammattien arkeen, lähinnä pelkkää trollausta joko tarkotuksella tai sitten vaan koska on sekasin.

Lähinnä kuilu on kritisoinu Anan rasistisia ja väkivaltasia asenteita (aika kärkkääseen sävyn mut se sit taas on Anan ja kuilun välinen tappelu). Onko ko. ammattien arki väkivaltasta ja rasistista?

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

shapeshifter

#256 • • shapeshifter Erikoismies.

tbo, 13.3.2009 14:45:
---

---

Lähinnä kuilu on kritisoinu Anan rasistisia ja väkivaltasia asenteita (aika kärkkääseen sävyn mut se sit taas on Anan ja kuilun välinen tappelu). Onko ko. ammattien arki väkivaltasta ja rasistista?

Monesti on, muttei ammatinharjoittajien toimesta. Kolikolla kun tuppaa olemaan se toinenkin puoli.
Damien

#257 • • Edited Damien [tr3ox]

shapeshifter, 13.3.2009 15:48:
---
---

---

---

Monesti on, muttei ammatinharjoittajien toimesta. Kolikolla kun tuppaa olemaan se toinenkin puoli.

Kyllä kyllä, kolikon kääntöpuoli - älä siis ota turhaan itseesi Kuilun ja Anan sodista, mitkä tuppaa leviämään topiccien ulkopuolelle, sekoittaen pikkaisen jokaisen pakkaa.

Henk. Koht. mielipiteeni järjestyksenvalvontaan - portsarit baareihin ja poliisit kaduille. Järkkäreitä ei mielestäni tarvita kaduilla, koska en näe tarvetta välimallin instanssille joka "melkein" on poliisi. Lisää määrärahaa ja vartijat poliisikouluihin. *piis*
shapeshifter

#258 • • shapeshifter Erikoismies.
Ei mua haittaa toisten henkilökeimoiden yhteensopimattomuus, vaan täysin järjenvastaiset argumentit, joidenlaisia voi odottaa 15v pasifistisen aatekasvatuksen saaneilta, ennenkuin omat aivot vielä osaavat muodostaa realistista käsitystä ympäristöstä. Tuosta kyllä ollaan samaa mieltä, portsarit baareihin, jljv:t asemille ja juniin ja kadut poliisin hoidettaviksi. Vielä kun tuon saisi aikuisten oikeasti selkeäksi ilman, että esim. poliisi käskee vahtimaan jotain kadunpätkää toimialueen edessä. (Ihan hypoteettisesti)

Toinen, mikäs näissä keskusteluissa rassaa on tuo "pelkuri"-termin käyttö. On toki sekin mahdollista, että puukon tai muun astalon nähdessään poke tai vartija/jljv nakkaa tuolilla päin näköä tai lataa nyrkillä tahi maiharilla otsaan kuten kuilu tuossa jo esitti "tosimiehen" tekevän, mutta laki sanoo aika lailla tuohon jo itsessään vastaan hätävarjelun ulkopuolisen voimankäyttötilanteen kyseessäollessa. Puhumattakaan siitä millä prosentilla tuon voi olettaa onnistuvan huomioonottaen, että kamppailumaailman huippuja on tapettu erinäisillä terävillä esineillä hulppea määrä. Kyllä kaasu ja taseri ovat niin vähän vahinkoa tuottavia välineitä, etten keksi mitään järkiperäistä argumenttia olla niitä käyttämättä jos tilaa ja mahdollisuus on (poislukien paprika-allergia, sumuttimen vaikuttava ainehan on useimmin OC eli oleoresin capsicum, eli suomeksi kapsaisiini, jota löytyy vaikkapa chilistä, mutta tuotahan ei voi tilanteessa mitenkään luotettavasti todeta). Taserin käytöstä johtuneet kuolemantapaukset (joita ei tietääkseni ole yhtään suomessa, nämä USAsta) ovat tietojeni mukaan johtuneet kaatumisesta johtuneesta traumasta pään tai niskan alueelle, ja niitäkin on häviävän pieni osuus käyttömäärään nähden.

Jopa pampulla tai TKP:lla lyötäessä pääasiallisiin lyöntikohteisiin, eli isoihin lihaksiin, (reisi, olkavarsi) vaikutus on maksimissaan luunmurtuma, yleensä lähinnä v*tun kipeä mustelma. Painiessa useammin tulee osumia kummallekkin, huonommissa tapauksissa isompaakin traumaa.

