kuilun partaalla, 12.3.2009 10:42:
En siis lyttää Anaa siksi, etä saisin fleimejä tai että hän provosoituisi, eikä tarkoituksenani ole aiheuttaa ristiriitoja vain ristiriitojen vuoksi. Mielestäni suomalainen yhteiskunta voisi paljon paremmin, jos Anan kaltaiset ihmiset a) saisivat parempaa koulutusta ja b) eivät ainakaan pääsisi vastaamaan kenenkään turvallisuudesta. Ja siksi tässä pauhaan.
JOS mulla olis turva-alan firma, en IKINÄ ottais Anaa duunin sinne, koska hän on kävelevä aikapommi. JOS tarvitsisin turva-alanammattilaisia johonkin, niin ilmottaisin, etten halua Anaa nähädä mailla enkä halmeilla uniformu päällä.
En syytä stevareita rasisteiksi tai sellaista, kuitenkin tunnen monta järjestyksenvalvojaa sun muuta, ja ymmärrän, että tollanen pelkuri, joka lisää pelkoa kanssahmisisään vaikka niitä pitäisi lieventää, on ihan tun väärässä duunissa. Kaikkia stevareita syyttäessäni olisin yhtä idiootti kuin Ana, joka syyttää 5% tekemisistä kaikkia ryhmän jäseniä.
Ja JOS Ana EI OLE rasisti, hänellä on oikeus haastaa minut kunnianloukkauksesta oikeuteen. ;)
Sulla on selkeesti oma nakemyksesi Anasta. Miten sen olet saanut muodostettua, en voi vain ymmartaa, koska kaikki mita Ana on kirjoittanut
selkeasti vakavassa mielessa on kontekstissaan ollut fiksua ja suvaitsevaista. Tasta on selkeasti turha keskustella enempaa, koska en usko voivani lieventamaan kasitystasi Anasta, tai sun voivan muuttaa mun kasitysta. Annetaan siis keskusteluaiheen "Ana" jatkossa olla. Agree to disagree.
Ana: "Todetaan vielä tuohon kuilun kommenttiin siitä, että taserissa pitää olla samat edellytykset kuin ampuma-aseessa, ettei tuo ihan pidä paikkaansa."
Esitin mielipiteeni, josta Ana sanoi, ettei se pidä paikkaansa. Eli hän tietää mun ajatuksetkin paremmin.
En nae Anan kommentissa mitaan viittausta ajatuksiisi - en tieda miksi niin vaitat. Ana mielestani hyvin argumentoiden korjasi esitystasi, etta poliisi kayttaisi tasereita "aika tavalla", koska poliisit haluavat paasta ampumaan ihmisia - sen kasityksen sain lauseestasi. Korjaa jos tarkoitit jotain muuta.
No Ana ei kuitenkaan voi sanoa mulle, et kuinka humaanina MUN pitää sitä asetta pitää? Vai voiko?
Ei tietankaan Ana voi tietaa, mita tunnet tai ajattelet. Eika Ana edes referoinut sua kommentissaan taserin humaanuudesta. Miksi taas koet etta joku yritti laittaa sanoja sun suuhun kun niin ei ole? Itse koen taserin oikein kaytettyna hyvin humaanina vaihtoehtona patukalle ja ampuma-aseelle.
---
Miten ihmeessa saat vedettya tosta johtopaatoksen, etta Ana haluaisi paasta mamuja taseroimaan? wtf?! Missa mainittiin mamu tai edes joku toinen vahemmistoryhma?
---
Vedän sen siitä, että hän on rasisti. Se ei ilmene tässä threadissä, vaan toisaalla. Analle se mamun käristäinen olisi vain "viisasta varovaisuutta", ei rasismia. Sillä todennäköisemmin mamu on terroristi ja murhanhimoinen hullu, kuin normijantteri...
Auvinen & co naureskelee jossain nyt.
Aika karjistynyt kasitys sulla on Anasta. Itse uskon Anan olevan hyvinkin tasapainoinen kaveri, jolla ei ole mitaan ketaan vastaan, joka ei sita negaa ole ansainnut. Ja ei - se etta on mamu ei tarkoita, etta ansaitset negaa.
---
Eiko rasisti mielummin ottaisi patukan ja hakkaisi paskaksi sen sijaan, etta humaanisti taseroisi toimintakyvyttomaksi.
