Syöttekö mielestänne terveellisesti ja monipuolisesti? Kertokaa ruokavalionne!

417 posts, 21 pages, 182,173 views

leenuliinu

Posts: 1,022

#121 • • leenuliinu Kenen kaveri

U n i k, 24.6.2005 09:44:
Juu mä syön oikein terveellisesti ja sillai



..pelkkää kanaa.

--
Local Underground Helsinki

SPRAIT! @ mbar 18.01.2014 ja 15.03.2014

k0pteri

Posts: 62

#122 • • k0pteri
Totta kai syön.
Lakto-ovo + kalaa joskus
ja tietysti lisäravinteet treenin ohjella.
SikaihQ

Posts: 485

#124 • • SikaihQ faijas

leenuliinu, 24.6.2005 09:38:
---
SikaihQ, 15.6.2005 15:25:
Kannattaa katsoa aika tarkkaan, miten omega3-omega6 rasvahappojen suhde safkassasi on. Pähkinät ja siemenet esim. on täynnä pelkkää linolihappoa (omega6) eikä käytännössä ollenkaan alfalinoleenihappoa (omega3). Näiden suhteenhan pitäisi olla jotain 2:1 omega6:omega3.

---


Miksi?



Noilla rasvahapoilla on pirusti merikitystä solujen toiminnalle, paljon omega-6:sia ravinnossa aiheuttaa tulehdusherkkyyden kasvua, insuliiniresistenssiä ja tuollaisia pieniä asioita mitkä pitkällä aikavälillä saattaa johtaa niihin sydän-verisuonitautiin mihin suuri osa suomalaisista tipahtaa. Kalaöljyt rules.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#126 • • Aziz Combat Fighter
mä pyrin heittämään iltasin huuleen pari kalanmaksaöljykapselia, c-vitamiinin ja multivitapillerin, ja sit sen lisäks pyrin syömään hyvin. Tosi vähän punasta lihaa (ennen en syöny mokomaa ollenkaan, mut vanhemmiten oon taas alkanu) ja sellasta. Lounaaks duunissa yleensä raejuustopurkki, rasvatonta maitoa ja sit ehkä joku croissantti tai patonginpala tai sit vaihtoehtosesti jotain broileripyöryköitä ja sen sellasta.

mäkkärisafkaa syön hemmetin harvoin, ja sillonki vaan hampurilaisen ilman ranskiksia tai limuja tai sensellasia.

Limun juomisesta pitäs viel pyrkii eroon, työviikolla menee suunnilleen puol litraa päivässä kuitenkin. Mut oon yrittäny niissäki suosii sit sokerittomii tai jotain Hyvää Päivää-litkuja.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#128 • • Aziz Combat Fighter

lillikutti, 12.6.2005 12:48:
---
Pirpeli
No ding dong vaan itelles. Tossa kuvassa on ruokaa, ja tota loppuosaa ei varmaan tarvi selittää....

---


mietin vaan sitä miksi viittasit mun juttuun. minä en dissaa lihaaneja (en kuitenkaan halua elämänkumppanikseni lihansyöjää), mutta näyttää siltä että joidenkin sellaisten keskuudessa kasvissyöjät ärsyttää. lihaa syöviä, kuten myös kasvisruokavaliolla eläväviä tyyppejä on niin paljon, ettei tällaisten asioiden takia kannata pahoittaa mieltään.



Sun kuvas oli kyl toisaalta aika herkullinen <3

Kyl must ois silleen kiva et lihaa arvostettais enemmän sillä tavalla, ettei se ois se perusmassa millä kaikkia safkoja höystetään. Sitä söis paljon mielummin esim. itse metsästämäänsä lihaa tai ite kasvattamiaan kanoja ku kävis ostaa kaupan tiskiltä pussillisen broileripyöryköitä. Sitäpaitsi, jos yrität provosoida ihmisiä pistämällä tollasia "söpöjä" kanankuvia ruokakeskusteluun, ni älä ny sit perään sano ettet muka dissaa.
hrdkvr

Posts: 3,929

#129 • • hrdkvr KURGO
dietti alkoi!!

salaattia
keittoa
kanaa
tonnikalaa vedessä
raejuustoa
maustamatonta ja rasvatonta maitorhakaa marjoilla
protskupirtelöt

kun kesäloma lakaa niin alkaa hiit
eli aamuisin ENNEN aamupalaa liikkumaan

niin hiilareista tyhjä keho alkaa kuluttaa tois sijaisia energianlähteitä

--
-keep it hard-

Avatar
#130 • • Edited beyootch Guest
toisinaan syön erittäinkin terveellisesti ja sit taas toisinaan en.

