Syöttekö mielestänne terveellisesti ja monipuolisesti? Kertokaa ruokavalionne!

417 posts, 21 pages, 184,186 views

sapeli

Posts: 11,768

#101 • • sapeli jokukukamikä?
Pyrin parempaan... Mut oon ikuinen hedonisti - aikamoinen ristiriita... *hih* Mut tässähän tämä elämä menee sivulla, tasapainoillessa... *hihu*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

bulevardin ruusu

Posts: 87

#102 • • Edited bulevardin ruusu
maanantai= Mcdonlads
Tiistai= kiinalaista
Keskiviikko= pitsaa
Torstai= kebab
Perjantai= mikropitsaa
Launtai= krapularuokaa
Sunnuntai= krapularuokaa

Ja viinaa menee perkeleesti

ja
että syön ihan vitun epäterveellisesti *nauru* Mutta silti mallin mitoissa.
MM

Posts: 215

#103 • • MM kaappimörkö

jwo, 12.6.2005 12:30:
Vaikka mä aina esitän olevani kauhea treenipelle, niin loppujen lopuksi ruokavalioni on kuiteskin aika yksinkertainen ja varmasti vitamiiniton. Meikäläisellä yleensä uppoo perus-safkana 400g jauhelihaa, makaronia pikku pussi ja puol pulloa ketsuppia *nauru*
Iltapalana mennyt jo puol vuotta litran jugurtti. *vink*



Etkö tiedä, että litran jogurtissa hiilihydraatit on korvattu sokerilla*vink* Mulla toimii pari purkkii ehrmannii!

--
Humppaa ja kuole:)

viimenen kosmonautti

Posts: 106

#104 • • viimenen kosmonautti
syön lähes aina erittäin terveellisesti

ei juuri ollenkaan lihaa

soijaa

makaronikin on tummaa

öljyjä

hedelmiä

salaattia

jne



mutta sillon tällön otan päivän tai 2 jollon syön kaikkea helvetin paljon
munkkeja 10, 3 litraa kokista, kebabbii, ranskalaisia, keksipaketti jne,


sellasta se on, tervettä *joo*
lillikutti

Posts: 249

#105 • • lillikutti hyppivä jyvä

leenuliinu, 12.6.2005 08:24:
...joskin aika vähän lihaa, joka on mielestäni plussaa.



kumpi on plussaa: a) se, että syöt vähän lihaa vai
b) se, että olet syömättä paljon lihaa?

ollaanks kavereita? *hymy*

--
Kuluta harkiten. Boikotoi. Dyykkaa. Kierrätä. Ole vegaani!
-Kettutyttömusikaali-

onni3mk

Posts: 3,973

#106 • • onni3mk Onni on.
En

--
Onni on.

Pumis

Posts: 816

#107 • • Pumis Kike / Fab4

lillikutti, 12.6.2005 08:09:
syön mielestäni terveellisesti. väkisinkin tulee vältetyä elintarvikkeita, jotka aiheuttaa elintasosairauksia. vegan/freegan-ruokavaliolla elän ja loistan. *joo*


---
mokkeri, 12.6.2005 05:23:
kanaa.. ja ja .. kanaa... ja ja ööö.. kanaa *hihu* välillä ehkkä muutakin *hymy*

---


hyvää ruokahalua:
broiler_manure.jpg


Tosta kun otetaan höyhenet pois niin tulee pari oikein hyvää filepihviä, sit vähän suikaletta, ja lopusta voikin tehdä kebabia :D
Avatar
#108 • • astaroth Guest

Pumaboy, 19.6.2005 21:14:
Tosta kun otetaan höyhenet pois niin tulee pari oikein hyvää filepihviä, sit vähän suikaletta, ja lopusta voikin tehdä kebabia :D


JEAH!

SAUKKO.jpg
10373_delfiini.jpg.jpg
1_kirjohyljys_PIENI.jpg

Kaikki vaan leivän päälle, oli söpö tai ei prkl!

Olen primitiivinen lihansyöjä *plur* Mutta ruokavaliot tulevat muuttumaan paljon terveellisempään suuntaan, kun pääsee ensikuusta lähtien tetsailemaan muutamaksi kuukaudeksi valtion puolesta. Urheiluharrastusten väheneminen ja duuni pikaruokaravintolassa ovat tehneet hallaa syömistottumuksilleni.
Pumis

Posts: 816

#109 • • Pumis Kike / Fab4

Astaroth, 19.6.2005 21:50:
---
Pumaboy, 19.6.2005 21:14:
Tosta kun otetaan höyhenet pois niin tulee pari oikein hyvää filepihviä, sit vähän suikaletta, ja lopusta voikin tehdä kebabia :D

---

JEAH!