---
=DDD Ttu sä oot kujalla, ootko koskaa kokeillu tollasta taseria tai sähköshokkilaitetta ittees tai kokeile vaik Korkeasaares puhvelihäkin sähköaitaa koskea? Onko sua joskus lyöty edes patukalla?
Ei ole mua taseroitu. Enka mene sahkoaitoihin koskemaan, koska se nyt vain on typeraa. Eika mua ole patukalla lyoty. Enka edes ikina tappelussa ole ollut, koska mun mielesta vakivaltaa kannattaa valttaa, ja se on oma pyrkimykseni ja elamankatsomukseni - puhumalla tilanteet saa yleensa ratkaistua kun ei provosoidu ja yrittaa ymmartaa toista.
Kuitenkin jos (vilkas mielikuvitus) joutuisin damagea ottamaan ja vaihtoehdot on patukka (joka rikkoo jotain) tai taseri (joka sattuu ihan helvetisti vahan aikaa, mutta kolhii parhaimmillaan egoa) niin kylla taserin valitsisin.
---
Jos taseri ei noista ole humaanein, rasistittomin vaihtoehto niin en tieda mita sun mielessas liikkuu.
---
No noi ei ole ne ainoat vaihtoehdot. Miksi sähköshokkeja käytetään kidutuksssa, jos se kerran on niin tun humaania?
Ensinnakin: Kidutus ei ole humaania. Sanon sen alkuun, ettet sellaista kasitysta saa, etta niin ajattelisin. Helposti naytat vetavan johtopaatoksia.
Kaytetaanhan vaikka mita laitteita kidutuksessa, niin patukoita, kuin ampuma-aseitakin. Fakta on kuitenkin, etta sahkoshokit vahingoittavat kehoa noista vaihtoehdoista kaikista vahiten. Mielestani oikein kaytettya taseria ja sahkoshokkikidutusta ei voi verrata keskenaan, koska taseri antaa virtaa vain sen verran, etta hyokkaaja tehdaan toimintakyvyttomaksi, kun taas sahkoshokkikidutuksessa sita annetaan aika lailla kauemmin.
edit: "rasistittomin"... Eli eloton laite voi olla "raistinen"? =D JOS käyttää taseria, ei ole rasisti?
En tietenkaan tarkoita minkaan laitteen omaavan kulttuurinakemyksia. Kayttajan mielentilaa tarkoitin.
---
Sanot, etta on pelkurimaista kayttaa taseria, mutta mun mielesta se on vaan jarkevaa jos edellamainitut on vaihtoehdot.
---
No ehkä olet itsekin pelkuri?
ehka
---
Jos mulla olis patukka, ampuma-ase ja taseri ja vetaisit mun vastaan veitsen, niin kutsu mua pelkuriksi, koska taseroisin sut heti jos vahankaan nayttaisi silta, etta kavisit paalle. Ja varmaan myohemmin olisit kiitollinen, etten ampunut tai mahdollisesti murtanut kattasi patukalla.
---
Nii kutsunki, karkuun lähteminenkin olisi rohkeampi veto. =) Oletko poliisi tai stevari? JOS sä vetäisit mua vastaan veitsen, ni mä lataisin sua turpaan*, JOS olet nainen, en tekisi niin. JOS olet mäyrä, ihmettelisin, että mistä olet oppinut veistä pitelemään. Olit stevari tai et. Sä varmaan itkisit, ku en taseroinu.
edit2: ensin toki yrittäisin puhuttaa sen veitsen pois =)
Sul on kyl vilkas mielikuvitus.
Puhumalla tilanteen purkaminen olisi paras vaihtoehto. Karkuun lahteminen olisi seuraava. Joskus se vaan ei ole mahdollista. Pitaa olla realisti.
Itse en ikina haluaisi kantaa kaasua, pamppuja, taseria tai ampuma-asetta. Jos sattuisi sota syttymaan, niin mulle ne kuitenkin annettaisiin voimankayton valineiksi. En niita haluaisi kayttaa, ja jos joutuisin niita kayttamaan, niin taseri olisi,
tilanteen mentya sellaiseksi, etta voimankayton valinetta olisi pakko kayttaa, todennakoisesti ensimmainen valintani kaasun petettya/kaasun kayton ollessa epaviisasta.
Sä varmaan itkisit, ku en taseroinu.
Niin varmaan itkisinkin, koska sitten joutuisin kayttamaan ampuma-asetta, enka sita toivo kenellekaan.