esim töissä syön aina paljon salaattia ja höyrytettyjä kasviksia, perunaa/muita hiilihydraatteja, jonkun verran protskuja (yleensä kanaa, tai papuja), leipää (ei voita) ja juon maitoo. :)

punasta lihaa en syö juuri ollenkaan, tai en ainakaan osta kotiin. kalaa en syö ollenkaan, vaikka haluaisin, mutta kun en vaan saa sitä alas... k020.gif

mutta kuoritut auringonkukansiemenet, uujee, etenkin jugurttiin!
tumma soijarouhe.

ja nuudelit on kyl aika rok.
ja porkkanaletut.
ja kananugetit. :)

mut pakko sitä on vitamiini-/protskulisiä kokoajan vetää, ei muu auta...
Peikkotyttö

Posts: 1,219

#131 • • Peikkotyttö
lakto-ovo-peche-vegetaristi

Mut ruokavalio noin muuten ihan päin v***ua,joskus terveellisemmin,useemmin vähän vähemmän terveellisemmin.
Pitäs skarppaa*igor*

--
Groove is in the Heart

Lounge_Lizard

Posts: 901

#132 • • Lounge_Lizard Varsinainen ilopilleri
Kasviksia tulee purtua ja söpöt pörröset eläimet jää syömättä. Kalaa joskus äärimmäisen hädän hetkellä.

Kohtuu terveellisesti syön silloin kun muistan syödä.

--
Et reiveihin lähde, et elokuviin, kun sinua kieltää se teidän isi

mekaanikko

Posts: 1,176

#133 • • mekaanikko don selecta

beyootch, 29.6.2005 13:37:
kalaa en syö ollenkaan, vaikka haluaisin, mutta kun en vaan saa sitä alas...



No, makunsa tietysti kullakin, mut jotenkin mun on aina ollut vaikea ymmärtää ettei joku pitäisi minkään kalan mausta. Itselleni ei yleisesti ottaen maistu kylmä kala lainkaan ja lämpimänäkään esim. tonnikala, ja sit on joku lohi esimerkiksi joka on tosi booooring, mut esimerkiksi kuha tai siika hyvällä kastikkeella ja uusien perunoiden kera... ahhh! =P

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

zombie*

Posts: 145

#134 • • zombie*
Riippuu mitä tarkotetaan terveellä safkalla, meitsi ei oikeastaan sian tai naudanlihaa syö muuten ku hampurilaisissa tai nois wilhelmin makkarapihveissä ja joissain lauantaimakkaran muodossa, yleensä kanaa ja kalaa erimuodoissa. Kana varsinkin on herkkua. Muuten aikas vähän rasvasia ruokia tulee syötyä mut se korvataan kai limulla ja karkilla.. ja kyl vihreetäkin tulee syötyä..
Femi

Posts: 651

#135 • • Femi

Sitä söis paljon mielummin esim. itse metsästämäänsä lihaa tai ite kasvattamiaan kanoja ku kävis ostaa kaupan tiskiltä pussillisen broileripyöryköitä.



oon ollu muutaman vuoden kasvissyöjä (kala+maitotuotteet oon kyl pitäny ruokavalios ettei laiskuus aiheuttais puutostiloja), mutta oon miettiny samaa, että itse metsästämää lihaa voisi kyllä syödä. alun alkujaan syy kasvisruokavalioon olikin periaatteellinen, koska inhotti se miten lihaa tuotetaan. nykyään enemmän terveyssyy. mutta mutta, mielelläni lähtisin lapissa ollessa teerimetsälle ja käristelisin nuotiolla omaa pyssyttämää lintusta *joo*
DiamonDie

Posts: 676

#136 • • DiamonDie mediahippi

Tuyo, 30.6.2005 17:55:

oon ollu muutaman vuoden kasvissyöjä (kala+maitotuotteet oon kyl pitäny ruokavalios ettei laiskuus aiheuttais puutostiloja), mutta oon miettiny samaa, että itse metsästämää lihaa voisi kyllä syödä. alun alkujaan syy kasvisruokavalioon olikin periaatteellinen, koska inhotti se miten lihaa tuotetaan. nykyään enemmän terveyssyy. mutta mutta, mielelläni lähtisin lapissa ollessa teerimetsälle ja käristelisin nuotiolla omaa pyssyttämää lintusta *joo*