SAUKKO.jpg
10373_delfiini.jpg.jpg
1_kirjohyljys_PIENI.jpg

Kaikki vaan leivän päälle, oli söpö tai ei prkl!

Olen primitiivinen lihansyöjä *plur* Mutta ruokavaliot tulevat muuttumaan paljon terveellisempään suuntaan, kun pääsee ensikuusta lähtien tetsailemaan muutamaksi kuukaudeksi valtion puolesta. Urheiluharrastusten väheneminen ja duuni pikaruokaravintolassa ovat tehneet hallaa syömistottumuksilleni.


Saako noitakin syödä? *vink*
leenuliinu

Posts: 1,022

#110 • • leenuliinu Kenen kaveri

lillikutti, 19.6.2005 15:24:
---
leenuliinu, 12.6.2005 08:24:
...joskin aika vähän lihaa, joka on mielestäni plussaa.

---


kumpi on plussaa: a) se, että syöt vähän lihaa vai
b) se, että olet syömättä paljon lihaa?

ollaanks kavereita? *hymy*



Se toki, että olen syömättä paljon lihaa. :)

Tottakai ollaan kavereita ku oot naimisissa mun poikaystävän kanssa! :)(:

--
Local Underground Helsinki

SPRAIT! @ mbar 18.01.2014 ja 15.03.2014

mk

Posts: 91

#111 • • mk kixumuusikko
En syö.
Perunaa, makaroonia, lihaa, kaurapuuroa, leipää, teetä, kasviksia. Eli ihan perus.
Joskus valmismöhniä kun ei jaksa kokata.
Tipsu

Posts: 133

#112 • • Edited Tipsu RONTTI =)
Pyrin syömään terveellisesti eli pieniä aterioita useasti. Monipuolisesti...noh kalaa vähemmän kun en osaa laittaa,enkä tykkää kun kämppä haisee pitkään kalalle, kalasta kyl tykkään mut laitan lähinnä seitä ja tuna fish*hymy*. Tykkään syödä terveellisesti, koska voin hyvin, jaksan paremmin ja sivussa vielä näyttääkin hyvältä!*joo* liian tiukka ei pidä olla, jos tekee mieli Heseen niin menen tai jos namittaa niin ostan...sillähän niistä pääse!*iloinen* Onneksi nämä ei ole jokapäiväistä...jos tulee namiputki päälle niin sit kulutetaan sen mukaan.

Päivittäinen ruokailuni noin suurin piirtein:

herättyä kahvia!!
Aamiainen: 1dl kuivap. puuroa, n.60g raejuustoa, mehukeittoa, soijalesitiinirakeet = rasvat, monivitamiinitab.
Välip.: Pari leipää ( levite, juusto, leikkele, kurkku ) hedelmä tai jogurtti
Päivällinen: Jotain itse valmistettua hyvää ja kevyttä kotiruokaa ( esim. risotot, pastat, mureke+perunat, makaroonilaatikko, keitot jne. )

Välip.: kuitupitoisia muroja tai mysliä maidolla
Lounas: sama kuin päivällinen tai munakas tjm.
Iltapala: Pari leipää, ehkä hedelmä tai jogurtti

Treenin tai aerobictuntien= työn jälkeen palautus juoma. ( prot.+hh. 1:1 + kreatiini )
Vettä runsaasti....sopivasti!

Kesällä en jaksa syödä niin usein, mutta pyrin rytmittämään ruokailun 2- 4h välein, eli aterioita kertyy päivään 5- 7kpl. Riippuen päivän pituudesta ja aktiviteetistä. Viikonloppuisin syön vapaammin. Näin syöminen on elämän tapa. vain mielikuvitus on rajana ruoanvalmistuksessa.
Täytyy syödä hyvin että jaksaa*nauru*

--
Kohtele toisia niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan...

lillikutti

Posts: 249

#113 • • lillikutti hyppivä jyvä

leenuliinu, 20.6.2005 01:08:
Tottakai ollaan kavereita ku oot naimisissa mun poikaystävän kanssa! :)(:



hui, joko minä naimisissa oon? *sars* ihan hyvin näytät suhtautuvan siihen, että joku lainaa sun omaa.

