Jaaha. No IMO Ana menee turva-alan ammattilaisena liian pitkälle mm tässä threadissä
http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=50463
JOKA TUN PÄIVÄ. Pelottelua ja vihanlietsontaa.
Mua ei haittais, jos Ana ois kaupan kassa, koodaaja tai insinööri. MUT se on turva-alan ammattilainen. Eikä ainoastaan sellainen, vaan jopa valmis rikkomaan lakia, tämä on tullut tosin esiin toisaalla netissä, Steltillä, ja kahden välisissä jutteluissamme (ja nyt näköjään jo täällä klubbarissakin). Kelatkaapa, jos Ana ois esimerkiksi poliisi tai opettaja, eli valtion virkamies. Miltä nuo pelkoa ja vihaa lietsovat postaukset silloin näyttäisivät? Miltä se vaikuttaa, että hän kovaan ääneen vaatii sitoutumista suomalaiseen kulttuuriin ja lakiin, mutta olisi joissain tilanteissa itse valmis niitä rikkomaan, jopa "pakotettu"? JOS Ana olis opettaja tai poliisi, mä olisin pakotettu tekemään hänestä ilmiannon jo pelkästään Klubbarissa ja Steltillä nähtyjen asenteiden perusteella.
Anahan on lupsakka kaveri? No perkele, niin on. Ana on irl todella rento ja mukava tyyppi, olen vääntänyt hänen kanssaan vuosia, ja tuntenut henkilökohtaiesti vieläkin pidempään. Mut se ei auta, kun lukee hänen postejaan islamista ja mamuista. Hän on itsekin huomannut, että jopa uusnatsi voi olla mukava tyyppi. Samoin voi äärimuslimi olla mukava tyyppi tavattaessa. WinCapitan myyntitykitkin olivat varmasti mukavia ja siistejä heppuja. Kenestäkään heistä ei varmasti näy päälle, että ovat natseja, fanaatikkoja tai huijareita. Aivan kuten ääri-imaami, joka julistaa tuhoa länsimaille, vapaudelle ja demokratialle, on tuomittava, niin Ana itse on tuomittava julistaessaan sotaa islamille ja mamuille. Vaikka hänellä olisi pupupuku päällä ja ja iso tikkari käpälässä. Rasismiin ja syrjintään tulee puuttua välittömästi, syyllistyi siihen kuka tahansa. Hän on monta kertaa luvannut lopettaa pauhaamisensa, mutta ei. Hän kylvää pelkoa ja vihaa. Siis hän myös sitä pelkoa ja vihaa niittäköön.
Minä EN ole sitä mieltä, että PS on rasistipuolue. En usko, että suomalaiset olisivat rasisteja. En usko, että rasistisuus tai nationalistisuus näkyisivät päälle päin, että he olisivat ulkoisesti "kauheita ihmisiä". Mutta ksenofobeja suomalaiset kyllä ovat, kuten suurin osa maailman ihmisistä. Eikä siinä ole mitään pahaa, olemme vaan niin syrjässä, että muunlaiset ovat pysytelleet poissa, emmekä ole heihin tottuneet. Kuten Ana itsekin huomasi Singaporessa, monikulttuurisuus on mahdollista, se ei aiheuta kaaosta ja anarkiaa.
Ja kyllä, uskon siihen, että ihmiset voivat muuttua, kuka tahansa voi mikä tahansa hetki muuttaa mieltään, ja todeta, että "näinhän se menee, olin väärässä". Myös Ana, olen valmis opastamaan häntä täällä Berliinin "moku-helvetissä", jo tulee joskus visiitille. Tietty yksi seikka Anan suhteen mua riipii. Eli se, että kelaan itse osaltani aiheuttaneeni Anan kääntymisen noinkin jyrkkään rasismiin ja nationalismiin. Kelaan aina välillä, että jos olisin silloin aikoinaan ollut kiltimpi, ehkä asiat olisivat toisin. Aikoinaan siis, kun olimme ihan frendejä ja kävimme kaljalla jutellen kuin frendit ikään, olin iloinen Anan ammatista, kelasin, että hän edustaa juuri sellaista tyyppiä, joiden tulisikin hakeutua alalle, rehtiä, avointa ja suvaitsevaa. Ja että hän voisi nostaa ammattikuntansa profiilia ja samalla muuttaa sitä sisältä käsin avoimemmaksi. Toisin kävi. Mä olen vakaassa uskossa, että Anan mielen saastuttivat jotkut hänen työtovereistaan.