Jos syöt kalaa, et ole kasvissyöjä.
Femi

Posts: 651

#137 • • Femi

DiamonDie, 30.6.2005 18:51:
---
Tuyo, 30.6.2005 17:55:

oon ollu muutaman vuoden kasvissyöjä (kala+maitotuotteet oon kyl pitäny ruokavalios ettei laiskuus aiheuttais puutostiloja), mutta oon miettiny samaa, että itse metsästämää lihaa voisi kyllä syödä. alun alkujaan syy kasvisruokavalioon olikin periaatteellinen, koska inhotti se miten lihaa tuotetaan. nykyään enemmän terveyssyy. mutta mutta, mielelläni lähtisin lapissa ollessa teerimetsälle ja käristelisin nuotiolla omaa pyssyttämää lintusta *joo*

---


Jos syöt kalaa, et ole kasvissyöjä.




samapa tuo jos ihmisille asia (mun ruokavalio) tulee selvimmin ilmi kun sanon, että olen kasvissyöjä, joka syö myös kalaa. kasviksista kun ruokani pääosin, n. 95% koostuu.
Avatar
#138 • • beyootch Guest

mekaanikko, 30.6.2005 17:43:
---
No, makunsa tietysti kullakin, mut jotenkin mun on aina ollut vaikea ymmärtää ettei joku pitäisi minkään kalan mausta. Itselleni ei yleisesti ottaen maistu kylmä kala lainkaan ja lämpimänäkään esim. tonnikala, ja sit on joku lohi esimerkiksi joka on tosi booooring, mut esimerkiksi kuha tai siika hyvällä kastikkeella ja uusien perunoiden kera... ahhh! =P



noniin, joskus sain viä syötyä tonnikalaa ja kalapuikkoja, mut nykyään ei oikeen mene nekään.
eikä se siinä kalassa oo pelkästään maku, vaan myös pelkkä rakenne joka ällöttää, piikit joita skitsoon etc...
ja noihin kuhaan ja siikaanki voi sanoo, et olen syönyt esim 'todella hyvää' kuhaa (viimisen päälle täydellisesti laitettu ja taidolla, niin että kaikki muut sano olleen parasta mitä on koskaan syöny) koska päätin, että 'nyt syödään kalaa PERKELE ku on kerran niin hyvää ja blaablaa, mutta eipä se missään vaiheessa ehtinyt kunnolla edes mahaan asti kun tuli jo ylös.
kun ei pysty, niin ei pysty. :(
oikeasti kun todellakin haluaisin syödä kalaa esim ihan terveyttä edistävistä, tai eettisistä syistä. ja olen koittanut 'siedätyshoidattaa' itseäni niin paljon ettei hyvä tosikaan. ei vaan tuu mitään...
meow

Posts: 1,170

#139 • • meow &quot; rakentavampaa kuvakritiikkiä kiitos &quot;
syön jos muistan syödä.

--
Ystävyys on kuin housuun kuseminen:
kaikki näkevät mitä on tapahtunut, mutta vain sinä tunnet lämmön.

DiamonDie

Posts: 676

#140 • • DiamonDie mediahippi

Tuyo, 1.7.2005 00:24:

samapa tuo jos ihmisille asia (mun ruokavalio) tulee selvimmin ilmi kun sanon, että olen kasvissyöjä, joka syö myös kalaa. kasviksista kun ruokani pääosin, n. 95% koostuu.



Vaan kun se ei ole suinkaan "ihan sama". Kalaa syövät "kasvissyöjät" saavat monet ihmiset kuvittelemaan, että kasvissyöjät söisivät kalaa - järjetön ajatus jo sinänsä, mutta näemmä se menee läpi. Jotkut ovat mielestään kasvissyöjiä, vaikka söisivät "joskus harvoin" kanaa tai jauhelihaa.

Tulee mieleen eräätkin Pulsarin bileet Wäiskissä, joissa oli tarjolla murkinaa. Kasvisvaihtoehtokin piti löytyä. Sääli vaan, että se kasvisvaihtoehto oli paellaa, jossa oli katkarapuja ja kalaa. Kokkina toiminut riemuidiootti yritti vakavissaan selittää minulle, että kala on kasvis. Käskin äijää menemään takaisin peruskouluun, sen verran vitutti tuon tason kädettömyys.