--
Kuluta harkiten. Boikotoi. Dyykkaa. Kierrätä. Ole vegaani!
-Kettutyttömusikaali-

lillikutti

Posts: 249

#114 • • lillikutti hyppivä jyvä

Astaroth,
JEAH!

SAUKKO.jpg
10373_delfiini.jpg.jpg
1_kirjohyljys_PIENI.jpg

Kaikki vaan leivän päälle, oli söpö tai ei prkl!



aika eksoottisia leivänpäällysiä! *lmao* lainaten mun yhden kamun sanoja: "suloiset eläimet maistuu parhaimmalta". (täytyy tarkentaa, etten allekirjoita väittämää.)

--
Kuluta harkiten. Boikotoi. Dyykkaa. Kierrätä. Ole vegaani!
-Kettutyttömusikaali-

Avatar
#115 • • Peppi Guest

alphamagic, 15.6.2005 12:28:
En todellakaan.
Hesen alekupongit, *sydän*
Ynnä sit kaikki makaronit ja nuudelit. Joskus teen kyl ihan oikeeta astetta terveellisempää ruokaa mut näillä "tuloilla" ei kauheesti ruokaa shopata.
Tai no juu sekin on tietysti valintakysymys et ostaako sen päkin bissee vai kenties terveellistä ruokaa...


> Bissee tietenkin *nauru*



Kyllä mun mielestä tomaattikeitto on aika terveellistä! *vink*
Plaque

Posts: 269

#116 • • Plaque
Kymmenen miljardia kärpästä ei ole väärässä.
alphamagic

Posts: 3,628

#117 • • alphamagic

Peppi, 21.6.2005 12:02:
---
alphamagic, 15.6.2005 12:28:
En todellakaan.
Hesen alekupongit, *sydän*
Ynnä sit kaikki makaronit ja nuudelit. Joskus teen kyl ihan oikeeta astetta terveellisempää ruokaa mut näillä "tuloilla" ei kauheesti ruokaa shopata.
Tai no juu sekin on tietysti valintakysymys et ostaako sen päkin bissee vai kenties terveellistä ruokaa...


> Bissee tietenkin *nauru*

---


Kyllä mun mielestä tomaattikeitto on aika terveellistä! *vink*


ai perkules, ne tiistait on ihan jääny unholaan! pitänee alottaa taas syksyn pimetessä... *juonittel*

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

DiamonDie

Posts: 676

#118 • • DiamonDie mediahippi

SikaihQ, -

Kannattaa katsoa aika tarkkaan, miten omega3-omega6 rasvahappojen suhde safkassasi on. Pähkinät ja siemenet esim. on täynnä pelkkää linoleenihappoa (omega6) eikä käytännössä ollenkaan alfalinoleenihappoa (omega3). Näiden suhteenhan pitäisi olla jotain 2:1 omega6:omega3.



Ravitsemukseen syventyneenä olen tietoinen omega-rasvahapoista, jotka ovatkin lähinnä ainoa syy olla syömättä enempää pähkinöitä ja siemeniä. Omega6/omega3-suhde riippuu toki paljon siitä, mitä pähkinöitä ja siemeniä syö. Esim. hasselpähkinät ja auringonkukansiemenet on muuten todettu kaikkein antioksidanttirikkaimmiksi ruoiksi, mutta rasvahappoprofiili on tosiaan ikävän painottunut omega 6:n puolelle.

Hampunsiemenet ja saksanpähkinät taas tarjoavat selvästi enemmän alfalinoleenihappoa (tarkoittamasi omega 6 on siis linolihappoa, linoleenihappo on omega 3). Yritän myös syödä päivittäin rypsiöljyä, jossa tuo suhde on aika lailla 2:1. Pellavansiemeniäkin voisi taas ostaa niin saisi aikaan paremman suhteen kokonaisravinnossa.
leenuliinu

Posts: 1,022

#119 • • leenuliinu Kenen kaveri

SikaihQ, 15.6.2005 15:25:
Kannattaa katsoa aika tarkkaan, miten omega3-omega6 rasvahappojen suhde safkassasi on. Pähkinät ja siemenet esim. on täynnä pelkkää linoleenihappoa (omega6) eikä käytännössä ollenkaan alfalinoleenihappoa (omega3). Näiden suhteenhan pitäisi olla jotain 2:1 omega6:omega3.



Miksi?

--
Local Underground Helsinki

SPRAIT! @ mbar 18.01.2014 ja 15.03.2014

Unik

Posts: 4,117

#120 • • Unik
Juu mä syön oikein terveellisesti ja sillai *joo* Eihän sitä muuten jaksa heilua.