PS. Taannoin a väitti ässäboksissa, että "kun kuilulta loppuvat argumentit, hän vaatii ulos tappelemaan, beware". Ensinnäkin, multa eivät argumentit lopu, sen varmaan on huomannut jokainen. =) Ja toiseksi, en ole koskaan vaatinut ketään ulos tappelemaan, paitsi, jos tämä joka on itse alkanut puhumaan käsillä jo sisällä*, ensi-iskun strategia on pelkureille. A'n kanssa olen kerran vaihtanut muutaman lauseen Kaivarilla vuosia sitten, kyselin vähän hänen urpoiluistaan täällä Klubbarissa, ja hän lähti alle minuutissa kävelemään.
* Ja tämä on tapahtunut vain kaksi kertaa viimeisen kymmenen vuoden aikana. Kumpikaan tilenne ei johtanut sen pidemmälle, eli ei tullut turpakäräjiä. Onneksi, koska sellainen olisi ollut ihan tun typerää ja tuomittavaa myös omalta osaltani.
"Halp me internet, muna jäi vetskarin väliin."
shapeshifter: Selittäisiköhän tuo sitten tämän manhuntin turvallisuusalan tekijöitä kohtaan? Äläkä jaksa selittää, että et puhu yleisesti, enimmät argumentit ja provot tulee sultakin passiivissa.
Suonet siis anteeksi. Toistan vielä kerran.
Uskon, että Ana edustaa ammattikunnassaan vähemmistöä.
Se, että on stevari, EI TARKOITA, että olisi rasisti tai natsi.
Tuliks nyt sen verran selkeesti, et säki tajuat? Ja laita ihmeessä ne "passiivi" lauseet vaik jonoon, ni pyydän anteeksi ja korjaan jokaisen eriksen. Ku kattelin, ni sellaisia ei kauheesti oo.
mä: NO miten "rasistittomuus" silti liittyy taseriin, jos se on riippuvainen käyttäjän mielentilasta??
shapeshifter: wat
Todellakin "wat". Se kysymys, kuten muutama muukin, johon vastasit, oli Luppikselle. Eli Luppis sanoi, että Taser on "rasistittomin" vaihtoehto, jota ihmettelin.
En mäkään olis siitä kontulan jutusta ilmotellut poliisille, suhteellisen pieni oli kuitenkin koko teko.
=? Molemmat erotettiin, toista syytettiin pitelystä. Sinäkin olisit siis syyllistynyt tekoon, jonka perusteella sut vois erottaa siitä duunista. Ymmärrätkö sen? Oletko stevari tjsp?
Jopa steveillä voi kato joskus mennä hermot tiäx, ja mitä tuostakin keissista tornareita on kuullut, voisi siihen olla jopa tuossa ymmärrettävä syykin.
Totta kai voi mennä. MUT stevari on niistä hetkistä yhtä vastuussa kuin kuka tahansa meistä, jolta menee hermot. Ja IMO vastatessaan turvallisuudesta, hän menee pidemmälle kuin tavallinen kaduntallaaja, joka ei sellaisesta vastaa. Mutkatukalla on mennyt hermot, kun hän kivittää Mäkkärin ikkunoita, islmaistilla on mennyt hermot, kun hän polttaa USAn lipun. Vaikka ymmärtäisimme toiminnan syyt, se ei tarkoita, että meidän tulisi ne hyväksyä ja sallia.
Kun ihmisellä menee hermot, hän voi potkia massa makaavaa, kyllä. MUT vaatia ymmärrystä ja vapautusta, KOSKA on stevari, on täysin järjenvastaista.
Pahempaakin sattuu, niistä ei vaan ole uutisoitu.
Uskon tämän. Hieno homma. "Onneks" ei ollu ketää videoimassa... No kerropa meille, että mitä? =D Ei taida onnistua. Toisaalla itket, että miksei "oikeista pahoista asioista" puhuta mediassa, mutta et itse ole niitä vamis edes tässä klubbari-mediassa meidän kanssamme jakamaan. Olet aika tun ristiriitainen hahmo.
Olet varmaan kattonut sen G4S vs pikkupojat-videopätkän.