Summa summarum, kidutukseen voi käyttää mitä tahansa edellämainituista, mutta niin voi leathermaniakin tai vaikka kuulakärkikynää jos siltä tuntuu. Nykyään vaan yksityinen turvallisuusala on niin uskomattomassa syynissä, että ihan normaalitkin voimankäyttötilanteet syynätään varsin tarkalla seulalla, joten on ihan turha tulla selittämään mistään järjestelmällisestä kidutuskulttuurista alan duunareiden keskuudessa. Onhan niitä, mutta eipä ne johtajat kauaa alalla pysy.

Rasismiin yleensä törmää näitten kulttuurilähettiläiden toimesta huomattavasti useammin kun alan työntekijöiden, toki asenteet muuttuvat väistämättä tiettyjä ryhmiä kohtaan epäluuloisemmiksi vuosien saatossa kun nämä ryhmät tuntuvat olevan kovin yliedustettuina negatiivisissa asiakaskohtaamisissa ja asennevammaisuudessa väkilukuun nähden(btw ei edes puhuta ihonväristä, on eräs kansa joka on omanväristensä keskuudessakin erittäin epäsuosittu. RAASSISSISSISIIITTI....eiku

Ja sitten. Juosta karkuun? Voipi olla duunit vähissä. lulz
Kimbou

#259 • • Kimbou

Damien, 13.3.2009 15:57:
--- Lisää määrärahaa ja vartijat poliisikouluihin. *piis*

Lisää kilareita aseet vyöllä kaduille? vartijat olkoon vartijoita ja poliisit poliiseja!

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

Aziz Combat Fighter

#260 • • Edited Aziz Combat Fighter

---

---

Lähinnä kuilu on kritisoinu Anan rasistisia ja väkivaltasia asenteita (aika kärkkääseen sävyn mut se sit taas on Anan ja kuilun välinen tappelu).

No nyt vähän lihaa luiden ympärille!

Missä ilmenee minun väitetty "väkivaltainen" asenteeni? Minä vastustan väkivaltaa ja jumalauta työkseni suojelen siltä ihmisiä. Olen pistänyt kymmeniä tappeluita poikki ennenkuin ketään on sattunut ja ottanut kiinni taas kymmeniä ja kymmeniä pahoinpitelijöitä. Mun väkivaltaiseksi väittäminen on silkkaa vittuilua, panettelua ja valehtelua. Jos jotain, mun koko eksistenssini loppusaldo on ehdottomasti ollut yhteiskunnan väkivaltaa ehkäisevä ja vähentävä.

Ajatus siitä, että monikulttuurihulluuden ja holtittoman maahanmuuttopolitiikan kritisointi aiheuttaisi jossain lukijoissa sentason kansankiihottumista että lähtisivät pihalle mätkimään r-kioskin kassalla painavaa maahanmuuttajaa päähän on suoraan sanottuna absurdi ja naurettava.

Ja hei, vakavin uhkatilanne missä olin sattui olemaan tilanne, missä itse suojasin maahanmuuttajanuoria kolkytpäiseltä, aseistautuneelta skinijengiltä. Se homma menee molempiin suuntiin - työssä suojataan heikompaa, ei siellä katsota että jaaha, idän pojat tuli, mennäänpä piiloon kun kohde on tuo. Muutamaa viikkoa myöhemmin kiskoin samasta mamuteinijengistä yhden koppiin, kun ryöstivät kakskytpäisellä jengillä taas yhden suomalaispojan. Kumpi on rasistisempaa - kun valkoset ottaa uhrikseen vaan mustia, vai kun mustat ottaa uhrikseen vain valkoisia?

Entä se mun kuuluisa rasismi, jota en vieläkään ole harrastanut millään tavalla? Kulttuurien, uskontojen ja ideologioiden kritisointi ei ole rasismia, vaikka sitä kuinka yrittäisi sellaiseksi väkisin päässään vääntää.

Tuo leima ei nyt vaan sovi minulle, ja sekös sinuakin varmaan vituttaa.

Väännetään nyt vielä: Rasismi on ajatus siitä, että ihmiset voidaan jakaa eri rotuihin, jotka ovat keskenään eriarvoisia. Osoittaisitko nyt jumalauta jostakin minun sanomastani sen, missä olen tällaisen ajatuksen tuonut ilmi, tai sitten pidä pääsi kiinni.

Onko ko. ammattien arki väkivaltasta ja rasistista?

Tää on just tätä. Miten jonkin ammatin arki voi edes teoria olla rasistista? Syrjiikö jonkun ammatin arki jotain rotuja? Onko arki kykenevä syrjimään tai arvottamaan ihmisiä eri roturyhmiin ja syrjimään heitä tämän perusteella? Entä juhla? Onko Juhla Arkea suvaitsevaisempi?

Sun sanomisissas ei ole edes mitään vitun tolkkua.