En ole, enkä tiedä, mistä puhut. Url?
Ei mua haittaa toisten henkilökeimoiden yhteensopimattomuus, vaan täysin järjenvastaiset argumentit, joidenlaisia voi odottaa 15v pasifistisen aatekasvatuksen saaneilta, ennenkuin omat aivot vielä osaavat muodostaa realistista käsitystä ympäristöstä.
Okei lainataan KOKO lause. Miksi mainitset juuri "pasifistinen aatekasvatuksen", ikään kuin se olisi aiheuttamassa jotain negatiivista?
mä: JOS sä vetäisit mua vastaan veitsen, ni mä lataisin sua turpaan*,
shapeshifter: Mjo. Ihan kuin vaan. Sä oot sit vissiin tosi kova jätkä [tm]
Puuuh, no korkeintaan joku sellainen, jonka mielestä turpaan vetäminen tekee "tosi kovaksi jätkäksi", ajatelee noin. En minä. Ja kivasti tosta puuttuu se, et ensteks puhuttaisin sitä veistä poijes.
"Kova jätkä" mä olen ihan muista syistä. ;)
Ja käyttötilanteita on kymmeniä tuhansia vuodessa. Mites pampun tai luotiaseen kanssa? Ja kuinka monta kertaa se on säästänyt ampuma-aseen käytöltä?
No huh. Noista "kymmenistätuhansista käyttötilanteista" olis kiva saada joku fakta tai tilasto tueksi? Samoin ensimmäiseen kyssäriin en tiedä vastusta, tiedätkö sinä? JOS sulla on joku tutkimus tosta, ni laita pliis linkkiä? Olis todella hyvä, et olis selkeää tilastoa siitä, kuinka moni ammuttu ja toisaalta pamputettu kuolee haavoihinsa, ja kuinka moni taseroitu.
Se EI OLE vähentänyt ampuma-aseen käyttöä. Sitä on käytetty kidutukseen ja jouhaamiseen, se ei jätä läheskään niin pahoja jälkiä kuin normi pitely. Poliisikokelaat ovat hastaneet oikeuteen kivusta ja vammoista, kun heitä on koulutuksessa taseroitu. Luepa ne wikin läpät Taserista. IMO "oikein käytettynä" ampuma-asellakin vain haavoittaa kohdetta.
Suomessa poliisi ampui n300 laukausta per vuosi 70-luvulla. Nykyisin kevyesti alle kymmenen. Mikähän on sen aiheuttanut, kun tasereitakaan ei ole käytössä ollut?
Ei neekerit kiusaa noita neekereitä, vaan tämä ko. kansa on osoittautunut symbiottiseen elämään kelpaamattomaksi muiden kanssa. Näin pääosin, tunnen pari sieltä tullutta jotka on ihan hyviäkin tyyppeja ja ne sanoo ihan samaa.
=??? Viekäkään en kykene edes ttu sanomaan, että keistä on kyse, "tämä kansa"? =D Mikä helvetti sua vaivaa, ku et voi vastata suoraan, vaan pitää kierrellä ja kaarrella???
Missäs nyt taas näet niitä rasisteja kun et ole pystynyt tuotakaan perustelemaan?
http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=50463
Ana siellä kehoittaa kohtelemaan eri kansallisuuksia eri tavoin ja perustelee sen eettisin eroavaisuuksin.
Kyllä, mäkin pidän islamia uhkana liian isoksi ilmiöksi kasvaessaan.
Islamia vai ääri-islamia? Ja
pelkäätkö sinä sitä?
Voit työntää sen ksenofobian johonkin syvälle, nämä pelot on todettu oikeiksi kaikkialla euroopassa.
=D "Pelot on todettu oikeiks"... Pelko on aina irrationaalista. Eikä tää tarkota, ettenkö mä pelkäis jotain, mut mä ymmärrän, et niille peloille ei ole mitään rationaalista perustetta. Pelkoa voi hallita, pelko ei ole varovaisuutta. Pelko on alkukantainen reaktio.
Stevarin pahoinpitelemä tyyppi voi pelätä sen jälkeen kaikkia stevareita. Onko se rationaalista? Ei ole. Raiskattu nainen saattaa pelätä sen jälkeen kaikkia miehiä. Onko se rationaalista? Ei. Mutta jos se raiskaaja onkin neekeri, niin yhtäkkiä onkin ihan ok ja rationaalista, etä se nainen pelkää kaikkia neekereitä, että se pelko "olisi todistettu"...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pelko
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ksenofobia
Maailmassa ei ole mitään pelättävää. Oikeesti.
Jos et sitä tajua, en voi auttaa.
No jos tää on sun "auttamistas", ni kaada ittelles vaan.
Koko idea. Tai itseasiassa kummatkin. Kummallakaan ei ole todellisuuspohjaa.
=D SULLA ei ole todellisuuspohjaa.
btw, kuulin kivan sanonnan, että ad hominem tulee väistämättä käyttöön kun argumentit loppuu
Just, ja sähän et edellisessä ja sitä edellisessä postissa sellaiseen syyllisty? LOL Taidat olla Anan joku kakkosnicki! =D Kattelehan omia paskalöpinöitäs? Lähes jokainen niistä pyrkii osoittamaan, että
millainen minä olen, ja sillä perustelemaan, että olen väärssä. Ihan yhtä ad hominemia siellä käytät. MUT mä en sano, et koska Ana on rasisti, hän on väärässä, en missään kohtaa. En myöskään sano sitä hänen ammatistaan. Sen, että pidän Anaa rasistina, perustan hänen kirjoituksilleen, en millekään muulle.
Puhut jälleen paskaa, shapeshifter. Taitaa olla sulle kovinkin normaalia?
Median mukaantultua meni parilta mahdollisesti hyvältäkin duunarilta urasuunnitelmat uusiksi.
Kato ku mä itken. ='(
gnomex: Taser on "normaali" voimankäyttöväline siinä missä esim OC-sumutin. Taser ei vaadi erityisiä edellytyksiä, niinkuin ampuma-ase.
Niin, ja ku mä sanoin, et "pitäis olla samat edellytykset", ni Ana sanoi, että olen "väärässä" siinä toiveessani...
Ana: Se maassa potkun kylkeensä saanut raukka oli tätä keissiä ennen potkinut tyttöystäväänsä päähän kapakan edessä, jonka jälkeen vielä kukkoili järjestyksenvalvojille.
Ai oikein kukkoili! No sehän ei käy laatuun. Huomauttaisin, et tuo on kuulopuhetta. Tuomittiinko se tyyppi siitä tyttöystävänsä potkimisesta? Oletko sinä oikeutettu kertomaan tuollaisia
ad hominem seikkoja siitä kundista julkisesti?
Ja sä et tuota tiennyt silloin, kun sanoit, ettet olisi ilmoittanut asiasta.
Pahoinpitely olisi jäänyt ilmoittamatta ilman sivullisen videota, ja siis sellaisen toimesta, joka vastaa turvallisuudesta. Ja sä myös olet kertonut, että sellainen on ihan normikäytäntö su duunissas, joka on aivan pöyristyttävää. Siis se, et on olemassa stevareita, jotka kuvittelee olevansa lain yläpuolella. Ja eikä sekään vielä riitä. Sellainen stevari sitten vaatii toisilta sitoutumista suomalaisiin arvoihin ja lakiin... En usko, että kaikki stevarit olisivat tällaisia, se olisi aivan liian vituttavaa.
Okei, Ana, jättäisitkö yhä tuollaisen tapauksen ilmoittamatta eteenpäin? Entäs shapeshifter? Onko tuo tosiaan yleinen käytäntö?
Toisilla miehillä tulee näkökenttään ns. punaista, kun naista potkitaan päähän. Ei toki pitäisi tulla töissä, mutta niin se vaan menee.
Aaah... Eli siinä vain miehinen mies puolusti naisen kunniaa...
Sellaiset tyypit EIVÄT SOVELLU siihen ammattiin. JOS asennoituu tolla tavalla, ni se stevarin uniformuhan yhtäkkiä antaa valtuudet tollaseen. Miksi muut joutuvat kuseen pitelyistä, mutta stevareille se tulisi sallia??? No mitä, jos se sen tyttöystävä oli tehny jotain et sil kundil "meni hermot" ja se "näki punaista"?
Toisilla ihmisillä tulee näkökenttään ns punaista, kun turva-alan ammattilainen pelottelee ihmisiä ja perustelee kollegojensa väkivaltaista käytöstä, et "joskus vaa menee hermot".